I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Ken Ring - Hip Hop

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-03-23 17:58

[Audio] Ken Ring - Hip Hop

Lyssna på Kens nya singel Länk till http://här!

2009-03-23 18:39
Originellt namn tycker jag! :)
Hej

2009-03-23 19:47
skit i namnet, kommentera låten
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2009-03-23 20:59
shiiieeat fetaste ken låten på länge

2009-03-23 21:06
stabilt!! =)

2009-03-23 21:52
länken verkar död..

(Inlägget ändrat av Oracle pga regelfel 2009-03-23 22:25:52)

2009-03-23 22:05
feet
www.barabazz.com

2009-03-23 22:47
Ja? Namnet var fint :)
Hej

2009-03-23 22:50
så sjukt fet
beat o text fan bästa från ken jag typ någonsin hört... e det han som proddat?
yeah i said it!

Rappare

2009-03-23 22:51
riktigt fet..

låten går att lyssna på kens hemsida.

Länk till http://www.barabazz.net/kenring
 http://soundcloud.com/abstinens

2009-03-23 22:55
Ken är favoriten på svenska helt enkelt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-23 23:16
den var, ja vad ska man säga, bra....

Producent

2009-03-23 23:27
helt okej låt, ken börjar göra bättre musik. dock inte min favoritartist.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:16:48)

2009-03-23 23:29
äntligen hemma var ju överfet! så ken kan hehe

Manager

2009-03-23 23:35
Beatet var helt underbart!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Producent

2009-03-24 01:41
bästa på länge!
www.mindkaos.com

2009-03-24 02:48
vad hände med

http://www.aktivdemokrati.se/

2009-03-24 04:30
bästa jag hört från ken på riktigt länge, hoppas resten av plattan håller samma klass.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-24 06:32
Grym låt!!

2009-03-24 07:29
Underbart beat alltså! "Techno, Euro/Dance, va det som alla dansa till, Ken vill bara get high och fucking dunka Cypress Hill" As skön låt fan.. Längtar efter plattan
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2009-03-24 07:33
lika bra att rätta mig själv innan nån annan gör det. Pumpa*

2009-03-24 08:51
Säga vad man vill om Ken som person men låten var den tyngsta svenka låten på länge.

2009-03-24 10:33
Otroligt bra låt, beatet är perfekt.

2009-03-24 11:14
Asså detta är en sjukt nice balansering till den svenska hiphop vi hört senaste 2 åren med Tensta och Lazie etc....

Den som inte känner hur den här låten tar en tillbaka vet inget om hiphop....
så jävla fet låt

BIG UP KEN.......fortsätt fan....får gåshud o det är tredje gången i rad jag pumpar låten
http://teachmesoul.blogspot.com

2009-03-24 11:48
"Låten HIP HOP är producerad av en av dom fetaste just nu i Skandinavien.
Marks från Finland.
Inspelad av Dawouid i DehDinPoik studios.
Mixad av Ken Ring i BB studio 1.
Mastrad av Hoffe för Cosmos Mastering."

//http://www.barabazz.net/kenring
http://teachmesoul.blogspot.com

2009-03-24 11:57
än en gång bevisar ken hur usel han är..
beatet är shoft, men hans flyt är konstigt och hans texter är ju banne mig helt värdelösa. han formulerar många rader åt helvete konstigt, med skumma ordföljder som jag själv skrev när jag var tretton år...
usla rim, efter så många år som "legend" borde han väl åtminstone lärt sig en så simpel sak kan man tycka?.. men tydligen inte -.-

jag är trött på att skit hajpas, antingen för att det är exotiskt och spännande eller för att det är "klassiskt" eller gjort av "en legend"- jävla pajasmusik, varför inte hajpa.. vad vet jag, nåt bra?
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-03-24 12:28
Mannen är grym o drar in mycket cash, o släppt en massa material, grymma konserter!!! ...alla har vi olika smak

2009-03-24 13:05
word på n_jack

2009-03-24 13:24
no no på n_jack

2009-03-24 13:31
faaaaaaaaaaaaaaaaaaan är de för fel på länken :S och hemsidan
Geni

2009-03-24 13:35
N_Jack P17 säger väl det mesta, du föddes när låten utspelar sig..
www.barabazz.com

2009-03-24 14:14
N_Jack P17

Du förstår nog snart atte finns så mycket mer saker än rim för att lägga en text på ett grymt sätt...

2009-03-24 14:31
N_Jack är väl bara ännu en av dom som rider av ordbajsare och hatar på äkta hip hop.

2009-03-24 14:34
KenBB P30
Och för att jag föddes samtidigt som låtens historia utspelade sig är alltså relevant för att jag tycker att du är en urusel rappare? Ajuste, logik var det ja.

hiccory P23
Japp, t.ex bra fomuleringar och raduppbyggnader, men såna såg man ju inte heller röken av i denna låt :)
Och jag sa inget om att rim är allt, bara att man efter såhär lång tid bör ha lärt sig rimma liiite bättre, och kanske rentav experimentera med flerstavs- och dubbelrim.

fbws P20
Nej, jag är en såndär som uppskattar bra och välskrivna texter när det i övrigt inte finns mycket att hämta i låten :) Sen att allt ska vara så jävla "äkta" nu för tiden fascineras jag också över, väldigt få har lyckats definera vad det betyder, och ännnu färre kan motivera varför det är viktigt.
Men visst, jag föredrar faktiskt finurligt ordbajs framför småbarnsnivå i texterna, skyldig!

2009-03-24 14:52
Men alltså, vad gör att Ken Ring är *Urusel* ? Det är en skön låt, ett skönt beat, med en skön text med ett bra budskap och en skön känsla. Är han kass bara för att han inte leker med uppslagsord då eller ?

2009-03-24 14:55
N_Jack: Ken är legend lägg ner, urusel rappare? shit.
Geni

2009-03-24 14:58
fbws P20
Vad det gör att Ken Ring i mitt tycke är urusel när det kommer till hans musik? Förstår du inte ens det så är det inte värt att förklara. Jag har bara som sagt lite svårt att ta såna här rappare på allvar, extra kul blir det när de vrålar på om weed och svär lite extra i slutet.
Nej, jag har redan förklarat varför jag tycker att han är kass- och det är inte enbart pga. hans minst sagt begränsade vokabulär...

Padawon P18
Jag ger då inte mycket för legender jag.
Producent

2009-03-24 14:59

2009-03-24 15:00
haha...så du tycker ken är kass bla. för att han snackar om weed och använder svordomar i låten? vart fan kommer du ifrån man?

2009-03-24 15:08
Flinta P20
Nej, jag sa att det verkligen satte pricken över i'et, läs mina föregående inlägg i tråden om du ska ge dig i kast med mig och försöka dumförklara det jag skrivit.

(Inlägget ändrat av Oracle pga regelfel 2009-03-24 21:20:21)

2009-03-24 15:10
ken gör musik som handlar om vissa delar av samhället där man tar sig igenom dagliga "strider", och han har lyckats etablerat sig igenom att vara sig själv samt göra det han känner för .... i form av låtar som "spräng regeringen" hehe vilket är soft skönt! =)

peace

Ken rules!!

2009-03-24 15:12
Det finns så många som klagar på Ken när det kommer till textskrivande, för att han inte "flerstavsrimmar" massa krystade låtsasord.
Jag är ett stort fan av Organism 12 och PST/Q, sveriges bästa "lyricister", helt klart. Men Ken lyckas förmedla en känsla som ingen annan i det här landet lyckas göra.
Man kan köra "hej/dig/gay/tjej"-rim och fortfarande vara en grym textförfattare, allt handlar inte om långa rim.

Så nej, Ken är inte direkt den bästa på att rimma massa svåra ord, men kom fan inte och säg att snubben är urusel, får då är du verkligen ute och cyklar.

Och om singeln så säger jag bara big up! Rådiggar den!

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:21:10)

2009-03-24 15:15
word up till mexflexi

2009-03-24 15:18
Bra låt men ken släpper aldrig nått riktigt "wow" nu för tiden känns det som..

Jag är ett stort fan av Organism 12 och PST/Q, sveriges bästa "lyricister", helt klart.

Lol, pinsamt..
http://www.myspace.com/twoismagic
zuzpeqt.narkotikaroteln.org

2009-03-24 15:21
man kan ej associera till alla hans låtar med han har sköna beats, skön känsla o kör sin eget race.

2009-03-24 15:22
n_jack...
det behövs inga dumförklaringar här häromkring. men jag tycker du är rolig ba, ett annat exempel är väl när du snackar om att "allt ska vara så jävla "äkta" nu för tiden" och att du inte förstår dej på detta..att rappare snackar om att vara äkta är ingenting nytt, men det klart det sticker ut när afasi figurerar som transa i sin senaste video..kul att du påstår att det är få som har lyckats definera vad äkta är..det där är nånting som börjar hos en själv inombords så börja där någonstans, det är ingenting som nån annan ska svara på åt dej..hm

FET låt ken. lätt bland det bästa du har gjort och folk vet att det här behövs för svensk hiphop, snacka inte som om nåt annat hehe

peace!!

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:22:09)

2009-03-24 15:24
ken behövs alltid inom svensk hiphop för att bryta trender då han är en av svensk hiphop´s stöttepelare.

peace people

2009-03-24 15:36
Mycket, mycket bra....
BAHA!

2009-03-24 15:38
Mexiflexi P19
Än en gång vill jag påpeka att jag inte ENBART ratar Ken Ring på grund av hans usla rimmade, men på tal om krystat har Ken både en krystat röst och krystade rader i övrigt..
Sen behöver man inte hitta på låtsasord för att rimma fler stavelser än en, det tror jag att du som är ett MBMA-fan förstår mycket väl.
Jag håller med, man kan vara en grymt bra textförfattare trots kassa rim- det bevisas genom poesi när det som högst oftast rimmar två stavelser, men de kan iaf formulera sig väl. En förmåga jag anser att Ken saknar totalt :)

Jag säger att snöbben är urusel, och jag har förklarat varför. Varför hänger alla upp sig på att jag klagade på hans rim? Det nämndes en del till i mina tidigare inlägg, herregud.
Är det nu ni försvarar den enda punkt där ni tror att ni kan försvara honom eller vadå? Det säger isåfall en hel del om hur bra han är övrigt.

Flinta P20
Nej, men något som är en sådan stor hjärtefråga för så många bör ju kunna defineras kan man tycka :/
Jojo, men att han figurerade som transa/hora på malmskillnadsgatan i sin senaste video är ju ett tecken på självdistans om inte annat? Att han vågar ta avstånd från detta eviga Äkta-runkande, det är det jag gillar med Afasi och nya generationens rappare. Att vi lyckats ta så stora steg och kommit så långt, sen finns det ju dom som är rentav kassa, t.ex. M-Vadhannuheter och Lorentz, men det är sånt man får ta.

Crunk P26
Bryta trender? Inte för att jag hängt med i svängarna när det gäller Ken, men den uppfattningen jag fått av hans fans är att han kör samma tugg som han alltid gjort? Vilken trendsättare du!

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:23:02)

2009-03-24 15:46
jävla gnäll tråd detta blev......man kan säga att ken kör samma stil hela tiden för det är det han gör men det fungerar fullt ut med tunga beats o samhälls enliga texter och genom det så "bryter" han sönder vissa nya grupper som maskinen genom att dem framstår som löjliga.

maskinen suger...synd att afasi startade dem då afasi&filthy är very nice!

peace

2009-03-24 15:47
Jävligt fet, hoppas på många fler feta låtar framöver.. BIG UP