I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Ken Ring - Hip Hop

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-03-24 15:49
ken bryter sönder det som är trendigt, typ som radio hits från kenta, fronda, snook o sådan hiphop

2009-03-24 15:53
N_jack liten pojke 17

varför måste man formulera sig väl? du låter som nån hip-hop-fröken eller nåt. haha

2009-03-24 16:03
Crunk P26
Inte för att säga att det inte finns, men kan du visa mig någon text med Ken Ring som är samhällsenlig? Är som sagt inte så haj på Ken Ring så..
Å andra sidan har Maskinen aldrig varit seriösa i sin stil, det är ju ett skämt och det är de själva införstådda med- de gör ju bara musik som de vet säljer, har du nånsin hört nån av medlemmarna säga att de känner musiken i hjärtat?..

Men visst, om du säger att Ken Ring är en riktig snöbbe som sopar banan med Maskinen när det kommer till att skriva viktiga och meningsfulla texter.... Visst, hårt motstånd du gav honom i den jämförelsen -.-

Vadå "bryter sönder"? Och varför är det så hemskt att vara "trendig"? Är det inte äkta nog för dig? Nej, jag har inte heller uppskattat Fronda och Kentas senaste alster, men nån måtta får det väl vara på detta inavlade och högst insnöade tänkande?

Frankykid

Varför man måste formulera sig väl? Pratar du om över internet eller i låtar nu?
På låtarna är det i varje fall så att om man envisas med att göra musik trots att man saknar musikalisk talang så får man kompensera det med något annat- t.ex. välskrivna texter.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:24:48)
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-03-24 16:10
som tidigare nämnts i denna tråd så skall man först se "in" i sig själv o tänka efter vad man själv anser om samhället o å sedan bestämma sig för vad man tycker om en artists låtar + verk...jag har alltid gillat ken o petter...kommer alltid att göra det oxå då han har sköna samt ärliga texter!

peace

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:25:57)

2009-03-24 16:10
för trendig musik har inget budskap

2009-03-24 16:17
p17
eftersom ken proddar egna feta beats också så kan du ju inte säga att han saknar musikalisk talang för satan.

2009-03-24 16:18
sen att han kom tillbaka fast ingen trodde det efter kunga hus grejjen, hehe =)

2009-03-24 16:19
Crunk P26
Vad har samhället att göra med vad jag tycker om en artist? Jag skiter ärligt talat fullständigt i om Ken Ring så vore den ultimata partiledaren, han skulle i mitt tycke ändå gjort värdelös musik :/
Seriöst, vad var kopplingen där? Så om jag ser in i mig själv och lär mig vilken väg jag anser att samhället bör välja så kommer jag uppskatta Ken Ring's musik mer? Knappast :/
Må så vara att han har ärliga texter, men de är ändå kassa enligt mig.

för trendig musik har inget budskap
Nu är du fördomsfull :/

Nu pratar jag om övrig musikalisk talang, inte bara att plonka på en synt eller klippa ut samplingar och sen lägga trummor på skiten..

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:27:33)

2009-03-24 16:23
men va fan....grejjen jag menade men som du ej verkade förstå var den att när man själv vet vad man anser samt tycker om allting runt omkring en i världen så associeras dem tankarna o känslorna till olika musiktexter... och i ditt fall inte ken som vi alla vet! men vi andra gillar honom.

2009-03-24 16:23
n_jack

varför sitter du och klagar i en tråd som handlar om en ARTIST som du ändå hatar? svara på den lillen :)

2009-03-24 16:24
Låten är väl ganska tung men inte min smak precis, jag har hört bättre från dig Ken!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-03-24 16:28
tycker det är en av dom bättre låtarna man hört sista tiden. skön känsla i den.

2009-03-24 16:32
Crunk P26
Jo jo, att ni gillar honom respekterar jag, även om jag saknar förståelse för det :) Jag tycker att vi lämnar det där, det är bara det att jag känner att när jag uttrycker vad jag känner för Ken Ring efter att ha ännu en låt som ytterligare stärkte allt jag redan kände för hans musik och jag blir påhoppad för det av ilskna Whoaiter som promt vill försvara sin legend..
Ja..
Då blir man lite på hugget, men men. Som sagt, vi lämnar det där

Frankykid
Jag hatar inte honom som artist, jag hatar inte ens hans musik. Hat är lite väl starkt för mig, jag föredrar termen avskyr eller ogillar- den passade bättre.
Och varför? För att alla har rätt att säga sitt, även om det gäller i ämnen de är ointresserade av eller i åsikter de inte har medhåll i- annars blir det en väldigt inavlad tråd där bara likasinnade uttrycker sig, jag gillar att röra upp i såna trådar :)

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:30:23)

2009-03-24 16:38
stabilt Ken!! =)

2009-03-24 16:44
Ken är fetastt i stan!!!!!!!!

Asså seriöst, jag diggar din musik som fan!

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:54:59)
Blunted in stockholm

2009-03-24 17:27
fan va fet låten är. behövs verkligen i dagens hiphopklimat.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:35:53)

Poet

2009-03-24 17:36
KenBB:
Om jag ska vara ärlig så håller jag med Jack fullständigt när det kommer till din musik
du lever på hypen du hade från 90talet och du rappar om samma sak hela tiden och formulerar konstigt!

tycker det är kul att N_Jack säger sin åsikt och har på en gång varenda ken ring groupie på sig, det är patetiskt raktigenom.
Låt Ken Ring själv säga emot om det är något? han behöver väl inte sina pubertala 14-22åringar till hjälp om han är så jävla bra som ni säger?

Inget illa mot ken ring, han har gjort typ 1 låt som går att lyssna på (det är min åsikt)

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:36:35)
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2009-03-24 17:44
vad ska man säga om låten? har man hört den förut? Låter så iallafall.
Dock fortsatt bäst i detta land.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:40:38)

2009-03-24 18:06
Ken Ring är tyngst! fan vad king!!!
Stay strong

2009-03-24 18:22
refrengen och beatet va skönt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-24 19:52
varför lägger folk så mkt energi på vad andra tycker? alla har sin smak och sin åsikt, kommentera låten och hållkäften vafan...

låten var ganska bra, tycekr att man utveckla beatet önnu mer på nåt sätt, känns som den har en nivå till i sig.. texten tycker jag e jävligt soft och bra, rappen inte lika bra som den brukar va från ken tycker jag.. men bra låt ändå.. fet nas sampling..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-24 19:52
Word på N_Jack!

Fast måste köra light-versionen ändå, Ken är ok. Inte mer än ok, men ok.

Varför i helsike ska vi sluta spela hiphop på radio? För att Ken aldrig får pengar av det? OSIS

2009-03-24 20:55
tung sampling, beatet var nice

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:42:01)

2009-03-24 21:09
Tycker beatet e bra, kens röst e soft men rappen e ju inte så jävla bra. men ändå en soft låt.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-24 21:43:26)
Redaktionschef

2009-03-24 21:45
Tråden rensad.

Om man tänker skriva mer i denna tråd så fokusera på låten. Diskussioner om vad som är äkta hiphop eller vad man tycker om artisten i största allmänhet kan skötas privat eller i en tråd som är tänkt att handla om just det.

/administratör
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Admin

2009-03-24 21:53
Som sagt håll er till ämnet här i tråden. Diskriminering på grund av sexuell läggning hör inte hemma här på whoa eller någon annanstans för den delen.

Ken Ring är och kommer alltid att vara en av de bästa i det här landet. Grymt beat och hög igenkänningsfaktor på det mesta. Ser fram emot skivan över alla andra de här året.

2009-03-24 22:16
vilket jävla beat!!! helt aight rap också
hets, stress, fest!

2009-03-24 22:18
beatet påminner lite om nas gamla...låter som han i refrängen med tycker jag!
BAHA!

2009-03-24 23:01
Det är väll nas i refrängen också?

2009-03-25 01:46
ken e sjukt bra när han gör det med hjärta,
låten e underbar, den tar en tillbaka i tiden. nice.
inte den bästa med ken, men självklart en dunder låt.
ken har känsla, förmedlar det han vill säga bra.

njacky 7, du e bara avis,,,

2009-03-25 01:59
jag tycker att ken är ok, han har gjort ett par låtar som är riktigt tunga. Men även många som inte är tunga alls. När han tyvärr gång på gång nödrimmar, säger nästan samma sak i många låtar- Och lever på mycket på sin hype. Men det är så det fungerar här i branchen.. Men jag diggar iallafall vissa låtar grymt mycket.. Men ja, inte det största fanet..

Peace.
be the change

2009-03-25 06:30
Ingen snack om saken, Ken Ring är Sveriges bästa rappare.
Det finns ingen som kan jämföra sig med han, texten och beatet är underbar, den blir ännu bättre med Nas på refrängen.
Jag längtar som fan till skivan och vill tacka Ken för att han blessar oss med feta låtar ..
www.randomsidewalk.com
http://twitter.com/basaricrs

2009-03-25 06:36
Jag har gjort en videon till första versen, orkade inte göra hela.

Dessutom har jag skrivit av texten ...

Jag kom till hip hop som ett litet barn från västerort
Va väl typ 11 när jag kom o sparka upp min port
Upp till lägenheten, hörde fuck the police
Coming straight from the underground, oh shit
Det var som igår, jag köpte dubbeldäckare
Förstärkare, o allt som behövdes för att recca mer
Radioprogram det blev till band, och jag bara älskade
Hiphop musik tack för att du mig räddade
Mitt liv gick bara neråt, och jag grät till en och annan låt
Försökte hitta styrka skippa snabbt till nästa spår
Visste redan då att detta skulle bli mitt liv
Så det är klart att jag njöt när jag satt och rökte weed
Höjde min volym o ba titta över husen
Med sköna beats, var så trött på bögljudet
Techno, eurodance var det som alla dansa till
Ken vill bara get high och fucking pumpa Cypress Hill

Refräng; Nas : X4
Dont play it cool, thats the old school move man
Keep ya ears in the streets you will never loose man

Jag börja skriva mina texter 1991
Kallade mig cracky, tyckte allt jag skrev blev fett
Hade luva över huvet, bumpa Nas första platta
One love, men det är för många här som skrattar
Jag börja skriva om mitt liv och hur jag snabbt rasa neråt
All lycka som jag fick ba i en fet låt
Nått som slave med Black Moon eller Mobb Deep
Alla flummare blev blessade av D.R.E
Edo G eller 2Pacs första
Tro det eller ej, jag tycker Biggie var den största
Feta beats var det som fick mig att gå igång
Kompis Peter Torsh style i natten med en raggae sång
Jag älskar alla dom legenderna vi faktist fann
Kände smärta när jag hörde att Big L försvann
Efterlyst i lurarna genom Stockholm city
Med högsta volym och var en hemlös på riktigt

2000 talet, fuck beatsen bouncar
Media dom känner väl sig tvunga att börja hypa hahaha
Folk ba föll bort och våran shit det blev en trend
Svär hip hop jag saknar dig min lilla vän
Några är väl okej, men jag svär nuförtiden
Så är det mer som om att man ba lyssnar på beatsen
Bara riddims i min bil, och lite 50 Cent
Tunga grejjer, det dom säger är ett litet skämt
Trött på alla fucking brudar där i videos
It´s just me and my bitch när vi rider
Media, radio sluta spela hiphop
Så den hittar tillbaks till graffiti och betong block
Jag kommer ihåg när jag var ung o satt inlåst
Jag satte radio imot tv:n spela in en låt
Och den kasseten, ja den spelades varenda kväll
Jag släckte lampan till min hiphop i min lilla cell
Fucking biiiiiiiitch

www.randomsidewalk.com
http://twitter.com/basaricrs

2009-03-25 16:18
visst är det bra, men jag vet inte riktigt5 det känns som han inte har den där glöden som han hade längre riktigt :S

2009-03-25 16:21
tung tung tung ken äter liv

2009-03-25 16:34
Bästa du gjort på länge Kenta.. 1 time

2009-03-25 17:00
tung låt,diggat ken sen dag 1....peace

2009-03-25 17:27
Jävligt fet
Grym produktion.
Överaskande bra text
mok vurban

2009-03-25 17:51
Alltid kul med nytt från Ken! Och alltid kul att läsa/höra historier som liknar ens egen när man växte upp. MTV Raps inspelat på kassettband, Cypress Hill varje dag innan skolan, osv. :)

Ser framemot skivsläpp, även om jag känner mig lite blåst eftersom jag köpte skivan som jag trodde var den allra sista, haha! ;)

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-03-25 18:49:01)

2009-03-25 17:59
Bland det bästa jag har hört med Ken faktiskt!!
Tungt beat och mix.
Bumb..
Kalliistudios©
2:avåningen
Redaktionschef

2009-03-25 18:07
För andra gången. Inget mer offtopic snack, tack.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-03-25 18:50
fett fett! ken leverar även över 30 sträcket. Skönt o höra lite real rap från honom igen. Kidsen (kens altså) har fått sina låtar. Bra att du går tillbaks till dina rötter mayne!
Skivsamlare

2009-03-25 19:09
Fetaste på länge, så rätt. Tummen upp!

Med detta sagt kan jag väll även tillägga att jag gillar Snook, man måste liksom inte se allt i svart eller vitt.
http://www.soundcloud.com/adamkross

2009-03-25 21:59
"Ken vill bara get high och fucking bumpa Cypress Hill"

Redan en klassiker
mok vurban

2009-03-25 22:05
Överfett!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-03-25 23:40
Tungt skit. Sköna vibbar av denna låten, har lyssnat bra många gånger nu och den växer mer och mer.
www.myspace.com/verbalvandalmuzic

2009-03-26 15:46
man kan säga vad man vill om Ken men sanningens e att hans låtar berör samt att han aldrig blivit kommerciell, han e hip hop rakt

2009-03-26 16:24
Sjukt fet!

Producent

2009-03-26 16:29
Den första låten med Ken jag diggar.. Det bådar gott!

Sen när handlade hiphop om att texterna ska vara helt korrekta från alla aspekter?
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-03-26 17:15
håller med ovanstående inlägg, det är showbizz inget annat....
BAHA!