haha word! glöm inte skurresutten oxå :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toffer, det har snarare med inlärning att göra, fördomar är väl den teori som kommer närmast. 5ingers, man kan inte vara ute och cykla när det kommer till personliga åsikter :) "Helt sjukt att dra paralleller mellan språk och intelligens..." Konstigt uttalande, hur man nyttjar språk är en rätt stor indikation på hur mycket man har innanför pannbenet.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
"hur man nyttjar språk är en rätt stor indikation på hur mycket man har innanför pannbenet". Bevisligen så...
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
så folk som är stumma är alltså dummast av alla?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nej, men App har tydligen inte mycket där.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
så folk som är stumma är alltså dummast av alla? Det är skillnad på att inte
kunna säga något smart och inte ha något smart att säga.
- grind or die -
haha vafan ja va ironiskt.
Toffer borde inte skrivit i den här tråden till att börja med. Palla whoa-debatter.. Har inte hört låten, läste bara tråden, säkert bra..
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Moderator
2009-05-23 01:28
Som sagt tycker låten är skitgrym, längtar till releasen nu om en vecka eller vad det blir! Sen om slanget, så är nog inte "guzz" ett av dom vanligaste heller, tror inte många svenskar förstår vad det betyder faktiskt.
time isn't wasted when you're getting wasted .
"Helt sjukt att dra paralleller mellan språk och intelligens..." Konstigt uttalande, hur man nyttjar språk är en rätt stor indikation på hur mycket man har innanför pannbenet. Vilken jävla tönt du är!
Du menar att snubben som kickar rap med kanske några av de smartaste, coolaste raderna just nu inte nyttjar språket intelligent. Knulla dig själv.
Bra låt toffer. Har baxat lite stickers av Martin och satt upp i Jkpg också :D
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
tung låt,finns vissa sköna rader här å där....soft med lite förorts rap................fuck alla hatare här som snackar skit,toffer fortsätt spotta slang i deras ansikte bre peace out
psyjunta, ge mig ett par exempel på dom "smarta coola raderna" så kan vi diskutera det, handlar dock inte ett dugg om korkat språk.
Riktigt soft beat. har knappt hört nåt av Toffer innan dock, och jag kan inte säga att jag blev jätteimponerad. Men låten funkar i alla fall. Du gör bort dig App , slang berikar språket. Visst är slang varken accepterat eller önskvärt i vissa situationer, för då blir man sedd som pantad. Men att klaga över att det förekommer slanguttryck i en hiphop-låt känns ganska retarded.
app din jävla supernörd sluta lipa om slang hahah lyssna du på kent istället de blir bäst för alla toffer gör en fet låt!
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
"Det är ingen som klagar på att han använder slang, utan sättet han gör det på och hur mycket han gör det och hur han får det att låta. "
Blunted in stockholm
haha, fan va kul det är att läsa denna tråd. App din nazi lämna tråden bara. Eller så kan du fortsätta knappa in dumma uttalanden som alla skrattar åt. (=
du är lika värd som bubblorna i min spottloska
hahah beatet ör ju cp galet
Fet lat! Beatet var ju asnajs. Men Toffer mannen, hoj rappen nasta gang!
håller me de gussti quotade... 1) jag e ingen hater, personliga åsikter, och om jag säger att han e BRA så ljuger jag för alla. 2) killen använder slang jag använde när jag va 10 (och som alla andra använde runt år 2000). 3) att snacka o säga va HääNNDISH, YAOOOUU, LÄÄN, o BREE, är så played att de enda som använder såna slang e rasister och dylikt när de vill härma och förlöjliga slangpratande utlänningar/folk från förorter. 4) NEJ. låten var inte smart skriven ALLS. latch som faan. gillade inte alls, inte en enda duglig punchline, tbHHHH... 5) Hans IQ behöver ni inte diskutera... vi märker... - men visst, ni som mottycker får ju gärna säga till, och visa vilka rader han använt som e "smartast o coolast just nu". Kom igenish bräää, visa va som e coolish yaoooo! dax o gittta bre. (lol)
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
Props till toffer, synd att det var keff inspelning/mixning och ett halvbra beat.App Om du inte gillar att det änvänds vardagligt språk i musik så kanske inte rap är rätt musikstil för dig helt enkelt. EiGhTy_K Det där inlägget säger ju egentligen ju bara att du hade en identitetskris när du var runt 10. Sluta säga att du inte är en hatare om du ändå ska hata.
Twang System fi de werl
DJ_PACO The Dickryder: Nej, men det tyder på att det är GAMLA slang, som (som jag sa) idag bara används av retarderat folk, OCH, att det var "coolt" att använda dessa slang när man va 10-12 ååår... (= INTE när man e GROWN MAN, ffs..). coolt att du hoppar in och rider ut för att skydda killen iaf. gulligt.
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
paco, det finns jättemycket rap utan töntig slang.
App Det håller jag med dig om. Men hiphop kommer från gatan, att säga att man inte ska använda vissa ord/slang för att man tycker det gör rappen "Ointelligent" är bara ignorant.
Twang System fi de werl
att säga att man inte ska använda vissa ord/slang för att man tycker det gör rappen "Ointelligent" är bara ignorant. Att gång på gång, trots att många har påpekat i många inlägg, men antingen skita i att läsa inläggen eller vara för trög för att fatta att folk inte syftar på att det är fult med slang i texter utan att det är Toffers sätt han använder slang som man stör sig på,
det är ignorant .
- grind or die -
Det är skillnad att säga att man inte diggar en viss sorts slang och att säga "den sortens slang stinker av ointelligens" .
Twang System fi de werl
Kan faktiskt inte förstå varför folk tycker de här är bra.. Killens flyt är riktigt oskönt, absolut ingen känsla alls. Det här va inget för mig..
Högt liv
visste inte det fanns en "inne o ute" lista för slang, måste missat.
beatet var fett tills reffen kom in.. då sjönk det lite i min smak. har aldrig hört talas om killen som rappar men det låter som om han vet vad han vill med texterna i alla fall... kör hårt... "shu till alla svenne och blatte- gussar?" det där sista hörde jag och det kändes lite barnsligt, men det kanske bara är jag. det är väl den här sjukt pinsamma alkoholkulturen som präglar mycket at de "partylåtar" som kommer ut. trodde folk hade fått en liten hint från promoe, men tydligen inte. bättre kan man... om man vill dvs. one
Catapults Ent.
vi äter inte ginseng o mediterar, vi röker weed o dricker smuggel öl på helger. men d kanske bara är i haninge...
Producent
2009-05-24 22:33
Det är nog bara i Haninge.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
hahahaha
- grind or die -
Det är nog bara i Haninge. det är nog överallt förutom på whoa. jävla svenne muppar de här som börjar böla o skriva jävlar långt t9 ordbok inlägg om slangord, mannen skojjar du eller rappare har använt sig av slangen alltid, vilken jävla hiphop lyssnar du? va fan gör du här inne i en hiphop forum?
SHOOOOOOOOOO BREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Om någon undrade över min poäng med ointelligent språkbruk så kan ni studera typexemplet ovan.
ni kommer älska mixtapet, de finns flera låtar med 3 eller flera jaos.
Jag anser att ”guzz” och dylika ord är en indikation på ett fattigt vokabulär och en lägre intelligens, Det heter EN vokabulär. Tänk på att vårda ditt språk, annars framstår du lätt som lite korkad.
...ser ut som en påse blandfärs direkt ifrån kylen...
Förutom att både App och fleshvolcano fick dagens +1up för sina sista inlägg så: Slang i sig är inte en garant för ointelligens eller undermåligt ordförråd (se exempelvis pst/q som använder både slang och "avancerad akademikersvenska"). Det som avgör är hur den används. Jonas Hassen Khemiri har blivit geniförklarad p.g.a. sitt användande av slang och sociolekter. Jag tror f.ö. det störande momentet främst är sociolekten och inte slangen i sig - för omvänd ordföljd o.dyl. är betydligt mycket mer uppseendeväckande än ett användande av annorlunda synonymer - men att de som klagar kanske inte har språket för att uttrycka just det. Ang. att "man kan inte vara ute och cykla när det kommer till personliga åsikter " så är det bara rakt av nonsens. Om din personliga åsikt är att "blå" är en frukt så är du bevisligen ute och cyklar. Ang. att "guzz" / "guss" skulle vara okänt för "den stora massan" så gällde det ungefär fram till att TLK slog igenom i början av 90-talet. Ordet används i dagsläget utan förklarande bitext i dagspresskrönikor och även i förbifarten i diverse ungdomsprogram. För vidare slangdebatt så hänvisar jag till Fredrik Lindström, som sannolikt vinner både ett högskolepoäng- och battle mot vem som helst i denna tråd. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande, nej man kan inte säga att någons personliga åsikt är "fel". Om någon är inställd på att blå är en frukt så är ju just blå en frukt för dem, att sen inte resten av världen håller med ändrar inte det faktum att blå faktiskt är en frukt för personen i fråga. En stipulativ definition av något kan som bekant aldrig vara rätt eller fel, och personliga åsikter är inte direkt lexikaliska.
App - Så, min åsikt om att din åsikt är fel är med andra ord helt rätt. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
En stipulativ definition är ju f.ö. relaterad till sammanhanget , så om du vill stipulera att definitionen av slang innehåller "ointelligent" så bör du kunna motivera det för att det ska kunna göra gällandes. 10-4, over...
tack mabande =) sätt honom på plats!! fett kul att toffer skapar debatt, mer hype bara shululu
www.twitter.com/mzamora036
Mabande, i enlighet med vad du tycker, helt klart. Njae, vi talar om åsikter här, inte direkt så att jag försöker framför en tes (även fast det hade varit ganska roligt) om ämnet. Man skulle kortfattat kunna säga att det rör sig om en form av operant betingning, en inlärningsprocess där resultatet har varit att alla som fört sig med sortens slang både uttryckt sig och agerat på ett mindre intellektuellt vis. Nu är ju detta oerhört upprörande just för att det rör alla som nu brukar den sortens slang, till skillnad från att jag exempelvis påstått att alla "brats är pompösa självgoda nollor" vilket givetvis är en uppenbar och korrekt sanning bland detta klientel.
Men gud App, sluta göra bort dig.
Man skulle kortfattat kunna säga att det rör sig om en form av operant betingning, en inlärningsprocess där resultatet har varit att alla som fört sig med sortens slang både uttryckt sig och agerat på ett mindre intellektuellt vis. Jag menar, jag förstår vad du säger, men du försöker verkligen jättemycket...
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
mabande kommer in o dödar alla som vanligt. ingen kan jiddra me den shunon jaoooo!
App - Självklart snackar vi åsikter men om du inte kan motivera dina åsikter - varför har du dem? Kan du inte basera dina åsikter på någonting hållbart är det inte hållbara åsikter och om du baserar dem på direkta felaktigheter är det ...vad? Grundproblemet är att du gör ett felslut i ditt antagande att "alla som fört sig med sortens slang både uttryckt sig och agerat på ett mindre intellektuellt vis ". Inte minst p.g.a. att det är ett cirkelresonemang (synonymt med "slang är ett tecken på dumhet för att jag tycker den som använder slang framstår som dum"). Då själva definitionen av "brat" innehåller krav på självgodhet och "nollskap" så är ett påstående om att "brats är pompösa självgoda nollor" mer korrekt än att "slangsnackare är dumma i huvudet" då ju definitionen av slang inte inbegriper ett krav på lågt intellekt (annat än i ditt nämnda cirkelbevis). 10-4, over...
skön skön toffer...app: va duktig du är på svåra ord, big up!
oi oi
"En stipulativ definition av något kan som bekant aldrig vara rätt eller fel, och personliga åsikter är inte direkt lexikaliska."Jag fullkomligt älskar den här communityn.
Ironin slår liksom knut på sig själv.
Mabande, nej, snarare "viss sorts slang är i regel ett tecken på dumhet i enlighet med min personliga erfarenhet" Definitionen av "brat" innehåller ju faktiskt inte krav på det du påstår, utan ligger snarare i stil med "nyrik ungdom utan egen inkomstkälla som låter föräldrarna sponsra deras dyra kläder och vanor, har vanligtvis backslick". Smått ironiserat. Faktum är att jag aldrig träffat en "brat" som varit otrevlig och dryg, vilket gör att synen på brats som otrevliga och dryga görs lika sann, eller falsk, som synen på personer som nyttjar viss slang som mindre intelligenta, det handlar helt enkelt om personliga erfarenheter, ergo; grundvalen som allt man har åsikter om byggs på. Du är för övrigt lite rolig åtminstonde, envis måhända, men rolig.
haha jag hoppas du pratar likadant när du försöker fixa fitta
www.twitter.com/mzamora036
App - Dock skrev du inte att "vissa som jag mött och fått intryck av" utan att "alla som fört sig med (den) sortens slang". Att dessutom göra sin personliga erfarenhet som den enda gällande för bedömningen är att reducera sitt eget intellekt till ingenting annat än en fördomsmaskin: "alla 20 jag träffat som snackade förortsslang verkade konstiga, för jag förstod inte allt de sa - då är alla som snackar förortsslang konstiga (och korkade)!" "Brat" är inte så särdeles ironiserat, utan ganska rakt av ett skällsord. Inlånat från engelskans uttryck för snorunge och använt om "överklassens" (eller kanske främst den aspirerande överklassens) avkomlingar som med excesser dels försöker göra sig ett namn och dels försöker visa sig förmer än andra. Varför använder du ett invektiv / pejorativt uttryck om nån som inte är "otrevlig och dryg"? Glad att kunna underhålla f.ö. - verkar som att du behöver en humorinfusion ;) 10-4, over...