|
|
|
|
|
[Videopremiär] Carlito ft. Aki & Jacco - Babylon brinner
Från Whoa-bloggen:
För bara några veckor sedan kunde ni i ett avsnitt av Whoa-TV stiga in bakom kulisserna på videoinspelningen av Ayla-medlemmen Carlitos nya låt Babylon brinner. Låten som gästas av Aki & Jacco från Labyrint är producerad av Masse och videon är regisserad av Duncan Mukada. Mukada har tidigare regisserat bland annat Porten med Muhammed Ali samt Carlitos förra video D sån där.
Videon är nu klar och vi är stolta över att få presentera videon för er;
Exklusivt bjuder vi även på premiären av låten som mp3, ladda ner den här! GÅ TILL BLOGGEN HÄR!
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
|
|
|
Som man väntat! labababyrint brushan!
Can't break necks in boxes
|
|
|
Sjukt bra låt! Älskar den. Kommer gå på repeat ett jävla tag.
|
|
|
nice video av Duncan!!!!!
|
|
|
big up Duncan! Fett nice video!
|
Skivsamlare
2009-07-13 22:54
|
Se på fan.. Jag brukar inte gilla, hmm vad kallar man det..? Förortsrapp, kallas det så? Iaf, jag brukar inte gilla detta så mycket, men denna dude har ett flow, en röst och ett delivery som bara inte går att ogilla. Riktigt skönt att lyssna på, snygg video med!
|
|
|
TUNG!
http://www.myspace.com/mannegbeatz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tuuuuuuungt, 2009 är labyrints år!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
första versen och tredje versen vem är det som har dom ? i alla fall fetaste på låten , reffen va oxå bra , men digga inte han i andra versen lika mkt som i första , känns som han i första versen hade fetare text och känsla ;) men annars fet fet låt
|
|
|
Jiim: 1 & 3 versen: Carlito, 2 versen: Aki & reffen: Jacco
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
tuuung låt, tuuung video!!!
labyrint living!
|
|
|
Det här är typ tionde tråden (oftast ayla-labyrint-highwon-relaterat) som jag läser meningen "jag brukar inte gilla förortsrap men.....".
Är det inte dags att lägga ner fördomarna nu? Det är trots allt 2009, fattar fortfarande inte att ordet förortsrap finns men det kan man diskutera nån annanstans för här ska vi bara ge PROPS!!!! Big Up Carlito och Labyrint och Masse för sommarens anthem!!!
AYLA/TSB/LABYRINT.
ya hörd mä!
|
|
|
Labababyrint up in this! Du förändrar ej systemet, systemet förändrar dig
/ Carlito
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
|
|
|
fett nice låt! aki tyngst som vanligt men alla var riktiga feta!
CIRKEN ÄR SLUTEN VOL.1 SLÄPPT!
|
|
|
GRYMT
/ Deedz. Jewoit! http://www.reverbnation.com/jewoitentertainment http://jewoit.tumblr.com/
|
|
|
fingrarna upp i luften och babylon brinner, fetaste svensk släppta låtarna 09 rakt av
|
|
|
carlito droppa tyngaste alltså, tredje versen va så grymt bra.. gillar hela låten som fan . big up
http://www.znapmusic.com/myntah/
|
|
|
Så galet jävla bra det här!
one spliff a day keep the evil away!
|
|
|
fett med lite conscious rap i dessa tider, sånt behövs. big up!
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|
|
|
Carlito är ruggigt bra! Aki är ganska överskattad enligt mig. Jacco är mästare på hookar.
Summan av kardemumman blir iaf en bra låt och en snygg video!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
|
|
|
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
A.Y.L.A VEm ska tjaffsa!!!!!!!
så jävla fet låt!!
|
|
|
grymt skön
But they don't give a fuck, cuz they're street struck!
|
|
|
Ahbooow helt galen! Den blev mycket fetare än ja hade förväntat mig av nån anledning, inte som ja trodde den skulle vara keff. Tyckte låten e mord rakt av från början till slut. Älskar samhällskritisk musik yao. de ger en fett med styrka. Svenska scenen behövde dessa grabbar dom har hypat hela hip hop sverige å befolkning känns de som. Var man än går hör mn deras tunes i atmosfären.
Ska den börja visas på mtv eller andra musik kanaler? Har läst mycket om vad som händer med labyrint men vad e planerna för ayla? Ännu en gång. Den här låten va mooord!
|
|
|
Detta är så jävla bra så det finns inte!
|
|
|
carlito galen, aki också galen. jaccos sång våldtar refrängen och beatet överdrivet kralligt!
galna jävla texter båda från carlito och aki hoppas att få se mer av carlito nu!
"jag gillar inte förortsrap i vanliga fall" finns d annan hiphop som är bra? =S
peace out lets kill the big brother!
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
|
|
|
"jag gillar inte förortsrap i vanliga fall" finns d annan hiphop som är bra? =S så du menar folk som är från ghetton eller leker ghetto är dem ends som kan rappa? iq fiskpinne grabben
|
|
|
enda*
|
|
|
nej men nästan den ända rap som berör
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
|
|
|
Riktigt fett måste jag säga!! Ouuf, tyvärr tappar det lite på 2:a versen.. Han stapplar fram lite för mycket och han skriver inte på ett sätt som tilltalar mig så mycket..
Men damn låten har sväng!
Babylon Brinner!
Vik din egen krona, bli din egen kung www.aforism.net
|
|
|
tycker tvärtom.Aki flowar på ett eget sätt och har personligare rim.Carlito är tung men flowet är det typiska sthlm förort flowet.. Hursomhelst är det ingen tävling.Låten är galen!
|
|
|
tung låt o video, tycker både Carlito o Aki leverar nice
MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen
www.myspace.com/blastoffcaliste
|
|
|
Förortsrap? Jag tror det kallas hiphop, eller? Discopophiphop borde det andra kallas. Sjukt fet låt, diggar budskapet, flowet, beatet, men mest gillar jag texten i 3:e versen! Fet låt!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|
|
|
Herrejösses! Carlito rockar!
Startade upp frizon.info runt 99 med två andra som brann för svensk hiphop. Facklan är överlämnad. Men lyckades bli en bit av svensk hiphop-historia.
|
|
|
|
|
|
grymt asså
www.barabazz.com
|
|
|
big up from the 1&2 crew...ni får softa ner nu grabbar annars når ni toppen vid nästa soluppgång!!! riktigt fett...blessed
|
|
|
FET!
men i trailern var väl stor me?
|
Producent
2009-07-14 14:58
|
fan, ingen propsar masse för det ÖVERTUNGA beatet?!
så jävla snyggt producerat beat att det finns inga ord som förklarar hur tungt det är. så äckligt feta trummor.
carlito är jäävligt tung, diggar som många andra tredje versen speciellt. Aki är tung som fan, långt ifrån överskattad. jacco, aah där behövs inga ord heller. hehe.
|
|
|
feettt rakt av.ja tackar för bra musik
|
|
|
Fett fett! Skönt att höra! TUNGT!
http://www.myspace.com/porrstudion http://www.myspace.com/mrdekoy http://www.youtube.com/porrstudion
|
|
|
Ayla o Labyrinth de enda i år och i framtiden ni alla andra kan bara gömma er under blocken hahaha. bra jobbat!
tar över de här
|
|
|
FET LÅT, men de va inte så att ni inte inte redan visste att ni har en hit där :D bra jobbat
LÄGGER SKRYT SOM OM DET VORE NYTT!!!!!!! www.myspace.comsilverhazeproductions
|
|
|
shit vilken tung låt......fet beat,carlitos text,flow å rim är på hög nivå.... aki är ganska bra här trodde han skulle vara lite bättre men långt ifrån keff... va ska man säga om jacco på reffrängen haha riktigt jävla tung sång. äntligen gatu musik som inte låter som allt annat,inteligent gatu musik är de här.
|
|
|
Labyrint knäcker! Tung låt och skit fet video!
|
|
|
fan så bra.
www.lukkish.se
|
|
|
>Tung tung! Gatuhiphop när det är som bäst!
|
|
|
Kommer fler Labyrint/Ayla samarbeten..... Big up Carlito!!!
|
|
|
Ah fyfan vilket grisfet vers av 3:e snubben!! galet!
http://www.myspace.com/splitkeysbeats
|