[Videopremiär] Snicksnack med Öris - Bull eller lugn
Gå till blogginlägget!! Citerat från bloggen:
Snicksnack. Lägg namnet på minnet. Medlemmar är Maqs och Grizzly, som håller på för fullt med att spela in nytt material tillsammans. Runt årsskiftet väntas mixtapet Magnum Opus Vol.2 och man jobbar även på EPn Reaktionen som blir ”ett litet sidoprojekt med jävligt udda låtar på jävligt udda produktioner”. Gästar på släppen kommer till exempel Marke, Öris, Bobbo, George Kaplan, Calle P och Profet att göra. Bland tidigare releaser hittas framförallt Magnum Opus Vol. 1 som gavs ut 2008. Den finns för gratis nedladdning på Maqs hemsida www.maxmusic.se men även för försäljning om så föredras. Maqs hörde vi för inte länge sedan i samband med att hans singel Jag e ingen killer som släpptes som veckans mp3 här på Whoa. Vid sidan av Snicksnack håller han också på med sin soloskiva Mångfald som förväntas bli klar om ett par månader. Grizzly har legat lite mer lågt än Maqs men har så smått börjat jobba på sin kommande fullängdare Ursäkta min franska. Idag ger vi er, som första internetsida, premiären av Snicksnacks nya streetvideo Bull eller lugn som filmats och satts ihop av Digital Dirt. Låten är producerad av RSL Beats och gästas av Öris. Relaterade länkar:
www.myspace.com/snicksnackmusik
www.myspace.com/maqsmusic
www.myspace.com/grizzly17gubbar
www.myspace.com/tpunktr
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
fan va skön låt! ni alla la det bra & videon funkade.
Lägg upp den på Youtube. Vimeo är kasst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Verserna var väl helt okej, men reffen nej, den var verkligen inte bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
Blunted in stockholm
Refrängen något fantasilös? Aja.. det var fett annars!
Vimeo hackar en hel del tyvärr. "Monsterspliffar"
edit. Bara att stänga av HD kvaliteten och låta den ladda till slutet.
tyckte videon höll låg standard ändå - kvalitemässigt. hamnscenerna var fetast utom öris vänsterhugg. max är fet.
Shiieee, det är så här det ska låta för fan. T.R outshinad, vafan händer grabbar?
tugnt grabbar! fett fett!
http://www.myspace.com/porrstudion http://www.myspace.com/mrdekoy http://www.youtube.com/porrstudion
riktigt jävla TUNGT!
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
tack som fan alla som diggar! om någon blivit förvirrade av namnet pga. av felskrivning i pressentationen så heter låten Bull eller lugn, inte tvärtom. /M
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
Fett som fan ! , streetlab ser ja ni är inne på ochså hehe :P
Fett fett feeett..! Jävligt fräsch video alltså, success! Take over hehe.. Björn din vers skiner över beatet, no hating på max o öris. Tung skit, fortsätt! /Dagge
Är det grizzly som hängde i audio för nåt lr några år sedan? tyckte han var keff då. men låter mycket bättre nu. om det nu är han
Allt är sant på internet.
oHer: Ja, det är Grizzly!
Visst ere väl Fronda som spottar ut en snus 03:20 in i låten, på öris vers.. Skåne boysen har fan svårt o lämna den beefen till historien.. Skön låt btw! Öris e mest trovärdig men dom andra gjorde de osså bra!
Tack som fan alla som visar kärlek! Det uppskattas! Saaarvi / Grizzly
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Dålig video, dålig rap. Hade kunnat låta lite bättre om ljudet/mixningen var lite bättre. Tycker inte att man ska behöva veta vad låten heter eller ha text framför sig för att höra vad man säger i en refräng.
Aska på
Tycker både audio och video sög rätt hårt. Inte värd hype för 5 öre...
Askfat P27 aight, säga vad man vill om låten o videon.. men hör du inte vad som sägs i reffen har du antingen en vaxpropp eller så förstår du inte skånska.. livet
Wetbo Jag är bara ärlig. Jag förstår skånskan, bor själv i skåne. Men detta var fucked up. Du kan inte säga att ljudet var bra.
Aska på
Askfat P27 det är bra att du är ärlig. Men du får gärna ge konstruktiv kritik på vad som låter skit enligt dina öron då så att man kanske kan förbättra det i framtiden? och inte bara skriva att låten sög och videon sög. då är det på dagisnivå. Väldigt märkligt att du t.om. bor i skåne och inte hör vad som sägs i videon. Aldrig hört nån annan som klagat på ljudet/mixningen så jag fattar inte vad du menar riktigt. om du syftar på öris vers så är den ispelad i en helt annan studio med andra grejer och den skiljer sig lite i ljudet från min och o grizzlys vers. Så sluta gneta o kom med nått konstruktivt istället.
tack simon! =)
Producent
2009-08-11 17:56
usch detta va dåligt.. både videon och rapen
http://www.soundcloud.com/luegoods
Skit bra grabbar! Det negativa är nog reffen, annars grymt! Skåne!
x2 E du bull e det bull, e du lugn e det lugnt// ..det e bara så det e// E du bull e det bull, e du lugn e det lugnt ..det e bara så det går ner// Grizzly's vers -------------- Ey, om du e lugn e vi lugna tillbax men lita på om du e bull e vi bulla tillbax// ..så det går en ständig cirkel som vävs ihop// helt utan rövslickeri, det e inte lägligt bror// ..så mannen om du tycker vi e knas nu// sluta leka något annat, bara säg det rakt ut// ..spela korten rätt för livet är en gamble// och du ska va försiktig sluta skita där du äter// ..vi ser igenom dig och hela din bulla stil// det kunde blitt någonting utan dig, men jag tror det tjie// ..du måste lära dig bete dig, inte vända kappan efter vinden// bara för att du vill vara vän med alla// det kan du glömma.. det funkar aldrig så// du kommer stå där mittemellan utan någonstans att gå// utan någon hand att nå, utan nån som dämpar fallet// ..för när du väl faller, kommer alla känna fuck it!// x2 E du bull e det bull, e du lugn e det lugnt// ..det e bara så det e// E du bull e det bull, e du lugn e det lugnt ..det e bara så det går ner// Max vers -------- Du verkar bull och jävligt divig// står och hånflinar vid sidan så, (du e bull, du e bull) inget sånt inom mina kretsar, nä inget sånt emot mina vänner// bäst du tänker efter// innan munnen börjar glappa för mycket och// innan boysen bakom fuckar ditt nyller så// bäst du hoppar på cykeln, dra med attityden// men e du lugn e jag lugn tillbax (du vet)// behöver inte spela, för vi ser det kompis// för din bulla sida skiner fast det är molnigt// e shie en killer, men varsågod och testa mig// låt inte lockarna på huvudet vilseleda dig// men det e lugnt, vi kan snackas vid// eller tala kroppsspråk typ som pantomim// men e du bull e det bull o e du lugnt e det lugnt// viker mig shie, ärlighet är a och o// x2 E du bull e det bull, e du lugn e det lugnt// ..det e bara så det e// E du bull e det bull, e du lugn e det lugnt ..det e bara så det går ner// Öris vers --------- E du bull e det bull, det är bevingade ord// och e det lugn e det lugnt, du är välsignad av gud// och e du bull kan boysen få för sig att plocka dig// och e du lugn finns alltid boysen där och offrar sig// men vissa polare mår bra när man mår dåligt (varför?)// måste va att det dom har e ganska tråkigt// du vet han som bara ringer när det hänt nått// som upprör dina känslor.. ge han en vänster// samma kille pratar skit om allt och alla// till allt och alla, det e ball o skvallra// ja, det tycker han nog, men vi e vuxna// män med karaktär e här med 10 gussar// och din brud har gjort sin fitta till en piska// så du måste sticka när hon visslar// definitionen av en toffel o förför sin egen flickaa// ...din lilla fitta// x4 E du bull e det bull, e du lugn e det lugnt// ..det e bara så det e// E du bull e det bull, e du lugn e det lugnt ..det e bara så det går ner//
Förstår inte varför ni har klippt in fronda? Han har ju varken med låten eller videon att göra? Och ska det vara meningen som en diss, så är det bara dumt, enligt mig iaf! det är lite som när benzino dissade eminem :)
..vi ser igenom dig och hela din bulla stil// det kunde blitt någonting utav dig, men jag tror det tjie// ..du måste lära dig bete dig, inte vända kappan// efter vinden bara för att du vill vara vän med alla// Så ska det vara och tror även att i Öris vers ska det vara såhär istället: definitionen av en toffel, offer för sin egen flickaa//
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Fet video o ganska soft låt förutom reffen som va lite lam
Hur kan man se att det är Fronda på en sekund, där inte hans ansikte syns?
Lätt bästa versen jag hört Max lägga, bland de bättre från Grizzly också. Fast Öris diggade jag inte i den här låten, inte heller reffen.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
hahaha fan vad du ska va petig grizzly ;P
MP3:AN TACK!
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
Wetbo Ok jag ska förklara lite bättre. Tycker att ljudet låter lite kristall/kall, som om att ni kör på en kondensator miktrofon utan rör som är kopplad direkt till en kompressor, eller till en totalt transparent mik-preamp. den saknar lite värme. Den naturliga känslan. Känns som att ni använd fel reverb med. refrängen låter lite för mkt hall/lite toa aktig. Spetsig ljud med för mycket av dessern om man ska ta det kort. Jag har hållt på med ljud i 11 år från mixning till allt man kan tänka sig så lita på mig. Ni fixar detta till nästa gång
Aska på
är refrängen lite inspirerad av öris text "e du lugn är du lugn e du bull är du bull punkt" från låten vad gör jag här?
Askfat P27 Skithäftigt att du hållt på med ljud i 11 år och sitter på ett whoa forum och kommenterar folks mixning, känns seriöst. Jag e ingen proffs mixare och har precis lärt mig grunderna. Dock har ingen annan klagat på ljudet så jag e nöjd och kommer inte ändra nått i låten. Tycker det e mycket bättre att det e kristallklart tydligt ljud än varmt också faktiskt. Speciellt bra för folk som klagar på att dom inte hör vad man sjunger.. alla har ju sitt eget "sound" som du kanske vet eftersom du hållt på med ljud i 11 år. Så ingens sound låter som nått annat. Och pga. av att jag inte har inspelningsgrejer för 4000 har jag inte lika mycket ljud att leka med som en studio för 100000..
Luckypunk P19 reffen skrevs och spelades in före öris hade hört låten, så nej.
Wetbo Tror du missuppfattade snubben
är refrängen lite inspirerad av öris text "e du lugn är du lugn e du bull är du bull punkt" från låten vad gör jag här ?
"Visst är det vackert.."
Wetbo Du sa det själv att jag skulle ge konstruktiv kretik så att ni förmodligen kan förbättra det i framtiden. Jag har mixat flera låtar av många artister här på whoa o jag gillar svensk hiphop så varför skulle inte jag hänga här. Ta kritiken positivt. Vist jag kan säga till dig att allt låter super som många andra säkert gjort o du blir blad. Men då kommer utvecklingen stanna Opera sångare har transparent ljud hela vägen. rap. rock mm har rör/värme ljud. ni är endå ett par styckna som spelar in tillsammans. skaffa er en rör preamp så kommer ni höra skillnaden. det kommer fortfarande låta kristallrent men mer naturligt. Gissar på att ni redan kör med en RODE mick då dem e bäst för pengarna
Aska på
personligen tycker jag att man ska ha en riktigt bra rörpreamp för att det ska va lönt att ha en överhuvudtaget.. har kört med en sådan innan och jag gilla inte soundet. tyckte det blev mer otydligt.. och det va en för kanske en tusing.. ljust nu använder jag mig av min preamp som finns i mitt ljudkort, och det har funkat bra för mig.. du får gärna skicka lite låtar som du har mixat eller testa o mixa mitt sound. men eftersom jag inte har en rörpreamp i nuläget och har inte råd att lägga pengar på en bra sådan så.....och ja, jag kör med en röde nt2a just nu..
Öris - springer vi på varandra någon gång måntro?
My Best Friend Is My Grind
MBIFMG.com: Inte på sex månader iallafall. Sitter inne för tillfället.