I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] asma - stay silent!i (mixtape) (Hoodrap Exklusiv)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-08-18 06:42
Har skrivit ungefär om halva tapet! min kommentar kommer lite senare idag man!
men jag lovar att de kommer utförligt :)
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--

2009-08-18 07:32
Ja de lät bra för att va forumkille :)

Nice!

2009-08-18 12:26
haha melina så lite så :) då fortsätter vi
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

13. Words of encouragement

Det här är först & främst en låt som jag kan relatera till rätt så enkelt, vilket gör den mycket bättre för mig, & lättare o skriva om..det här är den första riktiga djupa låten jag hör med dig som är till någon annan, beatet går i exakt rätt tempo och du hanterar ditt flow perfekt - texten är fett djup och välskriven, men hade jag fått bestämt så skulle det varit en vers till, inte för att melina drar ner låten på något sätt eller så, tvärtom hon gör det fett bra! men det blev lite tomt med bara en vers med dig, så en vers efter melinas vers så skulle de varit helt perfekt, låten blev liksom lite utan "avslut" från din sida... Röstläget är känslomässigt och ärligt direkt riktat till din lillebror, känslig & fett tung låt.

Favoritstycke:

and im sorry for the times that u saw me get beat
ill guard you as you sleep - so dont bother bout me
im here for you anytime that ur heart is in need
this is for you - i promise my heart will go deep

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

14. Hater

Sjukt tungt beat och återigen måste jag ge dig props för mixningen, alltid perfekt i mina öron haha... o jag svär att du hade klippt in Ill Bill på hooken hahaha.. aldrig tänkt på de förns igår igår att du låter lite som han nånstans i rösten när du låter aggresivare.. hur som helst, en schysst låt med ett schysst budskap mot musikscenen, tungt flow, tung text, TUNG mixning.. ye everything

"cause they aint got passion for rap - this is rap penance "
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

15. stränguläh

Schysst röstläge i hooken o schysst vers men jag vet inte, ingen speciell låt för mig o gillar inte att de hoppas mellan verserna mellan dig & dansken - dansken är tung, du är tung förstå mig rätt, men låten är inget jag lyssnar på varje dag liksom.. kanske därför det är svårt o digga den haha...

"im abusive and sick - i stay true to myself
ya not loosin ya grip man ya loosin ya face
click pow - git down - bitch whos the bitch now
ill stick this in ya kids mouf - get ya click out"

16. Livet
Fett tungt beat, och jag trodde det var du som började men kom på att det antagligen var din kusin eller vad det nu är? shit melina lägger en tung reff som får en att vilja höra hela låten, nåja nu kommer din vers och jag diggar dig lika mycket på svenska som jag diggar dig på engelska, trodde nog att låten skulle va lite djupare eftersom den hette "livet" men den var inte dålig nånstans, tvärtom, fett tung.. soft & smårolig text, härligt flow o schysst delivery i överlag av alla. Yeshhhhh soft :)

"yes, för det blir värre - innan det blir bättre
polare blir färre för att dom är på det sättet
skolan är fags man dom driver mig från vettet
livet, här är det - men skiten blir bättre"

Återkommer senare idag igen :-)

2009-08-18 12:36
överfett att du pallar sniskan! tack resten också!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-18 14:02
Äckligt fett tape!! Blev väldigt positivt övveraskad! Allt låter snuskigt bra, alltför svårt att välja ut vilken låt som e bäst nästan :P Big up Asma, bra gjort!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2009-08-18 17:04
asma...du överraskar mig helatiden. nu är de bara att köra.
beatsen e så feta. flowet/rösten fungerar perfekt till din stil.
vi hörs mään ..peace!

2009-08-18 17:37
Riktigt efterlängtat :D
”jag vet inte om han är cp ser inte men tror det”

2009-08-18 18:48
tack så mycket people!

maketo; skitfett att du låter mig veta - när folk som hatat på min thing innan diggar nu betyder mer än du tror.

thnx!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-18 19:48
HAHA du vet att jag gillar dem flesta låtarna sjukt feta, btw vart fan e din musikvido
http://www.myspace.com/smale1 <-- tanka min musik där här överalt? varför inte tanka och ge dig själv en chans att älska musik.,,, tack på förhand peace

2009-08-18 23:05
bästa mixtapet jag har hört på länge, 5/5

2009-08-18 23:14
HAHA du vet att jag gillar dem flesta låtarna sjukt feta, btw vart fan e din musikvido

håller med, du har varit med i gamet länge nu. du tillhör dom högre i underjorden.
varför har inte du en fet video?!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-08-19 03:41
fett som sätan! fett att det ändå är lite blandning på låtarna, blev positivt överraskad!

favorit är helt klart innan jag somnar, den är sjukt mys samtidigt som man känner med typ, något sånt.

colin sa att du skulle ha en riktigt mördarvers på tapet som jag skulle hålla öronen på.. han ljög ju iallafall inte. tick tock är sjuk! överfet vers.
Annars tycker jag att AW är rolig att lyssna på, dark picture är riktigt tung, my preacing är riktigt true och mel är sick på sång!

Ja, detta är ändå ett fett tape och det känns som att en del låtar kommer pumpas konstant.

2009-08-19 03:56
endel feta låtar som jag kommer lyssna på, men varför känner jag igen 1-2 beats för? är det instrumentaler?

i vilket fall så är det tungt och ja.. keep it up!

2009-08-19 03:58
riktigt tung mixtape man. jag tänkte skriva en kommentar liknande Fedsen's och sniskans, men det känns lite onödigt eftersom att du vet att jag diggar varje track, mer eller mindre. jag gillar att det är så blandade topics och modes på låtarna - som skillnaden mellan tick tock & innan jag somnar. det blir jävligt skön lyssning, visst hade det varit tungt med 23 låtar i stil med tick tock, men då hade jag valt två favoriter & slängt resten, feel me?
eftersom att allt du släppt sedan invincible thoughts träffat mina högtalare har jag kunnat följa din utveckling, & det har varit jävligt fett att se dig gå från fet till en heavyweight champion inom lyricism.

favoriter på tapet är tick tock (den fetaste versen du spottat enligt mig), angel, AW & hater.

one!

2009-08-19 13:54
tack så mycket! överfett att ni lyssnar, riktigt fett att det är 65 comments straight love.
keep em comin folks!

2009-08-19 16:52
Min comment är på gång man!
sorry om de tagit tid, jag har skrivit om 10 låtar hittils.
skriver när jag sitter hemma o ugglar, men jag lovar att den kommer upp!
detta tapet är värt de!

Fridens!
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--

2009-08-19 23:50
har väntat ett tag och är inte besviken (:
Lev galet som ung, kom till helvetet som kung!!

2009-08-20 01:20
ska komma med kommentar imorn man :D

peeys out
Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//

2009-08-20 14:08
skitfett. tack dudes

2009-08-20 16:29
Aldirg hört ett bättre mixtape. Skulle mer kalla det för en platta än ett mixtape. Helt stört bra. Fy fan asså! :D
www.existenz.se Sveriges roligaste sida.

2009-08-20 19:14
Asma gör det bra och utvecklas så sjukt sjukt fort.

Lyssnar på tapet nu och det mesta är riktigt riktigt bra!
It's all alright!<br>

2009-08-20 23:37
Fan asså måste bara säga att låten Angel är grymt bra :O
Du får fan fram starka känslor med din röst och text dära man kan nästan känna hur du känner när du drar fram allt från ditt inre :D

BIG UPP!

2009-08-21 04:25
jommpish P19 tack man, det uppskattas som fan

plu - tack så mycket man, tänkte scoopa upp dig som den enda gästen på nästa projekt om du är down?

yhaoo, fett att du diggar den man. det är inte en utav mina favoriter alltså, diggar inte den alls faktiskt.

2009-08-21 17:20
you know it
It's all alright!<br>

2009-08-22 02:50
true colors... den ända låten som får mig att hata dig ;)
http://www.myspace.com/smale1 <-- tanka min musik där här överalt? varför inte tanka och ge dig själv en chans att älska musik.,,, tack på förhand peace

2009-08-22 02:56
who in this world would ever think there was a faggot in you: den gillar jag typ inte alls , villken bög ;D

2009-08-22 03:13
riktigt nice!
Det som inte dödar, det härdar!

2009-08-23 15:44
The Games officiella thisizgame.com/ hypar Helno & Asma med låten Everydaystruggle från Stay Silent!

Bläddra ner en bit på ThisizGame.com elr kika via printen HÄÄR

Peace,

Terry. Kings Club.
I got more kicks than Jackie Chan.

2009-08-23 20:00
Detta tape är det enda som spelas i mina högtalare nu..

Så jävla bra, alla låtar är favoriter!
http://www.znapmusic.com/thomashellberg/ <--- Lyssna och droppa en kommentar :)

2009-08-23 20:12
The Games officiella thisizgame.com/ hypar Helno & Asma med låten Everydaystruggle från Stay Silent!

Bläddra ner en bit på ThisizGame.com elr kika via printen HÄÄR

Peace,

Terry. Kings Club.

WHAT THE FUCK E DETTA?! visst överfett att dom hypas där.
MEN vafan står det helno FEAT asma?! det är fan tvärtom?! folk kan tro asma e helno, så får fel person cred.
sen för den delen så representerar den inte helnos musik så bra eftersom detta inte låter som de han brukar göra. han e ju mer känd för sin snabbhet o så. detta låter som reaggie or something.
de är bra, men låter inte som de vanliga me helno.
borde ni få ändrat.

igen, fett tape man! UPP!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-08-23 21:21
Då vi på Kings Club har samarbeten med BWS, och thisizgame.com tidigare har postat material med Helno, så har dom tydligen valt att skriva ut Helnos namn först tyvärr då han redan börjat skapa sig ett namn där.

Att Helnos grej skulle vara att bara rappa snabbt stämmerdock inte riktigt, han besitter många stilar och de flesta på thisizgame.com vet redan vem Helno är så några såna komplikationer lär det nog inte ske får vi hoppas! :)

Peace!
I got more kicks than Jackie Chan.

2009-08-24 02:41
Fyfan vad bra, rå hiphop helt i min smak.

2009-08-24 15:47
Måste bara säga att detta tape har värkligen varit vär den långa väntan och folk som inte hört det måste göra det.

1. Intro - Vet inte riktigt vad man ska säga mer än att detta e GALET. Tycker det är ett bra intro som gör mig sugen på att lyssna vidare på detta mixtape. Men ett stort plus är att du inte gjort som många gör, att få ihop så mycket folk som möjligt i deras intro för att säga att man ska lyssna när man gör det :P Beatet är inte riktigt min smak men är helt okej :D
2. Everydaystruggle ft. Helno - Woooow älskar när du o Helno sammarbetar blir galet som fan. Helno öppnar låten med en galen reffräng som jag diggar stenhårt, diggar hans dialekt som fan, passar in som fan. Dina verser e bra som vanligt ifrån din sida. Tycker beatet e fett som fan och du skiner som fan på det :D
3. Tick Tock ft. Da Addict & Anxious - Shiiiit, denna e galen som fan denna låt. Diggar din aggressiva attityd i denna som fan o du öppnar låten med kaxig stil som rådiggas. Da addict e galen som fan, men har lite svårt att förstå danskan :P men det diggas ändå :D Anxious shit inte hört mycket ifrån dig men du gör det fett. Beatet diggas som fan, riktigt fett med tickandet mellan verserna med.
4. Stay Silent - Äkta Asma stil över denna låt, detta diggas stenhårt. Fastnade för denna låt så fort jag hörde den och diggar den still. Beatet e galet.
5. Unfinished business ft. Pluralis - Reffen e galet skön med Pluralis. Känns som en standardlåt ifrån Asma, men inget illa menat med det. Utan det är välskrivet o välarbetat. PLuralis, aldrigt hört men ska hålla ögonen på dig, diggas.
6. Innan jag somnar ft. Max - Yeees svenska Asma :D först tyckte jag det lät konstigt att höra dig på svenska igen efter att hört en massa med dig på engelska. Men sen när allt var igång märkte jag varför jag diggar dig stenhårt på svenska. Tycker du gör det blytungt på svenska o detta är inget undantag. Tycker att det e ball att du försöker på dig lite sång i reffen, låter bra det med, kul o höra nya test. Max, sångfåglen slänger en tung vers du med o najs på reffen med.
7. Dark picture ft. Subtil - Shiiit denna älskar jag denna låten, din feeling i denna e sjuk. Din beskriving av hur en dålig sida kan se ut från person till person är hur bra som helst. Sen Subtil kommer in o lägger en skön reff as hell, får känslan av hon är samvetet typ. Kunde nog inte hittat ett fetare beat till detta track med :D
8. Kill that beat ft. Helno - Dooooope. Detta e fan allt som kan sägas om denna låt. Helno drar igång låten på ett galet sätt som du sedan fortsätter sedan på att göra det ännu galnare. Detta e fett, en favorit.
9. Feelgoodtune ft. Melina - Denna är fan något av det skönaste jag hört ifrån dig. Detta gillas som fan, lite mer "lugn" stil ifrån din sida. Melina, alltid diggat dig och detta e inget undantag, men tycker att din acapella ligger lite låg i början?
10. Aw - Denna är lätt en låt som ligger på min favorit lista. texten e grym o reffen sätter sig på huvudet fan :D Det ända jag ska klaga lite på denna e väl beatet, inget som diggas till 100, men inte dåligt :P
11. Angel - Shit denna låten e galet djup, tror inte jag varit med om någon som kan skriva så djupa texter som du gör. Detta e helt o hållet galet bra.
12. This is me pt.1 ft. Melina - Tycker du beskriver dig perfekt i denna, man får en blick av vem du är som person. Melina på reffen e bra som vanligt :D Du flyter på skönt på detta beat som e skönt som fan :D
Pleassure

2009-08-24 15:50
13. Words of encouragement ft. Melina - Denna är något speciellt tycker jag, har nog aldrig hört dig skriva en sådan djup text som är tillängnad(stavning?) någon annan person. Du gör detta helt klockrent med sinnesjuktbra text som du levererar med ett perfekt flow o känsla. Melina gör detta verkligen inte till en sämre låt utan hon gör så att den vidare håller sin höga kvalitet. Men kan hålla med som någon annan skrev att jag skulle vilja höra en extra vers ifrån din sida efter Melinas.
14. Hater - Hi Hater :P galen låt, tycker budskapet kommer fram perfekt i din text o din attityd. Reffen är nog den bästa på detta tape tror jag. denna diggas som fan. Props till Jbeats för det extremt tunga beatet, Big Up!
15. Stränguläh! ft. Da Addict - Älskar denna låten sedan jag hörde den för alldra första gången när det nu va :P Tycker ni två gör fet musik som fan ihop, men tycker att Da Addict ska släppa mer på engelska :P fattar inte danskan på vissa ställen men han e dope ändå men mer på danska :D Reffen e tööööng som fan.
16. Livet ft. Colin, Max & Melina - Yeeeeaaay du på svenska, älskar det, men tyvärr tycker jag nog detta e din sämsta vers just nu :/ men den e ju fortfarande inte dålig, Colin (ung Asma?) haha sagt det förr o säger det igen, du kommer fan bli något. Sjukt lik asma och detta förrvirrar en när du börjar låten :P. Melina kär i din röst fan, är något speciellt med en alltså :D, Max levererar alltid det på en hög nivå :D
17. My preacing ft. Max, Helno, D-nice, Da Addict & Anta - Först o främst, tycker beatet är lite tjatigt =( Men över till rappen, Tycker att alla får fram budskapet och vad ni tycker på ett väldigt bra sätt. Tycker att asmas engelska och attityd höjer denna låten som fan i början, Max, Helno, D-Nice, Da Addict & Anta gör det även alla ni fem det galet bra :D
18. Highly anticipated anthem ft. Helno - Asma & Helno Sveriges framtida hopp inom svensk hip hop? Tycker ni två besvarar denna fråga så jävla bra varje gång ni två hookar upp varandra på varje låt. Finns väl inte mycket mer att säga än att detta e Tööööööööngt som fan som vanligt ifrån er :D
19. True colors ft. Colin & Frida - Budskapet e sjukt bra och jag känner igen mig vid många tillfällen i era texter vilket gör att jag gillar denna låten ännu mer. Asma du e helt galen alltså, vetifan om det e männskilgt att kunna skriva som du gör, du gör det fett. Colin, tung som fan, Frida sjukt skön på reffen och din vers e bra som fan.
20. This is me pt.2 - Älskar den, det räker, denna pumpas som fan i Ipoden o i bilen. Fet
21. Count the days ft. Dixon Picket - Litet annorlunda Asma beat eller? men det diggas, du gör det väldigt bra på denna. Älskar din lilla sång, no homo :D Dixon Picket, aldrig hört snubben innan, ifrån? men det diggas som fan, får en liten kännsla av country i hans röst. Älskar gitarren som fan igenom hela beatet och munspelet i slutet.
22. The weirdo zone ft. Anxious - Galen låt, shit du öppnar låten på ett sätt som e galet och gör att man inte kan mer än att digga låten som fan. haha texterna e najs :D
23. My mind my body my soul (outro) - Tycker du knyter ihop detta tapet på ett bra sätt som fan, första delen får fram en lite läskig känsla där med din röst och det mörka beatet. andra delen är det lite mer fart i men fortfarande mörk, vilket en stor del av detta tape varit, men inget hat.

I helt het om detta mixtape tycker jag att man ser en enorm utveckling i din rapp såsom textmässigt till flow. Du e extremt bra på det du gör och gör det du känner för. Sen tycker jag att dina gästartister håller en sjukhögnivå och ingen som speciellt sänker någon låt utan gör det till bra låtar. Big Up på detta och nu ska jag Stay Silent (fick inte ihop det riktigt men fuck that jag gjorde ett försök :P)

Peeys out
Pleassure

2009-08-24 16:47
Hallå där SWEnsson :) Jag blir kär i såna ord som du skriver om mig! Jäkligt tacksam för dem!!!

melly mel

2009-08-24 17:21
<3 :D
Pleassure

2009-08-24 17:30
tack så mycket för alla comments.
skitfett att läsa vad du skrivit swenssson, jag uppskattar att du tog dig tiden.

2009-08-25 14:02
okej nu blev ja lite ställd till väggen, helt ärligt nu så ska ja säga mitt tycke. Jag har aldrig någon sin gillat din musik, aldrig sparat en låt på datan (kan bero på att ja inte gillar skånska dialekten så mycket) dvs att de har varit svensk material. Men här så blev ja paff, Hela tapet är dunderfett rakt igeom och finns absolut inget att klaga på. Detta blir sparat på datorn, några låtar till skiva att spela i bilen, och låtar på mp3n.

Propps till helno som är riktigt fet med och Melina som har en underbar röst som ibland ger gåshud :) Jag har ändrat mitt tycke om dig, iallafall nu när jag hör de engelska.

Inge hat, bara ärliga ord som ja tycker detta tapet och du som rappare förtjänar :)

peace and good luck !
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//

2009-08-26 16:23
det låter mycket bra det hær!
men asma du vet jag fortfarande væntar på en sak av dig! hehe
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2009-08-26 16:56
tack så mycket peeps!
extra fett när haters konverterar, tack för att du lät mig veta torevi.

2009-08-27 22:54
upp!
Think of a colour you've never seen.

2009-08-28 00:09
fett som fan, inte lyssnat så mycket på dig innan bara hört ett par låtar men nu ska det lyssnas i framtiden

2009-08-28 16:58
skitfett!

en del låtar finns att streama på min MYSPACE.
det går även att ladda ner tapet där, samt äldre material.

streetvideo på AW är på G också.

holler back people!

2009-08-30 16:48
ingen mer?

2009-08-30 18:20
Har inte kommenterat hela tapet än. Du får kommentar på resten av låtarna när jag har tid/orkar kommentera. Jag ska försöka vara så kritisk som möjligt när jag kommenterar

01. Intro
Du lägger det bra. .Jävligt fina rim och texten/innehållet är trevligt att lyssna på. Allmänt skryt men du gör det väldigt bra. Visst, det känns som att du fokuserade mer på rimmen i första stycket och sedan. Jag tycker iochförsig att det ka vara skönare också när man inte använder för många stavelser och istället lägger upp ett bra rimschema, så jag gillar hela texten. Jag tycker beatet är bra men samtidigt inte riktigt så bra som jag hade velat. Det känns också som att flowet är lite för... långsamt(?) ibland. Alltså, jag hade velat höra lite mer "fart" i flowet. Mindre "pauser" så att säga, Fast det känns ändå fel att säga det så. Du kanske förstår vad jag menar ändå? Känner avsaknad på något. Känner inte att du presterar riktigt fullt så bra som du kan.

02. Everydaystruggle (feat. Helno)
Helno är min favoritrappare från Sverige. Därför var denna låten en besvikelse från hans sida. Är alltid van att höra honom med musik som faller mig i smaken, detta gillade jag inte från hans sida. Gillar inte dialekten han använder här eller sättet han utför refrängen på. Är faktiskt glad att han bara la refräng och ingen vers i denna låt. Dina verser var bra Asma. Gillar flowet, textuppbyggnaden, rimmen och allt. Beatet var bra och passade dig och även Helno. Gillar din andra vers mest för den lät skönare i öronen och jag gillar kungarikemetaforen i första stycket. Helno säknte låten lite även om hans refräng inte var dåligt gjord.

03. Tick Tock (feat. Da Addict & Anxious)
Tycker du var väldigt bra på denna Asma. Gillar ditt flow och texten är suverän! Rimmen är bra, innehållet likaså. I slutet av versen kändes det lite som att det kanske var lite för långt? När jag läser texten samtidigt som jag lyssnar så känns din vers lite lång men när jag inte läser samtidigt känns det bara bra. Väldigt bra vers Asma! Beatet är helt sjukt bra, gillar denna typen av beats. Känns "mäktigt" på något sätt. Gillar Da Addict starkt i denna med. Förstår inte så mycket av vad han säger men jag gillar hans flow, attityd och rim i låten. Han är mycket bättre än det mesta (allt?) jag hört av honom innan i den här. Såhär jag vill höra Addict mer i framtiden. Anxious var duktig, hård och fokuserad. En del rimscheman han hade gillade jag starkt! Som hans sista stycke. Det rimschemat hade bara varit jobbigt om det var så genom hela låten men jävligt skönt när det bara var så på slutet. Hans tredje stycke var helt underbart för mina öron. Bra presterat på denna och bra gäster. En av mina favoriter på tapet.
Wazaaaa

2009-08-30 21:33
Jag tyckte refrängen var helskön med Helno i Everydaystruggle

2009-08-31 20:08
tack chub! ska bli fett att se vad du pennar ner om dom andra tracksen. lika fett varje gång du droppar kritik.

2009-08-31 23:04
10/10 helt klart!

överfeta lyrics samt beatsen dödar!

gillas :D

one <3
kicki´n beatbox and make some music at the same time//
I goes from top to toe whit my greatest punchlines//

2009-09-18 22:33
tack! upp!

2010-07-07 22:12
Hoodrap är ju nere för tillfället, och jag vill verkligen ha mix-tapet, finns det någon annanstans att ladda hem den ifrån? :), och jag har lyssnat över Youtube, fifan vad grym!! (Y) Sprids nu som löv i vinden ;)