I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Video)sebbe från kartellen spelar in i Redline med TSB!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-12-24 22:38

(Video)sebbe från kartellen spelar in i Redline med TSB!

Sebbe från KARTELLEN hade permis häromdagen och passade på att komma förbi Redline Studios för att spela in nytt material med The Salazar Brothers

2009-12-24 23:14
Fattar inte varför dom slösar beats på Kartellen..
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!
Producent

2009-12-24 23:41
Antagligen tror dom väl på kartellen eller något sånt. Tycker dock själv dom kan ge beats till några bättre.

2009-12-25 00:09
Eller så betalar dom bra...

2009-12-25 00:18
tung beat dom sitt shit.känslan i låten låter rätt grym fast han inte är den bästa rapparen......

2009-12-25 00:59
håller med kungenkrook
soundcloud.com/jerrones

2009-12-25 01:39
ni såna jävla färskingar på whoa "slösar beats på kartellen" haaha de e för de e äkta gatu musik, TSB har alltid hållt sig till den äkta hiphopen, tyvärr men maskinen kommer aldrig få ett beat av dom.. pissluffare

2009-12-25 04:34
Gilla inte skiten alls första gången jag hörde det men fan va det växer, nya mixtapen är grymt tung. Ser fram emot nästa släpp grabbar, ifall ni mot all förmodan skulle läsa detta, jobba på.

Blev förvånad hur snäll Sebbe ser ut fan, där kan vi snacka ulv i fårakläder, jag hade fan inte frontat.
 Påminnelse: Rap är musik.
Producent

2009-12-25 12:40
Dem skulle aldrig ha gett han permission.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-12-25 12:50
de här kommer bli tungt. tung känsla i låten synd att man fick se så lite
https://soundcloud.com/invalida
Producent

2009-12-25 13:17
Det låter som att Sebbe har lyssnat mycket på Prodigy.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent

2009-12-25 13:19
sebbe e tung .
gillar hans skit
:)
Sångare

2009-12-25 13:41
Håller med, han är riktigt tung. Eller nej oj förlåt vi lever 2010 och inte 1997, då var han inte så tung längre.

Riktigt amatör-mässig rappare som inte borde släppas utanför audioforumet. Skandal att såpass duktiga producenter ödslar sin energi här.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-12-25 13:44
Håller med!

Det är säkert "äkta gatumusik", men han är fortfarande lika usel rappare.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-12-25 15:48
det är sjukt oväsentligt om en rappare är bra tekniskt eller inte, vibbarna man får av sebbe är jävligt feta och med beats från TSB så blir de en galen mix.
hets, stress, fest!

2009-12-25 17:12
Själv tycker jag att han har lugnat ner sig med allt skryt vi hit och dit. Mer snuthat dock, som någon sa han ser jävligt snäll ut nu. Tycker det lät bra från Sebbes sida. TSB vet nog vad de gör.
Skivsamlare

2009-12-25 20:15
ankancr

Haha va pratar du om? Dkan du ju lika gärna sätta Stanislav på ett TSB beat o lyssna.
Kasst är det...
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2009-12-26 01:55
Håller med alla i tråden! ge beats till lorentz & m.sakariaz, adam tensta eller swingfly! Dom har iaf vett i skallen och rappar barnvänligt!!!! pfffffffffffffffft
www.myspace.com/drdrogdisko

2009-12-26 13:08
Tungt som fan, gillar den lite mer lugnare sidan av Sebbe
 kartell martell programrebell
Groupie

2009-12-26 22:03
Kartellen är fan tungast i Sverige, såklart man "slösar" beats på dom!!

2009-12-27 00:26
det är sjukt oväsentligt om en rappare är bra tekniskt eller inte

måste vara det dummaste jag någonsin läst.

kartellen är sämst. end of discussion.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-27 01:06
kartellen är sämst. end of discussion.

Tja, smaken är som baken, tydligen olika. Tycker inte alls Kartellen är "sämst",
jag tycker Kartellen - och Labyrint - har tillfört svensk hiphop lite nyttig syre i detta annars så syrefattiga land. Diskusjonen lär säkert fortsätta. Särskilt här på Whoa....
Sen; hur kan man döma ut en rappare utifrån detta lilla omixade youtubeklipp med två raden från en vers? Lugna ner er alla hatare. Eller nej - skit på er! Vi som gillade senaste mixtapen eller Sebbes låtar "Betongbarn" och "Medan vi faller" har garantert nåt att se fram emot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-27 01:50
ni såna jävla färskingar på whoa "slösar beats på kartellen" haaha de e för de e äkta gatu musik, TSB har alltid hållt sig till den äkta hiphopen, tyvärr men maskinen kommer aldrig få ett beat av dom.. pissluffare

Haha cooling :D
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-12-27 03:57
Så du tror att det här är det enda man hört av Kartellen? Har hört ett par låtar, och alla är lika usla.

Förstår inte hur dom kan blivit så stora. Håller inte ens audioforum-nivå ärligt talat.

Brukar aldrig hata på låtar eller rappare. Det är mycket som är dåligt enligt mig, men oftast kan dom ändå rappa jävligt bra. Då gör dom sin grej, inte mycket att säga om.

Men Kartellen, och Sebbe är riktigt dåliga rappare. Utan alla beats dom får av någon konstig anledning, som oftast är tunga, hade det verkligen låtit skit.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-12-27 05:06
Här kommer ett gäng hatare som sitter bakom skärmen och spelar balla som vanligt.

Anledningen till att ni inte ni gillar Kartellen är för att ni inte kan relatera till vad de rappar om , de berättar om det som sker i vardagen,livet och ute på gatan.

Men vanliga svenssons kan inte relatera, då kan ni lyssna på Lorentz eller nåt annat skit.

Men om ni inte gillar så kan ni sluta lyssna direkt och ni behöver inte dela med er av erat internet hat.

TSB gör tunga beats till tungt folk som kan rappa, som gör det förort style och reppar gatan.

Kartellen, Labyrint och Ayla klick är dom inom scenen i Sverige som håller det äkta.

2009-12-27 08:51
kan inte se klippet just nu för jag befinner mig i kina, youtube är bort taget här, men tycker det är lustigt att läsa de ni skriver. TSB kan sin sak. Kartellen är inte mina favoriter precis, rapen är inte så utvecklad så jag tycker dock inte det är intressant att lyssna på. Har ingen riktig uppfattning om gruppen alls om jag ska vara ärlig eftersom jag inte lyssnat så jag är helt fel person att kritisera deras musik MEN!.

Det handlar inte om äkta. Jag förstår innebörden i musiken och jag kan relatera. Men musiken tilltalar inte mig ändå, dom kan vara dom mest råaste och "äkta" i sverige, men detta är hiphop, har man inte skillz eller en egen stil så spelar det ingen roll va man snackar om eller hur "äkta" man är, så länge du får folk att fastna för ditt shit.

Kartellen har inte så mycket skillz som jag uppfattar det, men dom fångar folks uppmärksamhet, det kan jag inte hata på. Dom lyckas nå ut till folk och ger ut sitt budskap på en simpel rap nivå, fett intressant om ni frågar mig. Trots det skulle jag aldrig köpa en skiva eller ens vilja lyssna på dom. INTE för att jag inte fattar innebörden, för det gör jag, men för att deras musik inte lyckas få min skalle att gunga! ..hihih

2009-12-27 09:25
Sen; hur kan man döma ut en rappare utifrån detta lilla omixade youtubeklipp med två raden från en vers? Lugna ner er alla hatare. Eller nej - skit på er!

jag har inte bildat mig en uppfattning av kartellens rap genom ett youtube klipp där någon kickar två bars. jag bildade mig en uppfattning när jag lyssnade på deras tracks och kastade det efter, för att min personliga åsikt är att det kartellen gör är wack - oavsett vad någon annan tycker.

Anledningen till att ni inte ni gillar Kartellen är för att ni inte kan relatera till vad de rappar om , de berättar om det som sker i vardagen,livet och ute på gatan.
Men vanliga svenssons kan inte relatera, då kan ni lyssna på Lorentz eller nåt annat skit.

vilken parallel att dra - du menar alltså att om jag inte kan relatera till kartellen så är min enda option att relatera till rick raus big baus albatraus lorentz? det bevisar hur insatt du är i svensk hip hop, eller hip hop överhuvudtaget. dra något gammalt över dig man, dagens tips. och för att få min point made - detta här handlar inte om att relatera, det handlar om att jag personligen tycker att sebbes stil är utgången, det har aldrig varit coolt med N.W.A rap på svenska, oavsett om du heter emilush eller SEBBE från kartellen. för det andra borde lyriken vara bättre teknisk, eftersom det är rimschema och flow som definerar hur bra rappen egentligen är - vad SEBBE från kartellen säger har redan blivit sagt förut, och om han inte kan imponera med tight rap när han säger något häftigt som;
"jag och mina grabbar skjuter dig - du är inte lika hård som oss, du är mer som en tjej" är det inte lönt att lyssna.
jag förstår inte hypen, men det är jag.

slöseri med beats från salazar bröderna.
slöseri med luft från SEBBE från kartellen.

2009-12-27 11:38
Kartellen är fan tungast i Sverige, såklart man "slösar" beats på dom!!
Västerort

Oj, såna gangsters dem har till fans. När du lärt dig stava till tyngst & lärt dig innebörden av musik så kan du ju skriva här!

2009-12-27 11:56
Kungenkrok har hört "ett par låtar och alla är lika usla" (!) och Asma tycker att efter att ha lyssnat på låtarna "så har han kastat dom en efter en då det de gör är wäck". Ja ja, som sagt ;smaken är olika.
Själv tycker jag Kartellen har nåt att berätta om förortslivet och utanförskapets Sverige och det är det inte många som gör - i mina öron - mer än Labyrint och Kartellen i dag.
Sen får man väl tycka vad man vill om "bristerna i rappen" "de dåliga rimmen", "att dena rap är utgången" etc. etc. Om det är det man hänger upp sig på så är det väl ganska självklart att man inte fattar vad de försöker berätta från sitt perspektiv i periferin. Redaktören på Kingsize verkar ju ha fattat det om man läser senaste numret med långa intervjuer av Kinesen o Sebbe.
Ni undrar varför kartellen har fått sån "hype"?
Svaret hittar ni i era egna inlägg.
De som "hatas" får ofta uppmärksamhet så ni bidrar själva till denna hype vad ni än tycker om det.

2009-12-27 12:14
Jag förstår vad dom försöker berätta från sitt perspektiv. Är det bara det man är ute efter, så fine. Men vill man lyssna på musik för att musik är bra, då förstår jag inte varför man lyssnar på Kartellen ärligt talat.

Isåfall för beatsen.

Och jag varken hatar eller "spelar ball". Jag undrar bara vad det är folk ser i Kartellen. Oftast är det 15åringar som sitter och lyssnar för dom tycker texterna är tuffa och Kartellen är kriminella. Vilka ni är här inne vet jag inget om, så syftar inte på er. Tekniskt sett håller det verkligen inte hög nivå. Det är knappt att det är i takt, låter som han hackar fram ganska ofta.

Och ball spelar jag väl absolut inte för att jag inte gillar Kartellen? Det är väl inte så tufft att sitta och klaga på tuffingar.

Men kul att dom kör.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-12-27 13:19
Det är sjukt oväsentligt om en rappare är bra tekniskt eller inte,

Nej?

Fan det är så kul och först se det där lilla babyfacet och höra hur hur han iaf nästan pratar ren svenska. Sen PLÖTSLIGT när han står i mickbåset hör man en HELT annan röst och uttalet på orden är NÅGOT HELT ANNAT. Helvete vad han gör till sig det e så pinsamt att se.

Minns nåt klipp på youtube med Sebbe som någon klippt ihop med bland annat ett klipp från när Sebbe var med i nån svensk såpa och lite annat. Försökte hitta de förut nån som vet vilket ja menar

2009-12-27 14:47
säger han salle och masse? heeheee
Producent

2009-12-27 16:39
Ja, ganska kul att han säger Salle och Masse.
Och ganska respektlöst också

2009-12-27 17:46
asma P22

du ska fan inte uttala dig då ja hört din rapp och de e fan så jväal värdelöst så ja nästan grät efter ja lyssna på skiten. fyfan att du ens sitter och försöker leka att du vet ngåot om hiphop din fula fan.

och alla ni som säger att dom inte kan rappa? vad snackar ni om egentligen??? har ni ens lyssnat på deras musik eller? dom rappar och gör de jävligt mycket bättre än många, dom har sjukt med fans som diggar dom inklusiv mig själv så hur fan kan ni säga att dom inte eär utväcklade rappare? skämmigt

2009-12-27 17:48
Jag undrar bara vad det är folk ser i Kartellen

ja rådiggar dom för deras hårda stil, gillar TUNG hiphop och ingen fjant musik som snackar om SKITsaker, kartellen snackar om saker som ja levt och lever, ja gillar rå, dirty musik de e helt enkelt min musiksmak, hur kan du säga att de e dåligt för de inte e din smak?

sen kommer ni o garvar åt kommentarer när man blir sne för ni bara går in o hatar utan anledning, ni sitter i alla kartellen trådar o hatar, stick !

2009-12-27 17:52
knatcha
p12 lugna ner dig. min rap har inget med min åsikt om kartellen att göra - men eftersom du ändå är inne på ämnet kan du väl berätta mer om hur du "nästan" grät efter att du hört den, jag måste ha rört dig någonstans eftersom så starka känslor framkallats :) förklara också för mig varför jag inte skulle veta något om hip hop? du känner tydligen mig? tangentbordsriddare.

2009-12-27 17:57
hahaah ja e något år yngre än dig bara. du kan ju skicka en PM till mig ifall du e i sthlm så kan du få mitt tele nr så kan vi se om ja e en internet riddare ? ja garvade så mycket när ja hörde dina skämmiga låtar så ja nästan grät. du e en tönt som rappar om helt värdelösa greje o ja kan säga d framför ditt ansikte ja skiter i

2009-12-27 18:25
Dom gör väl det för att dom ser potential i dom, Sebbe har ju utvecklats en hel del sen man först hörde honom, dock så borde Sebbe spola den andra snubben som inte är något vidare
 DIF!

2009-12-27 18:41
haha sallas min till masse när han säger salle

2009-12-27 18:54
R.Muff
hahaha jävligt skön blick!

2009-12-27 20:42
Laller, Muff o Fisken - vilka lirare! Vilka skööööna snubbar. Riktiga hårda killar med den rätta mobbarblicken. O ja, jag blir nästan varm i hjärtat när jag ser vad ni åstadkommer med era högintellektuella kommentarer på ännu en eviglång tråd om "Kartellen". Det räckte tydligen inte med den förra på drygt 1000 inlägg. Nej med sådana tuffa killar som er med så djuuupa inlägg kommer ni säkert bräcka rekordet med en ny tusenmetertråd av intetsägande smörja....

2009-12-27 21:16
arbetaren

är du bäng eller?

2009-12-27 21:47
Okej, eftersom här verkar vara en debatt mellan 2 läger så lägger jag mig i. Jag är någonstans i mellan.

O ena sidan så gillar jag egentligen lyricism och tycker att det är sjukt fett med skillade rappare som kan flyta gudalikt och ligga och rimma på stavelser hur länge som helst.
O andra sidan så tycker jag kartellen är feta även om skrytet ibland går lite väl långt. Jag tror faktiskt också att man måste känna sig förtryckt och hatisk mot babylon för att förstå, för jag biter ihop lite extra hårt med käkarna varje gång sebbe lackar, han gör det simpelt och relaterbart.

P.s. är inte från förorten, är bokstavsbarn, babylon är inte speciellt roliga då heller..
 Påminnelse: Rap är musik.
Producent

2009-12-27 21:54
Men amerikanska streetrappare som Lake, Ty Nitty, E-Money Bags, Twin Gambino, Imam Thug, Killa Sha, Napoleon Headrush, Jungle, Wiz är ju oftast bra mycket bättre än Sebbe och de andra i Kartellen.

2009-12-27 23:29
Dopeness...

Tror inte vi ska börja jämföra "Amerikanska streetrappare" eller Amerikanska rappare överhuvudtaget med Sveriges rappare för det är en rätt stor skillnad. :) (även om Sverige är mot rätt riktning)

Men precis som du säger så har kanske inte Sebbe det bästa flowet eller lägger bäst rader men han har känsla, sorg något som känns äkta och helt klart något Sverige saknade innan enligt mig.

Jag gillar det mesta från kartellen, behöver inte va just för texterna men beatsen är farligt tunga! och speciellt att det är en skön omväxling mot det nya techno/house skitet som blir allt vanligare.

2009-12-28 00:24
Men amerikanska streetrappare som Lake

wow första gången ja hör nån nämna han, grymt underskattad och tuung rappare

2009-12-28 02:49
Alltså, ni kan sitta och argumentera om Kartellen gör bra musik eller inte. Det kan ni...

Men ni kan aldrig sitta och argumentera om att de är BRA rappare. För de är de inte och det är fakta.

2009-12-28 03:00
trist.. finns så många svenska rappare med så mycket mer potential!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2009-12-28 13:37
Inte precis så några andra rappare gör sig värda beatsen.

2009-12-28 13:52
-asma P22

Nu är inte jag här för att skaffa ovänner... men på fullaste allvar, vad drömmer du om? Vet du vad som hänt sen Kartellen kom? Det kanske är svårt att se om man inte bor i sthlm...men du måste förstå att alla inte är som dig.. den finns en hel värld där ute.

Om det är slöseri med luft när hundratusentals lyssnar på dem, vad är det slöseri med när du gör musik?

Känns bara som du ska hävda dig...men detta var inte bara till dig... detta är rent allmänt, när folk skriver och gråter för att andra får hype... det är något du måste ta... det kommer inte gratis.

2009-12-28 17:17
De e bra Critical , jag älskar kartellen deras musik är en spegel av vissas verklighet och dom är äkta tillskilnad från många Wannabegansters skit

FREE SEBBE