I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Video)sebbe från kartellen spelar in i Redline med TSB!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-12-28 17:55
Critical
lyssna här criticääääl. om ditt inlägg inte bara var till mig skulle du inte skrivit mitt namn ovanför det. jag bryr mig inte om folk lyssnar på kartellen eller inte, the issue var att jag inte förstod hypen - eftersom MIN åsikt är att det är slöseri med luft och beats. jag hade till exempel hellre hört dig göra din grej på salazar beatet än sebbe från kartellen, för att han är en wack rappare.
jag bor inte i sthlm och jag är inte insatt i vad som hänt där sen kartellen satte sigsjälva på kartan - jag fattar inte varför det har någon betydelse heller när det var strukturen på rappen och flowet jag "hatade" på.
du får tolka mina inlägg och min åsikt hur du vill - faktan kvarstår, det finns tusen andra heads där ute som förtjänar beatet & rampljuset framför en brytande svensson som agerar språkrör för kriminella i sthlm.

easy.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-28 18:14
the issue var att jag inte förstod hypen - eftersom MIN åsikt är att det är slöseri med luft och beats. jag hade till exempel hellre hört dig göra din grej på salazar beatet än sebbe från kartellen, för att han är en wack rappare.

okej, så du kan alltså inte förstå hypen även fast dom har haft flera miljoner lyssnare på bara 1 år. förstår dock lite varför de så svårt för dig att fatta de för de tog ju dig 5 år att få 20.000 lyssnare.

sebbe bryter? okej? svensk eller inte spelar ingen roll ja känner massvis me svennar som uppväxta i förorter tex alby som snackar med brytning. de e omgivningen som gör man bryter inte hudfärg, finns blattar som bryter som e födda i sverige me föräldrar som va födda i sverige o snackar bra svenska, handlar om vilka man umgås med. man e ju som kompisarna när man e liten o de fortsätter ju med åren.

palla me dig din fula tjockis fick inget PM heller fan stick från trådaen dina argument e bara helt värdelösa du hatar bara på kartellen(eller mest SEBBE),du fattar inte ens va dom rappar om värkar de som o tror att du e bättre rappare än dom hahaahah. .... hahaahahahahahah!!!

2009-12-28 18:57
flera miljoner lyssnare på mindre än ett år? nu får du fan ta och ge dig...
typ, eller?

2009-12-28 19:42
Go Kartellen!
En sak många av er inte inser är att kartellen är en jävla bra grej som kommit fram nu! varför? för att dom berättar hur fan de e i våra så kallade "ghetton"
hela sverige har förändrats fett mkt senaste åren när de gäller Gäng och kriminalitet! JAg VET!!
alla kanske itne lever/levt den mörka delen, men de e dax för er o höra att vårt land e inte så lugnt o fint som förr.
E de inte bra att ngn får ut det till folk som sitter i sin lyxvilla me sin hund o V70 får höra vad som händer i vårat land?'
Visst, drugs gäng oSV har alltid funnits, men skiten har trappat upp fett mkt senare tid! Folk skjuter ju varandra fan nästan varje vecka i malmö tex, vi hålle på bli som vilket annat land i Europa. Vi är inte de lugna, bästa landet i världen längre!
OPEN YOUR EYES!!!!

peace, Aots
Pandilla AOTS
www.soundcloud.com/akopalips
www.sideeffectzmusic.com

2009-12-28 20:45
kartellen å sebbe äger fett vad ska ni göra ?
bara face it liksom.

2009-12-28 20:57
"moderaterna jämför svenska fängelser me hotell
fittorna har aldrig suttit i en cell
sätter in horungen Lars Nyhlen
brottsstatistiken kommer inte sänkas med hans system
amerikaniserar vården, sparkar på dom som ligger ner
horungen skapar hat, rebellerna blir fler å fler
det e va som sker, så ser verkligheten ut
så går det när man sätter in en gammal snut
högern kör över arbetarklassen på utsidan
å lars nyhlen kör över oss på insidan
fittorna vill att det ska svida
lätt att va sadist om man aldrig fått lida
lyssna på detta rop måste bli ett slut!
för det kommer spåra ut
ni vet att vi är kapabla till brott
va är ni ute efter - fucking upplopp?"

Denna vers från låten "Bakom murarna" bland flera andra Kartellenlåtar gav många intagna rysningar när den kom förra året. Så jävla rätt! Äntligen en låt från någon som vet vad det handlar om! Så tänkte vi då och jag vet att det är många med mig som tänker så fortfarande. Den "gansterromantik" som finns hos dessa unga killar i Kartellen (samt hos den skrivande Kinesen i sitt finska fängelse ) har dom sänkt själva många gånger om. Så vad nån här skrev tidigare om att alla texter bara handlar om "glock o väst" så inte fan stämmer det. Och ständig kommer det ett gäng besserwissers som gnäller på Sebbes röst eller på hans uttal.
Eller ännu lägre så börjar nån idiot dra upp saker från killens barndom som han har hittat på nätet, om hans utseende etc. etc. Mobbarna följer ALLTID den fördömande hopen, ja, "det är dom som ligger lägst på min lista av kräk jag vill knäcka ryggen på" för att citera en känd svensk författare.
"Inte kan mannen sjunga och han låter som en hes gammal kråka och vi förstår inte ens vad han sjunger heller!" Men fan vilka texter han skrev! Och med vilken känsla han framför sina låtar! Mr. Bojangels Mr. Bob Dylan!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-28 21:09
Go Kartellen!
En sak många av er inte inser är att kartellen är en jävla bra grej som kommit fram nu! varför? för att dom berättar hur fan de e i våra så kallade "ghetton"
hela sverige har förändrats fett mkt senaste åren när de gäller Gäng och kriminalitet! JAg VET!!
alla kanske itne lever/levt den mörka delen, men de e dax för er o höra att vårt land e inte så lugnt o fint som förr.
E de inte bra att ngn får ut det till folk som sitter i sin lyxvilla me sin hund o V70 får höra vad som händer i vårat land?'
Visst, drugs gäng oSV har alltid funnits, men skiten har trappat upp fett mkt senare tid! Folk skjuter ju varandra fan nästan varje vecka i malmö tex, vi hålle på bli som vilket annat land i Europa. Vi är inte de lugna, bästa landet i världen längre!
OPEN YOUR EYES!!!!

exakt, och vad fan är det att skryta med? visst jag diggar sebbe som fan, men det är inte coolt för fem öre att leka gangster på internet och tro att man känner igen sig i hans texter.
typ, eller?

2009-12-28 22:26
flera miljoner lyssnare på mindre än ett år? nu får du fan ta och ge dig...

du kan ju titta på deras myspace, dom har 1.6 miljoner plays bara där, sen alla grejer dom har på youtube. du får ta å ge dig.

exakt, och vad fan är det att skryta med? visst jag diggar sebbe som fan, men det är inte coolt för fem öre att leka gangster på internet och tro att man känner igen sig i hans texter.

HAHAHAHAHAHAHAHAH. vem fan e du mannen? finns hur mycket folk som helst i förorterna som lever kriminellt vad vet du om vem BoLce är? du ser ut som en fet svenne och e från Götene? va e de förnåt? haha gubben d finns folk i varje förort som lever kartellen varje dag..

Producent

2009-12-28 23:02
Jag vet att det finns mycket kriminalitet, drogmissbruk och gängkultur i sverige.
Men det är inte direkt att Kartellen förgår med gott exempel.
Känns mer tvärtemot, att de glorifierar det. De får mer lyssnarna att leva det livet än att skaffa sig en utbildning och ett hederligt arbete.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-12-28 23:58
Dopeness
Musikgruppen Kartellen är ett utmärkt exempel vad det handlar om.
Sen är det upp till dig och andra i detta avlånga land som LYSSNAR på denna musik om de vill ta "ställning". De som skriver här har ju tagit ställning - för eller mot kartellen. Att säga till de unga i "utanförskapets" Sverige - kriminella eller inte - att de ska "skaffa sig en utbildning och ett hedeligt arbete" är lika begåvat som att säga att Sverige vore ett bättre land att bo i om alla var snälla.
Mina kriminella vänner blev inte kriminella för att de lyssnade på "Gangsterrap" som unga. Det fanns helt andra orsaker! Men några till vill se Kartellens musik som en "samhällsfara" bl.a en viss brud på radion.... Ja, varför inte? svarade rebellen.
Om de får flera lyssnare av att ha varit kriminella vet jag inte, men det är klart - folk vill ju gärna läsa om kriminella och se dom på film etc. så varför skulle det inte finnas plats för "kriminella rappare"?

2009-12-29 13:01
TSB är väl vana vid att slösa beats på dåliga rappare efter alla år med Dogge..

Jag har inget emot innehållet i Kartellens texter, men de är rätt dåliga som rappare. Känns som att de flesta av deras fans gillar dem mer för attityden än deras kvaliteter som rappare.
Tycker dock definitivt det finns en plats för dem i svensk hiphop. Hellre dem än Maskinen och Snook..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-12-29 13:55
Jag tycker inte dom är specillt bra, men det är inte musik för mig. Varenda småunge där jag bor pumpar deras musik. Folk förstår inte hur många som lyssnar på dom. Jag förstår TSB fullt ut, dessutom är väl dom barndomsvänner med Kinesen? Det är väl inte så konstigt att dom hjälper varann. Det finns ju en plats för dom i svensk hiphop, det visar hypen. Men tyvärr ingen musik för mig

2009-12-29 14:39
Det är rätt lustigt att sitta och läsa i kartellentrådarna. Förstår att det känns jobbigt för dom som har rappat i flera år men aldrig kom längre än några tusen lyssningar på myspace att se en "ny" grupp få en sådan hype. "Meeeh jag är bättre än sebbe på att rappa!!1!".. Uppenbarligen inte då kartellen får förstasidor i nordens största hiphopmagasin, uppträder på Hultsfred, blir proddade av Sveriges bästa, är med i tv, har över en miljon lyssningar osv osv.
Vet inte hur det ser ut där du bor -asma, men kidsen som hänger vid min tunnelbanestation pumpar kartellen på mobilen, inte dina låtar..

Rappa handlar om mer än att kunna köra massa flerstaviga rim, det handlar om att kunna leverera med känsla som tilltalar en stor massa. Något kartellen och sebbe uppenbarligen lyckas med, annars skulle hypen vara död för länge sen.

Arbetaren ochCritical är inne på helt rätt spår. Det är kartellen som hörs och inte alla pinsamma whoarappare som fortfarande harvar i audioforumet och som minsann är bättre än sebbe men fortfarande inte kommit en millimeter i sin rapkarriär...
Sen kan ni kalla mig för dickryder och alla andra coola uttryck alla hatare kör med, men avundsjukan som lyser i dom här trådarna är galet pinsam.
.........................

2009-12-29 15:07
"Meeeh jag är bättre än sebbe på att rappa!!1!".. Uppenbarligen inte då kartellen får förstasidor i nordens största hiphopmagasin, uppträder på Hultsfred, blir proddade av Sveriges bästa, är med i tv, har över en miljon lyssningar osv osv.

Ja, som vi alla vet tyder popularitet på skills på micken. Det har ju visats sig med sinnessjuka MCs som Soulja Boy, Vanilla Ice och Dogge Doggelito.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-12-29 15:25
Rappa handlar om mer än att kunna köra massa flerstaviga rim, det handlar om att kunna leverera med känsla som tilltalar en stor massa. Något kartellen och sebbe uppenbarligen lyckas med, annars skulle hypen vara död för länge sen.

Hurvida sebbe kan kicka lika tight som organism diskuterar jag inte. Utan det faktum att kartellen har nått en framgång som typ alla som bitchar om att dom suger bara kan drömma om på bara något år gör att man kanske skall vänta lite med att öppna munnen. Om man fortfarande har nått noll framgång, har ingen fanbase eller framgång blir det ju lätt rätt patetiskt när man börjar grina om att kartellen inte förtjänar den framgång dom har tagit.
Kartellen har uppenbarligen förstått vad folk vill ha för musik och därför har dom blivit större än vad majoriteten av alla som skriker om att dom suger någonsin kommer bli.

Varför inte bara skita i att man tycker att dom suger och istället fokusera på att få sin egen skit att slå? Är ju bara galet patetiskt då det inte handlar om något annat än ren och skär avundsjuka över att man själv inte har kommit en millimeter medans dom här värdelösa rapparna har slagit stort.

Tycker personligen att tex markolio suger stenhårt, men det är fortfarande han som skrattar hela vägen till banken och lyfter miljoner på sin musik och vad tjänar jag på att sitta bakom en skärm och skrika om att han är sämst i Sverige? Är ju bara pinsamt för fan.
.........................

2009-12-29 16:26
knatcha
Frågan är vad för agrument du har? Då du uppenbarligen, så fort något blir jobbigt att svara på, säger att du vill möta upp folk? Har du verkligen såpass liten kuk att du inte kan ta en vanlig disskusion över internet utan att bli så arg att du måste "hota, träffa folk face to face, whatever"?

Låt folk tycka som dom vill. Du gillar dem, vissa gör det inte. Behöver det bli svårare än så?
shades on my eyes you can't tell I'm .....

2009-12-29 18:27
känns som azar P22 avsluta denna diskussionen helt rätt.

2009-12-29 18:40
@knatcha

Jävlar vad häftig du var nu. Jag är svensk och jag är jävligt stolt över det, frågan är vad fan det har med saken att göra? Jag vet inte vem han är och jag ger blanka fan i vilket om han så skulle vara självaste Göran Persson. Givetvis finns kriminalitet i Sverige, men är det något att skryta om? Varför kan du inte hålla diskussionen på en vuxen nivå, moget med några jävla påhopp om var jag bor och hur jag ser ut? Barnsligt.
typ, eller?

2009-12-29 19:11
Duvan P19

Eh? massa babbel bara från dig, han kalla mig internett riddare då sa ja "PMa mig så kan vi se om ja e nån internet snackare" inte mer än så. ja har bra argument bara att läsa vad ja skrivit. dom kan gärna tycka som dom vill men den där ASMA säger att kartellen inte ens kan rappa för 5 öre och att dom hellre skulle ge beats till nån random på whoa.

mrn

Häftg? knappast, ja jag skiter i om du e svensk eller inte kalla dig SVENNE för du e en svennsson.. det du skrev va något av de roligaste ja nånsin läst... kan quote igen

men det är inte coolt för fem öre att leka gangster på internet och tro att man känner igen sig i hans texter.

...asso skämtar du liksom, varför tror du att han skulle "leka gangster" och "TRO ATT MAN KÄNNER IGEN SIG I HANS TEXTER" bara för han skriver som det är. vad vet du? snacka inte om saker du inte har en blekaste aning om....

2009-12-29 20:57
...asso skämtar du liksom, varför tror du att han skulle "leka gangster" och "TRO ATT MAN KÄNNER IGEN SIG I HANS TEXTER" bara för han skriver som det är. vad vet du? snacka inte om saker du inte har en blekaste aning om....

För det första. Jag sa aldrig att det var honom jag menade. För det andra, du känner inte mig, du vet inte vem jag är, och du vet inte vad jag har en aning om. Du vet inte ett jävla dugg om hur jag lever mitt liv och ändå kallar du mig för en Svensson? Om vi nu ska bena i den här situationen undrar jag vem av oss två det är som ska sluta snacka om saker "man inte har en aning om"...
typ, eller?

2009-12-29 21:54

För det första. Jag sa aldrig att det var honom jag menade. För det andra, du känner inte mig, du vet inte vem jag är, och du vet inte vad jag har en aning om. Du vet inte ett jävla dugg om hur jag lever mitt liv och ändå kallar du mig för en Svensson? Om vi nu ska bena i den här situationen undrar jag vem av oss två det är som ska sluta snacka om saker "man inte har en aning om"...

hahahaha du e ju för sorlig för att va sann.... nee du CITERADE bara honnom och skrev det, SJÄLVKLART så menade du Arne från ingenmanland... jaaa sjääävlklart...

okej så du menar att du alltså vet något om detta? och att ja inte vet ett shit om vad ja snackar om?? okej vi säger så gubben kom tillbaka när du e byxmyndig.

2009-12-29 22:16
knatcha
sebbe bryter? okej? svensk eller inte spelar ingen roll ja känner massvis me svennar som uppväxta i förorter tex alby som snackar med brytning. de e omgivningen som gör man bryter inte hudfärg, finns blattar som bryter som e födda i sverige me föräldrar som va födda i sverige o snackar bra svenska, handlar om vilka man umgås med. man e ju som kompisarna när man e liten o de fortsätter ju med åren.

det är skillnad på att bryta för att man bryter och bryta för att "det låter coolt i en låt"
jag förväntar mig inte att du ska förstå det konceptet eftersom jag ifrågasätter din intelligens.

palla me dig din fula tjockis fick inget PM heller fan stick från trådaen dina argument e bara helt värdelösa du hatar bara på kartellen(eller mest SEBBE),du fattar inte ens va dom rappar om värkar de som o tror att du e bättre rappare än dom hahaahah. .... hahaahahahahahah!!!

du bad mig skicka pm när jag var i sthlm för att du skulle uttrycka din åsikt framför mig. det spelar inte mig någon roll om du har kuk nog eller inte - men du borde förstå att om jag inte skickat pm är det nog för att jag inte är i stockholm, eller för att jag helt enkelt inte bryr mig om vad random p12 tycker.
det handlar fortfarande inte om min rap, men eftersom du fortsätter trycka i det kan vi ju klarlägga fakta. tekniskt är jag 100 ggr bättre än sebbe från kartellen.
jag förväntar mig inte att du ska förstå det konceptet eftersom jag ifrågasätter din intelligens.

azar
Varför inte bara skita i att man tycker att dom suger och istället fokusera på att få sin egen skit att slå? Är ju bara galet patetiskt då det inte handlar om något annat än ren och skär avundsjuka över att man själv inte har kommit en millimeter medans dom här värdelösa rapparna har slagit stort.

Tycker personligen att tex markolio suger stenhårt, men det är fortfarande han som skrattar hela vägen till banken och lyfter miljoner på sin musik och vad tjänar jag på att sitta bakom en skärm och skrika om att han är sämst i Sverige? Är ju bara pinsamt för fan.

är inte säker på att du syftar på mig då du skriver lite diffust, som om du var rädd att trampa någon på tårna, men väljer att svara ändå då det lutar åt att det är mig du menar. tråden finns här för folk att skriva antingen;
1. jag är fanboy nr 1. jag älskar allt kartellen gör!
2. jag tycker kartellen suger kuk, jag fattar inte hypen.
om du ska diskutera min åsikt kring kartellen kan du skaffa dig argument som hör till diskussionen eller skita i att skriva, min åsikt kring kartellen är min åsikt kring kartellen oavsett om du gillar den, tror att den rotar sig i avundsjuka, tror att jag är bitter över deras framgång, inte kan acceptera att jag inte tycker som du osv.

"Meeeh jag är bättre än sebbe på att rappa!!1!".. Uppenbarligen inte då kartellen får förstasidor i nordens största hiphopmagasin, uppträder på Hultsfred, blir proddade av Sveriges bästa, är med i tv, har över en miljon lyssningar osv osv.

du får gärna redovisa statistiken som påstår att det faktiskt är rap & skillz som ligger till grunden för all hype. eller om det faktiskt är hela konceptet och imagen med gangsterrap på svenska och att det är "SkItTFeTt" att vara kriminell som säljer.

ni är fanboys av image - inte rap. tyst nu.

easy!

2009-12-29 22:33
Fuck, så meningslös denna tråden blev, kan ni sluta fitta er och lägga ner. Det här är ett forum, det är till för att diskutera musik, sluta lacka.

Faktum är att "Hatarna hatar oss" är den enda låten jag verkligen inte gillar med kartellen, orka göra en låt där man hotar folk som diskuterar ens musik på internet.
 Påminnelse: Rap är musik.

2009-12-29 22:53
asma P22

fyfan vad du leker duktig och smart, du kan ifrågasätta min intelligens allt du vill men egentligen vet vi alla att du bara e en riktigt fet äcklig misslyckad rappare som inte kommer komma nånstanns. hoppas verkligen ett PM dimper ner när du e i sthlm så kan du ju få se om ja e nån liten p12..och nu kan du tillåta mig och VÄLDIGT många fler att skratta

vi ju klarlägga fakta. tekniskt är jag 100 ggr bättre än sebbe från kartellen.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

SNACKA OM ATT VARA AVIS MANNEN och ang sebbe "fejk bryter" löjligaste jag hört. och nej det är inte pga dom är krimniella som folk gillar dom, d för dom förmedlar något i deras texter din trångsynta jävel. va förmedlar du med din musik? inget... därför du inte har några fans

2009-12-29 23:02
knatcha är sebbe

2009-12-29 23:04
hahahaha du e ju för sorlig för att va sann.... nee du CITERADE bara honnom och skrev det, SJÄLVKLART så menade du Arne från ingenmanland... jaaa sjääävlklart...

Jag citerade honom, ja. Men jag sa att det inte är så hävla flashigt att tro att MAN känner igen sig i hans texter. Den dagen du har slutat bete dig som en jävla barnunge och kan argumentera för din sak ska jag fortsätta diskutera med dig.

okej så du menar att du alltså vet något om detta? och att ja inte vet ett shit om vad ja snackar om?? okej vi säger så gubben kom tillbaka när du e byxmyndig.

Nej, det menar jag inte, det där är exakt vad du vill tolka det som så du får spela häftig på internet, igen. Det jag menar är att du kallar mig för "fet svenne", som du inte ens har argumenterande grunder till. Och allt detta för att någon säger att Sverige inte är världens bästa land längre, och jag ifrågasätter om detta är något att skryta om. Får jag fråga om mister förortsbrilliant ens vet vad vi diskuterar om?
typ, eller?

2009-12-29 23:08
mrn du bara vrider o vänder på allt, du står inte ens för det du skriver. vadå "och allt detta för att någon säger sverige inte är världens bästa land" ? ja har inget alls med det att göra, ja citera bara den raden som du nu påstår att du skrev till ... ingen

2009-12-30 00:51
Sandlådedebatten och kukmätartävlingen fortsätter även i denna andra Kartellentråd. Skärp er killar! Göra upp på nätet lämpar sig inte för grabbar av rang. Det passar bättre för strykrädda flickor som bloggar.

2009-12-30 11:51
Qnivkasts inlägg ägde !
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2009-12-30 19:37
Knatcha är Sebbe

2009-12-30 20:14
nope de e jag inte. riktiga data muppar på denna sidan, detta e sista ja skriver... alla som har något att yttra sig om kan ta de i min PM. men ingen som kommer göra de för ni e jävla fega små kräk

2009-12-30 23:36
haaaaaters...

2009-12-31 03:06
knatcha

Hahaha! Åååååhh mannen du dödar mig. Varit med om många p14 som diggar kartellen och tror dom är thugs för dom nyss köpt sig en ny new era keps och ett paket marlboro, men du tar fan priset!

Om några år kommer du också förstå att alla med minsta lilla vett i skallen och de flesta som är över 17 år tycker Kartellen är det töntigaste som någonsin drabbat den svenska hiphopen.. :)
Shoot at you actors like movie directors

2009-12-31 11:09
Siggedisebbe P18

lagom fräckt att gå runt och kalla folk "p14, p12" bara för dom inte har samma åsikt som dig din stolta 18åring.. herregud din skämmiga jävel.

de flesta som är över 17 år tycker Kartellen är det töntigaste som någonsin drabbat den svenska hiphopen.. :)

Tvek på det lilla gubben... du får gärna skicka den statistiken om du vill :) känns lite som du drar alla över en gräns bara för du tycker så. ILLA!

Sluta hitta på massa skit!, det är okej att vissa folk inte kan relatera till deras låtar men kartellen är äntligen något som är äkta.

2009-12-31 11:20
Förstår inte riktigt. Lyssnar folk på dom för att dom är äkta, inte för att dom gör bra musik? Då kan man väl läsa dikter isåfall.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!
Rappare

2009-12-31 14:59
kartellen är det enda intressanta i sverige just nu..

o sebbe är en bra rappare.. förstår du inte det förstår du inte hiphop..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2009-12-31 15:39
Visa ord

2009-12-31 16:41
Knatcha inser du inte hur töntig du är när du skriver det här:

alla som har något att yttra sig om kan ta de i min PM. men ingen som kommer göra de för ni e jävla fega små kräk

Kom igen vårda ditt språk för vi är väl alla vuxna människor...eller? Finns ingen mening med att kalla någon "fega små kräk". För detta är uppenbart riktat till de som inte tycker som du. Detta är bara ett internetforum!

Folk kommer alltid att ha en annorlunda åsikt än dig i en massa saker och det är inte alltid det är läge att leka korsriddare för att övertala alla andra om att din åsikt är den bättre. Vissa gillar sebbe vissa inte. Men hur mycket du skriver så kommer nog de som inte tycker som du att ändra åsikt.

Och ja jag har något att yttra mig om men jag tänker inte skicka ett PM till dig för det.
Jag gillar själv inte sebbe eller kartellen men det är inte alltid folk tycker som jag och det är tur man inte alltid har rätt.Mångfald är fantastisk. Gott nytt år!
http://www.slagskottfilm.com/
Skivsamlare

2009-12-31 16:48
Hype eller inte, Kartellen är inga gangsters som dom påstår sig att vara och deras musik borde dom lagt på hyllan för flera år sen. Dom borde ägna sin fritid åt volvon och villan!
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE

2009-12-31 17:51
fuck alla er hatare som sitter och snackar skit bakom en fitt skärm medans och fuck aina kartellen 4 life

2009-12-31 18:52
haha asså ni grabbar e sjuka. hur orkar ni kommentera.... få ett svar..... kommentera igen, denna gången ännu mer taggade.. få ett likadant svar... flippa ur.. kommentera igen... få ett likadant svar från någon annan.
hahah asså faaaaaaan det tar aldrig slut. det går inte vinna

e det bara jag som tycker det e kul att han säger... "salle.... masse"

2010-01-01 10:46
sluta jiddra era jävla internetpajasar. Kärlek från gbg's förorter. Vi kör dig på luren Kaka/Sebbe!

Samma tuggare som hatar på Gubb!

2010-01-01 14:41
yo! ni som snakar om att det bara är små barn som lyssnar på kartellen jag är 30 år uppvuxen NORRA B å diggar dom fett har bestält en nice hoodie som man kan glänsa i sommar med (: Tack för din beställning hos ”KARTELLEN”.

Spreadshirtteamet kommer nu att genomföra din beställning.

Vi har mottagit följande uppgifter för din beställning:
1 x Kartellen Hood black 599 SEK 599 SEK
Tröjor - Luvtröja herr

Storlek: XL
Färg: svart
Fram:
Design: Flextryck, 6440381, silvermetall guldmetall
Bak:
Design: Flextryck, 6439920, silvermetall guldmetall
Vänster:
Design: Flextryck, 6434309, guldmetall
Huva höger:
Design: Flextryck, 6464849, guldmetall

2010-01-01 14:46
Gubb är fet tycker jag!
http://www.slagskottfilm.com/

2010-01-01 14:56
gubb äger lika så kartellen ja listan kan göras fett lång LOVE LOVE LOVE LOVE till alla.
/jörgen

2010-01-01 15:45
Ska man summera den här tråden: Svenskarna/de som inte växt upp i förorten tycker Kartellen är värdelösa. Invandrare/de som växt upp i förorten tycker Kartellen är bra.

Ska man summera Whoas användare: Svenskarna vill ha tekniskt duktiga rappare och svåra flerstaviga rim. Invandrarna bryr sig inte så mycket om de, bara de är äkta och har feta beats. Det kan ju vara ganska enkelt att förstå. Personer från förorten kan ju relatera mer till Kartellen än vad svennarna kan göra till Looptroop. Ingen av dem har fel, ingen av dem har rätt.

2010-01-01 20:17
Det critical sa stämmer. inget att diskutera. dom är stora och blev det snabbt.mkt stor publik. shure vissa låtar tycker jag dom kanlägga det riktigt uselt och det låter verkligen kasst, men så är det med alla. sen har dom sina snuskigt tunga tracks med ( wannabe gangsta, program rebeller, 100gubbar, medan vi faller, kartellen ) osv....... sluta snacka skit folk vill jämt hata men jag ser inte vad det skall leda till ? diggar ni inte ignorera ist. det kan bara va avundsjuka alltså ?? !

PZ !
Poet

2010-01-07 00:27
Det roliga är att när folk tycker att kartellen är dåliga, då är det för att dom snackar om ämnen man inte förstår sig på. Jag anser att kartellen tekniskt sett är dåliga och jag kan inte relatera till dem för fem öre.

Men man får tydligen inte lyssna på grupper som te.x Maskinen för att dom inte är "äkta". Maskinen är tekniskt sett jävligt mycket bättre än Kartellen, även om deras låtar och beats inte rör "thug" livet.

Lyssna på vad ni vill, bli inte förbannade över att någon tycker annorlunda.

2010-01-07 01:11
lyssnar på maskinen också gubben, dom e tunga som faen men nu snackar vi kartellen o runt dom inte ålands kryssningar

2010-01-07 07:07
fattar inte hur man kan snacka om att det är "oväsentligt" hur bra tekniskt sett en rappare är? whaaaaaaat.. Man dömer väll alla rappare efter deras skills.. då kan varenda pissluffare i stan gå ut och rappa på micken om man bara vill förmedla en "känsla".

såg att någon hade skrivit att "skills är oväsentligt" på 1a sidan och blev bara förbannad.. Deras musik behöver jag inte gå in på men man kan väll säga att det inte är min bit av kakan.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker