Du får helt enkelt kriga med flashback om saken
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Moderator
2010-12-27 19:13
Usch vilket onödigt och pinsamt inlägg, haha.
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda:
[email protected]
Producent
2010-12-27 19:22
kom igen nu, vad är det där att diskutera? det är inte SÅ konstigt att en 21-åring inte har koll på ADL och aaron phiri, de är ju inte direkt de allra mest aktuella rapparna i landet.. och har inte varit det på ett bra tag. och sån där "gör din research!!"-elitism är ocool.. iofs ungefär lika ocoolt av App att börja panik-amedroppa tills fingertopparna börjar blöda. jada jada jada. för att komma till topic.. verkar ha varit rätt låg klass på dessa battles jämfört med de tidigare i serien, men det har förstås sina förklaringar. får vänta med bedömning tills hela klippen kommer upp =)
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Producent
2010-12-27 19:23
å andra sidan, jag känner fan inte igen ens en femtedel av alla på Apps lista, har man sån stenkoll på svensk hiphop så är det lite lustigt att just ADL och Aaron Phiri lyckats slinka förbi radarn
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Sinnesjukt ointressant att ni snackar om hurvida nån känner till ADL eller inte.
eller hur.. ni fuckar upp min tråd hahah
Critical, du har ju dock varit en bidragande faktor man. Anyhoo, om man ska ta tillbaka skiten till topic; det är kul att ni drar fram lite mindre kända ansiktet, huruvida det är RÄTT ansiktet får vi se när battlesen droppar,men alla måste ju få chansen åtminstonde.
On topic: Sjukt intressant :) ser fram emot att se det fulländande off topic Critical Vart kommer maineventet vara? och kommer det vara inträde.. jag tar fan bussen från umeå, oavsett vart det är i sverige!
det är i stockholm, kommer gå ut med detaljer snart
Folk som tror att detta kommer bli något annat än en mordplats kan antingen ingenting alls om battles och den riktningen scenen tagit dom senaste åren. Aaron Phiri och ADL är inte och har aldrig varit några "battle" mc's och kommer dom dit och tror det är "scribble jam" eller "rapolympics" kommer det inte bli vackert. Bara för att du är duktig på att "freestyla" betyder inte att du har något som helst i "battles" att göra det är ett helt annat monster. App: Du får göra en "Skvaller om ADL" tråd på Flashback om det inte redan finns, så dom har ordentligt med ammo.
Okwerdz och Diz är ju inte direkt dåliga på freestylen heller, jag undrar mest över hur mycket dom kommer förbereda sig öht.
Två månader på sig att skriva lite drygt, ADL är fan 73a nästan 40år som sagt detta kommer _INTE_ bli vackert.
Vad har hans ålder med nånting att göra? För övrigt så är du fruktansvärt pinsam.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Vad har hans ålder med nånting att göra? Ser man till den kurva för ålder inom battles så får du en medelålder som hamnar någonstans mellan 20-25
Det är också den aspekt inom rap som utvecklats i särklass mest dom senaste tre-fyra åren, "battles" i form av freestyle format har inte existerat sedan sista rap olympics vilket var 2006 eller 2007.
Människor som inte följt kurvan och utvecklingen och försökt sig på att kliva in i ringen igen har det gått allt annat än bra för, och då har det rört sig om människor som tidigare gjort väldigt bra ifrån sig i battle format. I det här fallet av Aaron Phiri och ADL får du två personer som _ALDRIG_ varit några battle MCs eller direkt pysslat med battles.
Så var god bespara mig ytterligare ett inlägg med total avsaknad av substans från din sida och återkom när du är förmögen att författa ett någorlunda strukturerat och genomtänkt inlägg som har någon form av relevans för det som diskuteras.
Producent
2010-12-29 10:01
Aaron Phiri och ADL får du två personer som _ALDRIG_ varit några battle MCs eller direkt pysslat med battles.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
släpp det idag istället..
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
WapenVila: Så ser du biten om "rap-olympics" och tiger sedan, "topics" har inte existerat inom battles sedan dess, och hurvida bra du kan rimma om "askkopp" "flaskhals" eller annat är inget som kommer hjälpa dig i ett sådant format det talas om här. DoseOne tex är fruktansvärt begåvad som freestyle MC, helt värdelös i battle format.
brb2009 P32 Avgör efter dom battlat istället, ge dom en chans vafan. Big up till Basementality , ska bli sjukt intressant!
Producent
2010-12-29 15:59
brb, du sa
_ALDRIG_ varit några battle MCs eller direkt pysslat med battles. . och det va ju tyvärr fel. sa ingenting om att de hjälper han eller inte
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
jag är beredd att gå på vanilla cokes linje här:
släpp det idag istället.. vill ju se ffs!! :D:D
//Yde - spääännd
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Ja släpp en battle idag! Jag drar till sälen imorgon bitti!
"Visst är det vackert.."
Jag måste påpeka att Critical funkar ungefär som en rulldörr.Varje gång du pushar honom stannar han istället och släpper dig inte igenom. Ha tålamod istället. Om ingen hade tjatat om videos skulle han tro att hypen är för svagt och släppt alla videos redan så skyll er själva .
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
haha bra poäng OsvenskTiger :D jag vill inte se klippen.... //Yde- ;)
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
och det va ju tyvärr fel. sa ingenting om att de hjälper han eller inte Så för att en av dom två ställt upp i en freestyle tävling för 5-6 år sedan så blir dom helt plötsligt relevant som "battle" mc's?
Seriöst skärp dig.
Producent
2010-12-29 20:36
vad ska jag skärpa mig med? du hade fel eftersom du skrev _ALDRIG_. fast du verkar verkligen gilla rollen som whoas egna tjurgubbe.
brb2009 Skulle jag kunna fråga (av ren nyfikenhet såklart) vilka 2 svenska emcees skulle du ställa emot Diz & Okwerdz?
WWW.COULISSE.SE
bahahhahhaa "critical fungerar ungefär som en rulldörr"
vad ska jag skärpa mig med? du hade fel eftersom du skrev _ALDRIG_. Jag skrev "direkt" poängen var att illustrera att ingen av dom varit _AKTIVA_ inom battlescenen tidigare bara för att du gör _ETT_ jävla battle på tio år inneär inte att du är eller att du pysslar med battles det innebär att du en gång på tio år valde att ställa upp och sen ej gjorde det igen av olika anledningar.
Du framstår mest som en åsna som försöker påskina att _ETT_ battle skulle illustrera att dessa minsann har något att hämta i ett sådant format det talas om här.
Producent
2010-12-30 09:18
du hade fortfarande fel, NA-NANA-NANANAAA! och jag är gärna en åsna. hellre de än en tjurig 32åring som hänger och klagar dag ut och dag in på ett internetforum. kram på dig gubben. sorry för offtopic, nu slutar iaf jag smutsa ner tråden.
Ok, nu är det fuckin tordag, hit med videojäveln!!! Vampirer behöver new blooooooood!
WWW.COULISSE.SE
Hallå farfar, kan du sluta vara så "down" med en scen som inte ens funnits överhuvudtaget i Sverige förräns väldigt nyligen. Du är riktigt jävla fanatisk inför ett fenomen du bara upplevt genom youtubeklipp som du onanerar frenetiskt till. Ingen kommer avguda dina kunskaper om hur dom coola battlerapparna i Amerika firar jul och vilka porrfilmer dom runkar till. Gaaaaaaaaaaaaah... . Ja du. Hej.
Producent
2010-12-30 11:53
vart är gilla knappen? :(
snart snart snart... är på resande fot just nu,men laddar upp det under kvällen.. Måste bara säga att jag håller med killen som skrev innan, folk kan inte sitta o jämföra svenska scenen med grindtime.. Och specielt nu när vi har ett event som heter NEW BLOOD, visa lite respekt, så folk blir peppade att fortsätta och låta scenen utvecklas.
Du är riktigt jävla fanatisk inför ett fenomen du bara upplevt genom youtubeklipp Varit på tre scribble och ett rap olympics, nåt mer?
Varit på tre scribble och ett rap olympics, nåt mer? Du skrev tidigare i tråden att scribble och rap olympics är helt annat format än den nya typen av battles. Kan du shut da fuck up ngn gång och sluta bitcha om dig själv?
WWW.COULISSE.SE
Du skrev tidigare i tråden att scribble och rap olympics är helt annat format än den nya typen av battles. Kan du shut da fuck up ngn gång och sluta bitcha om dig själv? Finner det enormt lustigt att eran retoriska förmåga verkar ligga på en sådan nivå att där ni ej kan replikera med ett eller max ett par ord så försöker ni istället förlöjliga och tysta motparten.
Är inte det lite motsägelsefullt med tanke på att det är ett diskussions forum?, deltagarnas tidigare bakgrund är knappast irrelevant sätt till exempel med liknande bakgrund och deras resultat inom liknande format.
Jag förstår helt tanken bakom varför Critical valt dessa två namn istället för två mer okända men som kanske ligger mer "rätt i tiden", jag tror också att Critical med handen på hjärtat också redan vet nu hur detta kommer utspela sig.
-----------------------------
Någon frågade tidigare i tråden vilka jag hade valt, jag hade valt Chords och sedan vet jag inte, Phonetik för 10år sedan innan psykoserna kanske, alternativt Leo eller Seron
aa nu är det torsdag! :D
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
Sverige kommer skämma ut sig i battlen mellan Phiri & ADL Vs Okwerdz & Diz.. Fan va slaktade dem kommer bli av Ok & Diz
Geni
Vart är klippet? :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-12-30 22:37
han är säkert busy med något. hoppas det är uppe tills imorgon när jag vaknat för nu ska ja apdecka som fan i helvete
Producent
2010-12-30 23:05
Brb2009 har fan aspergers Så sjukt jävla negativ. Har fan aldrig sett dig skriva något med gladare ton än en fucking dödsannons. Skärp dig förfan, du är 32 år. Det är bara en lek, två vuxna män som rimmar elaka skämt om varandra. Underhållning. Slappna av, ta en bärs, runka ut en eller vad fan det du behöver göra för att du ska sluta krampa.
Producent
2010-12-30 23:39
roligt att du ändra ditt inlägg the donut, bara för att försöka få det att bli roligare. men du lyckades inte bättre :( du skulle låtit det stått som det gjorde från början.
Toastare
2010-12-30 23:47
brb2009, kan du inte bespara oss din battle-autism i denna tråd? Om du är på plats (om du någonsin rör dig från datorn) Kan du inte ha en brb2009 tisha på dig.. jag vill bara få ett ansikte till dina jobbiga inlägg. Sjukt grymt med ADL och Aaron! Grymt roddat Critical.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2010-12-30 23:49
och jag tror Chords själv hade varit ADL.. är du verkligen 32 år? Då borde du ju veta vad både Adam och Aaron går för. Och det handlar inte om slakta hit eller dit, det handlar om underhållning.
Jag skyller allt på Emma!
Skivsamlare
2010-12-31 00:22
klippen? :=(
http://soundcloud.com/majestictwelve Ask beavis i get nothing but head.
Producent
2010-12-31 00:32
konstigt Vad snackar du om?
Skivsamlare
2010-12-31 00:33
btw , vem äre som drar mamma knullar raden? mot unionen snubben
http://soundcloud.com/majestictwelve Ask beavis i get nothing but head.
MAJESTIC OsvenskTiger drar den
Producent
2010-12-31 00:54
The_Donut P20 haha sluta spela nu...
denna tråd spårar ur ju. haha whoa borde göra ngn funktion så man gemensamt kunde rösta ut en medlem (brb2009)...
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89