Först och främst, big ups till alla inblandade; Critical och alla andra som varit med och arrangerat, svensk hiphop behöver detta. Låt hatarna hata. Det värsta jag vet är folk som kommer med ursäkter och undanflykter, så jag kan bara säga en sak och det är att jag glömde bort mitt shit och resultatet blev där efter. Men props till Osvensk Tiger som gjorde sin grej...och som sagt med tanke på hur länge du bort i sverige så va det riktigt fett. peace /Bildspråk
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
Osvensk tiger var riktigt fet, men nu kan jag inte läsa nåt du skriver utan att tänka din röst i skrift. Big ups ändå!
Boyz n the wood
Jag inser att trenden i trådarna är att stryka medhårs för tillfället, men jag klarar fan inte av det längre. Vad är ni rädda för, att såra någon? Tror dessa mcs kan ta kritik utan att bli ledsna i ögat. Jag menar, låt oss bara konstatera att nivån i New Blood varit fruktansvärt låg. Acke vs Mfs, Smo Jo vs Indian, och nu denna har ju alla tre varit fullt jämförbara med Jojje vs Akin, det vill säga ren och skär skit. Återigen, kul att ni kör men vi kan väl vara ärliga mot varandra.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
S-oteric P24 Jag håller med om att man ska va ärlig. Jag tänker inte kommentera vad jag tycker om nivån för jag har inte sett särskilt mycket men det är ju fortfarande ett bra initiativ. Critical ringde upp mig och frågade om jag ville va med eller om jag kände någon. Jag har aldrig battlat på riktigt så hade jag tackat ja vet man ju inte hur det hade slutat (eller jag hade bara tackat ja om jag hade varit säker på att jag skulle va bra på det men alla tänker ju inte som jag). Det är ju lite inside information eftersom jag själv blev uppringd men det gör ju att jag förstår Criticals engagemang och jag tycker det är grymt att han brinner för den här grejen och verkligen vill dela med sig av det. Det är ju inte hans ansvar om det sen visade sig att rapparna inte var redo. Det kanske faktiskt är så att battles egentligen inte är något för sverige, men om det är så så har vi i alla fall Critical att tacka för att han gjorde det klart. Sen tycker jag också att hela presentationen känns proffsig, introt, hur han filmar etc. Det är bra initiativ helt enkelt! Det är ju ingen som hatar på folk som annordnar hip hop-jams på fritidsgårdar trots att 90% av dom som kör är helt keffa. Men hade folk inte gjort det hade det nog inte funnits många bra live-akter i hip hop-sverige eftersom dom flesta börjar där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Håller med fullt ut om att initiativet är övefett. Tro mig, det uppskattas verkligen. Nivån kommer säkert bli högre, men just i den här serien så har den varit för låg. Det är det enda jag säger, behöver inte bli mer dramatiskt än så. Let's move on.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
S-oteric Mannen , du kallade boom bap för ´ren och skär skit´också ,vad kan du erbjuda mig med din ärlighet isf? Tror du jag blir bättre om du kallar mig för keff (men saknar verbal förmåga att argumentera för det) ? Hela skiten gör mig bara förvirrad . Jag skakade så många hand efter min battle att jag va tvungen lägga den i isen när jag kom hem, folk ville bjuda mig på drinkar (jag tackade nej), Bowers och Saman va påskitna i brallor av skratt och sade till mig att de aldrig hörde ngt liknande , jag har ALDRIG i hela min ´karriär´ som skivbutiksägare fått så många ordrar etfer den battlen blev av,har fått fett med mail (både här på whoa och till coulisse-mailet) med props och så DU kommer med din ´ärlighet´ som ska belysa mig (HAHAHAHHAHAHAHAHH)
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Ni som sågar Osvensk tiger för hans uttal är efterblivna! Ursäkta att jag är så ärlig med det men det är exakt vad jag tycker. Sjukt fina rader av en person som inte har flytande svenska i bagaget - jävligt modigt! Jag fattade iaf vad han sa, dock tycker jag det var stressat på sina håll så man missade nog mycket bra rader där man inte hängde med helt. Nice battle
http://www.myspace.com/murderdem
Håller med S-oteric.NateW Det är din åsikt, själv tyckte jag att hans brytning var så jobbig att det knappt gick att lyssna på.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Jag skämdes så mkt för dom båda så jag gömde mig bakom kuddarna i soffan.
Det skulle ju fungera att om man tycker att nivån är för låg när det gäller New Blood-serien att man endast gör ett highlight-avsnitt per omgång. Men som det ser ut nu finns det väl inte så många forum att öva upp sina nerver och sin förmåga?
Lätt fetaste battlen från eventet hittills. Jag hoppas båda fortsätter battla
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Jag HATAR verkligen att osvensk tiger drar i kepsen HELA tiden, och även säger YOOO efter varje rad.
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Hock Ja förlåt då, för enligt min åsikt är du efterbliven. =) Nä då nu ska vi inte vara såna haha
http://www.myspace.com/murderdem
jag diggar Bildspråks "dampar på dig" vers haha!
Jag tycker det var en underhållande battle från båda hållen. Synd på bildspråk att han kom av sig men tyckte ändå han styrde det någorlunnda bra.. andra ronden från hans sida va mord tycker jag.. sjukt fet.. Osvensktiger, haha ah du är fett rolig mannen, du har egen stil o gör den grymt med många lustiga rader.. riktigt fett battle av dig trots att jag inte fatta allt som sades. overall vinner osvensk denna, men fan Bildspråk du va töööng ändå vill se dig i mer battles utan att glömma texten..
www.twitter.com/kurtcodein holllaaa
Jävlar va osvensktiger va tight! garvade så ja fick ont i magen
Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop
eftersom jag orkade inte göra textad version av det klippet lägger jag det förskrivna här (för de intresserade) allt stämmer inte till 100% men till 99,orkade inte rätta stavningsfel heller).Spoiler han spottar på level 8, jag spottar på den svaga medelmåttan han låtsas vara en 08a, han är bara enkel nolla den antianabola äckelfjollan spelar player, kolla han har inte ens alla bollar i säcken och vill säkert kramas så fort han ser att aina spanar låt mig förklara, jag är player som maradonna ,han klarar inte slutspelet han leker mad andras bollar, han är bara snuskPele så dra åt helvete,du har säkert rader från second hand eller drar de helt från nätet jag ger dig match så fort jag ser dig, fortsätt matcha dina kläder inte nog med det,han vrider på ord för att få rim men det blir bara massa trams jag är down med underjord, han har flytt som en albatraus iallafall, han kan inte ens droppa freestyle utan skrivna undertexter jag går till anfall med vapen, han jagar med flinta under kepsen men bara draken,han är lösfitta som tar sina bröder till slagsmålet och de bitchar som löptikar,och när de blöder de gör det i tamponger så spring till statíonen och polera batongen som du gillar du lär ha lera i kalsongen när du lirar,stress är inte på din sida och du gör mig förrvirad som blatten från Sånger från andra våningen Alle Svensson är här, ni sade att det va ingen han pratar gåta och droppar bomber, det e jag som har monopolen jag slår dig så du gråter du säger att du är allergisk mot polen på tal om mina kläder ,alla vet det är inget element inom hiphop din stil ät fresh to def för du stinker som ett dött as han sällan badar, han e så fikus i badkrukan att han tappar tvål i duschen spelar apa för guzzar men bara cirkus ville ha ditt nummer jag är back in bizz,han är tajtish som allvarigt börjar spela gangster han går i baggy jeans bata för att dölja pampers men inget betongbarn för det ,bara bra skitnödig redneck hans flow är bulshit och fuckin han pratar gödningsmedel han kommer från staden där tjejer har o-ring i näsan ,bjällra runt halsen och sägs att mjölken smakar sperma o urin men han va ammad av sin farsa inte knstigt att han är tjurig så kompis kom fram, du kan c-walka med trätofflor jag plockar en sån potatis som han snabbare än han plockar kartofler när vi mekkar mitt i trakten och skriker ´fuck grisar´ om vi såg de spana han meckar med epatraktorn och knullar grisar i sågspånet på tal om det,skitsamma går vidare med annan historia han e så fittig att Mange Shmidts spökskrivare kallar honom för Markoolia jag är tiger,han är copycat, megabaitare med drivrutiner jag driver ju inte,han drar linor från marken när jag tar min marker och drar mina linjer jag är som writer,skriver på gatan, ha sitter vid datan och klickar med fingret jag skjuter med repliker som vapen han hotar med vapenreplikor så nog att förnedra bönder,mitt syn har redan förändrats men när han hotar med sina kusiner så menar han sina föräldrar så dina mesiga rutiner lurar mig inte språkmässigt han heter Bildspråk,han är lika pratsam som en lur utan täckning han är stillbild,stillig som hillbilly och hans still är billig som en pose sizzla från Jamaica jag sätter den gnällspiken i Sista Bossens kista, du är fuckin slutspelat men han lever vidare som vampir,fast värsta vitlöken han e svensk wigger,han e fan vitare än Michael Jacksons spöke han solar sig mot dataskärmen,splar gata låtsas vara med i svänget kompis jag har vänner i verkligheten du har låtsaskompisar på nätet han siktar mot stjärnor som TayTay men har inte ens träffat bruna dvärgen vafan vem som helst har träffat Timbuk,den jäveln bor i Sverige
WWW.COULISSE.SE
Osvensk Tiger var tvärtung verkligen! Jävlar vad taggad han var från start till mål, snacka om unik och jävligt osvensk battlestil. Sjukt sköna rader och nice stil överhuvudtaget, hoppas helt klart på fler battles med honom. Motståndet var tyvärr ingen höjdare även om Bildspråk började okej och rätt lovande.
www.twitter.com/rossandeross
Tycker det är ganska pinsamt att folk gnäller på OsvenskTigers uttal, har ni seriöst aldrig hört en invandrare med brytning, förut? Jag hade inga problem med att förstå han, inte heller publiken eftersom de verkade hänga med i svängarna.
At the gates of Eternity...
Stör mig också på det, de som klagar kan hålla käften. Flytta ned till några länder ni inte kan språket i och försök battla flytande och perfekt efter några år. Idioter..
Toastare
2011-01-22 23:53
ja, jävligt grymt att kunna leka med ett annat språk på det viset efter att ha pratat svenska så kort tid..
Jag skyller allt på Emma!
Måste bara fråga: Är albatrauss-raden en peak till Lorentz eller är det bara en slump?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, Osvensk Tiger kändes som en tecknad figur. På ett bra sätt. Dialekten är bara ett plus :D Tyvärr Bildspråk men Osvensk tar den här lätt.
Redline!
Tycker det är ganska pinsamt att folk gnäller på OsvenskTigers uttal, har ni seriöst aldrig hört en invandrare med brytning, förut? Jag hade inga problem med att förstå han, inte heller publiken eftersom de verkade hänga med i svängarna. Hehe, jag började tappa hoppet att du ska dyka upp. Det är det jag tycker om hos dig, även om jag tycker inte om dig egentligen (ju det gör jag) så dyker du upp som blattarnas egna internetbatman så fort ngn ska trampa på osvenskheten =D
Måste bara fråga: Är albatrauss-raden en peak till Lorentz eller är det bara en slump? Va? Du lyssnar ju inte på vad jag säger, jag dissar motståndaren att "han vrider på ord för att få rim..." och sen jag själv rimmar på albatraus (som är ett vridet ord) samt sätter kontrasten "down med underjorden " <->flytt som en albatraus (skulle säga flygger
högt som en albatraus men kunde inte sluta att ändra på ord ant för att jag va sugen på att fristajla) och då dyker upp frågetecken hur kan jag känna till albatraus-raden om jag är undergroundskalle som blir också en rolig faktor (eller det beror hur man vill interpretera det hela). Så varken peak eller slump,schpräänki.
Tack allihopa för positiva respons!
WWW.COULISSE.SE
eller vänta, tror jag har missuppfattat ordet ´peak´ men du fattade nog ändå
WWW.COULISSE.SE
blattarnas egna internetbatman hahaha
Osvensktiger : Haha jag är inte ett särskilt stort fan av dig heller :P Nej men skämtåsido så tycker jag inte en sådan grej som en brytning ska vara avgörande (speciellt inte om budskapet kom fram, vilket det gjorde i ditt fall) i en battle. Då handlar det bara om att folk stör sig på något för att det sticker ut från det "normala" och då börjar alla dumma sig medvetet "vad säger han? ". Om publiken förstod vad du sa, varför skulle vi som tittar på det inspelat inte förstå det? Men som någon tidigare nämnde, nu kommer du ju liksom veta vad dina motståndares måltavla kommer vara hädanefter. Lycka till! :)
HAHAHAHAHAHA! :D
GAIA HAHAHAHHAHAHA!!!! Jag ska trycka det på en tisha =D
WWW.COULISSE.SE
Fan, kanske man kan bli Sveriges motsvarighet till Al Sharpton trots allt? :) Får jag stå där i Debatt, Nyhetsmorgon och andra program fjantprogram och snacka om "blatte-situationen" i Sverige :P
en riktig blåbärsplockare o potentiell byggare den där osvensktiger. Dialekten låter lite som r-man med sin islänska brytning hehe hur länge har du bott i Sverige, du verkar ju ha ordförråd osv......????
Producent
2011-01-24 14:36
när kommer sista upp?
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
"en riktig blåbärsplockare o potentiell byggare den där osvensktiger." Baahahhahaha
"Dialekten låter lite som r-man med sin islänska brytning hehe"Det roliga är att just Osvensk Tiger och R-man är bokade till den 19:e februari
Critical: Vad hände med ditt o sebbes battle? han rinbgde lide pepppad sen skulle han mötas upp i thailand i slutet av dec men dök aldrig upp..ska det bli av senare eller sket ni i det?
Synd att BildSpråk kom av sig och synd att jag inte fattade vad Osvensk Tiger sa.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
MRsalesman Jag var också peppad...nej, den blir inte av..
Fattade inte "sista punchline" förän nu när jag slog upp bruna dvärgar, de va bortom mitt ordförråd hahaha den var ju klockren! big upp till osvensktiger !
Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop
Producent
2011-01-26 15:46
Tiger, haha mannen fan va du mördade!
Producent
2011-01-26 15:50
Fattar ni helt seriöst inte vad han säger?
Fattar ni helt seriöst inte vad han säger? Jag vill tro att folk dummar sig med mening faktiskt.
Kan bara prata för mig själv och jag dummar mig inte, har stora svårigheter att höra.
Ah, men du är ju dock från skåne
Skivsamlare
2011-01-26 21:03
Kan bara prata för mig själv och jag dummar mig inte, har stora svårigheter att höra. Ju, jag faktiskt tror på dig till 100pro. Du saknar helt enkelt musikaliskt hörsel som gör det oerhört svårt för dig att både konstruera rapskit eller uppfatta den .Ett bra exempel på att elefanten har trampat dig i örat är att du rimmar väldigt mkt på samma ord (som har exakt samma mening) eller försöker få till rim som Critical/resejournal.
WWW.COULISSE.SE
SHIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET SHOTS FIRED BRAAAPPPPPPP BRRRRRRRRRAAAAAPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!!!! Now both of you faggots can go suck a dick together
OsvenskTiger - Hahahaha, nej du rappar helt enkelt jävligt otydligt, inte svårare än så. Har aldrig rimmat Critical/Resejournal, om du syftar på min battle mot Tay har jag för mig att rimmet är "Tay Tay idag/ Resejournal" men eftersom du helt enkelt saknar musikalisk hörsel är det oerhört svårt för dig att både konstruera och uppfatta rapskit.
Grizzly alltså rimma du idag på resejournal? och det tycker du är bättre än vad osvensk trodde du rimma på? (NOT) Osvensk du vann just en till battle !
www.twitter.com/kurtcodein holllaaa
Jag känner att sanningen är ett mellanting. Man hör vad han säger, men man hör inte allt och det är svårt att sätta saker och ting i sammanhang. Såhär låter det ungefär:
"dobre dobre dobre.... TIMBUK BOR I SVERIGE!!!!... dobre dobre dobre dobre... VAFAN DU SA ATT DE VA INGEN!!!" Du verkar för övrigt inte så mottaglig för kritik.