I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Video) Basementality Battles (New Blood): Bildspråk vs. Osvensk Tiger

Svensk Hiphop - Battles

2011-01-13 21:28

(Video) Basementality Battles (New Blood): Bildspråk vs. Osvensk Tiger

Bildspråk från gruppen Unionen möter Osvensk Tiger, båda från Stockholm... Första basementality battlen för båda rapparna.

Från Basementality Battles III (New Blood) som tog plats på bonden bar. Vi tillägnade detta event till nya battlare för att vi ska få scenen att växa och utvecklas.

2011-01-13 22:00
Vad sker med videon?
http://www.homage.nu/
Moderator

2011-01-13 22:07
videon funkar ej =/
//TW
Producent

2011-01-13 22:15
videon funkar ej =/
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-01-13 22:18
peace to the gods and the moons det funkar
http://www.homage.nu/

2011-01-13 22:18
funkar inte här men jag gick in på youtube så funkade det...

//Yde - do it ;)
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-01-13 22:33
Hade lite svårt att höra vad Osvensk tiger sa ibland, men han var grym, likaså Bildspråk synd att han inte kom på texten men grymt att han försökte köra på ändå!
Osvensk tiger får min röst ivf.

PROPS TILL CRITICAL!
"Visst är det vackert.."

2011-01-13 22:44
osvensktiger var jävligt... osvensk, lite svårt att höra vad han sa
Men rolig! =D Tog det jävligt lätt, riktigt grym faktiskt men han borde inte köra så satans snabbt när man knappt hör va han säger som det är :P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-01-13 22:45
Spoiler"För mig är du en gåta
För jag har fortfarande ingen aning om det du la va på svenska eller polska"

^^ hahah åt den raden

Osvensk Tiger var bättre dock! lite otydlig men finns potential! Jag tror även Bildspråk kan bli bra, annorlunda!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-01-14 00:40
Osvensk Tiger var ju fett skön, kör inte så snabbt nästa gång dock, blev lite stressat hehe
shades on my eyes you can't tell I'm .....
Moderator

2011-01-14 00:43
ingen högklassig battle, men älskade fan endå osvensktiger för hans sjuka swag o han hade en del sköna rader.

Gillade inte bildspråk så mycket, hans första rad i första versen va nice.
//TW

2011-01-14 00:46
Osvensk Tiger var väldigt annorlunda än jag hade tänkt mig. Som andra sagt var det lite svårt att höra vad du sa ibland men det lät hyfsat bra när man hörde, och man hörde ju ändå det mesta. Jag gillar att du inte verkar så nervös som du "borde" vara första gången men samtidigt gillar jag inte att du övergestikulerar och slänger med armarna hela tiden. Det var nog ingen rad som riktigt stack ut men flickvän/mamma-rebuttlen var lite kul.

Jag vet inte om Bildspråk var dåligt förberedd eller väldigt nervös, men synd att han tappade texten nästan i början. Jag gillade varken raderna, rimmen eller flowet men attityden var helt okej. Gillade inte heller att du verkade försöka lägga mer attityd i raderna för att få dem att låta bättre. Men bättre lycka nästa gång.

Roligt med såna här battles. Det är kul när man får se rappare som man är nyfiken på men inte riktigt kollat upp, som i mitt fall Osvensk Tiger. Ska förmodligen kolla upp honom om han har några bra låtar. Det verkar ju som att han har potential till att skriva texter.

Jag vill se Critical i en battle mot någon.
Wazaaaa

2011-01-14 01:00
Jag vill se Critical i en battle mot någon.

+1
fan du kan inte tro att du kan starta upp nåt sånt här utan att delta själv ;)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-01-14 01:13
helt ok.. vaart fan kmr osvensk tiger från?
Highfive anyone, anyone?

2011-01-14 01:32
helt ok.. vaart fan kmr osvensk tiger från?

är de inte polen? eftersom det nämndes några ggr under tiden jag kollade..

however, jag kolla inte ens klart på videon, klara inte alls av Osvensk Tigers brytning, hade han kört lite lugnare så hade de funkat, men det blir för mkt när de stressas sådär!
och ja, bildspråk såg jag bara första ronden,synd att han tappa texten där. får se om jag ser klart hela ngn annan dag, just nu har jag inte orken för det iaf.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Skivsamlare

2011-01-14 01:53
Osvensk e fan dope alltså, men skulle vara fint om han tog det liiite lugnare så man hinner greppa raderna, för ibland är det lite svårt att höra pga uttalet. Men fortfarande hade han delivery och rader i top med henrys insatser i o-zone/basementality alltså! Fett fett!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-01-14 03:43
Osvensk e fan dope alltså, men skulle vara fint om han tog det liiite lugnare så man hinner greppa raderna, för ibland är det lite svårt att höra pga uttalet. Men fortfarande hade han delivery och rader i top med henrys insatser i o-zone/basementality alltså! Fett fett!

av de jag hörde så håller jag med om att raderna va feta, men man hinner inte riktigt greppa dom för han stressar så plus med brytningen så blev de ännu svårare, får iaf ge hela battlen en chans i morgondagen.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-01-14 08:40
hahaha, först garvade jag när jag hörde Osvensk Tiger mest för att jag blev helt förvånad när han körde igång fett snabbt o helt bisarr dialekt. Men sen garvade jag åt raderna, han va skön!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-14 09:19
först garvade jag när jag hörde Osvensk Tiger mest för att jag blev helt förvånad när han körde igång fett snabbt o helt bisarr dialekt. Men sen garvade jag åt raderna, han va skön!

Word haha

bildspråk verkade tung, synd han tappade texten. dock tycker jag han gjorde bra ifrån sig ändå.. hade jag vart med i battle o loosat min text hade jag bajsat ner mig o gått hem.

big up till båda och alla inblandade!
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2011-01-14 10:10
ja precis, jag tycker också det var fett av Bildspråk att fortsatta när han tappade bort sig och inte göra en grej av det!!

2011-01-14 11:36
Hm, osvensk tiger hade faktiskt en 3-4 bra rader och ett par schemes som var riktigt bra, om han hade slowat ner det lite och skrapat bort all filler så hade han kunnat göra lite skada
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-01-14 14:00
Som dom flesta säger Osvensktiger är grym! Han behöver bara ta det lite lugnt ibland!

Kör på!
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-01-14 14:44
Jag vill tacka alla för goda ord och konstruktiv kritik.Vill säga ett par ord för att förklara saker o ting: Jag är inte stressad när jag spottar, jag är på det sättet (in da zone) , jag gillar att spotta snabbt och aggro (inte så mkt den här gången dock). Jag har turnerat i många år med en dj och freestylat till drum´n´base i Polen som har influerat min stil enormt. Jag bor i Sverige 5 år utan att gå en enda kurs i svenska och kommer inte slippa på uttalet, kan eventuellt lägga accenten på rätt sylab nästa gång dock. Det var första gången jag skrivit en text på svenska och hört mig själv prata svenska öht så jag är typ ok-nöjd med hur det lät. Kommer dyka upp i basementality battles i feb ,kommer köra lika fort med lika mkt brytning så hör du mitt namn och och har problem med hur ja pratar, häng i baren ist.

Stort respekt till Bildspråk. Tyckte det var väldigt tråkigt att han tappade sina bars och kunde inte visa sig från bästa sidan. Vi hade dock typ 8-9 dagar på oss att förbereda skiten och båda är vi nog lika upptagna på dagarna .
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2011-01-14 15:08
Accenten lät nice! Men jag kan gissa på att 90% av alla du battlar kommer säga shit om den (typ som Shazaam's R). Det är ju iofs en fördel för då kan du ha färdiga svar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-14 15:17
Jag gillar Criticals skratt efter "snuskpelle".
Skivsamlare

2011-01-14 16:06
En till grej! Inget tuggummi i munnen nästa gång, haha!

2011-01-14 16:34
Accenten lät nice! Men jag kan gissa på att 90% av alla du battlar kommer säga shit om den (typ som Shazaam's R).

Man behöver inte lägga tarot för att lista ut det (;

En till grej! Inget tuggummi i munnen nästa gång, haha!

Varför? Jag har opererat halsen för inte så länge sen ,behöver alltid ha tuggummi eller annat när jag ska prata länge etc. Dessutom gillar jag tuggummi.
WWW.COULISSE.SE
Skivsamlare

2011-01-14 17:27
Aha.. Hehe, nej tänkte att det kanske lät lite otydligt just pga tuggummit med. Men never mind då ;)

Groupie

2011-01-14 19:34
haha tung! hela versen med "tänder en lampa på dig" var tung!
http://www.diggidave.blogspot.com

2011-01-14 19:47
Man behöver inte lägga tarot för att lista ut det (;

Jag föredrar kristallkula.
Producent

2011-01-14 23:18
haha tung! hela versen med "tänder en lampa på dig" var tung!

kan du inte nämna något i den versen som var tungt ?:P

"kastar isbitar på dig" hehehe, den brukar jag säga till mina polare när jag träffar dom, alla faller i gapskratt. kanske var någon annan du tyckte var tung dock? :)
Producent

2011-01-15 04:53
jag har kollat videon nu 5 gånger. vad i helvete säger osvensk tiger? kan någon langa en text som folket gör i audio forumet?

critical, jag såg en battlevideo för några år sedan där du säger i "introt" (jag citerar inte exakt just nu) men ungefär... "det finns för många wacka mc´s just nu" sen sitter du själv och pushar sån här skit... jag menar, what the fuck is your target? du hittar sveriges sämsta battlemc´s sen klipper du videos med dom och kastar på whoa. för fan, tycker du själv att någon dom battles du slängt upp hittills varit bra. svara ärligt alltså. för att för några år sen när det gällde freestyle klagade du över skiten, och nu när folk droppar med texter.... och är ÄNNU MER SÄMRE, så proppsar du :s du måste ju göra denna skit för hype och för att låtsas vara bättre än ozonebattles, eller hur? jag känner mig sårad som fan.
Producent

2011-01-15 04:57
frågetecken och något enstaka ord ska väl i skiten, men det förstås väl ändå.

2011-01-15 09:59
Osvensk tiger va heavy! Boom biddy bye bye
2 late 2 take it, 2 soon 2 leave it, 2 soon 2 love it and 2 soon 2 give it up

2011-01-15 10:19
Konstigt hatar som vanligt. Kan det va så att han har ringt runt och dragit i så många trådar han kan för att hitta folk som vill battla? Den här typen av battles är ju relativt ny här i sverige så det är inte konstigt att det är nybörjare. Hur ska Critical veta hur bra någon kommer vara innan dom ens har kört? Han har bara erbjudit folk en chans, dom bra kommer fortsätta dom keffa kommer förmodligen ge upp ganska snabbt och snart kommer det faktiskt finnas en förskrivenbattlescen i sverige. Ditt otacksamma svin!

2011-01-15 10:58
Funken

När ska du delta? :o)

2011-01-15 11:27
Eylem P26
Aldrig, det är inte min grej.

2011-01-15 12:28
En sak ajg stör mig på är folk som påstår att det har funnits bättre feestyle battles än de som nu körs med förskrivet material. jag vill se bevis för detta!

Konstigt: länka?

För helt ärligt så tycker jag alla förskrivna battles som varit nu (reserverar för ett par undantag) har varit bättre än vilken svensk freestylebattle som helst. visst enstaka rader i dom har varit ouch, men sen massor massor massor utav fillers som sabbar.

Detta format är, förvisso ungt, men, tungt!

//Yde - Props, Basementality & O-Zone!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-01-15 14:51
Konstig

Fan mannen du är igen inte logisk i dina lögner. Varför skulle du kolla 5 ggr på en av sverigen wackaste emcees för att förstå vad den säger när du alltid dyker upp i trådar och säger ´hur fan kan ni inte förstå´ (trots att du förstår aldrig ändå.
Tror du jag inte hajjar att det var du som skrev :"varför säger osvensk tiger "han snackar om att knulla min flickvän" när? han inte ens gör det. haha blir så jävla pinsamt att se det här :( " på tuben?

Tror verkligen att du kan ta på mig genom att stalka mig nu från andra sidan av skärmen för att jag sade att Roffes blueslåt är inte hiphop?

(Inlägget ändrat av pga regelfel Oracle 2011-01-16 01:51:36)
WWW.COULISSE.SE
Skivsamlare

2011-01-15 14:53
Konstigt hatar som vanligt.

Producent

2011-01-15 17:22
hahaha :D whaat
Producent

2011-01-15 17:25
försöker du säga att jag ljuger, bara för jag tycker det är pinsamt att du ens drar den raden?

och wow grattis sherlock :D nu var du duktig, en kaka kanske?

inok, haha ja. samlar du hiphoppoäng genom att skriva att jag hatar, eller vad är grejen din lilla hiphop-hjälte?
Producent

2011-01-15 17:32
och det är lite svårt att bli avsugen av aska, men heey. du kan alltid ge det ett försök.
Toastare

2011-01-15 17:35
Är det bara hos mig de två senaste videosarna laggar? Och nej, jag har en bra dator och bra uppkoppling... det går liksom i slowmotion, men inte ljudet.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2011-01-15 17:46
Nu funkar videon, var nog bara youtube som var segt.

Big up OsvenskTiger, 5 år i sverige och lärt dig svenska själv (plus raden om Sånger från andra våningen, som det tyvärr verkade som många i publiken aldrig sett!). är väl bara folk som inte varit utanför sin by som inte förstår vad du säger. Och det är sjukt annorlunda att vara DnB MC och hiphop MC.

2011-01-15 17:47
Fan vad du gnäller Konstigt, som en sur liten femåring, schh!!
Toastare

2011-01-15 17:56
Och OsvenskTiger tog det överlägset, även om han kan bli bättre och Bilspråks första med svenska/polska var rolig... sen gick det bara utför "Bildspråk är kall, kastar isbitar på dig" eh..ja.
Skivsamlare

2011-01-15 17:57
inok, haha ja. samlar du hiphoppoäng genom att skriva att jag hatar, eller vad är grejen din lilla hiphop-hjälte?

Nej. Men jag är så extremt less på ditt jävla gnällande i varje tråd. Är du verkligen så här retarded/omogen, eller är du bara ett successful forumtroll? Det enda du gör är att hata, på allt och alla (well, förutom dina favoritrappare som du dickridear i hopp om att dom ska kicka på dina sketna beats). Måste vara jobbigt att gå runt och vara så jävla bitter hela tiden.

2011-01-15 18:34
OsvenskTiger vann f.ö. battlen enkelt, trots att han verkade gå på ngt uppåttjack den kvällen, haha.. Bildspråk var inte ens i närheten.
Producent

2011-01-15 22:40
Osvensktiger ägde! Hade ingen aning om att han rappade haha! Kör på din style skit i va dom andra säger!

2011-01-15 23:03
Det var jävligt kul att se Osvensk Tiger, bigup's också till Basementality!
021Hndstls | Sundaytone Productionz
WESTAROZE GRAFFITI & HIPHOPBLOG
http://021handstyles.blogspot.com