I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Video) Basementality Battles, Göteborg Edition: 2 i Styrka vs. Smojo

Svensk Hiphop - Battles

2011-01-27 12:33

(Video) Basementality Battles, Göteborg Edition: 2 i Styrka vs. Smojo

2011-01-27 12:55
fy fan vad dålig rebuttle av 2iS i början av första, vafan applåderar folk för? Charron complex....ska kolla klart nu

2011-01-27 13:08
Ok på allvar, detta är inte för att jag känner Smojo men för det första: Han har blivit bättre. 2. 2iS är tyvärr inte särskilt bra, extremt enkelspårig på ett tråkigt sätt, har inte bra delivery, inte särskilt bra röst osv...tycker väl iofs att Smojo överdrev aningen med gulingskämten men dom var iaf bättre än 2iS stereotypa babbel.

3. det var inget.....jo den svenska publiken är väldigt lättroad måste jag säga, men folk kommer nog ha ett aningen mer kritiskt synsätt om något år eller så.
Admin

2011-01-27 13:17
Smo Jo var ju helt av kroken i denna battle. Lätt bästa battlen han gått. Rond 2 och 3 var riktigt tunga! Segraren säger sig självt.

Bara Jojje vs. Mandalaten kvar nudå...

2011-01-27 14:10
Haha ja Smo Jo var hilarious!
"Visst är det vackert.."
Skivsamlare

2011-01-27 14:16
Haha.. Pinsamt när publiken går crazy efter varenda rad 2iS droppar, så bra var han inte. Märks att han är på hemmaplan.

Smo var fan riiiiktigt bra denna gång alltså. Hade mycket roliga rader i andra ronden! Klockren vinst.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-01-27 14:25
Hahaha va skön smo va
Moderator

2011-01-27 14:27
shit....Blev riktigt jävla chockad av Smo Jo! Har aldrig diggat han speciellt mycket men helvete vad skön han va i denna battle.
2 i styrka hade några sköna rader men inte alls i samma klass som Smo Jo i denna battle.
//TW
Skivsamlare

2011-01-27 14:43
Ja, samma här. Hade trott på 2iS, men Smo tog det lätt. Både Zamora och Smo har överraskat som fan från detta event!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-01-27 15:26
smo JOOOO!!!!
Riktigt rolig va han , asiat skämt blir ju aldrig tråkiga ;D
Tycker han har utvecklats en hel del sen hans första, ska bli skit kul att se 2on2 battlen med han och tay längre fram =D
2 i styrka kan bra mycket bättre än va han visade här :P riktigt torr faktiskt , synd att publiken är så jävla partisk och skriker åt allt han säger bara
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Sångare

2011-01-27 15:47
Riktigt fet battle, lätt bäst hittills i Basementality. Det börjar ta sig.

Kul att både Zamora och Smojo gått från sisådär debuter till att bli riktigt tunga i den här genren.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Producent

2011-01-27 15:49
2 i Styrka var bättre mot o-hund. Många punches som fumlades bort känns det som.

Smo jo var skitskön

2011-01-27 16:00
Smo Jo fullständigt förstörde 2 i styrka, fullständigt...

2 i styrka kan vara en av de absolut tråkigaste battlarna.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-01-27 16:01
smo-jo vann.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-01-27 17:15
Detta var den bästa jag battlen jag sett tror jag faktiskt (av o-zone o basemantality). Har inte gillat varken Smo eller 2 i styrka speciellt mycket innan. Men fan detta var riktigt roligt!
FETT!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Toastare

2011-01-27 18:56
Fortsätt med rappare som håller måttet! Smo Jo tog denna ganska enkelt, riktigt bra!
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-01-27 19:14
Smo Jo blir bättre och bättre, 2iS tycks mest trampa gyttja.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-27 20:45
Smo Jo tog det lätt!

2011-01-27 21:25
Jag har tyckt att Smojo har varit rätt tråkig i tidigare battles, men det här tog han verkligen! Trots att han i princip bara kör på kines-skämt så är det roligt rakt igenom. Smojo's insats är bland det bästa jag har sett i svenska battles!

2011-01-27 22:25
Smojo var riktigt fet, och vann lätt, men 2 i styrka la den fetaste linen:
"För stockholmska är som rikssvenska, fast med fjollig dialekt" på bred göteborgska!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2011-01-27 23:35
Haha andra gången jag kollar nu och skrattar fortfarande rakt ut åt många av smo's rader!
"Så han kan räkna med BRÅK! Näe inte så han kan räkna med bråk" haha asiatiska fördomar
"Visst är det vackert.."

2011-01-28 00:16
smojo tog denna, fan vad han ryckt upp sig mot battlen mot erik indian ....!

2011-01-28 02:11
vart fan är respekten att hålla keften medans folk kickar?
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -

2011-01-28 08:14
haha, såg denna igår kväll..

gillar bröllopsraden med ris.. : ) underhållande!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Manager

2011-01-28 11:37
Fett battle, båda var bra men Smo tog den.
Redline!

2011-01-28 12:33
DAVd P22

Jag håller med, det låter bättre på det inspelade dock, i verkligheten stördes man mer.. lyssna när jag skriker på en kille 04:29 hahaha.. jag försökte verkligen vara tyst genom hela battlen, men kunde inte hålla mig
Toastare

2011-01-28 12:44
SmoJo har vuxit som fan och han tog den! Grymt med att han twistade böggrejen eftersom den är så jävla played och tråkig. Räkna med bråk och ris eller ros grejen är sjukt roliga.

2iS är lam, heller tiden för mycket böglines som vanligt. Och störigt med hans klick som skrattar åt allt. Han är inte så on-spot i sitt delivery heller.
Sen har jag bara dåliga minnen av hans kassa freestyle på Bevismaterial DVDn ;)
Jag skyller allt på Emma!

2011-01-28 13:41
tyckte detta va en riktig fet battle! smojo utvecklas i battlescenen, diggar oxå 2 i styrkas nya stil framför kameran eller om de va att han va föör taggad för battle haha:) keep it up boys!

btw, jävligt dåligt att folk inte håller käften
Finns ingen snyggare person än mig.

2011-01-28 23:27
Man tröttnade på 2 i Styrka så fort man hörde hans första bög-diss i battlen.
Seriöst? Har han inget annat? Båda två var iofs väldigt enformade, men Smo Jo's dissar var åtminstone lite mer personliga.. Jag menar, har han inte bevis på att Smo Jo är bög så vart är det roliga? Vad är vitsen liksom?

Trots enformigheten så vann Smo Jo ganska överlägset i både flow, delivery och material. Vad fan var det med 2iS's delivery här egentligen ?! Hans hackande skratt-liknande avslutningar på meningar gjorde att jag vela dra ut honom ur skärmen och bli elak. Någon som fattar vad jag menar?

Han hade alldeles för mycket höga tankar om sig själv också märkte man, gled på som om han var bäst i världen men levererade sitt absolut sämsta material hittills. Inget hat mot 2iS, bara ärliga åsikter. Ingen kan påstå att han vinner här, såvida man inte är hans homie och ger kompisprops? Helt omöjligt.

Och jag håller med, Smo Jo bara växer och växer! Jag tycker det är roligt som fan att hela Ri-Fa blivit såpass involverad in the battle-game.

As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-01-29 20:42
detta va en av de bästa framträdanden inom O-zone & Basementality battles, men endast Smo jo för 2iS va inget bra.
han kan ju tydligen bara köra på sina played out bög skämt som inte ens e roliga, o som fbws säger, om han inte är bög så var är vitsen?

smo va ju "enformig" men jag störde mig inte alls på det, tvärtom, riktigt råälska att han tryckte på asiat knappen hela tiden, mest för varje asiat skämt han hade va av hög klass. Deliveryt va dope as fuck, BRA jobbat!

ska bli fett att se hur du forsätter utvecklas! //Dizzy
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent

2011-01-30 02:45
smo jo vann detta hur lätt som helst. det verkar som att 2 i styrka har gett upp, han kommer med samma rader om och om igen typ, fast annorlunda lagda. riktigt keff och värdelös snubbe inom battle. bögskämt är så jävla 90-tal.

smo jo lägger det jävligt snyggt, och många feta rader.
Producent

2011-01-30 12:57
2iS får sjukt mycket skit, tycker inte det är helt befogat. Jag tror det är mycket hans attityd som gör hanom "hatvänlig" så att säga. Han gjorde knappast så dåligt ifrån sig som folk här vill få det till.

2011-01-30 13:10
Tycker att 2 i styrkas rader är ganska tråkiga. Hans insatser var bättre mot O-hund och mot Shazaam. Känns som han inte lagt ner tillräckligt med tid för att skriva ihop fyndiga och personliga rader. Istället kör han ganska allmängiltiga bög-blottar-incest-rader.

2011-01-30 14:38
The_Donut P20

Han gjorde knappast så dåligt ifrån sig som folk här vill få det till.

Jo han var/är så dålig.
Toastare

2011-01-30 15:53
The_Donut, då måste jag fråga dig... vilken attityd? Att han är lam?

och jo, han var precis så dålig.
Jag skyller allt på Emma!
Producent

2011-01-30 17:20
vilken attityd? Att han är lam?

Bara rent allmänt den bilden jag får efter några videoklipp med honom. Blir lite för glad när han vinner mot O-Hund och skriker "FUCK YOU BITCH" in i kameran osv :) Oskönt beteende helt enkelt. Men känner inte snubben, han är säkert sjysst.

Jag tycker iaf han håller relativt hög klass, även fast just denna var hans svagaste.

2011-01-30 18:42
The_Donut P20

hög klass? vad i helvete jämför du med då? Känner du honom personligen eller? Någon annan förklaring till ditt tyckande finner jag inte.

Vad exakt är det som är så bra? De få battles jag sett med honom så kör han med sina förutsägbara bögskämt och "jag knullade din mamma" -rader (och hit räknar jag alla dessa incestrader han körde mot smo jo också). Som varken är roliga eller kreativa. Och hans delivery är ju åt helvete, det är svårt att låta mer krystad än vad han gör.
Producent

2011-01-30 20:34
hög klass? vad i helvete jämför du med då? Känner du honom personligen eller? Någon annan förklaring till ditt tyckande finner jag inte.

Jag jämför med resten av sveriges batlerappare. Jag känner honom som sagt inte, har aldrig träffat honom.

Orkar inte disskutera detta mer. Jag är inte 2 i styrkas fanklubb, jag tycker bara att han gjorde ok ifrån sig.

2011-01-31 12:21
tack så mycket för all hype!
fett kul att se all denna love i kontrast mot allt hatfullt som sägs i battlet.. tror jag inte hittat en enda negativ kommentar mot mig vart jag än kollat..

hypa den, sprid den, tjata ut den!

ironiskt nog åker jag till thailand nu..

PEACE!!

/smo
smo

2011-01-31 12:29
the_donut: Tänk på en sak när du diskuterar battles på ett forum...folk är rätt fanatiska av sig, vill visa sina kunskaper o gärna hålla på sin favoritbattlare så därför är tonen ofta allt annat än trevlig. Ta det inte perosnligt bara, det är endast åsikter och alla får ha dom (förutom åsikter som liknar dina eftersom dom är dumma, men ANNARS)

smojo: SUG! ska jag ge dig ett tips? rök inte tills du kommer dit nu så du sänker din tolerans lite....inte det starkaste stampade skiten där direkt:) o slå magda o nadja nån gång var, dom behöver nog lite uppmuntran!

2011-01-31 13:06
ja just, glömde. jag har alltid rätt och vet bäst.
Producent

2011-01-31 16:55

2011-01-31 19:35
Bara rent allmänt den bilden jag får efter några videoklipp med honom. Blir lite för glad när han vinner mot O-Hund och skriker "FUCK YOU BITCH" in i kameran osv :) Oskönt beteende helt enkelt. Men känner inte snubben, han är säkert sjysst

Herregud vilka idioter det finns. Är det jantelagsuppfostran eller att ohund inte vann som petar dig i rövhålet? Snacka om att leta hårstrån i äggulor mannen, det är en BATTLE man ska ha en viss jargong. Vissa är nördar (som MFS), andra är kaxiga som 2iS och andra har annan stil. Tror du helt seriöst att 2is springer runt och har den attityden mot alla han träffar? Ta en titt på Dizaster på Grind Time och så får du hjärtattack pga hans personlighet och attityd där.

Jag kan uttala mig då eftersom hela hattråden inte verkar fatta; man är inte "sig själv" där som sådan utan ska vara jävlig mot motståndaren, att man hälsar på varandra efter allt är ju ett tecken på att det inte är helt ärliga intensioner som flyger runt.
 http://www.myspace.com/murderdem
Producent

2011-01-31 19:46
NateW

Fattar det till SÅKLART att dett är en pålagd attityd. Det jag sa var att folk kanske har närme till att ogilla 2i styrka eftersom han spelar på att vara kaxig istället på att vara "snäll men skön" som smo jo och o-hund gör.

Jag "försvarade" 2 i styrka om du inte fattade det på din skumläsning av mina inlägg och tycker han förtjänade vinsten över O-Hund.

Spänn av kompis

2011-01-31 20:03
2is är weak.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-01-31 20:06
Alltså, predictade halva 2is tredje rond, sånt är bara illa.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Poet

2011-02-01 08:29
Seriöst, har Göteborgs publiken så jävla svårt att hålla flabben? Varenda cipher från 031 så står publiken och babblar random watercooler talk. Har ni kommit till en cipher bara för att snacka skit? Stanna hemma nästa gång eller håll käften, det är inte så svårt!

Sen måste jag bara säga att det här med asiatskämt är väl kul några bars eller två, men att basera hela sin cipher på det?
At the gates of Eternity...

2011-02-01 10:52
bc99: Detta är för fanken ingen jävla cypher din utländsk-malmöitiska canuck jävel...det är ett förskrivet battle.

Hellre 3 ronder relevanta asiatskämt än 3 ronder bög, mamma o syrra skämt.

2011-02-01 11:14
Här börjas det igen. Alltså det är ju inte självaste kategorin som gör innehållet bra eller dåligt. Det är lika skevt som att säga, hellre 3 actionfilmer än 3 komedifilmer. I det här fallet blev det rätt platta dissar från 2 i Styrkas sida, ja, men det har lite att göra med valet av topic. Finns gott om kreativa grejer man kan lägga genom den "katergorin", 2is valde att inte vara så kreativ, that's it.

Känner detsamma gällande denna battle som förra från GBG, rätt ok battle! Smo Jo har utvecklats. Synd med bull publik.

Poet

2011-02-01 12:43
MRsalesman: Haha ADHD?

Guy, cipher kan vara både improviserat eller förskrivet. Det är upplägget som gör det till en cipher, till skillnad från en rap battle låt oss säga där det oftast är ett beat involverat.
At the gates of Eternity...

2011-02-01 13:38
bc99, jag gillar duuuuuuuude bättre, guy är inte så catchigt. sen har jag inte ADHD, jag skriver saker som man bör ta med en nypa salt, menar inget illa mot dig. Förutom att det är konstigt att du använder ordet cypher om ett rapbattle. Dom står inte i en cypher (rund ring o freestylar) dom står inte till ett beat o rappar förskrivet som säg hollow da don, math, cortez mfl i sina videos, det är vad jag uppfattar som cyphers. men men....det spelar ju verkligen ingen roll egentligen!