I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Video) Basementality Battles, Göteborg Edition: 2 i Styrka vs. Smojo

Svensk Hiphop - Battles

Poet

2011-02-01 19:23
Ok, vi har helt enkelt olika uppfattningar om ciphers. Vill du lämna det där eller?
At the gates of Eternity...

2011-02-01 21:32
tyckte också det var skumt att kalla det här för en cypher.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-02 09:36
speciellt skumt eftersom Cypher och battle är ord som finns definerade. Då handlar det inte om uppfattning...

nog om det, halv dan battle från 2iS, SmoJo tpg den enkelt genom att sno ALLA asiatskämt som finns. så vad ska nästa som möter en säga nu? (Själviska jävel)

Riktigt bra gjort från Smo's sida att helt förstöra för alla andra på detta vis! :D

//Yde - stort upp!

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Poet

2011-02-02 10:11
"Often, freestyling is done in a group setting (called a cypher) or as part of a freestyle battle. In these cases, freestyle verses are often prepared in the rapper's head as the other rappers in the cypher or the opponent in the battle take their turn. Metaphors and similes are often used when freestyling and a good punch line makes a great impact when freestyling in a cypher."

2011-02-02 13:14
Bra där BC.
Man kan ju inte förväntra sig att folk vet vad som är vad nuförtiden, det e nog jobbigt för folk oxå eftersom dom precis får släppa tagen om vad en freestyle är.

Smo vann ju helt klart. Som någon sa där uppe så e det nog mycket 2is attityd som gör att han failar lite. Känns så överdrivet och lite påklistrat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-02 15:06
Bjäär, komigen, det finns hur mycket sjukt bra oanvända asiatskämt som helst, men det kanske bara är jag som lider av en sjukdom kallad "originalitet"
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-02-02 15:14
Alltså att 2iS har en "självsäker" och kaxig attityd är bara bra, men det känns ju verkligen helt off att använda den när han droppar sitt kassaste material hittills. Det blir liksom inte korrekt för fem öre.

Typ lika drygt som när idioter vet att dom har fel men fortsätter att argumentera ändå bara för att dom inte vågar erkänna förlusten.

Än en gång INGET hat mot 2iS, lika bra att stamma fram det så man inte blir attackerad av dickriders i framtiden.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-02-02 22:29
tyckte smojo tog denna.

lite offtopic också. critical hinner du lägga upp jojje battlen innan fredag. åker fan till thailand å vill inte missa den =
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2011-02-02 23:06
npr: Du får ge mig nån nice keps från thailand för detta infot....dom har INTERNET där dude, fatta grejen! ÖVERALLT....det finns 7/11 också, o McD's mm, lide snöigt!

bc99: ja okej vi börjar helt plötsligt kalla battles för cyphers då eftersom ingen gör det. Jobbigt med folk som ska försvåra o förvirra hehe

2011-02-03 01:10
critical hinner du lägga upp jojje battlen innan fredag. åker fan till thailand å vill inte missa den

den kommer inte upp
Finns ingen snyggare person än mig.

2011-02-03 01:46
The-offtopicman: jag tror iofs att citatet BC slängde in var lite som att skjuta sig själv i foten. det särskiljer ju på rap-battle och cypher som enl citatet är:

Often, freestyling is done in a group setting (called a cypher)

så njaaa... + att jag vägrar släppa taget om vad en freestyle är! ffs!

App: haha ja, jag antar at du lider av originalitet (eller inget liv då du har suttit å faktiskt klurat ut originella asiatskämt helt i onödan ;P)

//Yde - lals
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-02-03 07:58
den kommer inte upp

Varför inte då?
"Visst är det vackert.."
Toastare

2011-02-03 10:49
BC, den texten du la upp skiljer de just på freestyle i chyper och freestyle i battle ju? Så din egen text motbevisar ju ditt argument..

"Often, freestyling is done in a group setting (called a cypher) or as part of a freestyle battle"

.

Jag skyller allt på Emma!

2011-02-03 11:05
cypher=group setting

battle=1vs1, 2vs2, osv.....

2011-02-03 11:10
Bjäär, vi får väl se :P, men antagligen lär jag aldrig orka engagera mig i sånt här även fast jag är milsvida bättre än majoriteten som ställer upp på att skriva material

2011-02-03 11:14
Man kan battla i en cypher men inte cyphra i en battle.

2011-02-03 11:27
App P21

Du verkar ju tro att du är jättebra på att skriva battletexter, vart kan man läsa dessa mästerverk?

2011-02-03 11:48
Varför inte då?

Det får du ta med critical

2011-02-03 12:20

2011-02-03 14:14
Smojo tog det utan några som helst problem..
Riktigt tung..

2 i styrka är i mina ögon riktigt kass..
Inget delivery, inget flow, riktigt kassa rim..
Ne usch inte alls min smak..

Highfive anyone, anyone?

2011-02-03 15:02
corephase. för jojje ringde critical o bad han att inte lägga upp battlen för mandalaten var för "personlig" mot honom....omg! svensk hiphop i ett fuckin nötskal asså. jojje blev mördad de e fan battle vad förväntar snubben sig egentligen, "den som är med i leken får leken tåla" Fan trodde alla vuxit upp efter den principen. O nu ska snubben battla igen d e ännu mer skam han borde va bannad från battle scenen på livstid efter detta...
critical lägg upp battlen annars e hela skiten ett skämt..

må bäst !
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"

2011-02-03 15:07
Får fan hålla med...om man ställer upp o battlar så får det visas oavsett hur mördad man blir, eller om man som jojje i detta fallet inte vill att materialet ska visas så borde man inte battla mer. Censur borde verkligen inte vara accepterat.

2011-02-03 15:10
det stämmer att han ringde mig, men han bestämmer Inte om hans battle kommer upp eller inte.. som du skrev.. är man med så är man med.. men bara för det betyder det inte att Allt kommer upp.

med största sannolikhet kommer det vara fler battles som inte kommer upp... yde och nicko kommer inte komma upp heller... lev med det.

2011-02-03 15:30
en sak är kvalitetskontroll, om båda chockar o det inte finns ngt värde i att visa det förutom att dra ner ligans namn så är det klart, alla tjänar på det. det är ju bara Jojje som tjänar på att inte få sitt privatliv söndertrasat...

2011-02-03 15:35
Vafan komigen, klart allting ska upp?
"Visst är det vackert.."

2011-02-03 19:00
undrar vad heavy indo tyckte om alla östasiat raderna!

för mycket risskämt samt homohat.

2011-02-03 19:12
svanspelle, rättelse, jag vet.

Du kan få leta runt i forumet om du vill, finns en massa bjäffs liggande.

Jag har rundor färdigskrivna för nu messiah, men jag kan inte visa dom just nu, för battlen kanske fortfarande blir av i framtiden.

Varför kommer inte yde vs nicko mack upp? För dåliga eller nåt annat?

2011-02-03 19:18
samt homohat.

tar du åt dig eller?

app: ska bli kul att se dig battla nu med din färdigskrivna text mot nu messiah, ska bli fett att se vad du har att komma med;)
Poet

2011-02-03 19:31
Bounty, App, MrSales: Om vi kör på den klassiska benämningen att man står och rappar i en cirkel och kör en rap-stafett så är det väl en cypher. Cool?

Jag har väl missförstått det hela med "the setting". Med tanke på att man redan som liten såg "battle cyphers" som alla kallade det, så tog jag det för givet att det handlade om upplägget (massa folk som står i en klunga och lyssnar, rappar) snarare än att man kör 1 vs 1 battle.

Bottomline, ni hade rätt, jag hade fel. Grattis! Sug min k... :P

Knepigt: Måste man vara homosexuell för att ta illa vid sig för sådant?

2011-02-03 20:12
Måste man vara homosexuell för att ta illa vid sig för sådant?

nej, man kan vara bisexuell också
Skivsamlare

2011-02-03 20:38
Nu får någon som var på plats berätta vad som sas om Jojje!! Blir ju fan nyfiken.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Poet

2011-02-03 21:02
Knepigt: You get my point, smart ass. Måste man vara av den berörda gruppen för att man ska ta illa vid?
Toastare

2011-02-03 21:44
upp med allt!
Poet

2011-02-03 22:44
Och Britney Spears har sålt miljoner med album, betyder inte att hon är bra för det.

2011-02-03 22:44
You get my point, smart ass. Måste man vara av den berörda gruppen för att man ska ta illa vid?

äsh, varför ska den "berörda" gruppen bry sig om "bögskämt" som inte någon tilltalar dem?

2011-02-04 14:28

äsh, varför ska den "berörda" gruppen bry sig om "bögskämt" som inte någon tilltalar dem?

haha ja, bra argument. varför är det hets mot folkgrupp i fall ingen tilltalar dem? :P

//Yde - kom igen, för fa-an!
www.myspace.com/ydetobbe

2011-02-04 15:03
Jag var i göteborg och såg battlen mellan bla annat jojje och mandalaten, men shit, jag fattar verkligen varför han inte ville att den skulle komma upp :S Har för mig att killen skrek ut något telefonnummer någon gång under battlen? Och massa annat, hörde knappt en enda rad som Mandalaten la mot Jojje, utan bara mot hans familj och systrar och flickvän. Killen hade verkligen letat upp allt kändes det som..
Och iochmed att critical inte tänker lägga upp den så måste det ligga någonting i det..

2011-02-04 15:19
mrsalesman. vem fan vill sitta framför datorn när man är på semester i thailand =D
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2011-02-06 00:27
Jag var också och såg Jojje vs Mandalaten. Mandalaten var inte ens när att gå över gränsen. Dock blev Jojje rövknullad i battlen så antar att det är också därför som han inte vill få upp den. Pinsamt att Jojje kickar i O-Zone nästa gång när han tydligen inte vill spela efter reglerna.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2011-02-06 15:27
npr: Jag är i Sverige...men har du hört talas om monsunregn? du vet när det regnar 4 dagar i streck o inget finns att göra förutom att rulla, äta, lyssna på musik o internetta...its hard out there 4 a pimp

2011-02-07 17:22
Tycker det är tråkigt för dom som lägger ner mycket tid på sina battles sen kommer dom inte upp för dom inte är nog bra?

För ligan eller för folket?

Tror ingen förrutom jojje som även har ställt upp på det här, Tycker att det är rättvist att sitta och hålla på videos som du gör critical. ;p

Säger inte jag vill att du ska släppa ut den, Men finns det ett bra skäl till varför jojje ska skonas? Då kommer ni ju få fortsätta att skona rappare i framtiden också.

Det går inte... I min mening iaf.

Aja annars är det hur bra som helst! Skulle vara nice om ni drog förbi norrland på en battle liga också ;)
Moderator

2011-02-07 18:55
Aja annars är det hur bra som helst! Skulle vara nice om ni drog förbi norrland på en battle liga också ;)

Eller hur, kom till Umeå! Vet inte hur många sugna battlerappare det finns här, men det hade varit fett att ha möjlighet att gå och se något live istället för att sitta och känna sig utanför på youtube.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-02-07 20:09
^^
Vi kommer göra fler battles på andra ställen i landet, som vi gjorde i Göteborg...var exakt kommer det komma info om senare.
Sångare

2011-02-08 00:31
Är det ett skämt att vissa battles inte ska läggas upp? Vad kommer härnäst: omtagningar tills alla är nöjda med produkten?

Seriöst, det där är riktigt pinsamt för alla inblandade om så är fallet.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2011-02-08 02:22
Frågan är, hur personligt blev det? Namedroppades syskonen, familjemedlemmarna och flickvännen? Var telefonnumret real? Om det var så, så förstår jag varför man håller inne på materialet. Jag har annars en väldigt liberal inställning gällande vad man borde få säga, men det kommer till en viss gräns där vissa saker inte är OK. Det är skillnad mellan:

1. "Jag drar hem till din mamma för att få min dagliga avsugning"

2. "Jag drar till Skogsvägen 5d, ringer din mamma Agneta Carlsson på numret 070443344 för att få min dagliga avsugning"

Varför vill man ens säga sånt? Sen ser jag inte underhållningsvärdet i att droppa personals i en battle där ingen av sidorna är omtalade/kända/uppmärksammade, särskilt när referenserna är extremt personliga. Man vill kunna spåra personliga dissar, checka upp om dom är sanna, eller bäst av allt, redan veta vad det rappas om. Anledningen till att det är underhållande när Illmaculate kickar personals mot The Saurus är för att man känner till det dom rappar om och om man inte gör det så är det bara att kolla deras record lite, checka tidigare battles så hajar man det mesta.

2011-02-08 11:10
"Beepa" numret då bara?
"Visst är det vackert.."

2011-02-08 15:43
Det är FUCKED UP i min mening att klippet mandalaten vs jojje inte kommer upp, för mandalaten gjorde det övergrymt, verbalt käkade middag på jojjes bekostnad.

Och det är inte bara personliga påhopp i hans grejer där, det är mycket fun shit som va grymt.. sen är det en liten vem ska reppa gbg där emellan då jojje försökte som den lallare han är i ozone snacka om götetboys.. man shut the fuck or get beat down you fuckin reee... och det blev han verbalt, osmakligt enligt vissa.. övertung och jävligt påhittigt av andra..

Jojje visade vilken nivå han ligger på mot mandalaten och det är JÄVLIGT SYND för mandalaten att inte få upp klippet.. han förtjänar fan det..

man kan inte dalta svenska scenen på detta viset, alla är inte komiker o spottar ur sig stå upp komik, vissa går enbart på mord, och där funkade det på jojje..

Han borde bannlysas för att vara en sån fitta..
www.twitter.com/kurtcodein holllaaa

2011-02-08 16:01
Don't oversell him dude :o)

Men sades allt det där då? Riktiga namn på familj och riktig telnr?

Toastare

2011-02-08 16:41
Riktiga namn på familj är ju inget.. men adress/telenummer är väl bara att cencurera gatunummer och nån siffra i telefonnumret. Hur känslig är man då. Är nån så dum i huvudet att de ringer hem till nåns morsa, ja då är man nog så dum att man kan leta upp det ändå. Allt går ju att hitta.
Inte så att alla som är med och battlar inte är så jättehemliga att man inte kan hitta deras efternamn etc.

upp med battlet nu...klassikern, är man med i leken får man leken tåla passar rätt bra.

2011-02-08 17:28
Fy fan va hela Basementality Battles och du critical sjunk i mina ögon nu.
Verkligen tyckt hela skiten är överfet men att inte lägga upp ett battle för att den andra lipar är ju bara sjukt. va fan det är ju battle?!
Ska man komma me regler om vad man får säga? pinsamt fan
okej om han slängde ut telefonnr som andra sagt går det att censurera den biten

som Kurtcodein skrev, Alla är inte komiker och vill köra den stilen

I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.