The Ring - Ny battleliga i Östergötland
The Ring Battles är en ny liga för att skapa en plattform för nya battle-rappare, i första hand från eller med anknytning till Östergötland. Man kommer givetvis alltid att bjuda in etablerade rappare från andra städer samt både till battles och showcase. Men man är inte ute efter att konkurrera med existerande organisationer utan hoppas istället på att kunna locka fram nya förmågor som de andra ligorna får upp ögonen för. På premiären kommer vi att köra samma upplägg som Basementality Battles och O-Zone Battles, d.v.s. acapella battles som spelas in på film och släpps på nätet, men man leker med tanken att revolutionera konceptet vid kommande event. Ni som är intresserade av att battla/uppträda eller har synpunkter och funderingar är välkomna att maila kontakta The Ring på mail info(at)theringbattles.com. Webbplats:
http://www.theringbattles.com (Inlägget ändrat av mfs 2011-05-23 16:39:35)
3 stycken ligor i Sverige? Lite overkill enligt mig men..
"Visst är det vackert.."
Bara inte alla börjar skapa ligor "bara för att" utan att det hålls på en hög nivå ;) Kan man få youtube-kanalen så man kan subscriba?
gggg_hatt: Det är ju en månad kvar till premiären. Dictonary skall vara Dictionary va? Jag tycker det är fett med fler battleligor då folk ibland har problem att flänga fram och tillbaka till olika städer. Sen verkar det ju uppenbarligen finnas intresse eftersom det är många nya namn på flyern.
corephase P19 Det finns just nu ett litet antal etablerade battle-rappare i landet och det är väldigt svårt att få pussla ihop allt till eventsen men jag tror som sagt att vi kommer att få in nya namn som i längden kommer att gynna scenen. gggg_hatt Vi kommer att sträva efter att hålla det på en hög nivå men är dock inte rädda för att låta folk prova på att battla och se om det passar dem. Återkommer med Youtube-kanalen när det blir aktuellt. mfs P25 Det ska givetvis stå Dictionary på postern :) har talat med killen som gör dem. // PziClone
Östergötlands Battle-liga www.theringbattles.com
Fett initiativ, varför inte säger jag? Förhoppningsvis kommer det gynna den svenska battlescenen i form av nytt blod. Det värsta som kan hända är egentligen att det blir tråkiga battles, och då behöver man ju inte titta. Jag tror på det och önskar arrangörerna lycka till!
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Testosteron P21 Det ska bli spännande att se om de nya levererar men jag garanterar att det kommer smälla under kvällen, inte minst mellan mig och den gode Nick Mack ;) Och som du säger, skulle någon av de nya inte vara så bra är det bara att stänga av och tittapå någon annan battle.
Jag hoppas bara att ni har lite mindre tjatiga hosts än de andra battleligorna. Både O-Zone och Basementality är fan katastrof på den fronten.
O-zone host är ju as softa! Indo är också soft host, ända ja stör mig på är Rayden men vafan de är ju inte hosten man är där för att se.
"Visst är det vackert.."
Parodi P23 Jag vet inte vad du menar med "mindre tjatiga" men det är 2 av totalt 4 skapare av The Ring som kommer att försöka sig på att hosta och jag tror att de kommer att göra bra ifrån sig.
Fett!! Kul att ni har kommit igång och hoppas att allt går bra för er!
Producent
2011-05-22 17:37
jag gillar att det skapas fler ligor. hoppas det blir lika bra som de andra ligorna :) lycka till
Sotarpojken P24 / Konstigt Det krävdes mycket mer tid, pengar och panering än vi trodde att anordna detta så ert stöd är ytterst uppskattat ;) Gå med i vår Facebook-grupp "The Ring Battles" för uppdateringar och annat roligt. Säg till era polare att joina så att det blir ännu större!
*planering*
Känner att jag behöver pausa the ring battles igen, tyckte ni kunde valt ett annat namn...... Men tycker det är en bra ide och ser ut att vara ett fett debut event, big ups
B
ska bli intressant att se! :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
kände enbart igen två av namnen, spotz va självfallet en av dom men får se kanske blir the bööömnb
2 late 2 take it, 2 soon 2 leave it, 2 soon 2 love it and 2 soon 2 give it up
elajt Varför ett annat namn? Vi diggar vårt namn och tänker inte byta men alltid intressant att höra motiveringen.
TheRingBattles Jag sa aldrig att ni skulle byta namn, sa att ni aldrig skulle valt det hohoho. Men the RING får det inte dig att tänka på något speciellt?
B
elajt Haha, ok. Vad är det det får dig att tänka på då? Försöker inte vara spydig, fattar inte bara :)
Fattar inte heller. Tänker du på filmen eller? Varför skulle det vara ett problem? Skulle man få för sig att den läskiga ungen från filmen skall börja battla? Eller va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Riktigt grymt att Östergötland får sin egna battleliga! Kan man hjälpa till på något sätt? Den 18:e kommer bli fet som fan!
Jag har ätit pannkaka!
MilK Eller hur! Du (och alla andra) får väldigt gärna hjälpa till genom att sprida informationen vidare till vänner som kan vara intresserade så det dyker upp mycket folk. Man får gärna gå med i vår Facebook-grupp "The Ring Battles" samt börja följa oss på Twitter. Har man vägarna förbi Linköping får man gärna träffa upp någon av The Ring-arrangörerna och ta med sig några flyers och dela ut eller sätta upp på lämpligt ställe ex. affär, café eller på events och dyl. Ju fler som kommer på eventet, desto större budget till nästa o.s.v. Skitkul att folk verkar vara intresserade. Som jag sa, är det bara att maila om man har förslag, funderingar eller frågor.Förköp köps på ställena som nämns på postern men kommer man från någon annan stad än Linköping kan man maila oss, föra över pengar och sedan bli uppskriven på en lista så ni blir garanterade inträde - till förköpspriset 70 SEK.
Graffare
2011-05-22 21:30
2 battleligor i sverige nu alltså, soft!Spoiler (Ja, jag räknar o-zone som en dansk liga)
-
Tack Tizm! Det här är extremt uppfriskande att se, ännu en svensk battleliga och många nya namn! Kommer vara oerhört intressant att se hur den här ligan utvecklas. Ser redan stadigt ut, big up till samtliga involverade! //The O-Zone Crew
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
Fan va Nicko Mack är på många ställen. Sveriges mest bokade battlare just nu känns det som. Grymt!
O-Zone Tack O-Zone - The Ring hade inte funnits utan er.Trendnet Eller hur, snubben dyker upp överallt - och därför blir han bara bättre och bättre.
Producent
2011-05-23 14:17
soft med en till liga. tycker dock inte om namnet, men vem är jag o klaga lixom. big ups!
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
WapenVila P22 Tack! Men va fan (?!?) varför tycker inte DU om namnet då? Fick inget svar på varför Elajt inte diggar det - får det dig att tänka på något speciellt också eller som Nicko Mack hade sagt; va fan är grejen? :) /PziClone
namnet är inte tillräckligt hiphop för dom som klagar förstår du väl.... jag diggar namnet, fortsätt så pziclone!!! taggad inför första videorna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tl P30 Alla har ju rätt till sin åsikt - tyckte dock det vore intressant att höra varför han inte gillade det. However, yeps vi kör på! De första videorna? Nae, klart du ska komma ner på eventet!
Producent
2011-05-23 14:57
har ingenting med hur hiphop det är eller inte. jag tycker det räcker med en ring (O-zone, hehe) cirkeln känns som deras grej. typ. men som sagt, vem är jag och klaga :) kör på!
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
WapenVila P22 Aha, jag fattar. Vi kom sjävla på det i efterhand men jag kan försäkra dig om att vi inte hade några intentioner att bita O-Zone när vi kom på det. Kändes dock ganska naturligt att ha något med en cirkel eftersom man står i en cirkel när man battlar - men vi tänkte på en boxnings- eller fighttingring samt tyckte att namnet klingade schysst p.g.a. filmer som just "The Ring", Lord of The Rings etc. Så jag kan inte säga att jag håller med dig - men jag fårstår vad du menar. Anyway - vi kör på och hoppas kunna underhålla! SELECTA!
Producent
2011-05-23 15:06
Nej förstod oxå att det inte handlar om bite, men lets drop it nu. det handlar ju trots allt inte om namnet, utan era prestationer! så lär bli fett, längtar tills de första filmerna droppats! peeeys
Eran sida påminner en del om Ozone's enligt mig..
"Visst är det vackert.."
Kan också tänka mig att sätta upp lite klistermärken och skit för att stödja en bra grej. Bor i Linköping. Har tröttnat lite på rappmusik men gillar fortfarande hiphopkulturen haha
corephase P19 Vart vill du komma med ditt inlägg. Jag är rappare - inte webbdesigner men vi har inte ens börjat designa den så den är ju bara helt svart med inlägg i bloggformat. Nu kan inte jag något om hemsidor men jag tror nästan det är standardinställningar samt att den troligen är gjord i samma program som O-Zones. Tvivlar på att han som gjort den överhuvud taget känner till O-Zone.MoffaCurry1 Det är ytterst uppskattat - du får gärna lägga till oss som kontakt här på Whoa eller gå med i vår Facebook-grupp så informerar vi när vi har tryckt upp flyers och dyl. Tack på förhand,
Checka ut detta!
Vi har nu även bokat in Zeps från New York (känd bl.a. från EOW MC Challenge) som showcase på eventet!
Kommer bli fett!
shiet, tvärfet skit!! Folk som klagar på namnet är ju bara wack. "The Ring" är ett passande namn för battle! Kommer dit, är det draaaag hela kvällen så signar jag upp direekt till det nästa battlet. EN KÄRLEK // Johan
Men vafan, fixa massa posters o tejp så springer jag runt i hela skägget och drar upp dem! :)
Jag har ätit pannkaka!
Eller häftpistol! :P
Jag har ätit pannkaka!
Hell yeah! Och givetvis kommer det vara drag heeela kvällen!
MilK Haha, diggar verkligen den här snubben. Återkommer om posters.
Aha, du är från Skägget - bra, där måste vi ha upp posters alltså!
This is the shit fo' me! Kommer va på plats den 18e, och kan mer än gärna sprida runt det här som kommer ge hela Linköpings rhymeälskare glädje.
I'm sick and twisted of twisting nipples.
MilK Bor i skägget, jag hookaaaaar!
Hempp P18 / Jonishyanii P18 Fett grabbar - började bli orolig att hiphopen var död i Öster-G.
Tänker du på filmen eller? Varför skulle det vara ett problem? Skulle man få för sig att den läskiga ungen från filmen skall börja battla? Shit det är ju en måste battle!
Ja
TheRingBattles Dra iväg ett PM till mig så fort det blir klart med posters (om det blir klart :P) så tapetserar jag Skägget med dem!Jonishyanii P18 Grymt att höra att folk är lika taggade som jag, om vi har detta engagemang så kommer Östergötland snabbt få upp sin hiphop-kultur! :) Får jag posters att sätta upp så klart du kan haka på!
Jag har ätit pannkaka!
MilK Posters är klara - väntar bara på samtal från mina kumpaner i Lkpg så att jag kan höra efter om de kan trycka upp några ex för utdelning/affischering. Jag (PziClone) bor i Sthlm och de andra bor i Linköping. Återkommer snarast möjligt.Piggalo P22 Haha, word. Jag vågar dock inte möta henne.
Grymt initiativ för att få in fler, lite mindre etablerade battlerappare, i scenen! Palla alla överkritiska pessimister, vem bryr sig om namnet, och vem fan bryr sig om layouten på hemsidan? En ny liga för att bredda scenen, enbart positivt :) Big up!
detta hade jag kunnat säga till dig IRL.