Word upp muffin! Fet grej det här.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
cuntmuffin / missbruk Tack, hörrni. Gå gärna med i vår Facebook-grupp "The Ring Battles" också.
Östergötlands Battle-liga www.theringbattles.com
Kul att det växer! Nu när o-zone tar pause också. Ser fram emot detta
Tycker också att det är skit kul med en till liga. Det har ju visat sig att det finns grymma battle rappare i sverige och jag tvekar inte en sekund på att det finns skit många skit bra snubbar underjorden som bara väntar på att få visa vad dom kan! Skit grymt tycker jag.
Ja
Hade gärna satt upp affischer runt om i Malmö för att supporta, men det känns inte så lönt... hahahah Anyways.. Ska bli fett o följa det, och även battla ifall ni vill ha med mig!:D
http://www.youtube.com/dddnicemusik dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA
Kul att alla de flesta verkar gilla detta.
Vi har fått in många intresseanmälningar och kommer att se över allt material efter premiären när vi börjar planera event nr. 2.
Givetvis kommer vi inte kunna ha med alla men jag föreslår att alla som redan har skickat material, skickar en liten påminnelse efter premiärhelgen - utifall vi skulle missat någon.
Glöm inte kolla upp vårt feta Showcase från Zeps (NYC), Antone Mecca (LKPG), Rick BLAZE (LKPG) ett par låtar av mig själv (PziClone).
Skivsamlare
2011-05-25 13:28
Kul att det växer! Nu när o-zone tar pause också. Ser fram emot detta say whut?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
INOK: De har ju säsongsavslutning på lördag
OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! Tillåt oss stolt presentera vårt senaste showcase-bokning till
The Ring! Henry Bowers & DJ Lo-Kut Ingen vill missa den här kvällen!
Det är jävligt mycket folk i Linköping under denna helg så ett tips är att boka tågbiljetter redan nu.
Holla!
Nu vart det ju ännu ett skäl till att komma, haha!
I'm sick and twisted of twisting nipples.
Helt jävla otroligt... FY FAN VILKEN FET KVÄLL!!!
Jag har ätit pannkaka!
Tungt initiativ av dig Pziclone, riktigt tungt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DoktorDöd P22 Why thank you, good sir. Jag är dock bara 25% av de skapande krafterna för detta. Hoppas man får se er alla där! Holla!
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!
The Ring, var där eller vär rektangulär, packa väskorna och kom till O-Zone Season Finale dessutom, där både jag och mitt nya target PziClone drar av varsin battle, let's doris!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
You heard the man!
Idag släpper vi
förköpsbiljetterna till The Ring för 70:- /st på
L'Orient, Bokmedia och
Sportif i Linköping.
Kommer ni från andra städer är det bara att skicka ett mail till oss här på Whoa eller till mig (PziClone), via hemsidan
http://www.theringbattles.com eller via Facebook (The Ring Battles).
Det kommer kosta 90:- i dörren men vi rekommenderar att man köper förköpen då vi inte har en aning om hur många som kommer att dyka upp samt hur mycket kö det blir o.s.v.
// -PziClone-
fettfett! ska bli grymt å se dictionary igen, diggade hans rader å delivery senast, synd att han choka bort det, men det han la innan va nice!
Ridå
Kommer någon filma The Ring Battles?
Jag har ätit pannkaka!
Töntnörden Jag håller med dig. Milk Ja, alla battles kommer att filmas och läggas upp i vanlig ordning.
Här av er om ni vill beställa förköp för 70:-
På plats kostar det 90:-
Lyricist
2011-06-17 06:26
Töntnörden Jag ska inte göra dig besviken, Imorgon are dags då, Sweujt!
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
jag har sett o-zones publik. jag har sett basementalitys. jag har sett the rings. the ring vinner, snyggare tjejer.
Fett jävla big-up till arrangörerna för The Ring! Trots att jag mådde småpyton p.g.a gårdagens festande så hade jag så jävla roligt ikväll, och det utan alkohol. ;D Sen så tycker jag personligen att Bowers borde sparkat ner snorungen från scenen... patetisk brud som försökte sno till sig sina "fifteen minutes of fame".Kärlekssprut på hela kvällen! =)
Jag har ätit pannkaka!
När kommer den upp på youtube då? :)
Milk Tack!! Kul att du hade en bra kväll! Hoppas det var samma för alla =)gggg_hatt Haha, den kommer upp ikväll!!!!!!!!
Vad kommer upp ikväll? en battle?;) riktigt snabbt isf! uppskattas!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eftersom han skrev haha så kan det vara ironiskt hoppas inte dock! Låter som att det var ett fett event, ser fram imot alla battles!
B
Förlåt, det var mest ironiskt. Jag själv vaknade 19:00 idag och de andra är nog galet sega också. Vi ska iaf försöka fixa det såfort som möjligt. Tack för supporten!
Haha ironi is hard to catch on the internet, nh pause and all that....
B
Pziclone (?) , sov du ända till 19 eller?! Haha sinnes när fan slutade ni festa egentligen?! xD Föresten, grym dansuppvisning igår, både din och de andra 2 B-bojsarna. ;D
Jag har ätit pannkaka!
Elajt Haha joo jag kom på det, ska göra denna i framtiden när jag är ironisk ska jag göra denna: =P Milk Pziclone vaknad upp runt tolvtiden hos mig, tror dock att han sov hela resan hem. För att besvara frågan, vi slutade runt sjutiden men det var inte så mycket fest. Vi satt mest och snackade, sen ägde jag upp honom i några tekkenrundor! / Iman
Fan vad fel det blev där... Ska göra denna i framtiden när jag är ironisk =P
Milk Haha, tack! Jag är ju gammal B-boy och kunde inte motså att dra ett move när det var sån stämning.Iman Glöm inte att skriva vem från The Ring som skriver när du är inne - så att folk inte tror att det är jag som sitter och retar upp folk med misslyckade försök till ironi. YOU MAKE ME SICK! Höll på att glömma =P
Toastare
2011-06-20 16:49
Jag har träffat PziClone tre gånger och han har breakdansat vid varje möte. En gång nere vid de fina båtarna och uteserveringarna på Östermalm.
www.twitter.com/jimmypistol232
När kommer matcherna upp föresten?
Jag har ätit pannkaka!
JimmyPistol P26 Haha, har inget minne av något av tillfällena - kan ha att göra med min sedvanliga PziClone-fylla.MilK Vi ska ha möte om det ikväll men som jag har sagt ska vi göra allt i vår makt för att de ska komma ut snabbt.
Feedback Vi behöver ju inte säga för mycket om själva battlesen då vissa vill se dem utan att veta vem som faktiskt vann o.s.v. men vi vill gärna ha lite feedback. Vad tyckte ni i publiken om lokal, stämning, upplägg, ljud, ljus, tider, priser, promotion osv. Var det något som saknades? Något som var var bra som ni gärna ser igen? Vad tyckte artisterna/battle-rapparna om ovanstående samt bemötande, information osv. Och snälla - seriös och konstruktiv kritik nu.
Nu kommer jag framstå som en hater, vilket jag inte är, men om ni vill ha feedback så... Det började alldeles för tidigt. Vem åker in till stan vid 20-tiden? Palla förfesta 17:00.. Fanns det ens någon promotion? Har hört att det fanns något på facebook men har inte sett några flyers eller liknande. Ljud? Man hörde ju verkligen ingenting och det var inte på grund av dem som satt i baren som ni verkade tro. Stod man inte längst fram i publiken så varken såg eller hörde man något.. Ni borde inte haft "ringen" framför scenen där det inte finns något utrymme, då blir ju ringen som ni märkte en halv kvm stor och bara dem längst fram har chansen att se något.
Music-Of-Steel , va snackar du om? Jag stod på 3-4 olika ställen under battleeventen, och när jag stod längst fram (mer eller mindre) så hörde jag inte ett skit p.g.a de som snackade i baren/entrén, så skippa det där. Men däremot hörde jag battlarna när övriga gäster kunde hålla sina käftar stängda. Jag håller dock med om att annonseringen var alldeles för liten, även om det kom fullt med folk så var annonseringen för liten, mer flyers på gatorna! ;D Utöver annonseringen av eventet så har jag nog inget att tillägga, det var en grym kväll helt enkelt. :)
Jag har ätit pannkaka!
Music-Of-Steel P22 Promotion: Vi körde massvis med promotion men det var mest online. Givetvis delade vi ut flyers och satte upp posters i Linköping men om infon inte nådde dig kanske vi ska satsa mer på de gamla hederliga metoderna till nästa event. Vad gäller micar är det inga problem att köra battles i lokaler med så mycket folk i vanliga fall. Vi hade hoppats på att folk skulle respektera rapparna mer men så var inte fallet. På grund av att det var så packat hade vi arrangörer (varav två st också var hosts) svårt att ta oss runt i lokalen och hålla koll på folk. Personligen (både som battlare och åskådare) tycker jag det blir mycket schysstare när man står mitt i publiken utan mic - känns mer som om man är en del av publiken på något sätt. Men det viktigaste är ju att alla hör vad man säger så i framtiden kommer vi att ha micar, byta ställe eller satsa på att tysta ner publiken i större utsträckning - ska dock inte behövas. Vi började tidigt pga att vi hade ett så fullspäckat schema och inte hade någon aning om hur lång tid allt skulle ta. Sen är det ju alltid så att folk väsnas mer och mer ju mer de dricker när man har det på en nattklubb - hade vi haft battles vid kl 02:00 hade ingen fått en syl i vädret - men tåls att tänka på. Jag förstod inte heller varför vi hade ringen i hörnet - jag tyckte att den skulle vara i mitten av dansgolvet, vilket jag tror hade varit mycket bättre. Tack för dina kommentarer.MilK Fett att du hade roligt - vi får som sagt försöka satsa mer på flygblad och sådant till nästa gång. Trodde ingen läste sånt nu för tiden ;) // PziClone
PziClone , Ha, man får ju stå på något torg och skrika något i stil med "Sveriges fetaste battlerap-liga bla bla bla.!" ;D
Jag har ätit pannkaka!
Milk - Okej, det var konstigt för att ingen av dem som jag var där med hörde ett piss innan vi trängde oss fram.. När vi väl stod där framme så hörde vi dock allt, även fast dem i baren "väsnades". Alex - Jo, jag sa det till Anton så fort vi kom dit men han sa att det inte gick att ha ringen i mitten av dansgolvet på grund av kameran? Jag förstår vad du menar med tiderna men 20:00 var väl kanske att ta i?
Music-Of-Steel P22 Va fan, det är ju du mannen - tjena! Just det, det var därför de hade ringen där. Jag tycker docki vi borde offrat lite filmkvalitet och haft ringen i mitten av dansgolvet ändå. Nu med facit i hand ser jag att vi hade kunnat börja något senare men vi var rädda att vi inte skulle hinna med allt. /PziClone
hur går det med uppladdningarna?
http://www.homage.nu/
Maniack P24 Redigeringen har blivit ca 2 veckor försenad men vi hoppas på att första battlen ska vara ute i slutet av nästa vecka.
Haha, ni alla "arrangörer" är likadana, alltid en massa bortskyllningar och ursäkter. Inte för att jag bryr mig så värst mkt och inte för att jag har något särskilt emot det. Bara sjukt kul att se varje gång, ;) Finns säkert en god anledning att ingen av ligorna i Sverige lyckas hålla sina datum och tider, no doubt. Är säkert mkt merarbete runt allt som inte alla läsare här förstår. //Paz
GAIA P29 Hehe, fattar vad du menar men i detta fall var det ingen bortskyllning utan helt enkelt en statusrapport. Vi har aldrig specificerat vilket datum vi ska släppa våra battles och jobbar så fort vi kan. Som du säger är det VÄLDIGT mycket jobb som man inte tänker på innan man börjar arrangera själv och högsta prio är att battlesen över huvudtaget ska bi av (gäller även kommande event) - inte att videosen ska ut snabbt. Men som jag sa, vi jobbar så snabbt vi kan och är självfallet medvetna om att man förstör grejen lite om folk ska sitta och vänta flera månader på battles - speciellt när det är mycket debutanter. Patience is a vertue..
Jao, funderar bara lite på hur det blir när de som kör drar upp saker i tidigare battles och om den tidigare battlen inte är postad på youtube än. Är du med? Det sätter hinder på både arrangörer och rappare. O-Zone kanske känner att de inte har lust att posta sin battle med rappare X förrän Basementality har postat den förra battlen med samma rappare. Det är helt okej att vänta några få veckor men när det gäller månader, det är bara wack som FAN, haha och du VET att jag har rätt i det, ;) Syftade iofs knappast på era videos då.
GAIA P29 Givetvis känner vi och övriga arrangörer till detta och jag brukar anmärka på samma sak när det inte är jag själv som arrangerar ;) men vi är nyuppstartade och får nu till en början ta hjälp av externa kontakter till redigering och dyl. Dessa personer försörjer sig till stor del på den typen av arbete och vi kan inte köpa oss högre prioritering i deras lista över jobb - speciellt inte när vi tar allt ur egen ficka och hittills har fått mycket hjälp av personer som hjälper oss gratis eller för humana summor eftersom de stöttar vår grej. Tanken är att vi ska göra allt själva så småningom och vi har investerat i allt från kamera till mjukvara. Dock är det inget vi kommer att lära oss bemästra på ett par veckor. Men Gaia, we're on the same page here - och vi gör som sagt allt i vår makt för att de ska upp snabbt. // PziggedyPziClone