I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Basementality Battles (wd2 fundraiser): Permoman vs Madodds

Svensk Hiphop - Battles

2011-08-22 05:52

[Video Battle] Basementality Battles (wd2 fundraiser): Permoman vs Madodds

Som STOR säger under presentationen: historiskt! Permoman mötte Madodds (som gjorde låten CP-skräck) den 9:e Juli 2011 på Bonden i Stockholm. Tack till STOR, the Oh-shit guy, Ray & Indo, alla rappare och publiken. Detta eventet bidrog till att Basementality kunde representera Sverige och Norge i KOTD World Domination 2 i Kanada i Augusti. Nästa evenemang kommer vara på "Trädgården" i Stockholm den 27:e Augusti: http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=177303752341198

Rösta på vem du tyckte vann här: http://basementalitybattles.wordpress.com/2011/08/22/battle-permoman-vs-madodds/

2011-08-22 09:15
okej permoman mannen...

2011-08-22 09:50
Permoman är ond!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2011-08-22 10:43
Fyfan, inga subtitles? WATAFAKA!
-

2011-08-22 11:28
Permomanär en ondskefull jävel alltså. Big ups till bägge för att dom körde sin grej! och props till Permoman som fick in en liten gliring åt Shazaam :P

2011-08-22 11:30
Fet, Grymt av bägge väldigt tungt att steppa upp så.
2 late 2 take it, 2 soon 2 leave it, 2 soon 2 love it and 2 soon 2 give it up
Poet

2011-08-22 12:30
Fet, Grymt av bägge väldigt tungt att steppa upp så.

Nuff said. :P
Jag har ätit pannkaka!

2011-08-22 13:17
nej alltså jag kan inte se detta. för de första så hör jag inte så mkt av vad som sägs och sen känns de ännu dummare när folk i publiken skrattar åt rader som inte ens e bra men dom gör de för att va snälla känns de som. fan va konstig ja känner mig inombords nu alltså haha... hmm gör ett nytt försök senare.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-08-22 13:20
"Vi är båda handikappade här ikväll.. men jag är iaf inte neger" hahaha så jävla loss
 http://www.myspace.com/murderdem
Poet

2011-08-22 16:09
... i bakgrunden står critical o räknar pengarna han har dragit in från denna freakshowen.
In a world full of shit, you are still an asshole to me.

2011-08-22 17:58
Äntligen. Har sett fram emot detta eftersom det är så jävla unikt, och Permoman är en hård jävel med rå humor och självdistans.

Jag håller med om att det är lite svårt att höra vad de säger ibland, framför allt Madodds, och det skulle vara kul om någon ville lägga ut texterna någonstans.

Permoman tog det i alla fall. Ska bli kul att se honom mot Shazaam.

2011-08-22 19:18
Håller med om att det är lite lamt att skratta "bara för att"

Men Permoman va ju skön, garvade ihjäl mig av mellan-tänderna-raden :D

2011-08-22 20:09
Håller med Dizzy89 P22 till 100%
"Du sa att du skulle krossa mig, det måste va på låtsas ey" - massa skratt...

2011-08-22 20:55
Håller med Dizzy89 P22 till 100%
"Du sa att du skulle krossa mig, det måste va på låtsas ey" - massa skratt...

Den raden tyckte jag i och för sig var rolig eftersom det var ett så dåligt rim. Var den enda raden av Madodds jag skrattade till åt. Jag tror att hans rad om fingrar på sin hand var rolig men jag hör tyvärr inte vad han säger. Ni som var på plats, hördes det bättre där?

2011-08-22 23:03
Sardam.. nah egentligen inte, stod någon rad bort dock, kan vara därför... vissa grejer gick fram men annars var det svårt att höra, kan tänka mig att man hörde bättre om man stod längst fram.

Strongt av båda, speciellt bra är det dock inte.
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-08-22 23:09
Eftersom madodds får massa reklam för sin musik i videon så gör jag det här istället.

http://youtu.be/QCbUtlfwYjU

http://open.spotify.com/album/0SKjLAdFv3hJ6PlgLsYDtx

2011-08-22 23:25
Permoman vinner denna, fast jag inser inte om han dissar eller hyllar mig i början :)

2011-08-22 23:45
haha nej jag dissar dig inte.

On another note. Klarar inte av den här mjäkiga "jag tycker inte det här var bra men vill inte vara för hård mot 2 CPn"-attityden som vissa uppvisar. Exempelvis "Strongt av båda, speciellt bra är det dock inte". Vad är strongt? Man vet ju vad man ger sig in på. Jag blir hellre hatad och sågad än att få half ass kritik med en inkluderad "klapp på huvudet". Droppa klappen och korrektheten helt enkelt, det är ett battle förfan.

Hoppas ni kommer på lördag! Puss!

2011-08-23 00:10
Jag menade inte så man. Anser att det alltid är strongt att göra en debut i det här gemet.
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-08-23 00:14
haha kanske läste in lite mycket i det. Ja det är en bisarr, men skoj, grej helt klart.

2011-08-23 00:19
Släpper du battles i olika ordningar nu eller whatup med Zamora vs Spakur?
"Visst är det vackert.."

2011-08-23 02:04
zamora tyckte att spakur va för madodds-aktig i sin battle.
nä, så var det faktiskt inte. det kommer upp.

ang detta battle måste jag säga att permo tog den. dock tror jag inte madodds hade väntat sig att permo skulle vara så skoningslös, inte jag heller innan jag såg honom på plats. han sket i allt å alla.

tycker båda har en del rader mot varandra, dock spär permo på med en del funnu-lines, vilka odds har svårt att svara på. oddsarn kör dock lite skön realtalk.
Ridå
Rappare

2011-08-23 14:39
On another note. Klarar inte av den här mjäkiga "jag tycker inte det här var bra men vill inte vara för hård mot 2 CPn"-attityden som vissa uppvisar. Exempelvis "Strongt av båda, speciellt bra är det dock inte". Vad är strongt? Man vet ju vad man ger sig in på. Jag blir hellre hatad och sågad än att få half ass kritik med en inkluderad "klapp på huvudet". Droppa klappen och korrektheten helt enkelt, det är ett battle förfan.

Word!

för de första så hör jag inte så mkt av vad som sägs och sen känns de ännu dummare när folk i publiken skrattar åt rader som inte ens e bra men dom gör de för att va snälla känns de som.

Tycker det där förekommer likaså när folk som inte lider av Cerebral paresskada battlar också!

Folk sväljer hype, gapar och skriker åt skitrader.
Kejsarens nya kläder är vad det där.
"OHH SHIT! VILKEN GRYM PUNCHLINE"

Bottenlinjen: Det här precis som vilket annat djävla battle som helst, vissa rader var extremt djävla värdelösa, och andra tunga, vissa ok och andra inte.
Och de människor som skrattade av vänlighet är bara korkade.

Permoman tog det.
"Dimorf Metrik Aka Din mammas nya kille"

2011-08-23 15:37

Word!
Tror inte att den som skrev att det var strongt menade något illa dock.
Nu vet jag ju hur Permoman är (en fucking beast på fyra hjul) men jag tycker faktiskt det är rätt fett gjort av en MC som Maddods att bara ställa upp med tanke på att hans funktionshinder påverkar hans talförmåga så pass mycket som det gör.

Permoman gör detta fett för att vara första gången och har mycket potential. En salig blandning av vissa mediokra, vissa bra och vissa TVÄRFETA rader.

Haha, ni skulle sett hur taket lyfte när han droppade the N-bomb!

Permo: Löste det sig så att ni kan köra på lördag?
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2011-08-23 16:20
Yes det blir av. Så kom och se shazaam få några mediokra, några bra och några TVÄRFETA rader spottade mot sig. Allt med en pipig röst som nog aldrig sett ett par bröst :)

2011-08-23 16:41
Invalidenyo

Ah, fett att det löste sig. Jag kommer vara där och bua p.g.a. alla negerskämt du dragit på min bekostnad.

2011-08-23 22:36
seriöst ? this shiet aint even funny... varför?
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent

2011-08-23 22:50
DigitalDirt: Ungefär med samma andemening språkade den vita och etablerade mannen när hiphopen började gro. Men var konservativ du - det är häftigt.

2011-08-23 22:52
+ jag kan bättre. JAG LOVAR!!11

2011-08-24 02:56
Nej basementality, Ni är bara pinsamma nu. O-Zone känns 250 ggr bättre och har alltid gjort. Kollade inte ens denna
Geni

2011-08-24 09:33
Padawon P20

Vänta nu, Padawon. Varför är Basementality pinsamma? För att du tyckte battlen var dålig eller för att det är ett par snubbar i permobil som spottar?

2011-08-24 17:03
Padawon är madodds-aktig
Ridå

2011-08-25 02:05
Madodds skulle ju krossa Crackson.

2011-08-26 18:20
Alla skrattar väl inte för att va snälla eller?? Jag skrattade iallafall nu när jag såg detta. Dels för att det var nåra roliga rader, och ännu mer för det var några roliga rader som spottas av två cpn. Då blir det ännu roligare! :D ... kan hålla med om att det är lite väl svårt att höra ibland dock.
!

2011-08-26 19:13
Jag skrattade hela tiden, dock inte åt raderna.
Ridå
Manager

2011-08-27 06:54
Ok, det här är skitsvårt att bedöma.

Jag förstår vad Madodds säger och han har fetare swagger men han har skiftande kvalité på raderna.

Jag förstår inte ens hälften av vad Permoman säger men han verkar ha roligare rader och mer invecklade rimscheman.

Jag hade röstat på övertid.
Redline!

2012-07-15 22:09
kan inte ni göra som kalle balik/kallebalik och den av er som förlorar måste sluta vara cp?
Värsta känslan?
olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(