I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Mr Cool avslöjar Shazaams röstfusk!

Svensk Hiphop - Battles

2012-02-19 23:57

[Övrigt] Mr Cool avslöjar Shazaams röstfusk!

Mr Cool avslöjar hur Shazaam fuskar för att få det att verka som att han får flest röster i de battles han lägger upp på sin ligas hemsida.

Steg 1: I början kan samtliga besökare enbart lägga varsin röst.

Steg 2: Efter en eller två veckor gått och de som tänkt rösta har röstat ändras inställningarna så att Shazaam under några dagar kan klicka på sig själv tills han är nöjd.

Steg 3: När han har en trygg ledning ändras inställningarna tillbaks innan någon får reda på det.

Vill mest uppmärksamma detta så att alla hängivna battlefans inte lägger ner en massa onödig tid på att lägga sina röster i dessa polls då deras röster inte respekteras om de inte röstar fram Shazaam som vinnare.

För övrigt är detta jävligt kul, pajas.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-02-20 00:03
Hahahahahahahaha!

Så fruktansvärt pinsamt av Shazaam/Critical!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-02-20 00:07
Ja inte blir man så sugen på att rösta i framtiden om röstfusk förekommer =/. Snyggt avslöjat Herr Cool.
Admin

2012-02-20 00:19
Haha, fan vad jag hoppas på en rematch i Vendetta, det kan liksom inte bli mindre personligt =D
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2012-02-20 00:29
Det här är ju jävligt RISigt gjort om man nu vågar vara fyndig en söndagskväll.

Vad vill basementality egentligen åstadkomma med det här?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-02-20 00:46
Det här är så dumt att det fan inte går att greppa. Endast fem procents förändring över två dagar hade varit otroligt märkligt när röstningen legat uppe i flera veckor. Hur kan man tro att det inte skulle uppmärksammas?
Rappare

2012-02-20 00:52
ouch..
www.twitter.com/addthissss

www.addthismusic.com

2012-02-20 00:52
Haha, helvete vad folk klickar upp Mr Cool i pollen nu bara för det. Dålig stil att ta bort röstbegränsningen.
Wazaaaa
Producent

2012-02-20 01:01
Fult och patetiskt!
Får lite King of Kong-vibbar av detta på något sätt
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2012-02-20 01:07
THE_JAKKHAMMER skrev:
Fult och patetiskt!
Får lite King of Kong-vibbar av detta på något sätt

+1
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Rappare

2012-02-20 01:09
Det kan inte vara ett vanligt bugg fel? sånt förekommer också ibland..
www.soundcloud.com/MrRhyme

2012-02-20 01:21
MrRhyme P18
Ett buggfel hade inte ändrat procenten, enbart antalet röster.
Rappare

2012-02-20 01:24
Ahh.. tänkte inte så långt. Tar tillbaka det!
Mr.Cool skrev:
MrRhyme P18
Ett buggfel hade inte ändrat procenten, enbart antalet röster.

2012-02-20 01:31
MrRhyme skrev:

jo men ofta det blir ett buggfel endast på denna battlen på hela hemsidan? och sen dessutom så råkar shazaam komma ikapp så jävla brutalt just under dessa dagarna.

Jag vet inte om shazaam personligen har röstat eller om han bett sina vänner osv göra de då o då. hursomhelst är det garanterat att de är shazaam och (eller) critical som ligger bakom denna ändringen.

riktigt lågt. bra detektiv arbete mr.cool! ;)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Rappare

2012-02-20 01:34
ord. Observera vad jag nyss skrev.. '' Jag tar tillbaka det '' Alltså står jag inte för vad jag skrev. Tack på förhand.
Dizzy89 skrev:
MrRhyme skrev:

jo men ofta det blir ett buggfel endast på denna battlen på hela hemsidan? och sen dessutom så råkar shazaam komma ikapp så jävla brutalt just under dessa dagarna.

Jag vet inte om shazaam personligen har röstat eller om han bett sina vänner osv göra de då o då. hursomhelst är det garanterat att de är shazaam och (eller) critical som ligger bakom denna ändringen.

riktigt lågt. bra detektiv arbete mr.cool! ;)
Poet

2012-02-20 02:03
fult gjort, kul att det uppmärksammas dock.. kanske den uppblåste killen slutar va så stor i truten
In a world full of shit, you are still an asshole to me.

2012-02-20 02:23
Shazaam John Landenfelt
Haha.. jag har röstat 1 gång. Klart jag gillar battles men såå mycket bryr jag mig inte. Påhittat skit. Jag har iingen kontroll över Basementality sajten alls. Aldrig haft. Tro inte på lögner bara för dom upprepas i 9 minuter. Bittra jävel.

saxat från twitter.

tror dock inte ett skit på honom...

2012-02-20 03:03
Vem bryr sig? Han vann.

2012-02-20 08:21
Jag lägger denna texten här med.. jag har precis vaknat och sett början av klippet och förstår vad det handlar om, sett att folk mailat osv. Shazaam har aldrig haft lösenordet till hemsidan eller tillgång till den.. Jag har gjort alla uppdateringarna osv. Poll:en i fråga öppnades den 9:e februari. Några dagar senare när Sidan hade mindre besökare än det fanns Röster så började jag undra om det var folk som la fler röster än 1 (utan att anklaga någon för fusk), så jag ändrade mellan de alternativen som fanns och testade i olika webbläsare men märkte ingen skillnad, jag testade tex att använda proxy men den sa hela tiden "thank you for your vote".. så kanske berodde de "extra" rösterna på att hemsidan inte "märkte" besökarna haha, jag vet inte.. men jag satte iallafall tillbaka till default-alternativet "block by IP" dock hade jag som sagt flera browsers öppna och de måste ha autosave:at i bakgrunden.. den har alltså varit i samma läge som nu sedan den runt den 13:e... Hade jag velat fuska så hade jag gjort det ordentligt haha och ändrat tillbaka efteråt... och om jag var sån "fanboy" så hade jag inte aktivt Godkänt kommentarer som " till och med Cools choke’s var ballare än Shazaams ”grövsta” rader, Shazam rimmar inte ens,"... GFTO... och skicka ett mail om det är nåt du undrar istället för att försöka skapa drama när du vet hur situationen är och varit.

2012-02-20 08:33
bra detektiv arbete där Mr.Cool men jag har en fråga bara, i vilket avsnitt kan vi se dig i Morden i midsummer?
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2012-02-20 08:34
haha wow salty.
Han vann, vem fan bryr sig om en poll på basmentality sidan =D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-02-20 08:34
dock hade jag som sagt flera browsers öppna och de måste ha autosave:at i bakgrunden..

Wait... what... I dont even...

2012-02-20 08:44
saxat från Mr Cool vs Shazaam-tråden
Jag la upp pollen idag så chilla lite haha.. säger inte att jag hoppas resultatet ändras, jag skiter i vilket, men jag har aldrig sett någon koras vinnare efter knappt 1 dag lol
- Critical

Så du brydde dig inte ett skit om resultatet och att Mr Cool ledde stort i omröstningen, men bestämde dig ändå för att gå in och pilla på inställningarna för du misstänkte att folk röstade mer än en gång var?

2012-02-20 08:45
så kanske berodde de "extra" rösterna på att hemsidan inte "märkte" besökarna haha, jag vet inte..

hur menar du? kan va jag som är allt för nyvaken men iallfall..
för jag förstår inte varför att hemsidan inte "märkte" besökarna gjorde så att de "extra" rösterna poppa upp? och att det även var under 2 dagar när skiten har legat uppe ett ganska bra tag.

MEN det kan vara jag som är för trött just nu men iallfall så om jag missförstog så får du förklara på ett bra sätt.

Så sjukt Zietgeist över det hela, men vad vet jag, basementality kanske styrs av illuminati?

2012-02-20 09:03
Taztylicious

Hoppa över den meningen om det inte är troligt i din bok... det är fortfarande ologiskt att jag skulle fuskat på detta sättet... Bottom line är att Mr cool leder pollen och har gjort det hela tiden.
Jag förklarade bara hur det var möjligt att rösta flera gånger.

BattleNerd P30

Jag anklagade inte någon för fusk och jag skrev inte någon om det, någonstans.. men jag var genuint intresserad av hur det fungerade.... Jag har ju massa polls och det kan väl vara värt att ha koll på?

Vanilla Coke P20

Jag var inte allvarlig, läs hela igen så tror jag det framgår vad jag menade.. Det är eg inte särskilt komplicerat.

2012-02-20 10:02
hahaha
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Admin

2012-02-20 10:26
Det här är funny shit. Förövrigt är inte en netpoll hela världen.

Bara för Shaz att hitta nåt annat kul att dryga sig om tillbaka i ett youtubeklipp. För jag antar att Mr. Cool inte är så bitter som videon visar, utan att det finns en gnutta ironi bakom?

Rappare

2012-02-20 10:52
Håller f ö med Allyawan på twitter... Mr Cool, u mad..
www.twitter.com/addthissss

www.addthismusic.com

2012-02-20 10:58
Var tvungen o kolla hans twitter, Allyawan e riktigt mad!
Sångare

2012-02-20 11:29
Critical visar sitt sanna ansikte... Tragisk är du.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Producent

2012-02-20 11:31
Jag tror det är Mr cool som har vart inne och röstat på shazaam när han fick reda på detta bara för att göra denna bittra video domarna, gav väll 4-1 så vad är meningen med rösterna? inte som att de påverkar vem som vann? Isf rösta jag på att rögle vinner över vancouver, god natt

2012-02-20 12:19
Fattar inte varför man ska in och pilla i enbart en poll.

Min erfarenhet av controlpanels är att man överlag sätter in inställningar över alla polls, men att man sedan kan undersöka en specifik poll enskilt.

Några dagar senare när Sidan hade mindre besökare än det fanns Röster så började jag undra om det var folk som la fler röster än 1 (utan att anklaga någon för fusk), så jag ändrade mellan de alternativen som fanns och testade i olika webbläsare men märkte ingen skillnad, jag testade tex att använda proxy men den sa hela tiden "thank you for your vote"..

Jahaja, så det har pillat i inställningarna INNAN pollen skapades?
Fine om det gick att rösta oändligt i alla omröstningar, men om en poll skapas med samma inställningar som den föregående så borde den ha exakt samma förutsättningar.

Mycket märkligt isåfall..

2012-02-20 12:49
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Redaktionen

2012-02-20 13:56
även om det är som crit säger så är det skumt att just under dessa dagar så har shaz kommit ikapp så mycket. luktar jävligt mycket fisk helt enkelt.

sen är det väl klart som fan att cool reagerar på detta? han har sagt att han accepterat domslutet?
namaste

2012-02-20 14:30
jag trodde att det hette talfel, inte röstfusk... HE HE HE!

2012-02-20 14:31
Haha, så jävla fult gjort. Var väl bara en tidsfråga innan dessa människor skulle tabba sig rejält.

Moderator

2012-02-20 14:48
Är det bara jag som inte kan se klippet? Står att det är privat. Om någon vill länka till Allyawans twitterinlägg om det hela skulle jag uppskatta det, jag är dålig på twitter och att hitta runt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent

2012-02-20 14:53
http://twitter.com/#!/AllyawanOnline googlade på allyawan twitter.

och det här är bara pinsamt..

2012-02-20 15:28
Funkar väl inte för critical o shaz kanske har sagt åt youtube att han fick ändra på deT! LOLOLOLOLOLOLOLOLOL

nerå men vet inte varför det inte funkar, men man ska aldrig säga aldrig?

2012-02-20 19:24
alltså jag förstår inte hur ni kan säga att en internetpoll inte har någon som helst innebörd pga domslutet på plats? självklart ändrar det inte battlarens officiella statistik, men jag personligen hade hellre kollat en internetpoll om jag hade battlat, för ja tycker fan inte domarna som valts har några speciella kriterier för att ha en högre åsikt än vem som helst.

2012-02-21 13:13
"Det här videoklippet är privat" :(

2012-02-21 17:22
Dizzy: Det är väl ändå en JÄVLA skillnad på opartiska domare (enligt plikt i alla fall) och ett gäng kompisar hemma vid datorn? Eller?

Redaktionen

2012-02-21 17:28
ja skillnad är det ju vanskapt, men med det sagt betyder inte det att den ena är bättre än den andra.

..tycker inte jag iaf! bäst väl vore man om man hade båda delarna men så verkar ju inte fallet vara här.
namaste
Sångare

2012-02-21 17:39
Vanskapt

"Ett gäng kompisar", det vill säga över 200 kommentarer på whoa och över 500 kommentarer på youtube där majoriteten håller Mr Cool som vinnare? Är det detta gäng kompisar du syftar på?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2012-02-21 17:50
innan den här soppan drar igång vill jag inleda med att säga att jag varken är ett fan av mr cool eller shazaam, och att detta blir mitt sista inlägg i tråden.

Ja, det är en otrolig skillnad. OTROLIG. Vad fan spelar det för roll vad folk som inte kan hiphop tycker, när det ska vara en seriös liga? Cool chokade, TVÅ gånger, och folk ser han ändå som en vinnare. Låter det logiskt?

Bowers sa ju till exempel att om inte cool chokat kunde han mycket möjligt tagit battlen, och det tror jag också. Men att säga att en internetpoll där vem som helst som inte ens vet vad ett flerstavigt rim är kan rösta, spelar lika stor roll (eller någon roll alls tbh) som en omröstning på plats, av kunniga och opartiska domare... Det är nonsens.

Hej

2012-02-21 18:35
så kul att critical inte vart in nå mer i tråden :)

2012-02-21 19:05
Vanskapt_ Sa det bäst..
Graffare

2012-02-21 19:30
Jag har varit en aktiv tittare och analyserare av dessa svenska battles, "gamla" som nya, och som vi vet så har man av rent intresse sett flera battles pånytt. menmen, kan säga att det här är första gången jag har fått dålig vibb av en battle. Man blir tvungen att klappa in "The Basement Mixtape" i spelaren för att bli återställd.

Poet

2012-02-21 20:23
Varför är klippet "Privat" ? :/ hur gör man för att kolla på de ?
 @ Defunctus bitches
Moderator

2012-02-21 20:58
Angående internetpoll vs domare så avgörs pollen till stor del av hur många fans respektive battlare har, vilket jag tror är den i princip avgörande anledningen till att så många tycker att Mr Cool vann.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Moderator

2012-02-21 20:59
Däremot vill jag gärna se klippet så sluta ha det privat! :P