I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] Basementality Battles: Sebbe Staxx (Kartellen) vs Allyawan m.m. (med video!)

Svensk Hiphop - Battles

2012-04-26 00:03

[Event] Basementality Battles: Sebbe Staxx (Kartellen) vs Allyawan m.m. (med video!)

FACEBOOK: http://www.facebook.com/events/138574276267116/

Ok, nu är det dags för 2:a delen av MAJOR LEAGUE BATTLES!!

SEBBE STAXX VS ALLYAWAN
MICKELITO VS KALLE BALIK

Hosts och fler battles tillkommer.. och vad många väntat på: ÅLDERSFRITT!

LÖR 5 MAJ, SÖDERMANNAGATAN 49, STOCKHOLM, 17:00 - 21:00, Entré 150.-, Åldersfritt, LETSGO!!

(Inlägget ändrat av erupt 2012-04-26 09:39:25)

(Inlägget ändrat av erupt 2012-04-27 00:17:44)

2012-04-26 00:14
haha sebbe vilket skämt...

2012-04-26 01:28
Säg det där till han i facet istället Vanskapt. Nice kom igen sebbe, jag backar dig i denna battle
Geni

2012-04-26 07:46
Ser ut som om han har svårt att hålla sig för skratt?

2012-04-26 08:21
Padawon P21
Varför skulle han säga det till "hans face"? Vad skulle han få ut av det? Padawon pajas bajskorv

2012-04-26 08:49
Padawon pajas bajskorv

Amen brotha
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-04-26 08:59
Någon vänlig administratör kanske vill flytta upp videon till översta inlägget :) tack på förhand.
Moderator

2012-04-26 09:40
Jag är fan aspepp på den här battlen!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2012-04-26 10:23
Säkert en fet battle att se, men palla dra dit när det är live-skottlossning i videon.

Allyanwan kanske kör en favorit i repris och då tar hus i helvete, just sayin'!
Jag har ätit pannkaka!

2012-04-26 10:48
Men kom igen, han garvar ju typ efteråt :) det kommer bli en lugn tillställning.

2012-04-26 11:00
Säkert en fet battle att se, men palla dra dit när det är live-skottlossning i videon.

Allyanwan kanske kör en favorit i repris och då tar hus i helvete, just sayin'!

I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Poet

2012-04-26 11:26
Sant Crit, men jag finner handeldvapen obehagliga i största allmänhet, vi får se. :P

Brandt, vad? xD
Jag har ätit pannkaka!

2012-04-26 11:42
Fatta inte om du va seriös

2012-04-26 14:02
Gangzta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-26 14:56
Hade varit lite roligare att se Allyawan mot mr Cool än en kompismatch men det blir nog fett
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-26 15:01
"Snubben trodde han va cool, för han hade en pistol"

Vilket jävla stolpskott asså..
Har och kommer alltid ha..

2012-04-26 15:35
finns det någon som faktist tror att han kan slå Allyawan?
Poet

2012-04-26 15:41
Fatta inte om du va seriös

Tillräckligt seriös för att veta att folk som har vapen och utger sig för att vara gangster sällan är en bra blandning.
Jag har ätit pannkaka!

2012-04-26 15:44
Tillräckligt seriös för att veta att folk som har vapen och utger sig för att vara gangster sällan är en bra blandning.

Men vaddå ? har du inte den obligatoriska skottsäkra västen på dig när du är ute ?
Särskilt på ett hiphop event! shiieet

2012-04-26 16:29
Jag tycker det var tungt, blev fett peppad på battlen
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-04-26 16:31
VRGNHNS

fast en "kompismatch" är det ju inte för han säger "kompis" i klippet hhaha
Producent

2012-04-26 16:45
Tung trailer, lär bli en fet battle!

lyckas tamejfan alltid missa dessa events. flyger hem ett par dagar innan. hade gärna sett denna (även mickelito vs kalle balik)

https://soundcloud.com/jakkthemixer

2012-04-26 17:53
Ouff!! Fy fan va fett. Detta var en riktig överaskning måste jag säga. Bokas lätt in i kalendern, har jäkligt stora förhoppningar på Sebbe. Nice med comeback av Mickelito också!
www.twitter.com/rossandeross

2012-04-26 19:14
så fett intro! kmr bli dope, can't wait!
Producent

2012-04-26 19:42
Fy fan vad nice! Brukar inte gilla att skriva i whoaforumen direkt längre men detta måste bara propsas asså.

Sebbe mot Allyawan kommer bli den bästa battlen på svensk mark någonsin, eller den har iaf i mina ögon potential att bli det. Skönt att höra RAPPARE som kommer med lite innehåll mitt i all fånig nördkomik. Gläder mig sjukt mycket till denna asså.

Sebbe är bland det bättre innehållsmässigt i Sverige på rapsidan och Allyawan är lätt i den allra översta toppen i Sverige battlemässigt.

Svinfett Critical, fler dylika battles tack! Du håller mitt intresse för den svenska battlescenen vid liv, :)

//Paz
Rappare

2012-04-26 21:05
Padawon skrev:
Säg det där till han i facet istället Vanskapt. Nice kom igen sebbe, jag backar dig i denna battle

Så du menar att han inte kan ta vad folk tycker om han ifall om sebbe ställer upp i en battle officiellt?

Om någon inte gillar honom så ska dom väll inte behöva säga vad dom tycker och tänker om den personen fall han släpper låtar så hela jävla världen kan höra dom. omgmegms
fosho

2012-04-26 21:06
Funderat på att bli tvserie-producent Crit? Du kan verkligen överraska alltså! Riktigt fett! Ser verkligen fram emot denna videon, av videon att döma verkar Sebbe ändå soft

2012-04-26 21:09
^ Jag är down för whatever, det enda som fattas är tid :)

2012-04-26 21:41
Padawon är ju kartellen fanboy låt han va! haha. mickelito mot kallebalik så ja har väntat på denna!!!!

2012-04-26 21:44
Ja, har velat få till den lääänge nu :)

2012-04-27 04:09
Tiiiight, kommer bli nice. Galen match upp kritikalen.

2012-04-27 08:43
Gunbars på svenska >>>>>

När jag sätter pipan mot ditt bröst så dör du, Lungcancer!

Trycker en magnum mot ditt huvud, brainfreeze!

MMMMmmmmmmmmmmmmmmm!!!!! ;D
Admin

2012-04-27 08:57
En av de roligaste svenska match-upsen ever. Sebbe kommer få det hett om öronen.

2012-04-27 14:51
Fett att Sebbe ska köra, MEN ...

Att det förekommer skottlossning med automatvapen och i en trailer till ett kommande hiphop event så är det bara att något tipsar Aftonbladet om hur hiphop i Sverige gör reklam för events på det här viset, och så är hela debatten om huruvida hiphopen är efterbliven igång igen!!! ... i värsta fall så får hela battlescenen ett dåligt rykte pga det.

Det var nog så illa att en krönikör dömde ut hiphop som kvinnoförnedrande för något år sedan. Och det spelar ingen roll om det sedan ifrågasätts i en livesänd debatt hos Ametist för Aftonbladet (eller annan skräptidning) når ut till en bredare massa.

Verkligen inget bra drag från basementality battles

man ska väl inte måla fan på väggen heller, men tänk efter lite innan ni gör något sånt här,,, allvarligt alltså . inte bra inte bra

2012-04-27 16:11
Jag kommer nog gilla denna battlen. Det kommer förhoppningsvis bli mycket attityd och hård och halvdålig stämning.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2012-04-27 16:15
Brandt

Skjut dig själv... självmord

Snälla kan du sluta kommentera som om du är 14 år gammal?

Ser faktist fram emot att se sebbe battle, förväntar mig inget speciellt dock.

B

2012-04-27 16:37
DUBSTEP skrev:
Fett att Sebbe ska köra, MEN ...

Att det förekommer skottlossning med automatvapen och i en trailer till ett kommande hiphop event så är det bara att något tipsar Aftonbladet om hur hiphop i Sverige gör reklam för events på det här viset, och så är hela debatten om huruvida hiphopen är efterbliven igång igen!!! ... i värsta fall så får hela battlescenen ett dåligt rykte pga det.

Det var nog så illa att en krönikör dömde ut hiphop som kvinnoförnedrande för något år sedan. Och det spelar ingen roll om det sedan ifrågasätts i en livesänd debatt hos Ametist för Aftonbladet (eller annan skräptidning) når ut till en bredare massa.

Verkligen inget bra drag från basementality battles

man ska väl inte måla fan på väggen heller, men tänk efter lite innan ni gör något sånt här,,, allvarligt alltså . inte bra inte bra

Hållkäften och återvänd till dubstep tack.

Mannen rap ska vara fult, snuskigt, förnedrande. Alla kan inte rappa om hur samhället ser ut vissa kommer att använda fula taktiker.

2012s bästa matchup hittils!!!

2012-04-27 16:58
elajt

Nee, tror bestämmt att jag kommer fortsätta kommentera precis så som jag känner för att kommentera! och om det stör dig så är det bonus =)

2012-04-27 17:12
khaledanka

Vem har sagt att jag lyssnar på dubstep? Du såg mitt användarnamn och utgick ifrån att jag lyssnar på det, och inte nog med det så verkar du inte ens ha läst vad jag skrev. Har inte sagt att rap inte ska vara fult, snuskigt och blablabla. Seriöst, jäkla pucko, läs igen vad jag skrev för tusan.

Min poäng är att jag tycker att det vore jäkligt tråkigt om det kan komma att bli värsta debatten över det här pga en sån här skitsak som att man bara måste få med gunpoping i en battletrailer, och till att döma av youtubekommentarerna så verkar jag inte vara ensam om detta heller (ser dock ut som att dom kommentarerna är bortplockade nu av gissningsvis critical, en sådan var en topcomment igår kväll vill jag minnas).

Som sagt, fett med Sebbe, men,,,,,,,,

Producent

2012-04-27 20:08
Haha, fan vad jag log åt "jäkla pucko" & "för tusan", pratar folk verkligen på det viset?

2012-04-27 22:28
Men va fan jäkla pucko, klart för tusan man gör det! ;- )

Ska bli kul att se Sebbe i battle!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2012-04-27 22:49
Bästa battletrailern någonsin.

2012-04-28 01:13
Vem fan bryr sig om vad Aftonbladet tycker om Hip hop och vad för negativa debatter det kan bli? Det är dags för dem flesta "Kartellen-hatare" att inse fakta och förstå att livet inte är en dans på rosor överallt i Sverige. Vissa delar av vårt avlånga land lider av hög arbetslöshet, och därför blir kriminalitet en snabb väg till framgång och pengar.

Är detta bra? Givetvis inte men tyvärr så är det såhär samhället ser ut i dagsläget. Hip hop kommer ju ursprungligen ifrån gatan så att sitta och klaga på att Kartellen är för "hood", "gata", "våldsamma" osv är helt sjukt enligt mig. Dem spottar ju bara det dem ser.

Trailern var överfet Critical! Skit i alla som klagar om skottlossningarna osv. Vad fan ska du annars göra liksom? Spela in när Kartellen plockar bär eller?

2012-04-28 01:32
Hiphop kom från gatan, slummen.. ja, absolut! Fast tanken var väl att förebygga kriminalitet/det våldsamma osv? Att skapa något bra i misären. Peace, love, unity and having fun.

Kul match up.

Allyawan vs Crome visade att båda pojkar har kvalité. Tvekar inte på att Sebbe lär leverera vid battle, tror inte han ger sig in i något projekt halvhjärtat.

2012-04-28 02:27
Det är dags för dem flesta "Kartellen-hatare" att inse fakta och förstå att livet inte är en dans på rosor överallt i Sverige. Vissa delar av vårt avlånga land lider av hög arbetslöshet, och därför blir kriminalitet en snabb väg till framgång och pengar.

jag tror inte någon har sagt emot dig där? det dem flesta snackar om är skottlossningen osv som förekom i trailern. sen tycker jag som många andra att allyawan helt enkelt är bättre som mc och gissningsvis bättre på att battla.

blir hur som helst väldigt fett att se!

2012-04-28 02:52
jag tror inte någon har sagt emot dig där?

Jag riktade mig mer mot folk i allmänhet som hatar på Kartellen och säger att dem "leker" för mycket "Compton" osv. Skotlossningarna symboliserar ju på sätt och vis Kartellens värld men det gör även trailern mer underhållande. Håller med om att Allyawan är en bättre MC än Sebbe, kommer bli jävligt kul att se hur allting slutar!

Hiphop kom från gatan, slummen.. ja, absolut! Fast tanken var väl att förebygga kriminalitet/det våldsamma osv? Att skapa något bra i misären. Peace, love, unity and having fun.

Sa jag att tanken inte var att förebygga kriminalitet? Hiphop är en art där man ska uttrycka sig själv. Så att klaga på Kartellen för att dem rappar om våld, vapen och droger är fel eftersom att dem uttrycker sig själva om vad dem dagligen går igenom och ser. Varför ska dem rappa om peace, love, unity and having fun om det inte är det dem känner? Hiphop handlar ju trots allt om att uttrycka sig själv

2012-04-28 03:31
Jag riktade mig mer mot folk i allmänhet som hatar på Kartellen och säger att dem "leker" för mycket "Compton" osv. Skotlossningarna symboliserar ju på sätt och vis Kartellens värld men det gör även trailern mer underhållande.

ja men det förstår jag. grejen är ju att de flesta aftonbladet läsare inte har någon aning om hur det ser ut utanför det som syns i media
Lyricist

2012-04-29 01:33
Jag håller med dig där 9 millimeter hiphop handlar om att uttrycka sig själv oavsett vart man bor eller vad man ser o gör om dagarna ! Let's face it det finns ingen peace love and unity i vår värld vare sig det är krig i länder eller krig på gatan sen att de flesta vill se fred så kommer det aldrig finnas ! Jag tycker det är brutalt att Sebbe ska battla han har sin stil han visar Sverige en hårdare sida av hiphoppen och finns inte många andra rappare idag som kör den stilen så därför blir det kul att se vad han kan tillföra till battle scenen ! Och en grej till som e fett med denna match upen är att det blev en politisk debatt av det hela och visst det ät tråkigt om dags och kvällstidningarna skulle skrivs negativt om detta men som man säger finns ingen dålig publicitet !
Ser fram emot denna matchen så in i helvete kommer bli brutalt !
THAT´S A WRAP BATTLE!
www.streetsofgothenburg.se
The one and only AMOBANGI!

2012-04-29 20:44
Bajsnödiga jävlar svenskar. Vem fan bryr sig om dom sköt i hans video? Politisk korrekthet och fjolleri så att jag blir spyfärdig.

Keep on walkin'

2012-04-29 22:51
Har fixat så det finns några förköpsbiljetter till de som åker långt...
http://tinyurl.com/d5p27zw
...annars är det bara att lösa entrén i dörren.. har fixat så det får plats mer folk på stället nu!! 5:e maj, nu på lördag alltså :) Jag är sjukt peppad!!

2012-04-29 22:55
intellektet i denna tråden briljerar som vanligt