I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] 50,000 står på spel! Winner takes it all

Svensk Hiphop - Battles

2012-08-31 15:18

[Event] 50,000 står på spel! Winner takes it all

50,000 står på spel!

Våran sponsor Infininety.com har gått in med en fet prispott. Winner takes it all!

Vi kommer göra en Turnéring med endast 8 deltagare, de absolut bästa 8 rapparna. Det kommer utspela sig under två fullspäckade dagar i Stockholm under slutet av oktober. (det är inte 100% säkert att dagarna kommer vara efter varandra, ev. några dagar eller en vecka mellan).

Vilka vill ni se tävla om 50,000 i vinst?

Rösta på länken nedan (Du kan göra 8 val).

Om vi missat några namn, lägg en kommenter!

http://www.infininety.com/battles

kolla senaste klippet med:

2012-08-31 15:50
shazaam, bowers, Ohund, nomaden, thirdeye, allyawan, Rman, nils mskills.

Fett event för övrigt.

Resten får typ vara domare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2012-08-31 16:52
Taytay, Mickelito, Sober (kul om man någon gång fick se han battla), O-hund, Henry Bowers, Smojo, Nils m skillz och Allyawan!

8 duktiga battlare där ingen är med i Vendetta!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-08-31 17:07
Nils m skills i all ära, tveklöst en av mina favoriter. Men borde inte tävlingen va enbart för svenskar, annars kan vi ju lika gärna börja dra in alla andra internationella battlare haha
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2012-08-31 17:23
En rematch mellan organismen och shazaam hade varit fett att se!
Trasig lampa

2012-08-31 17:44
Dizzy89 skrev:
Nils m skills i all ära, tveklöst en av mina favoriter. Men borde inte tävlingen va enbart för svenskar, annars kan vi ju lika gärna börja dra in alla andra internationella battlare haha

Fast känns nästan som Nils tillhör basementalitys "stall" va ?
Iochmed vilka han battlat för ligan och vilka matchups i andra ligor han fått pga av det
=)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-08-31 17:53
Bowers
Mr Cool
Staxx
Allyawan
R-Man
Third Eye
Nomad
Fasa

3 bästa från Basementality, 3 bästa från O-Zone och den bästa engelskrappande battlaren(Henry Bowers).

Utmanar till en bättre lista.

2012-08-31 17:57
Oj riktigt fett hoppas alla vill vara med på detta också!

Mina röster går på följande:
Jimmy Pistol
R-Man
Mr Cool
Allyawan
Sebbe Staxx
Henry Bowers
Nomad
Shazaam
www.twitter.com/rossandeross

2012-08-31 17:57
Organismen? LOL tillåt mig skratta. Killen har inte battlat på år, tror ni verkliegn han sa göra en legendarisk comeback?

Sober? Återigen.. Mickelito 2.0.. Deras rap är ju bland de sämsta i hela Sverige.

Mickelito? Skämmigt att han ens tas upp i folks listor alltså hela jokes skiten.. han åker ut mot vem han än möter, bättre ta in någon som verkligen kan sin grej t.ex gustav fasa

SmoJo? SmoJo är fan riktigt jävla tung battle rappare, lätt en av de bästa i landet

SIKE, I LIED NIGGA

same goes for Tay Tay..

snälla välj inga av dessa sopor så ni slipper förstöra för folk som verkligen har chans att vinna

2012-08-31 18:32
Crit:

Hoppas du gjort din homework vad gäller domare, särskilt när du langar upp så pass mycket i prispott.

Remember WRC och JumpOff. Viktiga lärpengar där.

-----

Fick bara till sex namn totalt, resten har ingenting att göra i en turnering med 50.000 i pott.

Mr.Cool
Nomad
Spakur
Shazaam
Henry
Jimmy Pistol

Exkluderade "Nils" pga att jag ej ser hur hans norska dialekt (som är väldigt grov) skulle fungera i svenska battles, bättre att hålla han utanför.

Tar ni med Sober så lovar jag att ge dom som lottas mot honom tillräckligt med vinklar för att permanent korsfästa honom och få honom att aldrig någonsin överväga dylikt format igen.

2012-08-31 18:42
Riktigt fett!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-31 19:02
alltså vem vill se sober battla...

cool
nomad
pziclone
bowers

2012-08-31 19:48
haha fett, det går att rösta på critical :D

2012-08-31 20:24
hahaha va? jag röstar på critical också, just for the fuck of it!

cool
nomad
pziclone
bowers
critical!

2012-08-31 23:11
Kul att se Critical vinna sitt eget event.. eller inte..

Fan det bara regnar ju events över oss som gillar battles! Me like.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.

2012-08-31 23:14
Jag borde vara med
"You just gotta be dope" - Slim Shady.

2012-09-01 01:54
Fan va fett det hade varit med Sober, finns ju en del å säga om honom hehe

2012-09-01 05:25
Mr.Cool
Nomad
Spakur
Allyawan
Henry
Jimmy Pistol
R-man

Hade gärna sett Simon G som den 8e men tråkigt nog så fanns han icke som alternativ.
Listen, when life leaves you beaten up
Don’t lay around in it, hurry pick them pieces up
Redaktionen

2012-09-01 06:02
Fett!

Graffare

2012-09-01 08:16
Bowers
Shazaam
Organism
TayTay
Mr Cool
Sober
Third Eye
Tizm

Nuff said
-

2012-09-01 09:24
haha tizm... tror dock du hade varit jämn mot tay eller sober!

2012-09-01 13:28
Bowers
Mr.Cool
R-Man
Nomad
Allyawan
Sebbe Staxx
Jimmy Pistol
Öris ;)

2012-09-01 13:43
fler har röstat på staxx än nomad.... wtf?

2012-09-01 13:59

jag tror det är mer av underhållningssyften, det var ju därför jag röstade på Critical t ex

2012-09-01 15:54
Metastrof skrev:

jag tror det är mer av underhållningssyften, det var ju därför jag röstade på Critical t ex

Jo, absolut fan! Gjorde samma sak där med critical.. men tycker ändå att dom som är så uppenbart i toppen verkligen ska få den här chansen alltså. Jag röstade crit för jag bara hittade 3-4 jag ville se typ.

2012-09-01 18:37
Sant, Nomad är ju en given kandidat liksom, tror f.ö ändå inte att Critical vågar vara med. Synd dock att både Sober och Mickelito har fler röster än Jimmy Pistol.. va i helvete liksom
Rappare

2012-09-02 03:22
Nomad
Cool
Fasa
Bowers
O-Hund
Jimmy Pistol
R-Man
Shazaam

Don't read history, write it.
Moderator

2012-09-02 13:19
Shazaam
Mr Cool
Nomad
R-man
Henry Bowers
Spakur
Gustav Fasa
Simon Gärdenfors
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Moderator

2012-09-02 13:20
Hur kan inte fler ha röstat på Simme?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent

2012-09-02 13:52
PziClone
R-Man
Mr Cool
Allyawan
Nils M Skils
Nomad
Shazaam
Henry Bowers

Inte för att samtliga är mina personliga favoriter men för att de rimligen bör vara topp 10 i Sverige oavsett, hur man än vrider och vänder på det. Nils M Skils kan gott köra han också, det finns generellt bättre norska battlerappare än svenska tycker jag men ingen i Sverige känner till de norska rapparna så bara han kan platsa i en sådan turnering eller på en sådan lista.

//Paz

2012-09-02 14:09
Undrar vad Mr Cool tänker göra med vinstpengarna? :)
Http://www.twitter.com/UVPMacke

2012-09-02 15:30

För att många nog röstade innan man fixade pollistingen, var bara "x" av totalt antal namn som syntes som val tidigare, dom andra visades när man redan hade gjort sina val.

2012-09-02 18:48
KaptenKrok skrev:

länka en battle som han presterar i så ska jag rösta dirrrr!

Manager

2012-09-03 12:13
Henry Bower
Zamora
Nomad
Gustaf fasa
Simon Gärdenfors
Mr Cool
Shazaam
Allyawan

Mr cool tar hem allt, vem han möter i finalen beror på vem han startar mot och vilka som möter vilka, men startar han mot tex fasa eller någon krossar han nomad i finalen! i övrigt blir det väldigt väldigt bra matcher fram tills finalen körs! =)
En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli!

2012-09-03 13:12
Tveksamt om Mr Cool skulle ställa upp i Basementality med tanke på deras tidigare relation..

tänker på detta http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/708805/1.aspx

2012-09-03 13:20
Tveksamt om Mr Cool skulle ställa upp i Basementality med tanke på deras tidigare relation..

50.000 i pott lär vara tillräckligt för att få ett antal som aldrig ens övervägt detta format närmare att försöka sig på det.

2012-09-03 13:46
50.000 i pott lär vara tillräckligt för att få ett antal som aldrig ens övervägt detta format närmare att försöka sig på det.

Sant. Men 50.000 är inget för Mr Cool.

2012-09-03 15:42
Hahaha, vad jobbar han med?

2012-09-03 16:08
Sätter en femma på att han är säljare.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Toastare

2012-09-03 17:29
Egenföretagare
www.twitter.com/jimmypistol232

2012-09-03 17:33
50 000 är inget för Mr Cool som någon sa. Mr Cool går inte ur sängen på morgonen för mindre än 51 000.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2012-09-03 19:48
OOHHH! Så feeeeett!!

Mr cool - Denna snubben måste bara vara med!
Henry Bowers - Äntligen kan vi få se Henry på svenska?
O-hund - OoHhOhhh, ingen tvekan! O-hund ska vara med & plocka ut femtilax
Gustav Fasa - Måste ge han chansen efter vad som hände i Vendetta! Tyng kille
ABIDAZ! - Måste jag verkligen skriva nått ens? ABIDAZ!
Pziclone - Oh, hans flow, hans rim, hans schema! Han kan ta hem allt!
Nomad - Aldrig förlorat? Vi kanske får se det i denna tävlingen.
Tay Tay - tröttnat på shazaam, in med hans bättre hälft förfan!

2012-09-03 19:50
Ska ju ligga mkt pengar i att vara dammsugarförsäljare

http://https://www.flashback.org/t329358p8

2012-09-03 21:57
Mr cool
Henry Bowers
Critical
Allyawan
Sober
Mickelito
Nomad
Third eye

Skulle va fett å se Sober i en battle! Critical vore också kul att se framför kameran för en gångs skull!
 Vi är arbetslösa saknar jobs som apple gör
Rappare

2012-09-03 22:18
Kör lite 2.0..eller, mycket.

Bowers
Egentligen vill jag ge han stålarna rakt av för han är den enda som aldrig haft ett pinsamt kapitel i sin battlehistoria(Om jag inte missat något stort?) Är sjukt rolig, jävligt onpoint och är nog fan t om. min morsa till lags. Han är bekväm, en fördel mot många andra svenska battlare. im the one who put the coffin in .. aa ni vet, skitfett, mer sånt! Önskar han vore 20 år äldre och min farsa :)

SmoJo
Wildcard, som fan. Vill sätta Allyawan här men det blir Smo ändå. Lite oväntad kanditat men tycker han visat sig för lite.. Han har utvecklats som fan de senaste åren och om det glöder tillräckligt mycket kan han nog göra en bra insats. Svårt som fan att utveckla men jag diggar hans battles som fan.

Third Eye
Samma sak där, har han rätta suget är han blytung. Kanske har lite väl långa buildups till halvtråkiga punches ibland men mycket gott har även kommit. Som tillbaks-å-hämta-kebabpizzagrejen(?) mot shaz. Battlen mot Nomad är helt klart hans bästa.

Nils M. Skils
Norsk, som fan. Men han reppar ändå Basementality så varför inte? Så nils är nog en av de tyngre kandidaterna imo. Hoppas han inte breder på med skogsnorska bara, då stänger jag fan av. Men fan så rolig han är, med ett riktigt konstigt delivery.. Det matchar dock humorn i raderna perfekt så inte mig emot. Men han borde inte battle mot folk som diz..Oavsett om det är tagteam eller inte..

Shazaam
Eller alltså..En version av han.. Den versionen som mötte Nicko Mack! "..sug min kuk den smakar 50.000 views på en vecka"-grejen är vass som fan. Men han måste sluta skratta åt sina egna skämt, allra främst när ingen annan skrattar..
Går han in arg ökar hans chanser rejält. Eller? Han ska iaf helt klart hålla sig till svenska i fortsättningen..

Mr Cool
Fan så synd på choke mot shaz.. Annars hade det nog sett annorlunda ut. Sjukt bra vinklar och jävligt sköna uppbyggnader.
Första ronden han hade mot Spakur är helt insane. Garvade rakt ut flera gånger. Det är underhållning, även fast stilen inte går hem lika bra hos folk som tycker humorn ska tillhöra standupkomiker. "Din inlärningskurva är som en horisont", haha.

Sebbe Staxx
Någon sa det över i tråden, underhållningsvärde! Inte den tyngsta när det kommer till vassa rim men visste precis vad han sysslade med första gången han ställde upp i det här formatet.. A little rough around the edges.. Behöver lite tyngra punches och vassare vinklar, men man får ha i åtanke att han bara ställt upp en(2..) gång tidigare. "Sanningen svider"-saker går inte hem..

Nomad
Ingen toppseed men helt klart värdig deltagare. Konstnär med rim men inte lika hemma när det kommer till att vara underhållare, som faktiskt spelar in minst lika mycket.. Utvecklats mycket på kort tid då jag aldrig skulle haft han här för ett år sen..

Så vilka skulle vara roligast att se i första?
Shaz vs Third Eye
Nils vs SmoJo
Bowers vs Nomad
Mr Cool vs Sebbe

Tänkt på att "seeda rätt" inför framtida matcher också, vill inte se Bowers mot tex. Mr Cool nu i första då jag hellre ser att de kanske möts senare i racet.

Kvallistan:
Allyawan
Tay
O-Hund
Jimmy Pistol
Mickelito(med multies)
R-Man
Gustav Fasa(med pondus)

Ville ju trycka in Critical någonstans också.. fan. Vilka vinklar han skulle ha på folk?
Säkert glömt någon viktig också, men jävlar va trött man blir av att hiphoplocka svamp..

..Fan..så..mycket..text, förlåt.

ClaesTrofobik.se
Moderator

2012-09-03 22:31
BrutaL- Nomad inte topseed? Nomad är ju för fan fetast i Sverige!
Rappare

2012-09-03 22:35
Krok: Av dessa åtta mena jag då. Sexa, tror jag.
ClaesTrofobik.se

2012-09-03 22:56
"Egentligen vill jag ge han stålarna rakt av för han är den enda som aldrig haft ett pinsamt kapitel i sin battlehistoria(Om jag inte missat något stort?)"

Lista gärna nomads pinsamma battlekapitel.. borde ju verkligen finnas då han inte ens är "topseed" :)

Rappare

2012-09-03 23:34
Jag hade inte mycket för nomaden när han börja i detta format. Stela battles.. Bowers har alltid haft högre lägstanivå i mina ögon.
ClaesTrofobik.se

2012-09-03 23:39
Shazaam
Sircuz
Henry Bowers
Sebbe Staxx
Third Eye
D-Nice
Allyawan
Taytay

Då skulle jag tycka matcherna skulle se ut såhär ungefär:

Taytay vs Sircuz
D-Nice vs Third Eye
Shazaam vs Allyawan
Sebbe Staxx vs Henry Bowers

2012-09-03 23:43
Samma sak där, har han rätta suget är han blytung.

Möjligtvis född sådan dvs blytung i huvudet, och därav är han så värdelös, en människa med över 50 i iq skulle hamna på psyket om dom ombads finna den röda tråden i någon av hans sk "verser"

Det är bara en massa nonsens rim, låter säkert jättetufft när ni står halvpackade på någon lokal fritidsgård i byxelkrok och skrålar med, men börjar man skrapa på ytan finner man absolut noll substans.