I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] The O-Zone & The Ring Presenterar: Vendetta - Semifinal 29/9

Svensk Hiphop - Battles

Arrangör

2012-09-20 19:53

[Event] The O-Zone & The Ring Presenterar: Vendetta - Semifinal 29/9

Det är dags för semifinalen i Sveriges största rapbattle-turnering, Vendetta. Den 29 September kl 18:00 öppnas portarna för de som vill ha en helkväll.

Den här spektakulära kväll innehåller allt från battles, till showcases och en fet hiphop/rnb-klubb kväll.

Kvällen ser ut såhär:

Vendetta Semifinal:
Grizzly vs Nomad
MrCool vs Third Eye

Bonus battles:
Gustav Fasa vs Crome (engelska)
Onkel Fix vs R-man

Live Showcases by:
Crome + Bobby Bolivian
Spakur

Husets DJ: DJ Beneaf

När battlarna och rapparna är klara så kommer kvällen att förvandlas till en klubb som har sin höstpremiär samma kväll. Hiphop och RnB klubben "WOOHAH!". Som har bjudit ner Årets DJ, DJ Large.

Vi har även dealat till med klubbarrangörerna att ALLA som är på Vendetta, får lov att stanna kvar på klubben gratis (!) när Vendetta rör sig mot sitt slut.

Info om Vendetta:

NÄR: Lördagen den 29 September
VAR: Babel, Spångatan 38, Malmö
INTRÄDE: 120 kr förköp
ÅLDER: 18 år
Biljetter: http://babelmalmo.se/

Klubb Woohah!
VAD: WOOHAH! - R&B, HIPHOP & FEST
DJs i kyrkan: DJ Large, Sim Fitty, Rome, Beneaf
DJs i baren: Trappadon, Still Cute, Maximilian, Sune
INTRÄDE: 120 kr förköp, 100 kr i dörren (gratis om du är Vendetta-gäst)

Missa tji!

För mer info besök oss på Facebook, The O-Zone Battles, The Ring Battles och Vendetta 2012

http://www.theozonebattles.com
http://www.theringbattles.com

2012-09-20 20:01
Ni kanske skulle ha släppt shaaz mot nomad innan...? :D

2012-09-23 10:28
Detta kommer utan tvekan bli en riktigt fet kväll!
Mr Cool VS Third eye är verkligen en 50/50 %
Http://www.twitter.com/UVPMacke

2012-09-23 11:10
MackeMaple skrev:
Detta kommer utan tvekan bli en riktigt fet kväll!

Hahahaha

2012-09-23 11:33
Hahahaha

Märker att personliga åsikter inte är tillåtna här :).

Menade mest att båda 2 har helt olika sätt, och att det kan hända precis vad som helst! Klart att man har sina aningar om vem som plockar hem de, men still!

2012-09-23 13:15
Det är verkligen 50/50 mellan Third Eye och Cool. Även om allas superfavorit Cool tar med sitt absoluta A-Game så har Third Eye fortfarande chans om han tar med sitt.

Vi får alla hoppas att dom går ut superhårt och ger oss en match vi sent kommer glömma! Jag bryr mig inte vem av dom som vinner, båda två har sådan potential för extrem underhållning.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2012-09-23 13:18
Gustav Fasa vs Crome (engelska)

bara jag som tyckte det här var det roligaste?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-23 13:21
i övrigt: fett!

kommer bli intressant att se om Grizzly fortsätter imponera och om third eye lyckas steppa upp sig sen sist. men jag tror ändå att det blir Mr Cool vs Nomad i finalen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-23 14:09
Nomad kommer få Grizzly att börja gråta, och Cool kommer förlora om han inte steppar upp.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-09-23 16:25

2012-09-23 19:06
dundermannen - haha det har jag otroligt svårt att tro.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2012-09-23 22:02
dundermannen - haha det har jag otroligt svårt att tro.

Inte helt ovanligt att dundermannen hatar på allting han kommer över :).

Det kommer bli en riktigt fet kväll, med sjukt laddade battles!

2012-09-23 22:31
broshan onkel fix kommer slakta!
Rappare

2012-09-26 12:37
Cool vinner mot Third Eye 3-2.

Om Grizzly levererar som i hans senaste matcher så vinner han mot Nomad, om han underpresterar som han gjorde mot Shaz.

Crome vs Gustav fasa blir med största sannolikhet Crome men kul och se om fasa blivit nå bättre på engelska.

Nice att Onkel Fix fått ett värdigt motstånd för första gången, men bara R-Man satsar seriöst och inte underpresterar i den här så vinner han.
Don't read history, write it.

2012-09-27 19:28
Ska bli kul att se Nomad vs Grizzly eftersom det är en rematch, checka deras gamla battle om ni inte har gjort. Lär komma upp grejer från den.

2012-09-29 22:35
kaaaaaos ikväll. allt jag säger.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Redaktionschef

2012-09-29 22:36
Som i bra eller dåligt?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2012-09-29 23:59
hörde att mr cool och third eye knuffade på varandra och det bLEv KAoZ

2012-09-30 02:18
Spoilers om vinnare och annat tas tacksamt emot i PM ! :>

2012-09-30 03:19
Spoila i pm tack :)

2012-09-30 06:36
om man vill se resultaten så finns det på denna sida http://www.facebook.com/groups/318772364806347/doc/515049021845346/

2012-09-30 07:36
Dizzy, spoila gärna i ett pm till mig om du pallar

2012-09-30 10:02
Spoileroj
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Moderator

2012-09-30 11:19
I ÖVRIGT SKULLE DET UPPSKATTAS SOM FAN OM NI INTE SKRIVER NÅGRA OSKYDDADE SPOILERS HÄR FÖR OSS SOM INTE KUNDE NÄRVARA
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-09-30 15:39
Någon får gärna spoila i min PM, alla 4 battles

2012-09-30 15:49
Spoiler
R-Man - Onkel Fix
tyckte detta var R-Mans sämsta någonsin, känns som om han hade skrivit den en halvtimme innan han performade. Fix var helt okej, känns som att han är den starkaste up and comern.
Tyckte det var kvällens jämnaste battle, 2-1 R-Man eller Onkel Fix. Beroende på om man är 08 eller skåning.

Grizzly - Nomad
Grizzly avrättade. Har aldrig sett Nomads "hårda" stil misslyckas med att slå in. Hans första rond var en waste och han borde använt en annan vinkel för den slog inte in alls. Grizzlys flygande matta rad >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Crome - Fasa
Trodde faktiskt att detta skulle vara en battle där Crome vinner men publiken förlorar pga den skulle vara kass men jag blev positivt överraskad. Hade detta varit en text-battle hade Fasa 3-0 bodybaggat för man ser verkligen att han har nice texter. Crome kör sin hårda stil som visserligen funkar men han behöver jobba mer på raderna. Kommer inte ihåg vad han sa men hans sista rond var tung. Tyvärr chokar Fasa i första pga några idioter som stör. Jävla fucktards.

Mr Cool - Ögat
Mr Cool vann rätt enkelt. Blev lite smått besviken av materialet. Third Eyes tredje hade varit RIKTIGT nice om han bara hade "berättat" till MR Cool om sin trap. Det ahde han inte gjort vilket gjorde att R-Man blev riktigt arg och Nomad & han började tjafsa. Drama.

2012-09-30 17:59
khaledanka Spoiler

Tror du vi kan räkna med censur och skit? Verkar annars som vi har lite att se fram emot. Lite "synd" med en kompisfinal men det blir nog fett med

2012-09-30 19:35
När kommer videos?
boom ..

2012-10-01 19:23
khaledanka
SpoilerThird Eyes tredje hade varit RIKTIGT nice om han bara hade "berättat" till MR Cool om sin trap.
Kan du vara snäll att förklara detta? Var inte där men läste spoilern ändå för att det är ändå det första folk skriver i kommentarerna på videon.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.

2012-10-02 18:26
fakemail
SpoilerThird Eye börjar i någon av sian rundor med att säga att Mr Cool kommer säga till hnomo att skaffa humor för att han altid är så seriös. Han fortsätter med att säga bl.a att battlerap handlar om bars inte humor etc.

I sin sista del av rundan börjar han ett aggressivt schema där han i slutet går mot Mr Cool och puttar honom hårt så han nästan ramlar. Han säger sen något som jag ordagrant inte kommer ihåg men typ någon fråga Var det kul det jag gjorde? Inte? SKAFFA HUMOR!

Var riktigt nice när man först hörde det sen innan Mr Cools vers fattade man att Cool inte hade någon aning om det vilket ledde till ett stort verbalt tjafs mellan Nomad och Third Eye och Nomad.

2012-10-03 12:21
aha okej tack khaledanka, lät inte så farligt ändå men jag ser fram emot videon
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.
Producent

2012-10-11 20:26
När kommer klippen upp? =)

Graffare

2012-10-12 02:59
@Fakemail, det kommer ju självklart klippas bort, svensk battlerap är mjukare än barnprogram.
-

2012-10-12 09:33
Har väldigt svårt att tro att nånting ur battlen mellan Mr Cool och Third Eye kommer klippas bort.

2012-10-13 14:27
Finns det något releasedatum?

2012-10-13 21:04
Galet långsamt.

2012-10-14 22:31
när ska ni släppa semifinalerna , väntat fett länge nu asså

2012-10-14 23:20
"Hyper TheMc: Första Vendettaklippet kommer senast nästa vecka.
Igår kl. 16:39"

"Timor Mangal Han syftar nog på mig. Vi väntar bara på lite material som behövs innan vi kan släppa battlen.
Igår kl. 18:13"

Från O-Zones facebooksida. Alltså kommer de senast nästa vecka.
Wazaaaa

2012-10-15 10:04
Folk måste ändå ha vant sig vid det här laget att det allt som oftast tar ganska lång tid för O-Zone att släppa ut battles, därför kanske det är en idé att faktiskt försöka ta sig till ett event när det finns möjlighet. De flesta battles gör sig dessutom betydligt bättre live än på youtube.

2012-10-15 22:07
Håller med, går man inte får man faktiskt ta att det tar tid. Jag väntar hellre då jag inte är en evenemangmänniska av mig, men jag klarar av att vänta.
Wazaaaa