I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Vendetta 2012 Semifinal: Grizzly vs Nomad

Svensk Hiphop - Battles

Arrangör

2012-10-20 10:57

[Video Battle] Vendetta 2012 Semifinal: Grizzly vs Nomad

Den 29/9 gick tredje omgången av Vendetta av stapeln på Babel i Malmö. 4 av Sveriges bästa battle-rappare skulle bli 2.

Andra battlen ut från Vendetta 2012 Grizzly VS Nomad. En intensiv match som väcker känslor hos oss alla som är jobbiga att erkänna. Grrrrr.

www.theozonebattles.com
www.theringbattles.com

Tack till JRSTUDIOS. DIRTY GORILLA. MALEMA. MEDBORGARSKOLAN. WHOA.NU

Beat producerat av Black Brown för Large Money Ent.

MISSA INTE FINALEN DEN 1 DECEMBER PÅ BABEL I MALMÖ! BILJETTER SLÄPPS SNART!
GRIZZLY VS MR COOL
Arsonal vs Crome
PJ vs Jeff och många fler!

2012-10-20 12:30
Fet. Resultatet var rättvist.
 http://soundcloud.com/djskurk-dj-crook

Trixig-person3 F16 -
"Det är ganska konstigt att felstava pussel"

2012-10-20 12:43
Kan gå med på att Grizzly tar det. Nomad har lite sämre material än vanligt, inte lika hårt, lyckas inte hitta dom där svaga punkterna och peta på som han brukar. Och slösar bort massa bort tid på att snacka om att han redan vunnit.

Grizzly förlorar på sina rätt svaga "punches", men vinner på att han vänder Nomads stil mot honom och sätter dom hårda bitarna.

Så Grizzly, ledsen att jag tvivlade på dig och sa att Nomad skulle få dig att börja gråta, jag hade uppenbarligen fel.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Poet

2012-10-20 13:01
Jag kan inte fatta att Grizzly inte kört på det här från första början. Snubben är verkligen en underdog! Rättvist domslut!
Jag har ätit pannkaka!

2012-10-20 14:35
word! Grizzly är så jävla tung!
Producent

2012-10-20 15:40
Fan, Grizzly är utan tvekan turneringens överraskning! Jag trodde Nomaden skulle ta hem hela skiten men så blev det ju inte. Kul för Grizzly! Måste också säga att jag tycker det är så jävla skönt att höra mer och mer real talk och bars framför fåniga skämt osv. Hörde inte en enda "lägga folk i lådor, knulla din mamma, du är en faggot osv"-rad. Helt okej att några ordlekar osv är med om de är on point och/eller originella, t.ex. så var "hela scenen utvecklades till en mardröm som om alla battles filmades på Elm Street" kanske inte så bra som motexempel. Det var många hårda rader där personliga saker som "svika polare i fighter, sälja ut dem, hur man var i skolan, bite från andra rappare" osv togs upp och Grizzly hade mycket mer material där kändes det som. Riktigt, riktigt bra att scenen utvecklas mer åt detta hållet än hur den såg ut för bara ett halvår sedan. Tråkigt att Nomaden åkte ut men det var rättvist att Grizzly tog den. Bra battle!

//Paz

2012-10-20 20:54
Haha alltså Grizzly har gått ifrån en av de sämsta i o-zone/base till en av de bästa, helt sjukt :)
Redaktionschef

2012-10-20 21:34
Hade inte tippat Grizzly innan, men tycker han gjorde det bra och vann välförtjänt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Poet

2012-10-20 21:41
Haha alltså Grizzly har gått ifrån en av de sämsta

Say what? Visst han har utvecklats men han har alltid varit en av dom bättre i landet. Startade på en hög nivå och har aldrig gjort en dålig battle, som många andra på hans nivå har gjort emellanåt. Samtliga förluster har varit i OT. mer stabil battlare får man leta efter
I am come home

2012-10-20 22:13
Håller med siste... Grizzly har hatats sjukt mkt på innan, man såg en bra kurva fram till förra Nomad-battlet då han tog sin break. Medan han vart borta har det tillkommit en stor mängd "new blöd" och 90 procent är verkligen så där. Jag tycker också 2 i styrka är underskattad och synd han sluta. Några bögskämt och låta lite tuff och hela nätet är på en medan andra kommer undan med att chokea iväg halva battles.

De flesta på yt har noll koll när det gäller battles i allmänhet.

Den här va tyvärr under min förväntan, ingen la det dåligt men blev aldrig speciellt intressant, flyga på mattan vägde över.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-20 22:35
hatet mot 2 i styrka är befogat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-21 02:29
Verkar vara en av få som tycker att Nomad tog den.
Diggar Grizzly 2.0 som fan och han är numera utan tvekan en av de 5 bästa i Sverige men han hade alldelles för mycket riktigt dåliga rader för att ta den här.

2012-10-21 02:57
Tycker grizzly vann rättvist, men han som thirdeye har fortfarande riktigt konstiga och rent av dålig punchlines här och var, som gör att hela helheten dras ner rejält.

Men ska bli kul att se finalen, får se vad dessa herrar har att säga om varandra.
B

2012-10-21 09:30
Allt har sagts egentligen.

Vet inte riktigt hur jag hade dömt den här.. Grizzlys toppar är höga, men dalarna riktigt låga.

Nomad är stabil.

Rappare

2012-10-21 17:06
Mja, Grizzly hade utan tvekan de absolut bästa och hårdare raderna, varvat med en del riktigt usla/corny saker. Sedan känns ju Nomads hela första rond väldigt irrelevant då han varken var överlägsen eller vann battlen.. Men men.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you

2012-10-21 19:17
Nu har O-hunds fight, och vem som backat vem nämnts i en massa battles.

Off topic, men vad hände i den där fighten? :)
Toastare

2012-10-21 20:34
AirForce2 skrev:
Nu har O-hunds fight, och vem som backat vem nämnts i en massa battles.

Off topic, men vad hände i den där fighten? :)

Jag, Mr Cool och Hyper står som vanligt och mobbar O-Hund för att han är ful. Då glider en random okänd snubbe fram och joinar oss i mobbningen, vilket ingen av oss uppskattar då vi inte gillar folk som inte är från Skåne. O-Hund bitchslappar killen, efter det berättar jag för honom att han inte ingår i vår kompiskrets och därefter kallar jag honom för "en äcklig horunge". Han ger mig då en snygg fläskläpp, Mr Cool tar honom i ett ninjagrepp runt halsen varpå jag utför mitt beryktade och omtalade flying superknee i huvet. Ett par hundradelar senare blir alla tacklade av vars en jättestor poliskonstapel och det slutar med att vi slipper påföljder eftersom vi är kändisar medans den okända snubben fick åka pikébuss till häktet.

Inga anmälningar gjordes.

Just det, det finns på film.
www.twitter.com/jimmypistol232

2012-10-21 21:29
Det var... en pinsam läsning.

Men förklara gärna en grej.

Varför säger folk att tredje ögat inte backade o-hund då? Han bitchslappade en kille.... Du började jiddra, fick en befogad smäll och ni flög på honom... right?

Varför skulle O-hund behöva "backas"?

2012-10-21 22:08
Jag, Mr Cool och Hyper står som vanligt och mobbar O-Hund för att han är ful. Då glider en random okänd snubbe fram och joinar oss i mobbningen, vilket ingen av oss uppskattar då vi inte gillar folk som inte är från Skåne. O-Hund bitchslappar killen, efter det berättar jag för honom att han inte ingår i vår kompiskrets och därefter kallar jag honom för "en äcklig horunge". Han ger mig då en snygg fläskläpp, Mr Cool tar honom i ett ninjagrepp runt halsen varpå jag utför mitt beryktade och omtalade flying superknee i huvet. Ett par hundradelar senare blir alla tacklade av vars en jättestor poliskonstapel och det slutar med att vi slipper påföljder eftersom vi är kändisar medans den okända snubben fick åka pikébuss till häktet.

Hade det inte räckt att be honom att gå?
Rappare

2012-10-21 22:28
Jag blev överraskad när Grizzly blev utvald att vara med i turneringen. Nu är han rättvist i final!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2012-10-21 23:23
Va många där den kvällen som inte riktigt fattade verbal kommunikation. Missade dock slagsmålet, kanske hände på efterfesten hos Matte

2012-10-22 01:45

Töntig du är som använder ord som "horunge". Riktigt pinsam läsning förövrigt av en person som försökte förklara för att väcka skratt eller något. Att knäa någon i huvudet dessutom medans en snubbe håller i han. Jimmy du är en riktig tönt helt seriöst...
Geni

2012-10-22 02:26
Det här är fan mig skandal, sitter här och är grymt förbannad.. Visst jag kan gå med på att grizzly förtjänade en semifinalplats men inte mer än så.. Nomaden hade riktigt tunga punches, att grizzly vatt utdöd sen han steppade in i Noahs ark är ju helt sinnessjuk.. Nu ska jag inte sitta här och motivera rad för rad även om jag hade kunnat det men fan grizzlys punches är riktigt corny, det är ju inte ens punches som pj påpekade i sitt domslut men han fick en hel del publikrespons och domarna verkar döma därefter.. En av domarna sa att han inte riktigt hängde med, varför dömer du för då? Trodde domarna skulle hålla en högre standard än publiken och lyssna på punches och bedöma därefter.. Nu menar jag inte att man ska döma bara enligt det men man kan fan inte komma undan med grizzlys punches i en semifinal mot nomaden.. Helt jävla sjukt och jävligt orättvist.. Nomaden förtjänar vinsten och det är inte bara en smaksak utan det borde alla domare veta om.. Jävligt besviken, nu bojkottar jag vendetta som i övrigt har fixat en fet turnering så all cred för det verkligen men det här känns oseriöst.. Ska publikjubel utgöra hela domslutet? Vad tycker ni andra?
My environment wasn`t ghetto, but I was

2012-10-22 09:03
Sen har ju faktiskt ark en dubbel betydelse så ark-raden hade kunnat varit fet om han sagt att grizzly varit utdöd sedan Noah tog fram sitt ark.

Alltså i alla Grizzlys matcher i den här turneringen har han varit den som verkat mer taggad, lagt det säkrast utan att snubbla etc. Det som vägt över mer än att han skulle va "bäst på pappret"
Moderator

2012-10-22 09:21
Padawon skrev:

Töntig du är som använder ord som "horunge". Riktigt pinsam läsning förövrigt av en person som försökte förklara för att väcka skratt eller något. Att knäa någon i huvudet dessutom medans en snubbe håller i han. Jimmy du är en riktig tönt helt seriöst...

Alltså... det var väl ett skämt?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-10-22 11:01
Sen har ju faktiskt ark en dubbel betydelse så ark-raden hade kunnat varit fet om han sagt att grizzly varit utdöd sedan Noah tog fram sitt ark.

Ja... Det var ju EXAKT så han menade.....?

2012-10-22 11:09

;)

2012-10-22 15:53
Håller inte med om beslutet, kan hålla med om att Grizzly blivit tung, men nej, han vann inte om man frågar mig.

2012-10-22 16:45
Förstår inte, Noahs ark raden var väl rätt svag, bra försök kanske men misslyckat. Själva poängen med arken var ju att ingen dog ut.

2012-10-22 16:47
Poängen var väl att när Noa (nomad) satte björnen (grizzly) på sitt pappersark så dog han.

2012-10-22 16:52
jag fattar, men den är inge bra. För att liknelsen ska funka och vara rolig skulle antingen den riktiga noah ha döda alla grizzlybjörnar; eller så skulle grizzly när han sattes på Nomads ark fått åka båt och överleva med sin partner. Äh det håller inte.

2012-10-22 21:40
Jag gillar Ark-raden då han, om jag minns rätt, säger typ: Jag skriver om en populär myt så Grizzly dog ut när han sattes på Noahs ark eller nåt sånt. Grejen är ju att han skriver om "Noahs Ark-myten" och istället för att räddas så dör djuret (Grizzlyn) av att sättas på Noahs ark (hans rimblock).
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2012-10-23 10:45
nä... det håller ändå inte. Det var ju för att djuren sattes på arken som dom överlevde, det är ju raka motsatsen. Äh skitsamma.

Bra jobbat hursom Grizzly, kan vi få se dig battla färska prinzen eller öris nästa gång?

2012-10-23 11:21
Alla battlare borde börja maila dundermannen innan varje battle så att han får godkänna deras texter.

2012-10-23 12:32
Ja exakt, det var för att djuren sattes på arken som de överlevde. Därför säger Noah att han skriver om (ändrar) myten och istället dör dom.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2012-10-23 12:54
Ingen dålig idé Vanskapt. Ni kan pm'a mig texterna här på whoa bara.

2012-10-24 17:25
Syns tydligt att Grizz gillar Hollow da Don, vet inte hur många saker han plockat ifrån Hollow men det där "och wow, ingenting hände!" som han sa till.. någon, kommer ifrån hollows battle mot Ok där han säger exakt samma sak med exakt samma upplägg

sen "han vet inte om han ska sälja sitt crack, klättra i träd, blabla" till Pziclone kommer ifrån Hollows battle mot Passwurdz,där Hollow kör samma upplägg

2012-10-24 19:05
Syns tydligt att Grizz gillar Hollow da Don, vet inte hur många saker han plockat ifrån Hollow men det där "och wow, ingenting hände!" som han sa till.. någon, kommer ifrån hollows battle mot Ok där han säger exakt samma sak med exakt samma upplägg

Mot R-Man. Fast det där är ju ett typiskt utstickande upplägg man som battlerappare är medveten om att "alla" känner till. Snarare att den uppbyggnaden är en homage till Hollow än en bajt. Klättra i träd var dock inte lika självklar.
Wazaaaa

2012-10-24 22:58
ye precis, det är ju mer en "hyllning" som jag ser det.