Cages Hellz winter tracklisting
Cage-Hells_Winter_(Advance_Promo)-2005 TRACKLISTING 1. Good Morning NY (Feat. El-P, Matt Sweeney and James from Yo La Tengo) 3:48 2. Too Heavy For Cherubs (Prod by Blockhead) 3:36 3. Grand Ol Party Crash (Feat. Jello Biafra) (Prod by DJ Shadow) 5:01 4. The Death Of Chris Palko (Feat. Camu Tao) (Prod by Camu Tao & El-P) 3:23 5. Stripes (Prod by Blockhead & El-P with James of Yo La Tengo) 4:48 6. Shoot Frank (Feat. Daryl Palumbo) (Prod by RJD2) 4:22 7. Scenester (Prod by Blockhead) 3:51 8. Perfect World (Prod by El-P & Camu Tao) 3:40 9. The Subtle Art Of The Breakup Song (Prod by El-P) 3:07 10. Peeranoia (Prod by PAWL) 3:39 11. Weathermen Gang (Feat. Aesop Rock, El-P, Tame 1 & Yak Ballz) (Prod by Camu Tao & El-P) 3:30 12. Public Property (Prod by Camu Tao) 3:52 13. Lord Have Mercy (Prod by El-P) 3:24 14. Hell's Winter (Prod by El-P with Matt Sweeny on Guitar) 5:09 Det är nu vi börjar leta på nätet....om ngn hitatr skivan på nätet skrik till mig. jag BEHÖVER skivan. den skall alltså ha läckt.
Legion=sötast
Shit vad oväntade collabs Cage har. Men helt grymt samtidigt. Hoppas verkligen El-P har langat sånadär feta beats som vi saknat hos honom. Hoppas han alltså anpassat sig lite till Cage. RJD2, DJ Shadow och Blockhead, sweet! Ska genast ut på jakt.
mfs..om du hitatr ngt skvallra....
Legion=sötast
fyfan hypen är galen, detta kan bli årets album...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Grand Ol Party Crash (Feat. Jello Biafra) (Prod by DJ Shadow) Hm, intressant minst sagt.
FUMF!
Jävla idioter, vänta tills skivan släpps och köp den om ni nu är så djävulskt lyriska? Ni är inget annat är parasiter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
salaisus. döm inte andra utan fakta. kör istället upp huvudet i röven och sätt dig ned. in other news... Låt nummer ett på skivan är TIGHT! yes kids, jag har den!!
Legion=sötast
men när kommer den egentligen? skulle den inte komma typ i augusti? :S
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
har den.. låter helt okej faktiskt..
Eccan September.. 20:e om jag inte missminner mig..
Da_Mastah P20 precis.. fick för mig september.. men eftersom den redan läckt drog jag till med augusti för säkerhets skull :P hur fan kan den läcka 3 månader innan? ajja.. tänker inte ladda.. inte värt
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Eccan ingen aning om hur det kan ha läckt ut.. hade iof ett album 5 månader innan det skulle släppas för ett tag sen.. sen köpte jag albumet.. yee
Battlerappare
2005-06-18 04:17
Skivan är så fet att det knappt finns...mina sinnessjukt höga förväntningar är uppfyllda.
Legion=sötast
Nog för att Cage sagt att han är gammal Dead Kennedys-fan, men det är helt sjukt att Jello Biaffra är med på skivan! Sist han förekom på en rapskiva var ju typ runt 92... Ice T var det va?
Jag har bara snabblyssnat igenom skivan, hade FAKTISKT förväntat mig fetare beats, men som sagt jag lyssande bara snabbt igenom, ska lyssna på hela. Men Cage är fet som fan ! Hans texter är ju otroligt bra !
pawl ligger på def jux...ngn här sa att han var emd i hangar 18...tror det avr ngt sånt. men asfett beat ja...men har grymma problem med att hitta en favoritlåt...allt är ju så bra!
Legion=sötast
ja gud vad hemskt att folk laddar ner promo-ex med "THIS IS A PROMO" typ varannan minut.
aa
topsecret P55 dom säger faktiskt bara This is a promo i början på låten typ hahahahahahaha du e dålig
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii..... nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.
Lite svårt att köpa något som inte släppts än! och ni kan ger fan på att jag komemr köpa skivan!!! sen kan ni som gnäller skalla väggar också.
Legion=sötast
Phillies P0 då har ni fått fel promo :P
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii..... nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.
ja för det finns nog jättemånga olika versioner av den...
aa
tydligen... för jag har inte en massa promo överallt :P
då lyssnar du inte så noga.
aa
oavsett vad så är det ett tungt album.
aa
klart som fan man tankar hem den!! Sluta grina! Klart som fan man köper den när den släpps!!!!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Legion Jävla tattare... det är inte mycket annat att säga. Vilsna själ. Nosferatu Då bidrar du ju ändå till att det sprids ännu mer över nätet så att folk kan ladda ner från dig också. Folk som kanske inte alls är lika "duktiga" som du är och skiter i att köpa skivan sen.
salaisus slår vad om att även du kommer att ladda hem den! Sluta spela duktig! ;p
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Battlerappare
2005-06-19 15:26
nån torrent sida som har albumet?
:c
Nosferatu Faktiskt inte, Cage är inte riktigt min kopp té längre.
salaisus vafan gör du i en cage tråd då?
Legion=sötast
Battlerappare
2005-06-19 20:00
vilken bittorrent sida ligger den på? rappa på för fan, kissar på mig om jag inte får ner den :p
Legion För att citera mig själv Faktiskt inte, Cage är inte riktigt min kopp té längre Längre är i fokus, men jag vill ju fortfarande veta vad räven sysslar med eftersom jag lyssnat på honom förut.
Battlerappare
2005-06-20 00:18
mycket bra album, den låten jag fastna mest för var Shoot Frank
got it på väg ner.. att tjöta om att det är fel att ladda promo'n är fel.. dom som skulle köpt hade gjort det ändå.
lyssnat igenom den nu.. allt klaffar, produktionerna är helt jävla galna. cage och gästartisterna är sjukt tunga.. årets skiva och cage's bästa platta hittills. fan va bra.
Kan ingen säga vart ni hittade den? Ingen länk eller nån sån skit, säg bara om det va en torrent, soulseek eller IRC. Jag måste få höra den här plattan Movies for the blind och Leak Bros. va hur bra som helst.
A Profound Hatred of Man
Battlerappare
2005-06-20 18:20
The death of chris palko är farligt bra, både Camu's o Cage's flow är sjukt :P
ohja.. cage mördar. och camu's insatser som proddare och rappare bådar gott inför han o el-p's grupp.. defjux!
Battlerappare
2005-06-21 17:33
nån bild på skivomslaget som kommit ut ännu?
primster japp det är det...finns btw på kennylz myspotsida också.
Legion=sötast
ja...precis det...sorry, målat i mer än 11 timmar. färgen påvrekar mig säkert på ngt sätt....
Legion=sötast
Har lyssnat lite, låter sjukt lovande måste jag säga. En riktig ljuspunkt i det i mitt tycke ganska svaga hip-hop året 2005, Kul att Def Jux tar det tillbaka till gammal god form och visar var skåpet ska stå.
Def Jux bankar ner motståndet och jag ska definitivt stödja denna skivan.. Får absolut inte sovas på, ska bli intressant o höra camu o el-p's samarbete också.. finns nån länk på myspace under central service's tror jag.
han bör vara på defjux.. eastern conference bara knullade till allt.
Ja, han fuckar bara.. gjorde bra beats förr. men sen dalade han.. nu är det totalt jävla underbart, fyfan va defjux äger producentscenen just nu.
Plus att eastern conference inte ens kan lansera receptet för guld nuförtiden.