Outkast - Idlewild
Nya plattan är FET! Blir väl till att köpa den när den släpps. Inte hunnit lyssna igenom så många gånger men fetaste låtar hittills är Mighty "O", Buggface, N2U Bamboo & Cross interlude är kul med, deras ungar rappar.. :P
Nya plattan är ett skämt, det är pinsamt att den ens släpps under namnet "Outkast", hela projektet är ett svek mot alla hängivna Outkast fans. Att Killer Mike lägger den bästa versen på hela skivan säger tillräckligt om hur kassa Outkast blivit.
R.I.P. Big Moe
Producent
2006-08-18 17:14
outkast vart kassa efter deras platta "Aquemini" ...efter den plattan va dom inte ens värda att lyssna på
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Ja, det går inte direkt att jämföra med ATLiens och Aquemini, det är ju helt annorlunda musik.. Men jag tycker det är kul att de utvecklas och gör sin egen grej. Kan förstå de som blir besvikna på det nya soundet men jag diggar det.
outkast är ett skämt
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Tycker nya skivan e bra...men ja ser det inte som outkast längre..
"ja ser det inte som outkast längre" Det har folk sagt sen efter Southernplayalistic...
Plattan är riktigt bra! dom är musik geni! Men alla tror att hiphop måste låta som 50 cent eller eminem, annars är de dååligt? väx upp
fight crime shoot back
Jag ska lyssna på skivna imorgon. Det ska bli ett sant nöje.
Djingis Khan for life.
har skivan kommit ut?
Straight outta fucking dungeons of rap
Idlewind är outkast sämsta skiva hitills, vilket inte betyder att den är dålig. mycket skit, andre tappar det vansinnigt på en del spår t.ex makes no sense at all (visst jag tror jag fattar liknelsen, men det är en dålig låt non the less) men det finns fortfarande en del klassiskt feta outkastspår; dom som skiner mest so far är: chronomentrophobia the train hollywood divorce call the law in your dreams
Fanns en tråd redan om Outkasts nya. Får väl hålla med dem som säger att det är Outkasts sämsta. Jag blev riktigt jävla besviken på den här skivan och kommer nog inte ens att köpa den, vilket jag alltid gjort med deras skivor.
www.plaingold.com
All hail Big Boi, men vafan. Vem pallar och lyssna på folk som klär sig i golfstrumpor?
crack
Jag håller på att lyssna igenom nu...och tycker det är avsevärt mycket bättre än SB/LB än så länge. Kanske inte har kommit till dom skruvade låtarna än då..
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
liraren Vad är det som är så påfrestande med att lyssna på nån som har golfstrumpor på sig?
japp, man kan ju bara lyssna på människor med strumpbyxor på huvet en keps på det och fett förstora kläder...KEEPIN IT REAL!"
AND I'M OUT
damn, tycker jämförelsen med de äldre skivorna är lite omöjlig, och onödig, att göra... Outkast är ju en grupp som utvecklats grymt mycket, förändrat sig och som alltid är sjuukt kreativa och roliga. Tycker Idlewild är en kanon-platta, kommer lätt bli att köpa den när den släpps. Tycker de lyckas med hela musikal-prylen också, det är underhållande. Melodierna, arrangemangen och soundet är grymt... jag är såld
R.I.P. Jay Dee http://www.myspace.com/holisticmusic http://www.eneby.com
Det är jävligt "snygg" musik (det mesta iaf) men inte alls det jag vill höra när jag sätter på outkast
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
eller fan va bra det är... första halvan är sjukt bra haha
förutom att andre ska hålla på o waila hela tiden, låter för kasst asså.. men det är ju typ nån grej för honom numer, det ska låta crap
fet platta..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
om det är någonting som mighty o så är jag besviken. att musik ska utvecklas osv håller jag helt och hållet med om. men så här jävla stor "utveckling" dom (speciellt andre 3000) gjorde mellan stankonia (2000) och love below/speakerboxxx (2003) var liiiite överdrivet. outkast som dom är nu är för mig pop, inte hiphop.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
och missförstå mig inte nu. jag är den första att säga att bra musik är bra musik oavsett genre. det är inte pga det inte är hiphop längre jag tycker det e sämre än 90-talets outkast utan för att jag helt enkelt inte vibbar me soundet.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Hollywood Divorce är den bästa låten på väldigt länge...precis en låt i min smak såhär i höstmörkret.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
http://www.myspace.com/outkast kolla videon. härligaste flummet på länge
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
Battlerappare
2006-08-22 22:37
Diggar skivan som fan. Speakerboxxx-The Love Below är bra mycket sämre
:c
Låter bra tycker jag.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Slackness En musikal som utspelar sig i södern på 20-30 talet, ser ungefär lika "färgsprakande" ut som Molin Rouge. Har premiär på fredag i staterna och svensk distrubition är ännu oklar. Man blir väl tvungen att ladda ner den om man inte vill betala 100 spänn för att se den på svensk bio om typ fyra år...
Ta av dig din tjockisdräkt!
nån som har bakside covern på den här?
WTF!! Hade inga stora förhoppningar på plattan men det här ...det är bara ren skit. Enda som går att ha på i bakgrunden är Mutron Angel och där lägger pojkarna inte ens några rhymes. 2 tummar ner. :(
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
hade väldigt låga förhoppningar på den här skivan, men den gjorde mig positiv överraskad. Låtar att rekommendera. In Your Dreams Hollywood Divorce Peaches Morris Brown Helt ok, och som de där uppe har skrivit, outkast utvecklas hela tiden, man här sällan samma sak.
Gillar den som fan, Mutron Angel är klart en av dom bästa låtarna på skivan skumt nog.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
helt grym skiva, tack outkast för att fortfarande knulla den stereotypa hiphopen i sketan!
AND I'M OUT
Idlewild är en bra skiva, tyvärr hämmas den lite av att en del behövts anpassas efter en film.
Djingis Khan for life.
Filmen verkar ju totalt värdelös...jag hoppas dock att det lilla jag sett inte var representativt för hela filmen
nya skivan är riktigt bra, självklart inte på samma sätt som de äldre eftersom de är en helt annan grej...man måste ta de för vad de är och inte för vad man hoppades på att de skulle vara...
vilken härligt osvensk kötthantering
tungt...nytt som vanlig. coolt att dom alltid lyckas vara nyskapande...