Skribent
2007-12-06 21:35
Spice 1 skjuten
Om ni inte redan har hört...Legendary Bay Area rapper Spice 1 was shot in Hayward, California during the early morning hours of Monday (December 3), but details regarding the incident are sketchy. The rapper's manager, Six, confirmed the shooting to BallerStatus.com, but said despite rumors, Spice is still alive and in critical condition at an unspecified hospital. According to Six, Spice was shot twice, once in the chin and another time in the chest, which just missed his heart by inches. "Yes, it's true," Six told BallerStatus.com. "Right now, we're asking for everyone to keep Spice in their prayers." Spice 1 is being treated at an area hospital, unknown due to the circumstances of the shooting. Despite being in serious condition, Six says he is expected to pull through. Spice 1 (real name: Robert L. Green, Jr.) hails from Hayward, California. He is a legend in the Bay Area who has been releasing music since the early 90s. He has more than 15 albums under his belt, three of which were certified gold during his days as an artist on the Jive Records roster. He left Jive Records in 1999, and has since released numerous albums independently. His most recent was Thug A$$ociation, which dropped in May and feature B-Legit, Roger Troutman and C-Bo. BallerStatus will keep you updated as details are revealed. Source: http://www.ballerstatus.com/article/news/2007/12/3662/
Vafan. Nu får dem sluta skjuta varandra där i staterna.
låter som nån vill "jump start" sin karriär....
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Self destruction! you headin for self destruction!
www.soundcloud.com/anti-beatim
hoppas han kan gora en 50 pa detta och aterta sin fame... han fortjanar en vardig karriar.
3XL: Menar du att 50 har haft en värdig karriär?
Redline!
Hoppas verkligen att han klarar sig, så jävla trist när människor går bort en efter en. Keep up Spice 1 R.I.P Pimp CNu börjas det igen, Tjafset, fifty snacket och att inte kunna hålla sig till tråden! Whoa är en jävla skitsida! men det hade inte varit det om ni hade sparkat 50% av dom som är här inne, Folk har ju fanimej inget endaste vett i deras fucking skalle!
Skribent
2007-12-07 16:49
För er som faktiskt bryr sig:
Spice 1 Recovering in Bay Area Hospital Since being shot on Monday, rapper Spice 1 is reportedly recovering in an East Bay hospital outside of his home in San Francisco. According to Hayward Police Lt. Reid Lindblom, the rapper was shot in the chest while in his car in Hayward on Monday.
According to what Spice had told police, he was sleeping in his car, parked in the rapper's parents' driveway for approximately 30 minutes. When he awoke, there was a man, described as a Hispanic male, approximately 5'7", standing outside of the vehicle. A subsequent shot was fired, and an injured Spice was able to get into his parents' house where a 911 call was made, bringing ambulances.
Hayward City Councilwoman Doris Rodriguez lived less than a block away from the shooting, though denied she knew Spice 1. "It's pretty close to home. It's always been a fairly quiet neighborhood, but periodically things have happened," Rodriguez told Bay news station KTVU.
Spice 1's manager Six also told local media that the bullet was within inches of the rapper's heart, and asked to please keep praying for Spice, who has been releasing albums since 1991. Spice, who was signed to Jive Records throughout the 1990s, was shot a day before the death of former collaborator and label-mate Pimp C.
Source:
http://www.hiphopdx.com/index/news/id.6071...y-area-hospital
Hoppas han blir fullständigt återställd, Spice 1, en av dom sista riktiga gangsta rapparna enligt mig! R.I.P Pimp C
U wanna war, Ill take U to war!
hoppas han dör så han blir en legend
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/
dör!! e du galen lr? you can't Ice the Spice
----------------------------------------------------------------------------
han måste dö.. Tupac behöver spela in lite låtar med han igen..
Efter att ha lyssnat lite på "187 Proof" och "Hard To Kill" så känner jag fullt förtroende för hans recovery..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kommer ihåg att jag köpte och diggade SPice 1´s AMERIKKAS NIGHTMARE för typ tolv år sen .. rätt tung west coast fonk . hoppas han blir OK.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Hoppas han dör? Lägg ner det där för fan!
Han är en legend redan!
mental_ill P31 ja mannen jag fattar inte hur folk kan säga som dom gör! rent jävla patetiska som inte har nån respekt för hiphop lr nått, o att admin jävlarna inte rensar bort såna inlägg utan bara dom man skriver när man blir så jävla lack på dom bevisar bara att whoa igentligen är bara en ren jävla FITT skit sida! ja dååå rensa ut detta inlägget bara men ha kvar dom där dom patetiska fitt kukarna skriver att dom hoppas att han dör! fan man blir fan förbannad!!! och om jag hade sett
gargarg X0 hade jag stampat skiten ur bara för det han skrev..och eller hur mannen, han e ju fanimeh redan en westcoast legend men såna som upptäcker hiphopen genom 50 cent vet inte bättre men det sorliga är att dom går in på en sån här pass allvarlig tråd och öppnar sin fucking kuksugar käft(skriver) ändå....patetiskt....OCH JA! va tvungen att avreagera mig!
Hangman chilla det är inte så allvarligt
jag var helt enkelt tvungen att skriva som jag skrev för att kolla hur det urartade i en tråd där folk tävlar med varandra vem som började lyssna på honom först.
Hangman: Idioter här hade tagit ledigt ifrån sina jobb om Brother Ali dog imorgon.. Så fungerar skitscenen här.. I feel you! Ni som säger att Spice 1 förtjänar att dö gå knulla era mammor.. Yeah jag kommer skryta och I dont give a fuck.. Jag har kännt Spice 1 i snart 2 år nu så alla ni som önskade att han dog och driver om saken.. Hoppas ni dör och resten av er familjer på en och samma jävla gång. Hoppas era småsyskon blir våldtagna av pedofiler.. Pass på er... Horungar!
Han verkar vara inte vara på bättringsvägar förtillfället... Fortfarande i koma och intensiven.!
^och du ska vara 48år. Önskar detsamma på dig och din familj din jävla hycklare
jag är inte 48år är du 0år? idiot :) Hycklare e jag inte.. Men om vi skulle ha jämfört någon artist ifrån er kära backpacker värld och någon hade skrivit så om den personen så hade personen blivit bannad och moderatorer på denna sidan tagit bort alla inlägg om att folk önskar de dog.
^lol jag känner också Spice1
jah me
- Aiint a damn thing changed, bitch.. Protect ya neck....
fan softa de e väll ingen som önskar att han dör. tråkigt om hiphop'en förlorar en tung lirare,Men live by the gun die by the gun heter de väll. lr ger man sig in i leken får man leken tåla på svenska.nu känner jag inte Spice1 men jag mistänker att han inte e en helt oskyldig typ.
Skribent
2007-12-09 22:47
Calm it the fuck down, guys...
DalastDon Hahahahahahahahahahahaha, patetisk du är, du är ju liak keff du med när du önskar andra döden? jävla pajjas
www.myspace.com/suspectrap
DalastDon du kallar det skryt att du känner kända rappare.. du har aldrig funderat på att bli nån, istället för att alltid vara den som känner nån?
Jag gör min grej genom att pusha beats till de så! Spice 1 är och förblir en tung rappare och är samtidigt en kund hos Large Money Entertainment så det så! Fame är inget för mig pengarna är! Men ibland blir man trött på folk här inne.
Han sitter fortfarande i intensiven och i koma än så länge inget nytt det har varit väldigt tyst om honom.. Men han ser ut att överleva enligt de rapparna som redan har varit och hälsat på honom.
bah det lät rätt fel men jag menade att läkarnas svar är att det finns tecken på att han överlever han är juh i koma så i princip så andas han bara.
aii. segt, men jag fick uppfattningen av att snuten hadde förhört honom.Han måste hamnat i koma vid ett senare tillfälle lr har han vaknat till nångång?
ingen aning än så länge
aii läste detta på dubcnn "He is in a lot of pain, his mother said, but is recovering. The rapper has checking emails from his bed and is thankful for the support." å de va skrivet igår så de e nog soft nu skulle jag tro. fint de
Skribent
2008-04-02 21:55
Skönt att höra, Spiggedy 1!