EMINEM bra lr dålig???
Jag vill veta vad fok tycker om honom.. . skälv tycker jag han är bra vissa låtar men samtidigt så jävla dåliga låtar.... kollade på nån dokumänträr om honom nyss och han är ju en rätt tung snubbe endå....om man ska tro på allt som sägs....
-Alla Mynt Har Två Sidor-
Producent
2008-02-24 12:26
han e en grym MC....när han verkligen spottar så knäcker han många
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Han fick in mig i hiphopen, det säger allt för mig. Sen har han väl blivit sämre med tiden, men det blir i princip alla.
I tego arcana dei!
Lyricist
2008-02-24 12:39
diZZySWE :
jag tycker du ar helt fel där, eminem blir bara bättre o bättre om man kollar på hans writing skills.
även om jag tycker dom skönaste låtarna kom tidigt så om man lyssnar så har han ju inte blivit sämre på att skriva och formulera sig, han blir bättre o bättre på att binda ihop textern med rim och story, min åsikt.
Jag tror öven att folk tycker många blir sämre med tiden då det är "Inne" att hata på
ny musik. Det blir ett J*vla lv om man inte säger att alla gamla classiker inte e bra längre ;)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
The_Dictionary P18 Jag diggade Eminem stort, som nån sa så var det han som även fick in mig på hiphopen men självklaty har han blivit sämre. Ett exempel, Fack, kan du förklara för mig på vilket sätt hans skills blivit bättre? Tycker att han inte använder sina skills på rätt sätt.
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra
Lyricist
2008-02-24 12:59
-Scarface- jag håller självklart med om att vissa låtar hade varit bäst osskrivna, och en av dom är FACK, skitålig låt.
Men tex, han gästade på Obie Trice album, second round on me, på låten there they go, där är ett exempel på att han fortfarande är bra, tycker även att nästan hela eminemshow var bra, och efter den har det inte kommit mycket? förutom encore då som väl var sådär, låter kasnke oseriöst men även där välskrivna roliga låtar.
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Som 2 andra har skrivit fick Eminem in mig i hiphopen. Tycker han bara blir bättre, hans texter och hans meddelanden blir bara bättre, lätt att hitta nånting i sig själv av det han skriver... Bra är han, väntar på hans nästa album
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi
Lyricist
2008-02-24 13:05
Han är så sjukt jävla bra där
Han var nästan bara bra fram t.o.m. Forgot About Dre ungefär. Sedan dess har han nästan bara varit hemskt dålig.
Lyricist
2008-02-24 13:37
Soul_Survivor_II P29 det beror helt på vad du anser är bra? på vilket sätt var han bättre förut? och vad är det med det nya som gör att det är sämre?
Ingen artist släpper bara bra låtar, Eminem Släpper Sjukt mcyket som e bra och en del skit(fack som ett ex) Men han är sjukt bra..ser fram emot hans skiva..
En av de bästa.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Alltså.. I mina ögon är TSSLP och TMMLP 2 av de bästa albumen någonsin. Han blandar sjuka wordplays, galet rimschema och något som i princip ingen annan rappare gör, HUMOR. TES var helt okej, asbra vissa stunder men inte fullt så bra i övrigt. Encore är som de flesta vet ett riktigt skitalbum. Like Toy Soldiers och Never Enough är väl i princip de ända vettiga låtarna. Utöver det har han gjort många bra gästframträdanden. Det bästa är väl i Renagade där han rent teknikmässigt våldtar Jay-Z, även om Jay lägger en tung vers med djupt innehåll. Som producer har han även skapat en hel del grymma beats faktiskt. Favoriterna är "Obie Trice - Never Forget Ya", "Lloyd Banks - Till The End", "Jay-Z - Moment of Clarity" och "D12 - American Psycho". På senaste tiden hra han väl inte släppt något överdrivet bra.. Gillar dock No Apologies från The Re-Up och hans vers på Games "We Ain't".
Back in the days var han ju sjuukt lyrical. Han har skills som väldigt få kan mäta sig med. Men han har gått ner sig med åren och nu släpper han ingenting jag kan sitta o lyssna på. SSLP var en bra skiva likaså MMLP. TES var okej. Vissa spår va bra vissa var riktigt dåliga. Encore vill jag bara glömma
The Dictionary: Såklart det beror på vad jag anser vara bra. Vad skulle det annars beron på? Vädret och valutakurserna? Jag tycker helt enkelt att på Slim Shady LP använde han sin röst bättre, var mer HIPHOP, hade mkt mer känsla av feeling och lät som att han brydde sig om vad han pysslade med, hade mer varierade och mkt bättre flows, mer humoristiska och intelligenta texter och framför allt extremt mkt bättre beats. Eminem post -99 förknippar jag mest med låtar som Sing For The Moment och Lose Yourself. För mig fruktansvärda MTV-monster av stadiumrock. Av hans gamla låtar blev jag alltid inspirerad och glad. Av de här nyare rocklåtarna blir jag deprimerad. Men visst, även vissa av de nya låtarna kan vara bra. Tyckte om Stan t.ex. Där visar han lite av sin gamla wit plus att en 45 King-produktion aldrig kan bli dålig. UNderbara trummor. NU svamlar jag på rätt mkt här. OM du undrar vad jag gillade mer med Eminem förr än nu kan jag väl lättast sammanfatta det med att han kändes som hiphop förut (om än poppig sådan) och känns som pop nu (om än med inslag av hiphop eller iaf rapmusik).
Jag ser honom som en av de absolut bästa lyricisterna. En given plats i Hiphop Hall of Fame. För att inte tala om det symboliska värde han haft inom hiphopen.
Har dock inte lyssnat på honom på ett tag, mer förr. damn. Nuförtiden tycker jag låtarna är ltie för intensiva för att slappna av till. Tillhör dom som verkligen gillar Infite, den är mer laid back.
Lyricist
2008-02-24 14:18
det jag menar är att även om mycket skit kommer så blir han ju ändå bättre på att skriva men han visar det bara mer sällan, hans vers i
never enough (från encore) är riktigt fet och han lägger riktigt sjyssta rim.
Och ja, No Apologies är as fet men dock inte ny, eller den är ju nyproducerad men tydligen en gammal freestylad text.
Och jag står även fast vid att han leverar grymt på TES. Känns som att alla låtar är klassiker även om alla inte är bra. Men til I collapse, soldier, white america är låtar som jag fortfarnade lyssnar på och tycker är bra. Det är fortfarande en skiva som man kan dra in hela i playlisten och låta gå utan att vrida sig i smärtor för att vissa låtar suger stenhårt.
Och om man gämför det gamla med det nya så är det nya mer genomtänkt och det har en bättre uppbyggnad, även om nytt ofta hatas
Soul_Survivor_II P29 med tanke på ditt namn tycker jag du borde sluta lyssna på beatsen och mer på texten. SSLP var bra men den hade ingen stabil grund, det var bara grymma och humoristiska rim rakt igenom. Men där emot på MMLP kunde han gå en hel låt med samma tea, vilket han hade svårt för på SSLP. MMLP är den helt överlägsna skivan båda när det kommer till beats och när det kommer till text. När han sedan under TES sluta använda den höga pitches på sin röst lät han mer allvarlig, och jag måste säga att Sing For The Moment, Loose Yourself och Till' I Collapse är en av hans bättre låtar, klassiska låtar. Och undervärdera inte Encore , visst den hade sina skitspår, men glöm inte bort Mosh, Toy Soldier, Never Enough, Yellow Brick Road, Mockingbird och Spend Some Time. Visst han rim var roliga att lyssna på när han släppte SSLP och MMLP . Men ska han som 35-åring göra samma rim? När han försökte sig på det på Encore gick det skepprätt åt helvete. Det kallas mognad och No Apologies och When Im Gone är grymt bra låtar.
Lyricist
2008-02-24 14:21
"Jag ser honom som en av de absolut bästa lyricisterna." citerat sebreh där är det jg menar, jag snackar inte beat o liknande, jag menar hans skrivande, han blir definitivt inte sämre o sämre på att skriva
Han har gjort riktigt bra låtar men även utflippade. när jag lyssnar på hans djupare låtar så kan jag konstatera att han är en av de bästa rapparna jag hört. hans flow och lyrik är fan sinnesjuka.
Mind>Money ...
Kool Kat: Med tanke på mitt namn? Så du tycker inte Soul Survivor II är en skiva som främst är baserad på grymma beats? Och varför ska jag "sluta lyssna på beatsen"? Hiphop är för mig främst en musikstil och jag har alltid föredragit och kommer alltid att föredra en medioker text om den framförs grymt väl på ett bra beat framför en text som är fantastisk i teorin men framförs med tråkigt flow på en dålig beat. Självklart föredrar jag artister som har både och, framför bra texter med bra flow på bra beats. Men de t är det jag inte tycker Eminem gör längre... Jag tycker det är ganska ointressant hur bra han är på att "skriva" om han ändå gör dålig musik.
Soul Survivor. Jag vill inte säga vad du ska tycka och tänka men att han blivit sämre sen "forgot about dre" ?? hur tänkte du :)
Mind>Money ...
Soul_Survivor_II P29 som vanligt börjar du babbla om ditt skitsnack. Det du säger har inget med Eminems skills att göra. Du säger att SSLP Eminem blev dålig efter Forget About Dre, förlåt men jag ifrågasätter dina hiphop-kunskaper något oerhört. SSII är en skiva med grymma beats, men lyrics är 1000ggr viktigare än beats.
Lyricist
2008-02-24 14:32
Soul_Survivor_II P29 du lyssnar på eminem och säger att texten inte är nummer ett? Det är som att lyssna på chino xl och säga att man inte tycker om punchline rappin. Du hör ju själv hur det låter, du är ju helt fel ute.
Word till
Kool_Kat X0 som verkligen vet vad han snackar om
Infinite, The Slim Shady EP, The Slim Shady LP och Marshall Mathers LP är helt sjuukt bra album! bästa albumen det året de släpptes, förutom möjligtvis The Chronic 2001 år 1999. Annars har Eminem stått för det bästa albumet för det året de kom ut enligt mej. Pga att han va mer hungrig! han hade så fyndiga och roliga rader. Men han har även gjort sidoprojekt som är bra tex. Off The Wall och Fucking Crazy. Devil's Night med D12 är han oxå bra i! The Eminem Show tycker jag oxå är asgrymt, fett och underskattad platta. Efter The Eminem Show är det inte mycket som är bra, D12 World va sådär, Encore hade max 5 spår som va bra om man inte är kräsen. I The Re-Up var det bara No Apologies som va bra med Eminem. Däremot är hans flesta gästframträdande oftast bra. Produktiorna tycker jag inte det är nåt fel på, hela Loyal To The Game med 2pac har bra produktioner tycker jag. Ser fram som fan mot hans kommande album! :)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
bra eller dålig? sämsta frågan ever. Själv tycker jag han är en utav dom främsta rapparna since tupac and biggie.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Säger som "hansomknarkar" också... att jag tycker han är en av dom bästa, tycker tupac,biggie och eminem delar plats oavsett hur fel det låter.. Men ingen av dom kan jag lägga som 1a som överlägset, visst tupac skrev skitbra poesi rap, lätt att ta det lugnt till... Biggie flowade sjukt bra, eminem har faktiskt båda delarna.. så ah :) Om eminem är bra är ju självklart
grymt duktig rappare men gör alldeldes för många kassa låtar .
Ny musikvideo ute! Gothenburg City med Bricks & SharpChest Kolla här: http://nlstudios.se/index3.html
Jag säger bara Eminem - Kim. En av världens bästa låtar
www.permoman.com / www.myspace.com/permoman
Finns 100-tals rappare som jag rankar högre än Eminem, men dålig? verkligen inte.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Hangaround
2008-02-24 15:50
Men han har även gjort sidoprojekt som är bra tex. Off The Wall och Fucking Crazy. Med fucking crazy menar du any man eller?
Eminem - Any Man är iallafall med på Soundbombing 2, as fett mixtape. Raaaawkus records!
Ny musikvideo ute! Gothenburg City med Bricks & SharpChest Kolla här: http://nlstudios.se/index3.html
Jag håller med
Soul_Survivor_II P29 . Eminem gör fruktansvärt dålig MTV-rövknullad pop idag om man jämför med hans äldre låtar. Beatsen är bedrövliga dessutom. Det gör han dock inte till en sämre MC, finns många battle rappare tex som sitter på grova skills men inte förmågan att göra bra musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker han är grym när han skriver om saker och gör låtar om sånt som berör han men när han gör sånna som smack that så är han inte lika grym:D men ändå bra:D
feel tha beaaat maaan
det är ju istort sett han som har satt standarden för en vit rappare i amerikatt, men det som fick mig att lyssna på honom var hans mer skämtsamma låtar, som ändå hade grym lyrik. Det var väl också att han hade Dre vid sin sida..
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
http://www.myspace.com/yesitsmezeke
The_Dictionary P18 Naturligtvis är han inte dålig, det var slarvigt formulerat av mig, snarare så att jag gillade hans tidiga saker bättre :)
I tego arcana dei!
Tech P23 nej jag menar Fucking Crazy som är ett "mixtape" Any Man är ju bara en låt
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Lyricist
2008-02-24 17:01
Vill även göra klart att jag inte tycker att alla ska tycka som jag, alla gillar olika saker men till dom som säger att han är dålig, och då menar jag inte dålig musik utan dom som säger att han saknar skills inte vet vad dom snackar om, sen vad man gillar att lyssna på är en anan sak =)
OK, jag har "fel". Texter är allt och man ska lyssna på dålig musik för att man kan fnissa åt texternas briljans. Och dessutom: man kan ha "rätt" och "fel" om vilken musik och vilka texter som är bra...eller nej förresten. Jag drar mig ur här, för det här är ju enbart barnsligt.
Soul_Survivor_II P29 Nej texter är inte allt, men sätter du dömer en artist är hur jävla löjligt som helst. Du lyssnar på Eminem för att du gillar hans beat-selection. Och det visar bara hur jävla fel du har kommit med hiphoppen.
The Marshall Mathers LP var hans topp! sen har det gått lite lätt nedför, enligt mig.
Gött mos på klubba!
Kool Kat: Får du inte ont i magen av att vara så otroligt inskränkt? Väx upp och inse att alla inte tycker som du. Jag har lyssnat på hiphop i 20 år och det har för mig hela tiden varit ca 50/50 mellan beats och MCs och när jag bedömer en MC är det oftast ca 75/50 mellan framförande och text. Det har funkat skitbra för mig. Många, många andra fans lyssnar på hiphop på liknande grunder. Om du lyssnar på hiphop utifrån texterna och om beatsen, flowet och framförandet är en mindre del för dig - så go ahead, you're welcome. Men att gå runt och påstå att sättet andra människor känner musik på och bedömer hiphop utifrån är "fel" är ju bara tragiskt.
han har dom bästa raderna utan tvekan....han e sjukt tung.. kolla låten Brain damage...så sjukt underbart skrivet! sen kickar han sjukt fett...
vi är överallt!
Soul_Survivor_II P29 när har jag sagt att jag dömer enbart efter lyrics? jag anpassar mig efter vad jag lyssnar på, och vissa hiphop-fans brist på detta är det som satte igång hela Hiphop Is Dead rörelsen. Folk har låst in sig på en typ av hiphop och allt annat förutom det är skit. Precis som om dom lyssnar på något annat än vad dom tycker om är dom inte "hiphop" mer. Jag kan lyssna på Soulja Boy utan att behöva känna att mina hiphop-balls blir ännu mindre. Då jag vet att Soulja Boy gör musik som man ska festa till och ha kul till. Likaså sätter jag inte igång en Wu-Tang Clan låt på en fest. Men sätter jag igång en Eminem skiva lyssnar jag inte efter beatsen, utan hans lyrics och flow. Skärpning nu.
beat gör att låten fastnar på huvet... ta tex eminems Till i colapse.. när man sätter på låten så vet alla vilken låt d e direkt...det är tíll i colapse..men ja lovar att majoriteten inte vet vad den handlar om överhuvudtaget, folk kan inte texten nånstans.. men eftersom beatet e tungt och d sätter sig så blir det automatiskt en fet låt! ja personligen tycker det går hand i hand...en låt me feeet text och halvdannt beat blir en bra men tråkig låt och så tvärtom..lyckas man kombinera båda så har man lyckats!
vi är överallt!
Kool Kat: Jag vet inte riktigt vad "Hiphop Is Dead"-rörelsen är? Nån rörelse som utgår från Nas LP? Jag lyssnar på alla sorters hiphop som jag tycker är BRA hiphop. Den hiphop som Eminem gjort de senaste åren faller inte mig i smaken, jag tycker den är dålig. Tycker du annorlunda är det allright. Det tramsiga är att säga att den ena eller andra åsikten är "rätt" eller "fel".
men INGEN kan säga att han är en KASS MC? :O det kan väl alla va överens om att han inte är? :O
Jag orkade verkligen inte gå igenom allt som skrivits. Men enligt min åsikt så är han en av mina favorite MC's, eller ja, den gamla Eminem (dvs, ungefär fr. Infinite-plattan till The Eminem Show-plattan) är en av mina favorite MC's. Han kickar på senaste på riktiga jävla sell out-beats, plastiga osv. Men som någon sa så tror jag endå att hans writing skills har höjts betydligt i takt med karriären. I hans yngre år så var han ju kuktung på punch lines och vad vi i Sverige kanske vill kalla våldsironi. Men nu så är han verkligen bra på att uttrycka sig mer personligt osv. Jag antar att detta är pga. kosingen och åldringen. Man blir nog inte MTV's favorit om man snackar om extacy-trippar och att slita halsen av sin morsa. Dock så är jag personligen mer lutad åt punch lines och våldsironi, men självklart så är han fortf. tung. Synd dock att han inte längre kickar på lika tunga beats som på t ex Infinite-plattan, och grejorna han gjorde med Skam. Och visst, jag är inte heller 100% säker på om hans uppväxt och allting stämmer, med tanke på anklagelserna från hans egen mor. Men med tanke på vad vi har blivit lärda om hans mor så kan vi dra en kort slutsats och säga att hon ljuger och vill ha stålar. Och grejen till att folk tvekar tror jag har att göra med att han är vit. Jag tror helt klart att det finns en sjö av kändisar runt om i världen som ljuger om sin uppväxt för att komma dit de är idag, men som är svarta. Självklart så har inte detta någon egentlig anledning till kändisskap, då talang är det som avgör. Men ni hajjar min tanke.. Aja, Eminem är en cool kis iaf, no doubt.
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Lyricist
2008-02-24 20:42
Soul_Survivor_II P29 "Kool Kat: Får du inte ont i magen av att vara så otroligt inskränkt? Väx upp och inse att alla inte tycker som du. Jag har lyssnat på hiphop i 20 år och det har för mig hela tiden varit ca 50/50 mellan beats och MCs och när jag bedömer en MC är det oftast ca 75/50 mellan framförande och text. Det har funkat skitbra för mig. Många, många andra fans lyssnar på hiphop på liknande grunder. Om du lyssnar på hiphop utifrån texterna och om beatsen, flowet och framförandet är en mindre del för dig - så go ahead, you're welcome. Men att gå runt och påstå att sättet andra människor känner musik på och bedömer hiphop utifrån är "fel" är ju bara tragiskt. "
du ligger verkligen helt fel ute när du skriver sådär, eftersom att em fortfarande skriver bra och det är hans sätt att göra musik på. Eminem är en Lyricist, och det som gör honom så bra är det han skriver.
Till exempel :
Jimi hendrix på gitarr, ingen kan säga att han inte kan spela gura, även om många kanske inte tycker han gör bra musik så gör det honom för det inte en dålig gitarrspelare.
Gillar man inte hans musik lyssnar man inte, men killen kan göra allt med gitarren.
Alltså, eminem SKRIVER fortfarande bra och han utvecklas mer och mer ju mer erfarenhet han får och ju mer träning som vem som helst annars. Och därför säger jag att han blir bättre och bättre.