håller med soul survivor i detta.the dictionary tror det är du som är fel ute. av det jag har läst har han inte sagt att eminem är en dålig rappare, utan att en del av hans musik inte är bra. Det finns en skillnad. Händer ganska ofta att grymma artister släpper dålig musik.
http://www.myspace.com/choysmusic
Han är en helt fantastisk rappare/lyricist som tyvärr tenderar att göra popmusik till den milda graden att han snart collabar med basshunter
Basshunter är en grym lyricist.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
GZARZA P18 Skoja inte, den snubben vet vad han gör. Helt grymt många quotables i alla hans låtar.
I tego arcana dei!
Skojar inte, jag är på riktigt mannen!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
GZARZA P18 Fast...Jag anser då personligen att Basshunter är hiphop, vad tycker du?
(jag mår dåligt av det här, tortyr på hög nivå)
I tego arcana dei!
Jag ÄR Basshunter, o jag ÄR Hiphop wootz! (För att det inte ska bli för offside så lämnar jag denna tråden, men kom ihåg namnet; >Basshunter<)
Lyricist
2008-02-24 22:27
Choys P21 dom låtarna som han gör som är såkallad "pop" är skiten han säljer ut på mtv och liknande, dom
bra låtarna är dom du inte hör på tv, det är sånt som ligger på skivor och det är dom låtarna som är
bra . Har väl hänt ganska ofta att artisternas sämsta låtar är dom som hörs på radio och tv?
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Lyricist
2008-02-24 22:33
och nej han har inte sagt att att eminem är dålig men inte heller som du uppfattar det att en del av hans musik inte är bra, den delen av musiken osm inte är bra var ALLT efter forgot about dre. Och det är där jag tror att någon har gått vilse på den långa vägen ggenom hiphopskogen ;)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
jag skulle också sagt samma sak, eller kanske nåt i stil med: allt efter Slim Shady LP är bull , men läs mellan raderna eller nåt.. för jag skulle inte menat att allting som är efter den plattan är dåligt, men att det mesta inte är min kopp espresso. Det känns bara så jäkla tabu att säga sånt, för att varnannan nisse säger att man är en hatare när man kommer med en sån här åsikt. Det tycker jag är ganska synd, för så är inte läget.. Plus du och alla andra som diggar Eminems nyare grejer har en jävla massa andra beundrare att connecta med, vänd dig till dom istället, känns lite meningslöst att försöka få dina åsikter att gälla för en snart 30 årig snubbe som är en golden era junkie =D
Marshall Mathers LP och The Eminem Show är dom fetaste albumena. Det har ju hänt shit på senare tid i hans liv men jag hoppas han kommer tillbaks snart glödande nu när det snackas och ryktas om album och shit.Som många sa högre upp, han fick in mig i hiphopen med och här sitter man och skriver egna låtar och lyssnar på många andra än honom men samtidigt klassar honom som en av dom feta. Inte mer än rättvist, han har förtjänat de mesta propsen.
• honor. loyalty. reputation. respect. •
OT Så 'rju bazzhunter ett rätt coolt hiphop-namn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Old Eminem(loose yourself, mosh, osv.): Legend New eminem(shake that, Mockingbird, osv): Mainstream Skräp.
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero
Hehe rätt kul att nån skriver "old eminem" om loose yourself, får mig att känna mig som en dinosarie...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Piru_luv Tänkte först skriva något otrevligt men tänker i stället bara rekomendera att du lyssnar på Slim Shady LP och Marshall Mathers LP. Då kan du höra varför han är en legend.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Eminem är duktig, men gör dålig musik.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Piru_luv P15 haha va fan?
en låt som du skrev va bra (Mosh) och en låt du skrev va kass (Mockingbird) e från samma platta XD
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Old Eminem(loose yourself, mosh, osv.): Legend New eminem(shake that, Mockingbird, osv): Mainstream Skräp. Vafan? Lose Yourself och Mosh gjordes 2002 och 2004 medan Shake That och Mockingbird gjordes 2005 och 2004. Old Eminem...?
han är grym men bög. :(
ch
mycket tjafs i tråden. Frågan är ju så enkelt ställd "EMINEM BRA LR DÅLIG" ska man svara på. Svarar nån att är crap så är det väl inget mer med det.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Precis som för många andra har han fått mig att intressera mig för hiphop. Jag vill ha en riktig jävla förklaring från den som kallar eminem för en dålig emcee. En riktigt jävla bra förklaring. Först och främst, har han allt en emcee ska ha. Om någon dissar honom får de ett svar som inte eminem själv skulle kunna svara på, (:P) han gör många olika sorters låtar, massor av låtar med bra budskap & diverse tänkvärdigheter. Förutom detta rimmar han överfett & är en jävel på att battla, det kan ingen ha missat. Så vad är kvar att klaga på? Flowet är också det bra. Scarface- P5: Fack är EN låt. Hört t.ex. Like toy soldiers, Mosh, When I'm gone & Lose yourself?? Samtliga gjorda på senare tid & samtliga är hur jävla bra som helst. (Enligt mej) Allt jag hade att säga.
_slash P19 hur fan tänker du? kan du ens engelska? han har blivit stämd för att han är/va homofob!
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Lyricist
2008-02-25 21:54
Choys P21 Tack för ditt senaste inlägg som jag tycker var en bättre förklaring än det andra där det mer lät som ett grovt "new-hiphop-hatande"
och jag håller helt med om att hans tidigare skivor var bättre då i stort sätt alla låtar var
bra , till skillnad mot det nya där han är lite v en sellout som inte håller samma klass, men det finns även låtar där han visar att han fortfarande kan men inte visar det =)
jag tror jag är klar i den här tråden, då det känns som att vi är ganska överens nu :P
//Nick
great. men du vet, all utveckling är inte bra utveckling. givetvis ska man chilla med negativa vibbarna, men lite petig får man vara förfan haha
Lyricist
2008-02-25 23:27
haha sant där :P
nån som vet när hans nya album ska komma ut?? Förövrigt är Eminem bra.....
"Till exempel :
Jimi hendrix på gitarr, ingen kan säga att han inte kan spela gura, även om många kanske inte tycker han gör bra musik så gör det honom för det inte en dålig gitarrspelare."
Om nån gör ett ämne som heter "Hendrix - bra eller dålig?" Så hoppas och tror jag alla svarar vad de tycker om Hendrix, inte gör ett utlåtande om hans tekniska skicklighet, även om det såklart kan spela in i bedömningen. Jag har inte någonstans sagt att Eminem är tekniskt obegåvad. Jag har bara svarat på frågan vad jag tycker om honom. Och jag anser att man kan vara tekniskt begåvad utan att man gör särskilt bra musik. Jag tycker t.o.m. det är väldigt vanligt.
Redaktionen
2008-02-26 16:10
eminem var den som faktiskt fick in mig på hiphopen när det begav sig.. dessutom tkr jag fortfarande att slim shade LP är en helt sjukt grym platta som fortfarande snurrar hos mig lite då och då..
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Redaktionen
2008-02-26 16:10
shady*
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Kool KAt: "men lyrics är 1000ggr viktigare än beats." Där visar du hur extremt lite du har fattat av något överhuvudtaget. Ett bra beat kan rädda nästan vilken wack emcee som helst. Men ingen kan rädda en låt med dåligt beat. Finns hur många exempel som helst. Till exempel stora delar av Eminems katalog. du droppar roliga citat som värsta b-52:an "Likaså sätter jag inte igång en Wu-Tang Clan låt på en fest." Känns rätt bra att Emninem inte har betytt ett smack för mitt musiklyssnande. Ett par bra låtar, ett helt gäng bedrövliga låtar. Han är duktig men när man bara har cash i skallen blir resultatet aldrig lr sällan något att hänga i granen.
Han är en bra emcee, överskattad. Knappast top 3. Men han är en bra emcee. En av de bättre punchline rapparna genom tiderna och även rätt bra på att rappa personliga grejjer. Gör dock på tok för mkt skit och allt han gör nu finns det folk som gör bättre. När det kommer till punchlines är han på nivå med Big L, Celph Titled, Vakill och what not :o
Dynamo414 P33 Han är duktig men när man bara har cash i skallen blir resultatet aldrig lr sällan något att hänga i granen. Märker att du inte har någon koll alls. Eminem är ju en av de få rappare som INTE har cash i skallen hela tiden. Gör INGA låtar om det heller för den delen. Skriver alla sina låtar och många andras. Bland annat producerar låtar & texter åt nästan halva rappgemet, för att nämna någon Nas.
Om du inte tycker att någon av låtarna jag räknade upp innan är något att hänga i granen, så visst, lungt för mej.
KLart som fan att Eminem har cash i skallen. Kanske inte på fiftys nivå...men ändå. Som jag sa....det finns bra grejer med Eminem. Absolut. Smaken är som baken.... Till saken hör att jag precis som du säger inte har tok-koll på Eminem. Jag är inte så intresserad helt enkelt. Och han skriver säkert sina egna texter. Det är ju duktigt. Gav mig egentligen bara in i debatten för att svara kool kats naiva uttalanden om beats vs text.
Eminem är världens bästa MC. Även om han inte bara har droppat feta grejjer de senaste åren, som textmässigt och flytmässigt fortfarande äger det mesta.
Diagnosen av svensk mentalitet är lika positiv som en aidssjuk analfabet
Del, Busdriver, Xololanxinxo, Qwel...ja det finns många som är bättre. En åsikt bland många förstås.
Dynamo414 P33 jaa smaken är som baken ;) håller dock med om att han inte är den bästa. (Men bland de bästa)
Xololanxinxo har jag aldrig hört talas om förrut. Jag trodde jag var rätt långt ner i underground ;O! Vad har han varit involverad i? några grupper/kollektiv? Vart ifrån är han typ? Släppt några album? Oldschool/Newschool? Kan man få lite info på denna kille?
Ah vad dum jag känner mig nu, han var ju runt freestyle fellowship och allt. Usch vad dum jag känner mig, nvm han är clean fortsätt on topic
glöm för 17 inte shapeshifters och Of mexican descent med 2mex. :)
SSII är en skiva med grymma beats, men lyrics är 1000ggr viktigare än beats. Men aaahhh.
Ch1ll , klart han har pengar i skallen. Annars hade han nog inte ens bytt stil så drastiskt som han gjort över huvudtaget... Jämför du t ex Infinite-plattan med Encore så hör du en brutal skillnad. Och det är nog ganska mycket pengar som skiljer de plattorna emellan.
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Chaplyn så kan du inte säga..Jämför du Jay-Z eller Nas på samma sätt? Eller Big Daddy Kane?
Jag pratade inte ens om dessa kisar, men jovisst. klart jag kan. Avskyr både Nas och Jay-Z i nuläget... Som många andra så droppades det tunga grejor från dessa under 90-talet.. När Jay-Z kickade med Big L t ex, då var han tung.. Sen gick det nerför...
Lyricist
2008-02-26 23:36
jag säger inte att det är så men verkar som att
Chaplyn P0 är väldigt emot utvecklingen och verkar vara lite av en "new hiphophater".
istället för att lista nytt dåligt, lista lite äldre artister som du anser fortfarnde är bra, eller blir alla bara sämre och sämre?
Lyricist
2008-02-26 23:38
tar tillbaks det där hehe känns som att det komme bli onödigt mycket offtopictjaffs :P
Haha. Det är en smak jag har bara. Jag gillar inte alls det här nya. Känns nu mer som att 50 Cent & Kanye West är ikoner för hur hiphop skall vara idag, och detta är inget jag gillar alls... Jag citerar Organism 12: "Saltvattenfisk-modet är ingenting för mig!" Det finns självklart snubbar som spottar tunga saker idag med, men då syftar jag inte på någon av dessa saltvattenfisk-rappare. Utan mer de som hållt stilen. Wu-Tang Clan är ett bra exempel.. En grupp som uppdaterade sin stil men fortf. håller kvar vid sin gamla... Aa ni hajjar var jag vill komma... That's it.. Tycker samma sak med Eminem, han var som tyngst innan han slutade med samples i beats ungefär... Nu är det osamplade plastbeats, antingen gjorda av han själv, eller någon annan som är rädd för att förlora sina dollars. That's it.
Chaplyn Haha att kanye west är en ikon för hiphop numera är iaf en stoor skam.. 50cent det han gjorde förrut är väll ah okejdå, men man vill inte att han ska ses som nån ikon.. Eminem kan jag se som en ikon, 2pac, biggie, wu-tang, cypress hill... Är dom jag ser som mest ikoner inom hiphopen.. aja, nu gick man ju lite off topic men iaf,
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi
Hehe jo, nu snackar ju du om dina personliga hiphop-ikoner osv.. Men går du fram till Jennifer F12 på stan och ber henne nämna en hiphop-artist så kommer förmodligen svaret "50 Cent" eller "Kanye West". Jag älskar hiphop, men just rapmusiken har till stor del blivit en jävla hora , då musiken styrs av dollar. That's sad.
Eminem kommer anses som en legend inom hiphopen om 20 år, great emcee.
Chaplyn, true... Samt sant på GAIA : ) aja, pengarna styr branschen numera, fortf många som kör bra musik dock så, överlever på det
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi