skivan är riktigt bra. nas har fan ALDRIG rappat såhär bra... att han efter 15 år fortfarande utvecklar sitt flow på det sättet. finns ingen bättre.
the lyrics på America och Sly fox är mycket välskrivna
JKIBMM
riktigt jävla fet! varför vill folk att han ska släppa en ny illmatic, visst den var/är otroligt grym, stilbildande, helig (på whoa iaf;)).. tycker de är fett att han kör politiskt medvetna texter, ja black president undantagen, även om han saknar klassanalys (som dpz, im tech mfl har).. så är han ju trots allt multimiljonär men kör sin grej.. många bra spår, sly fox, hero ja alla e fan bra! :D
sen kan man hata hur mkt man vill på chris brown men detta gör han grymt bra..
håller med Baldur :) ..fast jag vet inte...jag gillad einte Chris Browns lilla solo-åk i slutet av We make the world go round
JKIBMM
får man fråga om folket tycker den är bättre än Stillmatic?
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Jag gillar att så många av beatsen låter som att de skulle passa in i bakgrunden i någon dramafilm.. men tycker det är lite trist med det genomgående temat.. ras-temat that is.. vill höra Nas rappa om annat, det hade räckt med ett par låtar.. Nas är GOAT på min lista, nummer ett.. men fan blev lite besviken på detta.. texterna är hur bra som helst, men fan hans delivery är tråkigare än nånsin..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
men det är ändå Nas.. bästa plattan på mycket mycket länge.. favoritspår: America Queens get the money Testify
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
tycker hans delivery är bättre än på länge på denna skiva
kohler Skivan i sin helhet tycker jag är bättre än Stillmatic.....tycker Stillmatic har mycket större "toppar och dalar" om du förstår vad jag menar :) ..denna känns som om det är lite mer tanke bakom angående hans delivery så tycker jag den är tung...både på hip hop is dead och på denna har han vaknat till tycker jag
JKIBMM
Hero och Fried Chicken är gåshud i ansiktet
woohoo, grymt album, det ända är ju att nästan alla låtar handlar om politik, but u gotta love it
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.
5/5 Bäst albumet någonsin, blivande klassiker. Gillar man inte detta albumet förstår man inte hip-hop. Tyvärr :)
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Inte någonsin såklart, men top 5 albumet som släppts de senaste 10 åren.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
hmm verkar misstänksamt de här. förväntade mig en riktig flopp. Hur låter skivan? hörde Hero och gillade det verkligen inte.
lundahl: hahah vilket jävla bullshit.. jag antar att "Make The World Go Round" är den tyngsta hip-hop låten i historien också eller?
Keep CD alive
Hata inte på Chris Brown. Han äger RnB-scenen idag. Allt han gör är inte guld men väldigt mycket. Han lägger en tung a millie freestyle där han även rappar också om ni vill se en annan sida av honom. Sen lite off topic så har även Ne-Yo gjort en rapdiss på samma beat.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
stabil skiva, gillas , verkar som vi kommer han stabil sommar med the game på ingång snart också. ett spår ja öppnade örat lite extra för : America, riktigt jävla bra
Får väl se när man fått höra hela skivan men jag är lite besviken över producentlistan faktiskt, Nas har ändå känts som att han varit pågång ett tag nu men detta ser ut att vara ett steg tillbaka. Har dock bara hört enstaka låtar som inte imponerat samt singeln Hero som jag vart riktigt besviken över. Men men, Nas är en personlig favorit så skivan kommer att ges sin chans iaf.
C-Line P23 Har oxå hört Ne-yo freestyla över a millie men vem dissar han?
Shuu
queens get the money är så jävla braaa
lainen P26 kan lova dig att det är inget fel på beatsen denna gång :)
JKIBMM
Hm, oklart om jag kommer köpa den här...Kommer Queens Get The Money som tolva lär jag ju köpa den iaf
hur kan man inte tycka om Hero?! de flesta låtarna låter lite enformiga med nästan samma ämne hela tiden men ja hatar inte ..make the world go round var riktigt bra för det blev lite gladare stämning om man säger så.. Queens get the money, ooooooooooofffffffffff... haha skit skön skiva i andra ord
Den är skivan är sinnessjukt bra! Bästa skivan jag har hört på många många år, jag skojar inte. Instrumentalerna, texterna, jag älskar allt. Finns inget spår på skivan som jag ogillar. Låtar som queens get the money, sly fox, testify, black president, nigger och fried chicken är riktigt riktigt riktigt bra!
Favoritspår: testify Bästa skivan NAS någonsin släppt, känns det som nu.
Kanske inte bästa någonsin, haha, men riktigt jävla bra.
Sitter o lyssnar igenom nu o låtarna ja fastande för direkt va Make the world go round, testify och Untitled.
hoppas folk går ut och köper den här skivan, om lil wayne säljer en miljon+ så hade det känns ledsamt omdet här inte pusha 500 000 åtminstone :( tycker vissa låtar kunde uteslutas, och vafan har esco lets go tagit vägen? synd om folk missar den
chase the clouds away
Plattan är övertung! kroka den
.
kul att så mkt folk gillar den, synd att jag själv inte får samma "wow" känsla då jag har supportat NaS väldigt många år nu. inte alls det sounded jag hade hoppats att han skulle köra på, känns som han har försökt hitta beats som ligger mellan Jay-Z's och Lupe Fiasco's senaste.. ska ge den ett par försök till men än så länge föredrar jag "The Nigger Tape".
Keep CD alive
måste tyvärr repetera mig det handlar inte om beatet
We're not alone .. ärligt, gåshudgivande shit.. minns inte sist en låt gav det.
Soul_survivour , Aa kan inte äga en skiva där chris brown är med på en låt... Tycker också skivan är bra som fan, Nas är verkligen den som verkligen är skarp och levererar gåshud, äckligt tung. Behöver inte ens säga vilka låtar som är bra, alla vet. Han ÄR number 1.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blaze: Jag är lite osäker på vem Chris Brown är, men har för mig han är en helt OK soul/pop-sångare? Varför kan man itne äga skivor om han medverkar? Är han pestsmittad?
hehe jag tror du vet vem han är, och om inte annat så svartlistar du väl han så fort du hör honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blaze: Ja, jag tror jag vet vem han är och jag tror jag tycker han sjunger rätt bra. Jag gillar smörig R&B. Jag har nog fler smöriga tolvor med Ne-Yo och Mario än vad du verkar föreställa dig. Lite fördomsfull idag?
ThaRealness: självklart handlar det inte BARA om beatsen även om jag behöver sköna beats för att palla lyssna på en skiva med riktigt bra texter!
Keep CD alive
Blaze: Om Nas är nummer 1 så kanske du ska lita på hans omdöme när det kommer till gästartister?
C-line vad menar du?
Om nu Nas är GOAT och hans skivor är grymma. Varför skulle han inte lyckas med att välja bra gästartister till den här skivan?
Jag hade klarat mig ifall det bara va Nas på skivan. Och hans egenskaper att "välja" gäster har väl inget med det han själv levererar? Han krossar ju dom lyriskt ändå Jag tycker att The game, Busta har tunga grejer mä. Chris brown passar bra som fan, och keri hilson lägger ju reffen bra. Sen är det ju vad ja tycker palla diskutera hur man "ska" tycka. Tycker det är sjukt jobbigt att alla måste skriva med GOAT i varje inlägg nu för tiden, värsta inne grejen.
Soul_Survivor_II P30 Seriöst, kan du sluta spela så jävla äkta med att du köper tolvor hit och dit. Jag har fattat att du inte tycker om de-senaste-10-års hiphop. Ändå medverkar du i skivsläpps-trådar bara för att kritisera. Jag tror inte vi får veta sanningen, men jag kan slå vad om att min skivsamling är dubbla än din (även om du kanske "hunnit" lyssna på hiphop och musik allmänt i 7-8 år). Jag behöver därmed inte sitta här och skryta om det (vilket jag iofs precis gav risken att göra det, men var bara för att poängtera). Vad är det med den här skivan som är så mycket sämre än det han släppte på 90-talet? Är det just för årtiondet, att det var din s.k. golden era?
jsonson: Jag tror att du har missuppfattat själva grejen med forum o dyl. Att kritisera det man inte tycker om är en del i diskutionen. Sen har ju inte ens SSII kritiserat något i denna tråd. Nasskivan är bra och jag kommer plocka upp den helt klart. Bless!
"Who the motherfuckin' bawse?"
jsonson P22 WORD
Jag fattar inte heller varför folk hoppar på mig i den här tråden. Visst kan jag vara gnällig ibland. Men inte i den här tråden? Det enda jag sa var att jag inte visste om jag skulle köpa skivan. Måste höra mer. Men att jag tycker Queens Get The Money är bra och därför redan kunde slå fast att jag skulle köpa den om den släpptes som singel. Vad är grejen? Jag tror ni läser in något som jag aldrig skrev. Och om man "spelar äkta" för att man gillar Ne-Yo och Mario vet jag inte längre om jag förstår mig på nånting längre. What is the deal egentligen? Och du "jsonson". Du tror att jag inte gillar de senaste tio årens hiphop. Du har extremt fel. Jag skulle kunna lista tio favoritalbum och tio favorittolvor från vartenda år de senaste tio åren. Surfa in på min blog nån gång vet ja, så kan du läsa en hel del om nyare artister. Och det här med att jag skulle tycka att den här skivan är sämre än hans 90-talsskivor, vad fick du det ifrån? Jag är helt stum.
För att återgå on topic har jag hört ett par låter till nu och bestämt mig att jag troligen kommer att köpa LPn. Hero är en klassisk Nas-låt.
Vilka sjuka påhopp folk gör alltså. Undra vilka som lägger ner mest tid på att uppfattas som "äkta", dom som är äkta mot sig själva eller tramspåsarna som får stora mindervärdeskomplexet när dom hör ordet (nåja...) 12". Hur som helst, Nas är på toppen av sitt lir på den här skivan. Beatsen kan helt klart vara bättre. Men under de första veckorna jag hörde Reflection Eternal hade jag ungefär samma uppfattning av den. En uppfattning jag ej längre delar med mitt forna jag. Ett i mina öron totalgivet köp. Pz
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)
kom på en grej, nas fick inte döpa sitt album till "nigger" men nwa har ju släppt ett album som heter "niggaz4life" hmmmmmm........
Intressant text innehåll!!! Jag har alltid haft svårt för Nas. Verkligen föraktat och nedvärterat den mannens verk i åratal. Men på denna skiva förstog jag plötsligt hans texter. Texterna ligger ruggigt rätt i tiden. Sly Fox är extremt bra text... extremt viktigt tema. Beatsen var ganska trista men det passar Nas röst.
Crime Pays, ask the Rothschilds!