I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Nationalister" diskuterar hiphop!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-07-01 17:05

"Nationalister" diskuterar hiphop!

Great minds in action

Väldigt rolig läsning, rekommenderar att ni läser lite olika sidor i tråden.

"Fan, vad jag älskar hiphop. Geto boys har gjort en skön hitlåt som heter G-code. Annars gillar jag också Immortal Technique. Tech N9ne är även en favorit. Jag är dubbelt så mycket nazist som Svensk_Seger och fenix, ändå lyssnar jag på hiphop och kollar på fotboll. Hata mig, snälla!"

"Det finns mycket bra svensk hiphopp musik, man kan inte tänka att bara "negrer" gör sådant, jag vet många etniskt svenska artister som har gjort hiphop liknande låtar.

Som jag nämnt i trådar förut, Rocken härstammar från Jazzen som härstammar från negroider, så ni som är så petiga, ni får inte lyssna på rock, tyvärr"

"Om du är nationalist så lyssnar du inte på Immortal Technique. Då dom är uttalade kommunister och är emot gränser mellan länder."

Intressant att se deras "slående" argument :)

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-07-01 17:18
jag har alltid tyckt dom är smarta varelser.
 www.RekFoto.se

Lyricist

2008-07-01 17:22
ja, vissa blev väl tappade i golvet för mycket som små... har aldrig riktigt förstått mig på deras "val av kultur" eller vad ja nu ska kalla det
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-07-01 17:23
Jag blir helt facinerad av deras okunskap, allt de yttrar sig om blir så fruktansvärt pinsamt att jag knappast kan bli arg på dom utan istället undrar hur de kunde bli så fruktansvärt förvirrade. Hög underhållning!

2008-07-01 17:26

2008-07-01 17:57
Ett typiskt drag som karakteriserar rap musiken är brist på melodi. Istället har vi enformig monotonitet, en catchig rytm o.s.v. Lite som negrerna som dansar i djungeln till sina bongo-trummor.
Negrer saknar i högsta grad det abstrakta tänkande som krävs för melodibygge - och hamnar i monotonin, det händelselösa.
Den afro-amerikanska musiken är död, precis som den negroida jamaikanska musiken dog i mitten på åttitalet.

För mig är negermusiken en parantes i musikhistorien. En tråkig, monoton parantes.

Vit musik har alltid varit, och kommer alltid vara överlägsen.

hoohooho
 www.RekFoto.se

Groupie

2008-07-01 18:04
Hehe... ja gott folk här har vi eliten, hahahahah.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2008-07-01 18:04
tråden ligger väl lite fel också? btw
 www.RekFoto.se

2008-07-01 23:42
Lite som negrerna som dansar i djungeln till sina bongo-trummor.

Fick mig att skratta tills jag grät.

Redaktionen

2008-07-01 23:58
Tänk vad mycket energi det måste gå åt att gå runt och hata hela dagarna. Vi lever ju i ett multikulturellt samhälle med människor från alla världens hörn. Jobbigt och göra en måndagmorgon ännu värre pga det stiger på en färgad person på bussen. hahahahahaha snacka om att ha fått människans existens om bakfoten..
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Producent

2008-07-02 01:08
Hahahaha!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
DJ

2008-07-02 10:22
Haha, "Ett typiskt drag som karakteriserar rap musiken är brist på melodi" No shit Sherlock!!!

Underbart också att se att nån av dem har kommit på det absurda i "nazirock". Har alltid tyckt det är extremt kul att man lyssnar på ursprungligen svart musik som rock samtidigt som man claimar rasism. Att kunna lyssna på rock men INTE hiphop pga att man är rasist var en härlig logisk kullerbytta! Men det är ju så det brukar vara med de här människorna. Lämna logiken vid dörren.
DJ

2008-07-02 10:29
Sen gillade jag att det skulle krävas MER abstrakt tänkande för melodisk musik. Att tralla med i en dansbandslåt är väl det mest konkreta tänkande som finns.

2008-07-02 11:54
Hahaha sant...

De är roliga helt enkelt. De faller på sitt eget grepp ganska ofta :D
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-07-03 04:55
haha ja deras dumhet är fascinerade.kan dock säga det samma om många whoa medlemmar.
DJ

2008-07-03 09:44
kraid: Haha, sant. Men jag tycker nog ändå den här dumheten ligger på en helt annan nivå. Visst känner man igen sandlådekäbblet a la "jag är dubbelt så mycket nazist/hiphoppare som". Men rasbiologi är nog fortfarande det mest korkade som finns. Särskilt 2008. Fullt i klass med att tro att jorden är platt.

2008-07-03 11:43
Kul att vissa nassar börjat digga Cypress Hill tycker jag. Muggs, B-Real och Sen Dog representerar väl hela färgskalan?
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-07-03 12:16
Nordisk.nu är alltid kul att läsa på.

Nackskott på hela bunten där altså.

2008-07-03 12:23
haha underhållnig på högsta nivå!
JKIBMM

2008-07-03 12:49
Haha, jag gick in och kollade på nordisk.nu, där fanns ett inlägg om en youtube video om Daniel Wretström som tydligen innehöll rap. Var ju såklart tvungen att kolla in klippet och till min förvåning var det låten "sex liv på en kväll" av vår alldeles egna whoarappare Juiz som spelades i videon. Undrar vad killen tycker om att hans musik används i ett sammanhang som detta.

2008-07-03 13:19
ja va tvungen att gå in och kolla där också, skrämmande hur man kan skirva så om andra människor som folk gör där, fy faan säger ja bara.

2008-07-05 11:50
trodde rocken härstammade från bluesen och countrymusiken. och att den sista killen trodde att Immortal Technique var en grupp.
Fuck karma, I don't need karma!

2008-07-05 11:54
hahahhahaha, sen skulle man väl iofs som rasist kunna lyssna på kass svennehiphop, det är inget svart med det alls..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-07-05 14:39
Haha, jag gillar personen som använder hej som nick.
Han/hon sitter ju och höftar på ganska fläskigt med bullshit om allt möjligt :D
T ex att i antika Grekland innan de beblandades med underlägsna raser framförde man poesi rytmiskt och att det kan vara därför vita idag uppskattar rap :D
haha, så jävla sjuka argument folk kan ha.
Hjärntvätt here i come!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-07-05 18:41
nytt favoritforum i klass med det där gamla forumet fför unga brats :)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2008-07-05 23:45
... men det finns inget som slår det där klippet med en "nationalist" i TV-debatt:

"helst skulle jag vilja flytta till ett land där dom inte tar emot invandrare"

2008-07-06 17:58
Diskuterade det här med en nasse förut.. Som först hatade hip hop, men älskade det emot slutet... För jag frågade honom.. Liksom.. "Varför hatar du hip hop musik, det är ju mest en bunt svarta som snackar om att mörda varandra?" ...allt möjligt annat självdestruktivt med..

...undrar förresten hur jazztrummor passar in i den där grabbens världsbild...

...jo, Blaq poet har inte släppt sin platta än va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-06 18:16
usch dom ger nationalister dåligt rykte
Street savvy

2008-07-06 20:01
haha det har dom ju inte redan eller hur? haha
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-07-07 11:45
... men det finns inget som slår det där klippet med en "nationalist" i TV-debatt:

Är inte det typ lorry?
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR
DJ

2008-07-07 12:00
Skönt att man inte kan skilja på Lorry och riktiga nazister. Det säger en hel del. Så svårt att driva med dessa människor. De är alltid värre själva ändå.

2008-07-07 13:32

hahahaha, jvlar om den va forell så ärom verkligen svåra att överträffa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-07 13:37
Jag blev banned for life fårn nordisk.nu, skrev i ett inlägg där någon hade betlat pengar till NS, och så visste han inte ritkgit vad han bidrog till, alltså om dom höll seminarium, tidsskifter m.m.
Så skrev jag typ du måste ju vara dum om du betalar för något du inte vet vad det är och om han t ex trodde att dom skulle ha utställning på mässan inget direkt så men lite skämtsamt, men dom banna mig på 3 min typ haha bastards

2008-07-07 15:30
Svart musik lyfts ofta fram av judar som äger skivbolagen, i syfte att öka rasblandningen, och att få de patetiska negrerna (som till utseende ser ut lite som apor), att verka "tuffa" & "balla".

Sen försöker ju judeslavar journalister, och jude-journalister ofta tolka musikhistorian ur ett felaktigt "svart" perspektiv, vilket beror på att de propagerar för rasblandning, samt att judar ogillar vita
.

2008-07-07 15:45
Det finns knappt ord för hur mentalt efterblivet detta slödder är, haha..

2008-07-07 16:02
Ytterst underhållande! :D Tack för tipset!
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-07-08 01:44
Snillen spekulerar

Dags för en ny kanal 1 serie

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-07-08 18:23
Haha asså jag blir typ arg på dom :( Släpp in värmen i eran värld, låt positiv energi flöda annars kommer dom förmodligen sakta men säkert sjunka som titanic men har inte så stor koll på dom egentligen men vad man läste :P

2008-07-08 20:35
Syskon ska inte ha barn ihop och inte kusiner heller.

2008-07-08 23:51
hur fan går det ihop att hänga på en nationalistisk internetportal/forum för vita/svenskar" och lyssna på common?
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2008-07-08 23:53
Bagheera & Soul_survivor:

Okej, visste inte. Har bara hört det ett antal gånger att nån ska ha sagt så i TV. Ganska kul ändå ;)

2008-07-08 23:54
Svart musik lyfts ofta fram av judar som äger skivbolagen, i syfte att öka rasblandningen, och att få de patetiska negrerna (som till utseende ser ut lite som apor), att verka "tuffa" & "balla".

Sen försöker ju judeslavar journalister, och jude-journalister ofta tolka musikhistorian ur ett felaktigt "svart" perspektiv, vilket beror på att de propagerar för rasblandning, samt att judar ogillar vita

HAHAHAHAHAhAHAHAHA!

2008-07-09 00:52
judar är ju vita? O_O
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-07-09 01:49
Vafan, är min signatur fejk? Sugigt.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-07-09 03:50
sjukt underhållande detta :D

2008-07-09 12:42
MC_Snällman P21

hur fan går det ihop att hänga på en nationalistisk internetportal/forum för vita/svenskar" och lyssna på common?

Sen när är der ok för någon att lyssna på Common?
Street savvy

2008-07-09 19:37
sen igår, kolla okayplayer.com för officiellt uttalande

doggson P22

judar är ju vita? O_O
inte nödvändigtvis... finns ju en massa svarta/bruna/regnbågsfärgade judar. men jag antar att ras väger tyngre än hudfärg i en nazists ögon, går man runt och är stolt över sin hudfärg har man nog inte alltid så lätt att tänka efter
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2008-07-10 01:54
"Snoop "dawgy dawg" dogg"
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-07-10 02:27
Känns grymt att lyssna på A Tribe Called Quest Youtubelänkat från Nordisk.nu
Roc Nation Invasion! 19/7 - 2008

2008-07-10 19:57
Tack vare dom ska jag lyssna på tysk hiphop hela kvällen, tackar.

2008-07-14 21:11
Changed P20: jadu det är ju inte direkt deras åsikter jag förmedlar i låten.

har sagt det till dme som gjort videon också. men dem fortsätter tro det handlar om den där nazi ungen som blev dödad