Nas+beats=oftast tråkigt
Är det bara jag som har reagerat på att Nas är dålig på o välja beats? Han levererar verkligen på VARJE låt jag har hört, men eftersom jag nästintill alltid lyssnar på beatet i förstahand blir det väldigt svårt att hitta några "riktigt" sköna låtar med honom. Det är verkligen synd för när beatet är bra blir låten så sjukt jävla bra. Exempel: N.Y State Of Mind, Affirmative Action & Got Yourself A Gun. Jag skulle behöva lite tid för att sätta ihop 10 låtar med Nas som jag verkligen gillar där helheten är riktigt bra, så nu vill jag gärna ha lite tips om jag har missat några under mina genomlyssningar av hans material. Så droppa de låtar med Nas (och gärna collabos, inhopp, osv) där helheten är riktigt bra! Förutom de jag skrev där uppe så kan jag tipsa någon om två riktigt bra till som även inkluderar hans gamla grupp The Firm (vilka var sjukt talangfulla, varför slutade dom i huvudtaget?!?!?!): Phone tap & Firm Fiasco. Tack på förhand och Fred ut!
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
Dance, Thiefs theme.. eller lyssna på hela Illmatic och Stillmatic.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nu senast så.... sly fox, black president och hero.
life is still a bitch.... but sometimes to unwind she lets me feel her tits.
The Message Nas Is Like Fetus My Way 2nd Childhood Not Going Back ft. Kelis Memory Lane Take It In Blood Shootouts Destroy & Rebuild My Country Money Is My Bitch Själv tycker jag han valt fina beats ofta. kanske inte på senaste plattorna men... De där låtarna kan man inte klaga på beatet...
"life's a garden, dig it."
På hans senaste album har han sjukt dåliga beats. Han borde anställa någon mer öra för sådant, typ Mega.
jagvillocksåhaenblog.com
The Firm la väll ner för att dom inte höll som grupp.. Jävligt tight uppställning på papperet men blev mkt tjaffs och dom verka inte ha funka bra ihop enligt vad jag läst.. Sen kicka dom Cormega och satt in Nature istället, vafan liksom, då kan dom lika gärna lägga ner skiten. Sen blev ju Plattan mer eller minde en flopp, även om Affirmative Action, Firm Fiasco och Phone Tap är sjukt feta låtar i mina öron.
"life's a garden, dig it."
Jag håller med. Nas väljer oftast usla beats. Typ en bra beat på Hiphop Is Dead t.ex. Hela Illmatic har ju klanderfria beats. STILLmatic, God's Son, Lost Tapes och It Was Written är mestadels bra beats. Dock har han gjort fler dåliga än bra låtar totalt, enbart pga sin usla bedömning av beats.Den här nya verkar ju också bara ha en riktigt bra. Problemet med Nas är att han väljer dåliga kommersiella beats. Ska man välja plastiga MTV-beats ska dom åtminstone kännas hittiga. Vem fan vill höra kommersiella beats utan hitpotential, det är ju the worst of both worlds...
Ja, han försöker välja kommersiella men träffar helt fel.
jagvillocksåhaenblog.com
Många klagar på att Nas väljer fel beats men jag håller inte med. Illmatic, It Was Written och The Lost Tapes är klockrena skivor rakt igenom med klockrena beats. I AM kan jag hålla med om att där finns en hel del dåliga beatval, dom enda mindblowing beatsen på den plattan är N.Y. State of Mind Part II och Nas Is Like. Resten är inte alla dåliga, men pretty average. Nastradamus är väl den skivan där han på börjar fokusera sig på pengarna i första hand och materialet i andre hand, men jag diggar ändå beats som Life We Chose, Project Windows, Come Get Me. Stillmatic är rakt igenom tung på alla punkter. Även God's Son har många feta beats. Streets Disciple har också en del men han kunde skippa dom wacka och gjort en en-disc skiva. Hiphop Is Dead är den jag diggar minst efter Nastradamus när det kommer till beatsen, men där finns fortfarande en del guldkorn. Untitled är en av årets tungaste skivor på alla punkter och jag kan inte hata på t. ex Hero även om den hade varit bättre utan Keri Hilson. All and all, om man jämför med många andra rappare, håller han en hög nivå. Visst är det en smaksak men jag förstår inte varför så många hatar på hans beatval.
Shoot 'em up
Hero
Här är en låt som har KEFFT beat. Men Nas lyckas ändå leverera.
One Love
Medan någon jeppe har lagt på ett annat beat samt Akon på refrängen i denna remix;
One Love (remix)
Vilken låter bäst?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
checka gods stepson med 9th wonder beats rakt igenom, finns några godbitar där. annars är ju hela illmatic som sagt klockren.
Chico:
Här är en låt som har KEFFT beat. Men Nas lyckas ändå leverera. One Love Länkade du fel? Lätt en av de tio bästa beats han haft nånsin ju!
9th Wonder hade varit en bra producent om det inte hade varit för hans keffa trummor.
Haha, One Love har keff beat? Det var det dummaste jag har läst i år tror jag.
jagvillocksåhaenblog.com
NY STATE OF MIND var ju perfekt. Det beatet illustrera hans New York mentalitet. Du moste forsto dig po hans texter... Han valjer inte beats for att dom loter bra. Han valjer beats for att dom passar in i mentaliteten han hade nar han skrev texten.
My way är ju så underbar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nasse får inga props när det kommer till beat selection
Lite Colabs osv då Hi-tek feat Common & Nas - music for life Az feat Nas - The Essence Raekwon feat Ghostface Killah & Nas - Verbal Intercourse Scarface feat Nas - In beetwen us Ingen kan säga att nån av dom låtarna är dåliga??!
Men lika glad är jag för det!
Kramer: Haha, va? PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
illmatic beatsen är riktigt sköna
music for life är så sjukt "underskattad"! hade nästan glömt bort den.. så jävla bra!
ses
Tillochmed Fat Joe har bra beat på sitt jävla album, det betyder inte att han har bra beat. Nas har gjort 90 album så det är klart som fan han lär ha ett par sköna beats. Hans beats suger 90% av tiden. Så lägg ner trådjäveln och sluta dickryda Nas.
http://famousbefore.tumblr.com
Personligen så älskar jag det mesta med Nas! tycker att vissa beats är en aning tråkiga men hans rap lyfter alltid upp låtarna
Hur kan man säga att One Love är kefft.. :'( Gör ont i hjärta och själ..
sikH P19:
Tillochmed Fat Joe har bra beat på sitt jävla album, det betyder inte att han har bra beat. WTF?
Nas har gjort 90 album så det är klart som fan han lär ha ett par sköna beats. WTF, igen?
Låter inte som om du vet särskilt mycke om Nas eller hans musik...
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE" Spöket i Scary Movie
Soul_Survivor_II P30 m.f Beatet är så jävla out of place när det ligger tillsammans med Nas verser. Det är som man lyssnar på 2 helt olika låtar som nån bara lagt på varandra.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Ska jag var helt ärlig så visst, NAS är inte riktigt tight på att välja produktioner.. Inte för att många av produktionerna nödvändigtvis är dåliga men de passar bara inte in just i helheten, till acapellan osv osv. Detta är ett senare fenomen, ta t.ex. Illmatic, den är ju nästan perfekt komponerad, en av de bästa hiphopskivorna ever.
Jag måste ju säga att illmatic ÄR en väldigt bra producerad skiva, men efter ha hört N.Y State Of Mind så känns dom andra lite bleka. Det är iaf min uppfattning. Får liksom inte samma helhetskänsla på produktionerna som jag får från t.ex The Infamous (Mobb Deep) och Resurrection (Twista), vilka jag tycker är två sjukt bra producerade skivor. Sen tycker ju självklart alla lika, annars skulle inte det komma lika många inlägg på whoa ;) Men bra kvalitet på inlägg i denna tråd faktiskt, tackar för det! Ska kolla upp collabos'en som neapaal listade. Kan även tipsa om en annan skitnajs collabolåt: Nas ft Az - Mo Money, Mo Murder Homicide
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
Word_Em_Up X4 Låter inte som om du vet särskilt mycke om Nas eller hans musik.. Eh du trodde väl inte att jag menade
90 album? Herregud.
http://famousbefore.tumblr.com
Chico: Well, då måste vi agree to disagree. Har alltid tyckt han NAILAR den skiten...
Hans beatsval är ofta OK bara. En artist av Nas' kaliber vill man höra över bättre beats. Problemet ligger i att han oftast väljer att jobba med Salaam Remi och L.E.S., som båda är bra producenter när de väl får till det men ofta är det en hit eller miss.
ärligt så hade jag nog blivit mer besviken över beatval ifall han jobbat med Dre eller Timba.....Stic.man och premo är två producenter som funkar riktigt bra med Nas
JKIBMM
Midas: Haha, One Love har keff beat? Det var det dummaste jag har läst i år tror jag. han menade troligtvis hero
ch
Kitti P1 premo funkar bra med alla artister.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
bara jag som tycker att Hero bara är en i raden av Nas alla dåliga beat val?
Hero funkar för mig, de flesta beatsen han rappar på brukar va sämre.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Hate me now? Varför har inte den låten nämnts? Eller har jag missat den?
If i ruled the world?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."