I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur upplevde ni Tupac innan han dog?

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2008-09-05 03:05

Hur upplevde ni Tupac innan han dog?

Hur såg ni på honom? hur kändes hans musik då? hur ni tog emot den? hur betydelsefull var den då? Min tolkning av Tupac kommer från nutiden, tv-inslag, rappare, dokumentärer och personer som speglar martyren Tupac.

Jag har t ex sett Resurrection som ger mig ett gott intryck av honom, som visar hur vettig han var, men hur uppmärksammades hans budskap, hans uttalanden och hans politiska engagemang när han fortfarande var vid liv? Har också hört Matts Nileskärs intervju med Pac, där dom fritt talar samhällsproblem, hur tog dåtidens svenska hiphopare emot detta?

..iom att jag inte riktigt lade märke till honom före hans död, iom att jag inte började lyssna på hans plattor (som han gjorde när han levde) på riktigt förräns 98-99 så skulle det varit intressant att veta hur ni (främst heads från den tiden) upplevde Tupac Shakur innan hans död. Ser fram emot era svar!