I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jedi Mind Tricks

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-09-12 21:13

Jedi Mind Tricks

jag föreslår att vi har en seriös diskusion om denna duo. folk som ska spela märkvärdiga och vara spydiga är inte välkommna! enligt min åsikt är stoup- the enemy of mankind en av dagens bästa hiphop producenter. vinnie paz lägger riktigt schyssta rim över beatsen också. jag har hört att jus allah ska komma tillbaka till gruppen. någon som vet något om det?

Zittla - The Fatal

2008-09-13 10:40
Stoupe är en riktigt skön proddare. Har nog aldrig hört ett dåligt beat från den schnubben. Vinnie Paz låter ganska likt hela tiden men det sättet han låter på är skitfett. Men han är inte den bästa i supergruppen AOTP, dock. Men helt klart en fet duo!

Ang. Jus Allah:
In an interview conducted in September 2007 on the Art of Rhyme website, Jus Allah announced that he has rejoined Jedi Mind Tricks. In the interview he states that "I'm back in the group and that I'm focused on... putting out the next Jedi Mind Tricks album... a History of Violence." In addition, he says that he has rejoined Babygrande and that the entire "All Fates Have Changed" fiasco has been put in the past and was in large part a misunderstanding.. Babygrande will also be releasing Jus Allah's next solo album, The Colossus.
/Wikipedia

2008-09-13 10:59
Tycker det är en allmänt bra grupp. Stoupes produktioner är för det mesta grymma och vinnie lägger det alltid bra. Dock är det en ganska enformig grupp som man inte lägger allt för mycket tid på att lyssna av. Främst tack vare vinnie's texter är dåligt varierande och han låter likadant hela tiden. Det funkar om man lyssnar på enstaka låtar då och då men jag kan inte tänka mig o sitta o lyssna igenom hela album med jmt, blir för enformigt!
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!

2008-09-13 13:15
Jag älskar dom, Vinnie Paz är bland de bästa rapparna. Jag tycker däremot inte att det är ett plus att Jus Allah ska tillbaka.

2008-09-13 14:00
Håller med peno. Har ingen speciell kärlek till Jus, och jag tyckte gruppen klarade sig bra. Var ofta gott om collabs och sido projekt, så därför behöver inte JMT några fler medlemmar.

Stoupe är en av de bästa enligt mig. När Legacy of blood kom så låg jag och fick öronorgrasmer i flera veckor. Hans beat, med Vinnie's texter/flow, dödade.

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-09-13 15:26
gillar verkligen stoupes produktioner, hade velat höra honom prodda mer åt andra snubbar ocjså, typ som canibus albumet har ju sinnesjuka beats också. paz tyckte jag var roligare börjar tröttna på att höra honom berätta hur han döda ngn om och om igen. han har cool röst men hans läge blir ibland monotont att lyssna på i längden.

2008-09-13 15:27
jag ser faktiskt fram emot att höra hur det kommer att låta med jus allah i gruppen. fast jag kan hålla med om att dom klarade sig bra utan honom också. mitt favoritalbum är visions of gandhi.
Zittla - The Fatal

2008-09-16 11:47
efter att först ha gjort ett rent flumalbum (the psycho-social) och ett album med enbart bangers (violent by design) tycker jag att det gick utför. både genom jus' avhopp och att vinnie började rikta in sig på tråkiga ballader och lika tråkig självreflektion.

visions of ghandi var fortfarande halvt relevant men efter det så har de i snitt haft 5 lyssningsbara låtar per skiva, vilket är tråkigt.

när de gör vad de kan bra (bangers med feta beats) så är det underbart, när de gör det där andra smörskiten så är det frågan om varför de ens håller på.

tur att man kan damma av sin violent by design med jämna mellanrum och drömma sig tillbaka.
meh!

2008-09-16 17:06
^^vi kanske har olika definitioner av vad en "banger" är, men imo så skulle jag inte kalla många tracks på VBD för bangers, det är ett jäkligt bra album med enhetligt sound rakt igenom, men beatsen, missförstå mig inte nu, de är väldigt bra och välarbetade, men de är ju långsamma och dova låtar. för mig inga bangers

2008-09-17 11:29
En av dem bästa grupperna. Vinnie Paz ren talang!

2008-09-18 15:32
håller med philip om att violent by design har ett dovt sound. skivan är mixad så att det ska låta "underjord" verkar det som. riktigt bra album tycker jag. men definitivt inte deras enda bra album. Vinnie Pazs texter har blivit mer personliga med tiden och det ser jag som positivt.
Zittla - The Fatal

2008-09-18 22:22
En av mina absoluta favoriter. Stoupe levererar konstant bra beats, Vinnie lägger bra verser. Det enda problemet är som sagt variation. Jus Allah kanske kommer röra om lite, vem vet.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-09-19 13:34
Jag ser hellre något nytt med AOTP än något nytt med JMT!

Men Vinnie är grym. Samma med Stoupe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-19 14:00
Tror det kommer bli tungt när jus kommer tillbaka.

2008-09-23 17:50
jag hoppas att det blir tungt när jus kommer tillbaka. om han gör det lika bra som på singeln med icon the mic king så kommer det bli lysande.

så kanske jag slipper bli ledsen över att vinnies själömkande gnäll upptar större delen av ännu en skiva jag haft förhoppningar om.
meh!

2008-09-24 06:24
JMT har alltid en speciell plats i mitt hjärta. En polare spelade det för mig, och har sen dess bara lyssnat på hiphop.
Ska bli jävligt intressant med Jus för övrigt.
Bad man from the trashcan.