Albumsläpp 2009
Vilka hip hop-album kommer släppas under året? De jag har koll på och ser fram emot är Busta's, M.O.P's, Strong Arm Steady's, Rhymefest's, Guilty Simpson's (med Black Milk och Sean Price) och Jay-Z's (kanske glömt nåt).
TURN IT UP!
Grandmaster Flash - The Bridge: Concept Of A Culture Label: Strut February 3, 2009 P.O.S. - Never Better Label: Rhymesayers February 3, 2009 Teriyaki Boyz - Serious Japanese Label: Phantom Sound & Vision February 3, 2009 Madlib - Beat Konducta Volume 5-6: A Tribute To… Label: Stones Throw February 10, 2009 Beastie Boys - Paul's Boutique: 20th Anniversary Edition Label: Capitol/EMI February 10, 2009 E.S.G. - Digital Dope Label: Gracie/EMI February 10, 2009 C-Rayz Walz - Who The F**k Are You? Label: Kingz Link February 10, 2009 N.A.S.A. - The Spirit of Apollo Label: Anti February 17, 2009 Zion I - The Takeover Label: Gold Dust February 17, 2009 K'NAAN - The Troubador Label: A&M February 24, 2009 Z-Ro - Greatest Hits Label: Rap-A-Lot/Asylum February 24, 2009 Pryslezz - Death Of A Man, Rebirth Of A King Label: King Ape/Lightyear February 24, 2009 Project Pat - Real Recognize Real Label: Asylum February 24, 2009 Joe Budden - Padded Room Label: Amalgam Digital February 24, 2009 Jacki-O - Lil Red Riding Hood Label: Jack Move/EMI February 24, 2009 Cesar Comanche - Die In Your Lap Label: ABB February 24, 2009 8Ball - Memphis All-Stars: Cars, Clubs, & Strip Clubs Label: 8Ways February 24, 2009 B-Real - Smoke N Mirrors Label: Duck Down February 24, 2009 Havoc - Hidden Files Label: Koch February 24, 2009 Birdman & Rick Ross - The H Label: Cash Money March 2, 2009 Bizzy Bone - Back With The Thugz Label: Hi Powered Entertainment March 10, 2009 J-Hood - Talez From The Hood Label: ODG March 10, 2009 Jadakiss - The Last Kiss Label: Roc-A-Fella/Def Jam March 10, 2009 Krumbsnatcha - Hidden Scriptures Label: Str8 Up March 10, 2009 Mims - Guilt Label: American King/Capitol March 10, 2009 Keelay & Zaire - Ridin High Label: RNLG March 10, 2009 Glasses Malone - The Beach Cruiser Label: Hoo Bangin'/Cash Money March 10, 2009 Killa Tay - Tay Capone Label: West Coast Mafia March 10, 2009 Bubba Sparxx - The Impolite Gentleman Label: Koch March 10, 2009 Brother Ali - The Truth Is Here Label: Rhymesayers Entertainment March 10, 2009 Greg Street - Certified Worldwide Label: Interscope March 10, 2009 D-Block - Prepare For Glory Label: Koch March 10, 2009 Aaron Lacrate & Debonair Samir Present... - B-More Club Crack Label: Milkcrate/E1 March 10, 2009 Capone-N-Noreaga - Channel 10 Label: SMC March 17, 2009 Mr. Lif - I Heard It Today Label: Bloodbot Legacy Enterprises March 17, 2009 Gorilla Zoe - Don't Feed The Animals Label: Bad Boy March 17, 2009 7th Veil (Kool Keith & H Bomb) - Stoned Label: L.A. Hill March 17, 2009 Ron Browz - Etherboy Label: Universal Motown March 17, 2009 Missy Elliott - Block Party Label: Atlantic March 17, 2009 Shawty Lo - Carlos Label: Asylum March 24, 2009 MF Doom - Born Like This Label: Lex March 24, 2009 Guru - Guru 8.0: Lost And Found Label: 7Grand March 24, 2009 Camp Lo - Stone & Rob Caught On Tape Label: Soulfever Inc. March 24, 2009 Busta Rhymes - Back On My B.S. Label: Universal Motown March 24, 2009 Bow Wow - New Jack City, Part 2 Label: Columbia March 24, 2009 Slim Thug - Boss Of Bosses Label: Koch March 24, 2009 Suga Free - Hi Power Pimpin' Label: Hi Powered Entertainment March 24, 2009 Peedi Crakk - A Night In The Life Label: Amalgam Digital March 24, 2009 Paul Wall - Fast Life Label: Asylum March 24, 2009 Ciara - Fantasy Ride Label: Jive/LaFace March 24, 2009 Jim Jones - Pray IV Reign Label: Sony March 24, 2009 Tha Realest - Witness Tha Realest Label: RBC March 24, 2009 Yukmouth - The West Coast Don Label: RBC March 24, 2009 Joe Budden - The Growth Label: March 28, 2009 Eve - Here I Am Label: Geffen March 31, 2009 Aceyalone - The Lonely Ones Label: Decon March 31, 2009 JR Writer - CineCrack Label: Babygrande March 31, 2009 DJ Drama - Gangsta Grillz 2: The Album Label: Grand Hustle/Atlantic March 31, 2009 Mike Jones - Voice Of The Strees Label: Asylum March 31, 2009 Kid Sister - Dream Date Label: Fool's Gold/Downtown March 31, 2009 Mos Def - The Ecstatic Label: Downtown March 31, 2009 50 Cent - Before I Self Destruct Label: Shady/Aftermath/Interscope March 31, 2009 Blame One - Days Chasing Days Label: Soulspazm March 31, 2009 Eligh & Jo Wilkinson - On Sacred Ground: Mother & Son Label: Legendary Music March 31, 2009 UGK - 4 Life Label: Jive/Zomba March 31, 2009 källa: hiphopdx.com (google)
Såg inte Cormega's Born & Raised, men det kanske inte finns något datum än...men den kommer i vår.
Jadakiss och D-Block släpper garanterat inte samma dag.
your heart pump project kool-aid
varför inte, de ligger på olika bolag o d-block kan ju rida på jadas release eftersom han är frontfiguren i d-block
Jag tror D-Block skivan kommer bli försenad.
Jag ser fram emot: 50 Cent - Before I Self Destruct Asher Roth - TBA Bubba Sparxx - The Impolite Gentleman Charles Hamilton - TBA Eminem - The Relapse Eve - Here I Am Dr Dre - Detox Dizzee Rascal - TBA Jay-Z - The Bluprints 3 Justin Timberlake - TBA JR Writer - CineCrack Lil Wayne - Rebirth Lily Allen - It's Not Me, It's You Mike Jones - Voice Of The Strees Missy Elliott - Block Party Mims - Guilt Slim Thug - Boss Of Bosses Timbaland - Shock Value 2 Xzibit - TBA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det kommer iallafall bli ett fett år! Många feta släpp.
8Ball - Memphis All-Stars: Cars, Clubs, & Strip Clubs Slim Thug - Boss Of Bosses Charles Hamilton - TBA Kid Sister - Dream Date Birdman & Rick Ross - The H Z-Ro - Greatest Hits Glasses Malone - The Beach Cruiser Joe Budden - The Growth Jim Jones - Pray IV Reign Mycket feta saker som kommer i år
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Raekwon - OB4CL 2 Dr. Dre - Detox Jadakiss - The Last Kiss Eminem - The Relapse Havoc - Hidden Files Saigon - The Greatest Story Untold om den nu kommer... Papoose - TBA om den nu också kommer...
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
tror någon verkligen att Papoose, Saigon, Joel Ortiz osv kommer att få släppa ett album någon gång?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hur menaru fresh2death att de inte får eller att de bangar ?
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
hur länge har det snackas om att de ska släppa album. och hur många label har dom blivit droppade från? Och ingen av dom lyckas få mer hype än en freestyle/battel rap på någon smack dvd....
tror någon verkligen att Papoose, Saigon, Joel Ortiz osv kommer att få släppa ett album någon gång? sant..
men är inte Saigon kusin med Jay-Z??
jag har för mej att jag har läst det någonstans, men isf, varför drar inte mr. jay i några trådar och fixar skivsläppet? eftersom han sitter VD just nu på Def Jam, om jag nu inte har fel
ingen aning om dom är kusiner... Men Jay-Z är inte VD/president för Def Jam. Han har någon annat stor position på Universal Music... tror jag... Han fick väl avgå efter föredettingar (artister) som LL Cool J började bitcha om att Def jam inte satsade på alla artister... Och Jay-Z är väl känd för att få all promotion och sedan får resten av def jam artisterna en eller kanske två videos. Men har man släppt minst en skiva per år mellan 1996-2007. Och dom säljer bättre än alla andra artister på def jam. Så är det väl inte konstigt vem man satsar på först!
Dead Prez - Information Age
Skivorna som kommer finnas i min samling innan året är över är iaf: UGK - 4 Life Mike Jones - Voice Of The Strees DJ Drama - Gangsta Grillz 2: The Album Paul Wall - Fast Life Slim Thug - Boss Of Bosses Busta Rhymes - Back On My B.S. D-Block - Prepare For Glory Brother Ali - The Truth Is Here Jadakiss - The Last Kiss Birdman & Rick Ross - The H B-Real - Smoke N Mirrors 8Ball - Memphis All-Stars: Cars, Clubs, & Strip Clubs Project Pat - Real Recognize Real Z-Ro - Greatest Hits Beastie Boys - Paul's Boutique: 20th Anniversary Edition Grandmaster Flash - The Bridge: Concept Of A Culture Jay-Z - The Bluprints 3 Charles Hamilton – TBA Dizzee Rascal – TBA B.O.B – TBA
Högt liv
ja okej.. men endå lite skumt att de inte får någon chans när det gäller skivsläppet.
felet är väl att dom själva inte lyckas bygga upp någon hype eller tillräckligt stor fanbase som skulle kunna tänka sig att köpa deras album... Och att dom helt enkelt är riktigt tråkiga rappare...
ingen som hört mer om eminems album? :/ hörde honom Själv säga på tv i december att de skulle komma januari eller febuari.. men borde man inte vetat de redan då? :S
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
felet är väl att dom själva inte lyckas bygga upp någon hype eller tillräckligt stor fanbase som skulle kunna tänka sig att köpa deras album... Och att dom helt enkelt är riktigt tråkiga rappare... Helt rätt, jag tycker att pap har en sjukt grym lyrisk förmåga, men samtidigt så låter det som att han har fått en ordlista i julklapp av Saigon. Och Saigon har väll släppt en singel för några månader sen, om inte längre tillbaka. Det kan också stämma det med fanbase som du säger, men papose har ändå, verkligen bajsat ut, mixtape efter mixtape. Vilket bevisar att han är riktigt jävla hungrig efter stjärnstatus.
Eminem... ja du. om de säger att den skulle komma ut vid januari, februari så borde den ha gjort. Har aldrig varit med om att skivsläpp skjuts upp :P .... heeh
Jag har inte sett någon promotion alls för Eminem's nya skiva!?
jag har inte heller sett ngt alls :S liksom, eminem brukar alltid släppa första singlen 1-2månader innan albumsläppet. men fortf ingen singel. kör han på ny taktik? :/ fan asså, börjar bli otålig ju!:P
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
crack a bottle släpptes ju iof för ett tag sedan..
men det är inte singel till albumet. för de första så har han aldrig haft sån typ av låt som första singel till sina album. och sen så som sagt, så är det ingen singel. blev ett släpp bara för den läckt ut redan så.
Ryan Leslie - Ryan Leslie ser jag fram emot :)
http://djneno.com <-- Lyssna på ny musik och lite annat bullshit
joel ortiz har väll redan släppt sin debut
terms tribute till dilla "if heaven was a mile away" som släpptes typ nyårsdagen borde alla höra, helt galen.
kle1: Ja, det är riktigt bra. Alla låtar har ju Dilla-beats så resultatet kunde helt enkelt inte bli annat än grymt. Det enda tråkiga med det hela är att typ ingen som är med på skivan har riktigt samarbetat med Dilla. Inte ens Termanology vad jag vet. Kan kännas lite löjligt att de spelar på "varumärket" J Dilla, som min kompis David uttryckte det.
TURN IT UP!
Dilla: Jo du har rätt. Men Term hade väl knappt kommit in i branschen riktigt när dilla fortfarande var i livet. Kan ju med vara att han varit en stor förebild bara och han ville hylla honom för han göra grymma beats :) Att det är grym musik går ju inte heller att komma ifrån, Terms vers på "Say It" är ju helvild!
Metalface och Raekwon kommer att droppa bomber!
Någon som vet något om Royce Da 5'9" Street Hop och U-N-I samt Self scientific?
Några som jag tror inte nämnts (alternativt är intressanta för de med samma smak som jag): Brother Ali- Us (höst) Cage- Depart From Me (om nån vecka) Eyedea & Abilities- By The Throat (juli) Blueprint -?? I Self Devine- Höst har det sagts. Sims- False Hopes 14- ?