i hate the word swagger.
Sen när började hiphop handla så mycket om ordet swag/swagger? JA, jag vet vad det betyder, men jag skiter fullständigt i hur feet swag rappare har. Verkar som det inte är lika viktigt och skriva bra längre, eftersom 90% handlar om det ovannämnda. Blir lika trött varje gång det dyker upp i mina högtalare,och hoppas inte jag är ensam om det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har också tänkt på det, men det har varit mest ett konstaterande. Inget hat.
Göteborg på låtsas.
Håller med om att det andvänts lite väl ofta nu det senaste året. Men förstår inte varför du stör dig?...För att det andvänts så mycket inom "komersiell hiphop" som förstört den riktiga hiphopen eller? Jag relaterar det mest till T.I. tycker det ordet definerar han grymt bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hobbs P24 Ja hata var kanske var att ta i , men you get the picture hehe.Blaze_We P22 Ja delvis därför. Förstår också vad du menar, tycker själv att ordet definerar Jay-z rätt bra. Men för många räcker det att dra på sig ett par feta solbrillor, lägga kepsen på sne, sen har dom swag ( och då får man höra det i alla låtar ). börjar bli lite vääl played out. just my thoughts!
Hehe okej. Jo sant som du säger, är väl Big Hova som har mest "Swag". Stör mig inte så på ordet, men visst, kommer säkert bli lika played out som pimp my ride
Swag kan ju märkas av i musiken också, behöver inte bara handla om stilen och hur man klär sig.. Kolla på lil wayne tex, ingen låter som honom och han rappar på ett spännande/coolt sätt. Självklart så är swag viktigt inom hiphop eftersom att vara MC handlar om att kunna få igång publiken/få publiken att lyssna på något. Någon helt tråkig person som inte känns spännande och intressant på något sätt (ingen swag med andra ord) lyckas troligtvis inte med just detta..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Med andra ord så kan vissa rappare ha hur bra texter som helst, men eftersom dom inte har en intressant personlighet/stil så spelar det ingen roll. Dom kommer vara sömnpiller ändå
Yun_DI Håller med dig till 100%, men när en rappare hela tiden måste hävda att han har swag blir det inte lika intressant. Istället resulterar det i sömnpiller, hehe. Borde märkas ändå, på sättet han är.
Alla rappare har något de bara babblar om när de inte gör en låt med ett specifikt tema. Södern dök upp där alla pratade om swagger och helt plötsligt pratade hela hiphop-scenen om det.
Redline!
Äh, det är bara ännu en trend. Det är ju inte direkt första gången i hip hoppens historia. Antar att det delvis bytt ut "keeping it real" och liknande prylar. Som sagt, en trend som i allt annat main stream och kommerciellt. Det finns ju inte direkt en brist på rappare med bra texter så köp deras musik och gå på deras konserter och ignorera det andra ifall du inte gillar det.
ge mig nu en riktig definition på swag? Stil?
Swagger = Stil, hur man för sig själv, image, coolhet etc. Exempel på maximal swagger: Slick Rick Exempel på minimal swagger: Woody Allen
"And now over to 'Wow! That black guy must be doing well 'cause everything he owns is white!'"
Låt folk hålla på! Det är bara ett ord.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Många rappare snackar om att dom har det, typ Jim Jones.. Han kan sätta på sig hur många chanel-scarfs han vill, han har missuppfattat det. Ingen av dagens rappare har swagger som slick rick, rakim eller kool g rap.
Det är ju soft sålänge jay-z & t.i. nämner det.. och de gör det vid "rätt" tillfällen. Dock är det oerhört irriterande och uttjatande när det poppar upp en vanlig ny skitartist från ingenstans och snackar om swag hit å dit.. jag tänker: för det första.. vem fan är du?
va de inte Jim Jones som myntade det uttrycket? kan ha käpprätt åt helvete fel men fick för mig det av nån anledning. Tycker annars att han har swag hehe. Han klär sig fan grymt cool å beter sig så jävla fånigt att de blir coolt istället
Static is the last thing ya need when ya see me
En bild säger mer än tusen ord
Tycker annars att han har swag hehe. Han klär sig fan grymt cool å beter sig så jävla fånigt att de blir coolt istället haha håller med. han är verkligen speciell.
Ofta Jim Jones myntade uttrycket. Jag har sett det i sammanhang utanför hiphop för tider sen. Sen att han kanske var den första på hiphopscenen att använda det frekvent vet jag inget om!
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
"...how can a man say he's feelin another man's swagger only females are suppose to discuss that matter If you feel a man's swag than somebody should clap ya That's some homo shit, you fucking gay rapper" -Papoose på låten "Hat under my hood" Jag är böjd att hålla med. Det är lika med allt snack om smycken. Att kalla det för blingbling är bara att kringgå faktumet att örhängen, ringar, halsband och armlänkar främst relateras till något kvinnor bär. Hoppas inte nån admin tolkar detta som hets mot folkgrupp för det är ej min avsikt. Jag vill bara visa på det motsägesefulla i denna machofixerade kultur
STHLM GROOVE COLLECTIVE
edison Jo men att kalla någon för homosexuell pga av att man tycker en annan man har stil, är ju barnspel!? Det kan liknas med min lillebror på 16 år, och tycker jag är bögig för att jag inte bär "hiphop" kläder nu när jag växt upp. Papoose hade antagligen hållt med honom, jävla passé han är på den fronten.
Blaze_We P22 Nu är det ju inte företeelsen att personligen tycka att en annan man har stil som adresseras. Utan mer det fjolliga i att rappa om det. Har man inte mer ämnen/intressen än att man vill skriva rhymes om sin och andras förträffliga klädsmak så är man en ganska fattig emcee tycker jag.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Inte så förtjust i uttrycket heller, delvis för att det blir tjatigt, men också för att det verkar ha fått hela grimescenen att vilja göra dålig hiphop Finns en annan anledning också; alltid haft för mig att det betydde något annat, och fick det nu bekräftat när jag googlade: swag - walk as if unable to control one's movements, eller swag - sway heavily or unsteadily ey kolla in min swagger, jag kan knappt gå.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Det e väl ingen nyhet att hiphop e gay, kom ju igång som ett alternativ till att slåss, tävla i dans poesi och måleri är väl rätt mkt mer "gay"...
hiccory P23 :D True.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Sen never love a bitch o sånna grejjer, hiphop känns väldigt gammla grekland-macho
mmm först never love a bitch snacket + Love my niggaz snacket känns otroligt gay
Static is the last thing ya need when ya see me
det som är ännu mer played out än att använda order swag. Det är fan att hata på det! Orka bry sig liksom!
Det är otroligt töntigt... Vad som är ännu töntigare är dock svenskar som använder det. Fy fan.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Swagger like us =)
Highfive anyone, anyone?