I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

underground hiphop sökes

Utländsk Hiphop - Allmänt

Producent

2009-11-28 17:35

underground hiphop sökes

behöver uppdatera mig lite känns som att jag har fasnat. Vill ha lite schyst hiphop gärna åt J Dilla, Muneshine, strange fruit project, Lone catalysts, J rawls hållet...allså lite soft hiphop som man kan slappa till.

"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2009-11-28 20:37
allt som släpptes på Fondle´Em
Länk till http://www.discogs.com/label/Fondle+%27Em

Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-12-07 22:14
Tycker också att du ska ta en titt på samtliga grejer från Fondle Em. Mycket är sjukt fett.

Lyssnar själv mycket på Company Flow just nu och dom är för sjukt feta. Ta en titt på allt dom har gjort. Deras platta Funcrusher Plus är så sjukt bra! HipHop som det ska vara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-07 22:50
"St da squad" tycker jag e sjukt grymma, kanske lite för mycket "gangster rap" men de har sjukt skönt flow allihopa. Det är termanology`s grupp vilket säger ganska mycket!

2009-12-08 10:38
Fresh Air
Jazz Addix
Nujabes
The 49ers
Raashan Ahmad
Rita J
Shad
ShinSight Trio
Son of Ran
Surreal
Y Society
"Hip-Hop ain't dead, it's just the mind of the MC!!!!!!!"
DJ

2009-12-08 16:53

2009-12-08 19:41
Vilka år söker du efter?

Om du letar efter underground Hip Hop från 1990-1999 så är länkarna i min signatur väldigt bra för dig.

Lycka till.
http://arealdope.blogspot.com
http://youtube.com/PG023

2009-12-09 00:12
Blu & Exile - Below The Heavens
Fashawn & Exile - Boy Meets World

Minst sagt fantastiska skivor.

2009-12-09 15:27
Förutom de redan nämnda är Alps Cru väldigt bra.
Av nå´n anledning kom jag att tänka på Kut masta kurts, Mottion mans och Kool keiths gemensamma platta från 2001 " masters of illusion" riktigt bra slappa platta imo !
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2009-12-09 16:34
Ja masters of illusion är också en fet skiva, fast kanske inte så jätte laid-back? O.o

2009-12-09 21:20
scienz of life, project mooncircle släppen... kanske ....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-10 01:20
Bo-andan,
Visst är det en del bpm, man kan ju typ breaka till många låtar på den .. fast den är ändå Boom bap laid back på ett sätt iaf jag ..I dunno
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

Skivsamlare

2009-12-11 16:51
du fick ett par bra tips i y society, shinsight trio och surreal. annars om du vill ha lite jazzigare grejer som j rawls och sådär så tycker jag att du ska kolla in sound providers, jazz liberatorz, dela och lite sånt om du inte gjort det.

dela & aloe blacc

jazzlib

och så borde du kolla upp grejer producerade av damu (medlem i bland annat y society som du redan blivit tipsad om)