|
|
|
|
|
Åsikter du har om hiphop som "ingen" verkar hålla med om?
Bara att droppa...här är grejer jag tycker som 90% brukar rynka på näsan åt:
* Papoose är det bästa som hänt sen skivat bröd * Atmosphere är svintråkiga * MC Lyte hör hemma på allas top 10 MCs-listor * Stoupe är inget annat än en tredje klassens RZA * Tolvor är roligare än album * Lauryn Hill bidrog med mer som MC än som sångerska * Moment Of Truth är inte top 3 bland Gang Starrs skivor och innehåller ett par spår som är rentav dåliga * Raekwon är inte en av de tre bästa rapparna i Wu-Tang * 3rd Bass är lika viktiga för hiphophistorien som Nas * Mos Defs två senaste album är hans bästa soloalbum
Ingen idé att börja debattera då jag redan konstaterat att nästan ingen kommer hålla med, utan gör egna listor!
Peace
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Oh, I forgot: Train Of Thought tillhör det absolut tråkigaste Kweli gjort, även om det finns ett par bra låtar.
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
Inte hört någon som tycker att;
- ODB's soloskivor är bland det sämsta någoooonsin!.
kan säkert finnas någon som också känner så, men inte hört någon hittills =) kommer inte på något mer, men skriver igen om jag kommer på något
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
håller med att atmosphere är grymt tråkiga
|
|
|
Härlig tråd! Är det tänkt att man ska/kan komma med motargument till andras åsikter?
Här kommer mina.
* Vita rappare är överlag överskattade (artister jag syftar på -->) - Vinnie Paz, R.A. the Rugged Man, Ill Bill, Slug, Cage, Aesop Rock, Sage Francis
* Beats, Rhymes And Life är ATCQ´s bästa album.
* Jag föredrar The Master framför The 18th Letter
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
|
|
|
Roethlisberger:Är det tänkt att man ska/kan komma med motargument till andras åsikter? Nja, inte i första hand, då blir det bara det vanliga bråket, eller värre än vanligt då själva premissen är att ingen håller med, haha...men jag kan ju inte hindra motargument. Så jag bryter min egen regel direkt genom att kommentera två av dina ;-P Jag ogillar nästan alla de vita rappare du räknar upp, men tycker inte det räcker till generaliseringen. Det är ju nästan enbart nördrap/skräckrap du räknar upp typ. Det finns ju tidiga Eminem, Beastie Boys, 3rd Bass osv osv. Sen gällande The Master, vilken låt utöver When I Be On The Mic bör jag lyssna på för att försöka haja ditt ställningstagande? Minns inte ens titeln på fler låtar nämligen, avfärdade den skivan rätt snabbt. Peace
|
|
|
Man får även fylla på med fler efter hand. Har ett par till här...
* Sittin' On Chrome är Masta Ace' sämsta album, Born To Roll är rentav en wack(!) låt * KMD >> Doom solo * Fresh Prince föll aldrig av för han var aldrig bra * KANE har bara ett enda alltigenom klassiskt album * Non Phixion är alltid bäst med "externa" producenter * Native Tongues (iaf Tribe, De La och JBs) är inte sådär jätteintressanta post 92/93 * BAD är bättre än Mama Said
|
|
|
Non Phixion är alltid bäst med "externa" producenter med ett album ute producerat utav en rad olika producenter, undrar jag vem du syftar till? necro? - beats är viktigare än rhymes - wu tang har bara två bra album - old school är dåligt, 80-89 sitter på jobbet så jag hinner inte skriva mer konkret vad jag menar...kommer säkert på mer just nu =) kul tråd btw!!!
|
|
|
Soul_Survivor_IIJag ogillar nästan alla de vita rappare du räknar upp, men tycker inte det räcker till generaliseringen. Det är ju nästan enbart nördrap/skräckrap du räknar upp typ. Det finns ju tidiga Eminem, Beastie Boys, 3rd Bass osv osv. Det var lite klumpigt uttryckt av mig. Kunde ha zoomat in de mer. Jag vet att det finns bra grejer också. Poängen var mest att uttrycka att dessa nördrappare och horrorrappare är kassa. En del av poängen är också att rapparna jag nämnde i princip bara tilltalar många viktigpettrar i min närhet(Sverige). Rapparna du nämner tilltalar en mycket större hip-hop publik. Kunde förklarat de bättre. Angående The Master så föredrar jag den pga nostalgifaktorn den har för mig. När jag var mycket yngre jag fick låna och behålla skivan av en bekant, vilket var under en tid då jag lätt blev influerad av allt nytt jag fick lyssna på. Waiting For The World To End är en mina absoluta favoritlåtar.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
|
|
|
med ett album ute producerat utav en rad olika producenter, undrar jag vem du syftar till? necro? Jag tänker på att under de första åren var det väl alltid Necro/Gore-Tex/Uncle Howie som stod som producenter på skivorna. De var bra då, men för mig tog de ett kliv uppåt när Large Pro, Pete Rock, Premier kom in i bilden.
|
|
|
Waiting For The World To End, OK. Ska lyssna på den.
|
|
|
"wu tang har bara två bra album" Tror jag de flesta håller med om. Eller räknar du in soloplattor också?
|
|
|
Tror jag de flesta håller med om. Eller räknar du in soloplattor också? många wu fans jag stött på håller nog inte med men jag tänkte bara på grupp album. skulle inte bli jätte många fler om jag räknade in solo album också, (sett till antalet solo album som släppts)
|
|
|
- Hiphop ca 79-93 är tråkig med ett ex antal undantag - Guilty Simpson är en av världens bästa rappare just nu och ode to the ghetto var asgrym - Beats är viktigare än rim - Operation Doomsday är en av DOOMs sämre plattor
Sen finns det massor av rappare och producenter som jag tycker är dåliga och överskattade, jag kanske rabblar upp några av dem sen
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
|
|
|
• All "hiphop" som spelas på mtv är skit rakt igenom • Krunk. Nej! • Kanye West är värdelös, otroligt tråkig musik, dont belive the hype..
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
|
|
|
Kul tråd! :D
- CL Smooth drar ner Pete Rock och deras skivor enormt!
- Dr.Dre är överskattad
- Fat Lip är en top 10 MC... Minst!
- Talib Kweli är så tråkig att man knappt orkar en hel låt igenom med honom
- 99% av west coast rapparna är usla
- Jay Z's enda bra skiva är Blueprint
Steve Rifkind must of been sniffing!
|
|
|
*Wu-Tang Forever är ingen klassiker *Inspectah Deck är den bästa rapparen i Wu *GZA är lite halvtråkig *Center Of Attention är bättre än Livin' Proof *Nas diskografi är minst lika bra som Jay-Zs
your heart pump project kool-aid
|
|
|
OK, here we go. Sticker ut hakan rejält och inväntar hagelskurarna.
- J Dilla är en extremt överskattad producent.
- Ghostface Killah är så dålig att det gör ont i själen varje gång jag hör honom.
- GZA är den starkaste i hela Wu-klicken.
- 90 procent av all musik från Midwest och västkusten är överskattad.
- Tupac ligger inte på någon av mina topp 20-listor. Någonsin.
- Biggies 'Life After Death' förtjänar inte mer än 3/5 i betyg.
- Har aldrig fattat grejen med LL Cool J.
- Black Moons debutplatta är bättre än Wu Tang Clan 36 kamrar.
- Talib Kwelis 'Quality' förtjänar inte mer än 3/5.
- 9th Wonders beats duger bara till mixtapes.
- Eightball & MJG är fantastiska.
- Outkast är medelmåttiga.
- Cam'Ron är ett verbalt geni.
- Buckwild är en av de absolut bästa producenterna någonsin.
- KRS-One är tråkig.
- Bun B är en fantastisk MC.
- Young Jeezy är en politisk rappare.
- Immortal Technique är brutalt dålig.
- Jay-Z:s 'The Black Album' är en brutalt överskattad skiva. Liksom större delen av hans diskografi i övrigt.
- Common är en av de mest ointressanta rapparna i spelet.
- G-Side är det bästa som har hänt hiphopen på längre.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
|
|
|
*Native Tongues har alltid varit tråkiga och ointressanta *Jay-Z är en bättre MC än både Nas och Biggie *Ghostface är Top 10 dead or alive *Westcoast har inte mer än ett par klassiska album och är sjukt överskattade *Nästan all old school Hip-Hop dvs fram till Run-DMC är tråkig *Guru är en fet MC och förtjänar med cred *Onyx är en av de fetaste grupeprna någonsin *Sean Price är bäst i världen just nu
|
|
|
* Jay Dilla är en fett överskattad producent med mer tråkiga än bra låtar i bagaget.
* Dr Dre har inte varit intressant på hela 2000-talet.
* Moment Of Truth är inte top 3 bland Gang Starrs skivor och innehåller ett par spår som är rentav dåliga
* Hard To Earn med Gangstarr är deras bästa.
* MF Doom är en grymmare rappare än jay-z
* Att svensk hiphop aldrig varit tråkigare.
* Att Smoothe Tha Hustler och Trigga Tha Gambler är en av hiphophistoriens bästa duos.
* Att Outkast bara blev sämre efter Southernplayalistic
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
|
|
|
* Tycker inte Stillmatic är en bra platta.
* Gillar verkligen 808s & Heartbreak, även fast jag inte skulle säga att det är en Hiphopskiva.
* Life After Death är ett medelmåttigt album.
* Madvillainy är bättre än 99% av allt som släppts inom genren.
* Tupac är en av världens mest överskattade rappare.
* Tycker att Masta Killa är en väldigt tråkig rappare, även fast han skriver bra.
* Immortal Technique är inte bra någonstans.
* Tycker att Warren G är väldigt underskattad.
* Har inte så mycket för Cormega, även fast han gjort många bra låtar.
|
|
|
- Att hiphop ska vara ung, framåtsträvande, kreativ och framförallt ROLIG. (Varför är det så många som glömmer det sistnämnda??)
- Att hiphop i grund och botten är musik att festa till.
Jag kanske inte är ensammast i världen om att tycka så, men definitivt ensammast på Whoa....
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
|
|
|
*Att Eminem Show är en minst lika bra platta som SSLP
*Biggie har högst 5 bra låtar.
*Lil Wayne är världens mest överskattade rappare genom tiderna
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
|
|
|
- Edo G & Da Bulldogs bör få mer cred ... - Doggystyle är bättre än the Chronic - Dj Premier är enformig - Immortal är tråkig (Så tråkig att man nästan somnar på konserten) - God Loves Ugly är bättre än You Can't Imagine How Much... - Tha Alkaholiks är underrated(!) De dom gjorde va grymt - Lost Boyz är bättre än the Luniz - Jedi Mind Tricks är inte speciellt bra... Med flertal undantag - Eminems Infinite är lika bra som SSLP
peeace,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
att blaq poets platta var årets besvikelse mest tack vare premiers oinspirerade beats
|
|
|
- Jag står fast vid att rappare som bara bygger låtar på punchlines och multi's är otroligt värdelösa, typ chino XL. - Bun B är med på min top five. - Beanie sigel och Freeway är bra intressantare än vad jay-z är just nu. - LL Cool J är fortfarande en av världens bästa rappare, när han känner för det.
Fortsättning följer imorrn.
|
|
|
*18th letter är lika bra som Let The Rhythm Hit 'Em *Beatsen på Center Of Attention är bättre än på Main Ingridient *Bone Thugs & Harmony är skit dåliga *Lucy Ford EP's är ett av de 10 bästa albumen detta decenium *Cassidy på rätt beats hade blivit fire *Brand Nubian har "bara" släppt cirka 4-5 riktigt bra skivor. Solo album inräknade
|
|
|
J Dilla är antagligen en av de skickligaste rappare som existerat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Dj Premier är enformig Jag vet att det är en tråd där man ska skylta med åsikter som kan verka oacceptabla för andra men, Dj Premier enformig? C'mon son
|
|
|
att blaq poets platta var årets besvikelse mest tack vare premiers oinspirerade beats håller verkligen med.
|
|
|
Jag vet att det är en tråd där man ska skylta med åsikter som kan verka oacceptabla för andra men, Dj Premier enformig? C'mon son han bygger ju låtarna på exakt samma sett, har samma trummor allt som oftast, enda skillnaden från när han var grym är att han sämre samplingar nu o det låter allt som oftast tråkigt. självklart gör han enstaka feta beats, (aint nuttin changed, how we rock) men mkt låter fan tråkigt.
|
|
|
Grejen med Premier som jag ser det är att visst, han gör samma sak med sina beats hela tiden, men det är på gott och ont. Man vet vart man har honom, man vet vad han kommer leverera. Och folk som då gillar hans skit (jag) är lyckligt lottade tack vara det.
|
|
|
*Det har inte släppts en helgjuten platta (min def: endast riktigt bra låtar) under 00-talet. *Närmsta försöket var Common - Be *Pac var en 90-talsanpassad fiddy *Agallah>>>Dilla *Jay Z har rappat över minst lika många urusla beats som Nas *The juice crew>>>BDP *Biggies bästa låt heter Kick in the door *Liquid sword är sådär.
Jag förbehåller mig rätten att ångra mig... Speciellt gällande de två första punkterna då jag är trött och inte orkar tänka efter.
www.fucksolar.com
FUCK SOLAR
|
|
|
Grejen med Premier som jag ser det är att visst, han gör samma sak med sina beats hela tiden, men det är på gott och ont. Man vet vart man har honom, man vet vad han kommer leverera. Och folk som då gillar hans skit (jag) är lyckligt lottade tack vara det. jag älskar preemo men att säga att han fortfarande håller lika hög klass är att blunda för verkligheten.
|
|
|
Jay-Z är riktigt usel, kan inte med hans rap-stil.
Lil Wayne & 50 Cent borde aldrig plockat upp en mikrofon.
Bronx
|
|
|
Oj, jag har hur mycket som helst som jag vanligtvis skulle bli (och med största säkerhet ändå kommer att bli) lynchad för.
• Nästan all hip hop före 90-talet är dålig. • RZA, MF DOOM gör inte (!) bra beats. • 9th Wonder är underskattad. • Guru är inte (!) bra på att rappa. • Alla skivor som folk ser som klassiker är riktigt överskattade (bl.a. Ready to Die, Paid in Full, Enter the Wu-Tang osv). • "Legenderna" är inte nödvändigtvis bättre än alla underground-rappare (även de som är på indie-/internetnivå), eller ens speciellt bra. • Ju djupare underground desto bättre (nästan). • Beatet är det viktigaste i en låt. • Hip hop är bättre än nånsin, bara man letar efter den, och inte tvärtom.
OJOJOJ, förlåt om jag har gjort någon ledsen :'(
Beat the odds like an abusive freak show owner
|
|
|
* Det RZA producerade mellan 1993-1997 är i särklass det mest imponerande och mest högklassiga bedriften av en enskild person verksam inom hip-hop under en så kort tidsperiod. Det faktum att han inte bara producerade enskilda låtar hit och dit. Han producerade oförglömliga album.
Enter the Wu-Tang (36 Chambers) Tical Return to the 36 Chambers: The Dirty Version Only Built 4 Cuban Linx... Liquid Swords Ironman Wu-Tang Forever
----------
* Its Dark And Hell Is Hot är inte bra!
* Dare Iz A Darkside är Redmans bästa album.
* The Recesssion är Young Jeezys bästa album.
* Termanologys album Politics As Usual var en fet besvikelse med tanke på vad man förväntade sig av producenterna.
* Är Too Short någon att bry sig om egentligen?
* "Dirty South" är minst lika bra som "West Side".
|
|
|
*Dirty South är bättre än västkusten.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
|
|
|
Alltså...det börjar spåra lite här och var. Kan garantera att inte 90% diggar Kanye och radiovänlig musik. Det är väl mer 50/50 på såna grejer. Och att 90% skulle digga DMX - så är det bara inte!
|
|
|
Haha tänkte också på DMX. Det är väl snarare tvärtom.
|
|
|
Samma sak med Premier hit och dit. Alla har väl sin lilla åsikt om honom. Det är ju inte så att 90% älskar allt han gjort. OT: Min är att hans absoluta peak inträffade 90-96 och att han sen blev alltmer enformig. Fortfarande grymt bra, men enformig och därför inte samma kreativa geni som under sina glansdagar (men detta är ju också mkt en fråga om regler för sample clearances osv, många producenter fick ju börja med liknande stil). Särskilt åren där kring 2000, när han gjorde You Know My Steez och sen ungefär 300 låtar till i exakt samma stil. Han bemästrade verkligen stilen och det blev en banger nästan varje gång (Nas Is Like, Full Clip, Recognize, Invincible), men klart det vart enformigt! Fr.o.m. NY Ryder Music tycker jag han börjat bredda sig lite igen dock. På Poets platta överraskade han mig fler gånger än han gjort sen 90-talet. Bättre och mer varierade beats än både Ownerz och Moment Of truth imo. Ta det där första spåret t.ex. I-Gititin, det är ju definitivt inte Primo på autopilot. Menmen, opinions are like...
|
|
|
...men Its Dark And Hell Is Hot är faktiskt en bra skiva.
your heart pump project kool-aid
|
|
|
Jag gillar RR Anthem, resten av skivan kan jag vara utan. Trodde jag var lite udda redan där i min låga DMX-tröskel, haha... eller höga. Eller vafan det blir.
|
|
|
Vet inte om du bara menade mig med "Kanye och radiovänlig musik", men jag har aldrig träffat någon som har koll på Hiphop som gillat 808s & Heartbreak. Folk som gillar Kanye finns det ju jävligt många av, men dom flesta brukar dissa den skivan ganska hårt. Om jag minns rätt så sågade folk den ganska friskt här på Whoa med. Jaja, jag kanske har helt fel.
:)
|
|
|
är ni seriösa med att 99% av musiken från västkusten är skit och att det bara kommit några enstaka bra album därifrån?
http://soundcloud.com/jasthesupacat
|
|
|
floorless: Nej, jag menade tvärtom. Jag menade den som skrev "Kanye är värdelös" el. nåt sånt.
|
|
|
Nu blir jag väl lynchad, men fuck it. Min lista på fett överskattade plattor !:) Illmatic. Fattar inte varför den är med i så många topp tio. OK om man tycker nas spottar glöd, visst gör han, men produktionerna ? Please, bara Ny state of mind e asfet imo.. Lifes a bitch, halftime, hard to tell & det mesta känns ganska oinspirerat och midnre medryckande. Lyssnar helst på den skivan i passivt tillstånd.
The Chronic Öppnar astungt med introt, Dre day, men vad händer sen ? Den är bland de mest ojämna hiphop skiver jag hört och även här känns Dre oinspirerad, trendriktig och ..helt enkelt inte så bra som man vet att han är. (Skönt att Kokane och Above the Law gav honom en känga för denna skiva, haha !) Vad hände med "in your face" beatsen och rappen som fanns på Niggaz 4 life ? Fortfarande en GANSKA bra skiva men fortfarande overrated,
Ghostface Supreme Clientele Här en annan skiva jag aldrig förstått mig på. Alla jag snackar med "Jaa, supreme Clientele är fortfarande hans bästa!" Kom igen, få ut skallen ur röven nu, alla hans officella solo album är hårdare, jämnare, mer taggade .. med undantaget shaolins finest kanske
Jigga Blueprint 1 Nej, det är INTE ok att säga att skivan är top-notch bara för att den innehåller EN banger (Izzo) .. men sure, I also love Giiirls, giiirls, giiiirls..när jag ska sova, inte lyssna på rap (sigh)
Konsumtionskulturen är ett fördärv.
|
|
|
Nä, ingen lynchning, men Halftime är klart bäst på Illmatic och Izzo en av de dåliga låtarna på Blueprint ;-P Håller dock med om att Blueprint får oproportionerligt mkt credd bland Jiggas senaste album. Ser inte hur den är så mkt bättre än American Gangster, Black Album eller Kingdom Come? Att många gillar Supreme Clientele har väl förslagsvis att göra just med att den inte är så hård och taggad utan lite mer experimentell?
|
|
|
Survivor, Ang. Ghost.. kan nog vara så, men isåfall kan min enda slutsats vara att Supreme Clientele fansen inte är några fans av det där typiska skitiga Wu soundet som inte är avsett för nå´n klubb eller en myskväll med tjejen :) Ghost ska va Ghost, upprörd street thug.
Konsumtionskulturen är ett fördärv.
|
|
|
Hehe, OK. Men nån klubbskiva kan du fan inte få den till? Eller iofs Cherchez Le Ghost, men inte annars. Men nu sitter jag och jiddrar här fast jag bannlyst det från mitt eget ämne, haha...
|
|
|
floorless:
I got your back. 808's & Heartbreak gick på repeat hos mig när den kom och är en finfin skiva. Stämningsfull, personlig och nyskapande.
|