|
|
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Jigga är bra, dock är han inte bland de levande bästa i mina ögon, och Jadakiss är alldeles för monoton.
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
|
|
|
vem fan har Lil gayne, 50 skämt o drake med i sin lista? fattigaste jag sett, mainstream FAGS!
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
|
|
|
Vado, Papoose, AZ, AOTP, Wu Tang, Cam, Jada, Sandpeople, Ruste Juxx, Torae och dom flesta i duck down records, Nas om man räknar med vad han har gjort förr och inte skitet han håller på med nu och detsamma med Eminem, D.I.T.C (R.I.P. L), K-Banger, Immortal Technique osv. Inte direkt en top 10 lista, men ett par MC's som keepin it real, där finns fler men pallar inte sitta o rabbla upp dom..
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
|
|
|
Gubbar, infmaouz har bevisat att han är mer äkta än de flesta på whoa med sina 2 senaste posts. Ge han respekten han förtjänar, vem fan är 17 och lyssnar på så jävla äkta rappare som han gör och bojkottar mainstream? Den här killen är fan speciell och kommer bli något stort i framtiden. Men dont get it twisted, nas är fortfarande bäst än idag. Nas - Power, Paper, Pussy > 98,5% av det som kommit ut i år.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
|
|
|
Tack Infamouz för att du enlightar oss som lever i mörker om vad äkta hiphop är.
|
|
|
Inte i rangordning
-R.A. the rugged man (Förvånad att ingen nämnt han tidigare då han enligt mig heelt klart är en av de bästa) -Aesop Rock -Blue scholars (Hyffsat ny för mig men diggar han hårt) -Eminem (Grym på lyriken och förövrigt en väldigt duktig rappare) -Sweatshop union (Riktigt bra texter och oftast ett skönt flow) -Sandpeople -Danger Doom -DL incognito -Madchild (Vet inte vad folk tycker om han men jag tycker han skön) -Vinnie paz (Han är så skönt gorv =D)
Har säkert glömmt någon som är självklar men de här är väl dom jag lyssnar/lyssnat mest på...
|
|
|
1. Immortal Technique 2. KRS One 3. Nas 4. Eminem 5. Krayzie Bone 6. T.I. 7. Maino 8. 50 Cent 9. Dr. Dre 10. Ludacris
Min lista
The only time you feel alive is when you're dead
|
|
|
Raekwon Jadakiss Nas Z-Ro Freddie Gibbs Jigga Sean Price Ruste Juxx Reks Az
Och det är inget jävla snack och ingen rangordning. Drog till med 10 feta bara helt enkelt
UGK 4 LIFE! RIP PIMP C
|
|
|
både lil wayne och jay-z förtjänar inte top 5, lil wayne behöver inga ord. Och jay-z är sjukt fejk
|
|
|
Vet inte vad som är löjligast: att säga "ett par MC's som keepin it real" eller att ha med Drake, Gucci Mane, och Souljaboy på en Topp 10-lista över bästa rappare...
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
|
|
|
Just nu!
1.B.G 2.Bun B 3. Young jeezy 4. Freddie gibs
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
|
|
|
De flesta här på Whoa är fan äckliga mainstream faggots.. The difference is we give to this Hip-Hop shit not take from it Possessed Vinnie Paz (JMT/AOTP) Immortal Technique Ill Bill (LCN) Revolution of the Mind Rhyme Asylum Diabolic Nightwalker Matt Maddox (Redphone Records) Sabac Red Slaine Planetary Reef the Lost Cauze Lowkey KRS-One Q-Unique Nas osv
You can never avoid the voices of the voiceless
|
|
|
"de flesta här på whoa är fan äckliga mainstream faggots" - ball kille
Att man efter ett sånt påstående ens vågar trycka Immortal Technique, Diabolic, Slaine, Sabac Red osvosv på en "bästa levande rapparna" lista -_-
När man har en sådan inramad bild av vad som är bra är det inte konstigt att man är cool också =) I princip alla artister du skrev är antingen med i diverse grupp eller har samma stil & har gästat låtar med; LCN, JMT, AOTP eller med separata artister ur dessa grupper.. yO!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
Immortal Technique knäcker er topp 10 alla dagar i veckan, gå tillbaks till sandlådan med Kanye West osv istället pojk :)
|
|
|
Really? Jag gillar immortal för att han har ett budskap, om han är en av dem bästa rapparna? Nej, starkt nej.
Ännu fånigare att avsluta med en förminsknings-teknik för att du ska framstå som större och mer kunnig, gå och lägg dig.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
Fuck them industry puppets Possessed
|
|
|
A.G Nas Redman Rakim Jeru The Damaja Kool G Rap RZA GZA Sadat X
"Hurry up and bring me my space bass, i got ta play before i cum on myself like, Ah Ah!"
|
|
|
2pac Nas DMX Eminem Notorious Ice Cube Raekwon GZA Immortal technique LL Cool J
Det är mycket lättare att sätta top 5 än top 10, så de resterande blir lite här o där. Dock tycker jag att många av wu-medlemmarna är awesome.
|
|
|
Alive är ett engelskt ord och betyder levande.
"Hurry up and bring me my space bass, i got ta play before i cum on myself like, Ah Ah!"
|
|
|
Martinsson P19 Det enda den videon gjorde för mig var att hata konspirationsteorier och -teoretiker ännu mer och sakna den "gamla" DMX. Vad jag inte förstår heller är underground-rapparna som, så vitt jag vet, står någorlunda till vänster på den politiska skalan men "går på" och använder själva denna typ av höger-"politik" och främst den här högerretoriken fylld med irrationell skrämselpropaganda. Härligt ironiskt att tonen/dramatiseringen påminner så mycket om FOX :)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
|
|
|
Martinsson P19 Att DMX Ständigt blir tagen handlar nog mer om att han knarkar, och förstör sin egen karriär, än att det är "staten" som försöker förgöra honom. Det är väl knappast någon annan än han själv som väljer att suga på crackpipan. Och att han har börjat ge en positivare attityd i låtar osv, handlar ju om att han har fått mer tro i religion, och att det är någon sort räddning för honom.
Och det i slutet med datumen, och helt plötsligt spelade åldern roll också när de gäller Tupac, är så bisarrt. På vilket sätt gjorde Aaliyah uppror mot staten, och började nysta upp konspirationer, så att dom sedan lyckades styra henne på ett flygplan som dom sedan crashade?? James Brown dog 2006, varför skulle dom vänta tills efter hans storhetstid har varit över i ca 20 år med att ta kål på honom??
Charlie Sheen: "I don’t pay them for sex. I pay them to leave."
|
|
|
Om ni ser hela dokumentären som finns på youtube. Så förstår ni det stora hela. Det är för stort för att neka att det är bara bull crap.
|
|
|
Bästa fortfarande relevanta rapparna (utan inbördes ordning) Bun B Lil Wayne (när han inte fånar sig med rockmusik) Nas Jay Electronica The Game Kanye West André 3000 Big Boi Jay-Z
¨Cause when you try hard, is when you die hard¨ - Kanye West
|
|
|
Masta ace Raekwon Cunninlynguits (eller hur de stavas)
Alla autotuners är döda i mina öron, jay, kanye och lil wayne
|
Hangaround
2010-09-30 12:52
|
Alla autotuners är döda i mina öron, jay, kanye och lil wayne Då är nog du och jay på samma sida när det gäller den saken, bokstavligt talat.
|
|
|
Martinsson, börjar inte du bli lite gammal för att köra den stilen?
|
|
|
hur fan kan trådskaparen ha tygga tygga och gydda gudda gudda och drake med på listan hahahahahah konstigt. Är bedrock så bra?? ahhahaah min lista är real
|
|
|
hur fan kan trådskaparen ha tygga tygga och gydda gudda gudda och drake med på listan hahahahahah konstigt. Är bedrock så bra?? ahhahaah min lista är real Vem har inte dom på sin lista!? ;-)
|
|
|
Då är nog du och jay på samma sida när det gäller den saken, bokstavligt talat. Vad grundar du dina tankar på?
|
Hangaround
2010-10-01 10:33
|
uddart. Iom låten D.O.A och (här kan jag ha sjukt fel, så rätta mig gärna) att han aldrig gjort en låt med hjälp utav AT. Eller?
|
|
|
Jay-z - On to the next one 1.43 http://www.youtube.com/watch?v=sLgdmGkAUz0
Sen har jag hört ett gästspel av han på en låt där han sjunger med AT. Men han kanske inte sjunger mha AT så mycket men han snor anadra lyrics för att göra sig själv känd. Det är den stora anledningen varför jag inte gillar han så mycket. Sen är han inte känd för bara musikens skull..
|
|
|
Mina Topp tio utan rangordning:
Ras Kass Reef The Lost Cauze Jadakiss John Robinson Bumpy Knuckles Phil Da Agony MF Doom Common Evidence Eminem
|
|
|
Necro celph titled Goretex R.A the rugged man Mr hyde The last emperor GZA Ill Bill Q - Unique
No Order
|
|
|
Ändras hela tiden: Men det som förmodligen aldrig kommer ändras på min lista är 1) Eminem & 2) Big Pun. Sen finns det en handfull rappare som får kriga om de övriga åtta platserna: Nas, Big Daddy Kane, Pac, Black Thought, Big L, Notoriuos BIG, Crooked I, Royce da 5'9, Kool G Rap, Common, Chino XL, AZ
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
|
|
|
1. Nas 2. Eminem 3. AZ 4. Method Man 5. Mos Def 5. Termanology 6. Talib Kweli 7. Blaq Poet 8. CL Smooth 9. Royce Da 5'9 10. Bun B
1-3 känns säkra. Teknikmässigt och textmässigt är dom självklara. Resten är dock lite svårare att rangordna. Hade varit enklare att kanske göra en lista på dom 5 bästa.
Jadakiss, Redman, Evidence, Jay-Z, Common, Reks och Masta Ace hade lika gärna kunnat varit med på listan. Vilken beslutsångest man får..
Sen måste jag bara säga att det är SKAMLIGT att se vissa personers åsikter om vilka som är dom 10 bästa rapparna. Börjar tvivla på om det finns nåt hopp om hip-hopens framtid när jag ser vissa personers förslag.
Gå efter text, flow och delivery. Det är det som gör en rappare till en bra rappare. Inte beatsen dom spottar över! Det är producentens jobb.
Fred
Har varit med sen whoa.nu var svenskunderjord.com Världens bästa hip-hoplista på spotify: Hip-hop for real
|
|
|
Alla utom top 3 ändrar sig lite från dag till dag. Så det är tur att såna här ämnen kommer upp regelbundet. Just idag skulle jag säga:
01 Rakim 02 Lord Finesse 03 Grand Puba
04 Jay-Z 05 KRS-ONE 06 Pharoahe Monch 07 MC Lyte 08 Nas 09 Sadat X 10 Jeru The Damaja
Big L och Biggie Smalls är väl de som inte är i livet som skulle kunna komma ifråga för min top 10. Bubblare: Percee P, Kool G Rap, Chuck D, Big Daddy KANE, MF Grimm, O.C., Busy Bee, GZA m.fl.
Min favorit bland svenska MCs är Aaron Phiri
All hail the New York Giants!
|
|
|
|
|
|
För övrigt är det skönt att 2Pac inte är med på allas listor!
G-Unit Strange Music Funk Volume
|
|
|
Mycket märklig tråd detta. Både gällande artister och tonläge.
1. Nas 2. Blaq Poet 3. Grand Puba 4. Masta Ace 5. Phife Dawg 6. Slick Rick 7. Tidiga dagars Talib Kweli 8. KRS-One 9. Gza 10. Jay-Z
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
|
|
|
1 Racionais MC 2 Keizer 3 Booba 4 Rytmus 5 Yankee Daddy 6 Upsurt 7 T.I. 8 Fluor 9 Capital T 10 Bushido
|
|
|
Whatsup! Första inlägget från mig. Egentligen omöjligt att lista förstås men här är mina 5 cent (ingen rangordning):
Prodigy (Mobb Deep): Hans röst slår mig alltid som den av en väldigt ärrad gatuveteran. Jag diggar.
Rakim: Ofta hyllad som Greatest Of All Time, vilket han mycket väl skulle kunna vara. Rakim = F-L-O-W. Buga för mästaren!
DMX: För aggressiviteten i hans rap. Rent adrenalinrus!
Immortal Technique: För de ultrarevolutionära texterna. Min politiske favoritrappare (vilket säger en del om man har namn som Chuck D, Paris, Dead Prez - och ja, 2Pac - i åtanke). Den kanske "farligaste" och viktigaste rapparen någonsin.
Nicki Minaj: Inte många lär väl hålla med mig om Minaj... Men jag tycker att hon rent tekniskt är en brutal rappare. Synd dock att hon så ofta slängt bort sin talang på ultrakommersialism (även om jag diggar vissa av dom låtarna också). Men när hon kickar över hårdare material så knäcker hon nästan alla.
Jeru the Damaja: Det räcker med att säga "Come Clean". Så enkelt, så avskalat puritanskt - inga gimmicks, pure hiphop!
Q-Tip: Som sammet i öronen. Blir aldrig, aldrig trött på Tip!
MC Solaar: Egentligen lyssnat alldeles för lite på Solaar men grundat på det jag hört: grymt flyt, och franska är ett utmärkt språk att rappa på.
Nas: En verbal mördare helt enkelt. "Illmatic" är och förblir ett av de bästa hiphopalbumen någonsin.
CL Smooth: Rösten, flytet - allt! Uppbackad av Pete Rock och (likt GURU och Premier) magin är fulländad!
|
|
|
Du tycker inte att du tar i när du lister IT som den "viktigaste rapparen någonsin". Rent politisk måste Chuck D varit mycket viktigare.
|
|
|
Rent politiskt sett måste ju Mos Def varit mycket viktigare... om man nu ska gå in på den stigen ;p
|
|
|
Nja, inte i jämförelse med Chuck D.
|
|
|
Kan väl inte finnas nån competition m Chuck D när det gäller vilken MC som haft mest politisk betydelse för hiphoppubliken om det är det vi menar? Inte minst sett till antalet lyssnare, hur många har ens hört talas om IT liksom?
All hail the New York Giants!
|
|
|
Hur fan kan man säga Gudda Gudda och Lil Wayne utan att nämna Wacka Flocka Flames och Gucci Mane? Förvånad att jag inte hitta någon som sa 50cent också haha.
Tänker inte skriva dom i ordning så ni vet.
Alive:
Hi-Tek Kurupt Ludacris Nas Immortal Technique Mac Miller Hussein Fatal Tech N9ne Drake T.I
-------------------------
Dead:
Tupac Nate Dogg Biggie Yaki Kadafi Eazy-E Big L Ol' Dirty Bastard Too Poetic Proof Big Pun Jam Master Jay
Får bli 11!
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit! Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!
|
|
|
Jävla skit. orkar inte göra om listan men
The Game, AZ, Bone thugz N Harmony the list goes on kommer inte på fler just nu
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit! Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!
|
|
|
Nate Dogg borde inte klassas som rappare...Han är hiphop men inte rappare.
G-Unit Strange Music Funk Volume
|
|
|
Nate har ju rappat också, visst han sjunger för det mesta men han är fan en ikon inom rap inte bara hiphop!
|
|
|
Jag gillar så många rappare på så många olika sätt, så jag kan nog inte göra en såndär lista.. Dock, den absolut bästa rapparen som inte längre lever är helt klart Baatin, enligt mig.
|