I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Senaste hip hop skivorna som ni köpte?

Utländsk Hiphop - Allmänt

Konsertbesökare

2010-12-02 01:36

Senaste hip hop skivorna som ni köpte?

Vilka är de senaste hip hop skivorna som ni har köpt och i vilket format?

Mina senaste köp:

Camp Lo - Uptown Saturday Night
Big L - Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous
Diamond & Psychotic Neurotics - Stunts Blunts & Hip Hop
Masta Ace Inc. - Sittin' On Chrome

DJ

2012-06-26 09:37
REF:

Jag tror nästan jag gillar It's A Big Daddy Thing snäppet mer än Long Live The KANE. Kanske lite hädelse och LLTK är såklart den största klassikern egentligen. Men IABDT har bara så jäkla många tunga spår. Och frågan är om inte Don't Sweat The Technique är Eric & Ras bästa album egentligen. Visst finns det fler klassiska spår på Paid In Full och visst är alla deras album klassiska, men DSTT kan nog vara min personliga favorit. Tycker aldrig Rakim nått såna lyriska höjder before or since och så älskar jag det där lite "old school funk"-influerade uptempo-soundet på spår som titelspåret, JUICE och Casualties Of War. Läste du den där artikeln om den plattan som någon från HHC skrev när den fyllde 20? Kan länka den annars om du vill, fantastisk artikel.

2012-06-26 21:44
Ja, jag läste artikeln! Lite väl snobbig i början men riktigt bra skriven annars. Och jag skulle nog säga att KANEs två första är ganska likvärdiga, men bara en av dom har Aint No Half Steppin... :) Hur fan kunde han undlåta att köra hela den på spelningen förresten?! Han missade ju att ta de bästa raderna: The name is Big Daddy, you know, as in your father
So when you hear a def rhyme, believe that I'm the author
DJ

2012-06-27 08:38
Hehe, ja bara en av dem har Ain't No Half Steppin' (min ringsignal) men bara den andra har Warm It Up KANE och Young Gifted And Black som nog är mina två favoritlåtar av honom!

Jaså, snobbig, hur menar du? Alltså han beskriver ju en viss scen, som man kanske kan tycka är "snobbig", men jag tycker han själv förhåller sig ganska neutral till det hela. Han beskriver att 2Pac inte var så poppis i "puristiska" hiphopkretsar vid den tiden och det är ju sant, men samtidigt beskriver han honom som typ "arguably hiphop's biggest icon, blabla..." vill jag minnas. Och att han beskriver de som inte buar och vill pay proper respect som de "sansade" och trevliga. Reservation för att det var ett par veckor sen jag läste och inte verkar komma in i artikeln just nu via google. Jag tyckte mest det var skönt att nån tog upp just det i dessa dagar när alla går ape shit och typ sätter 2Pac uppe på Biggies (eller rentav Rakims!) nivå o.s.v. Missförstå mig rätt: Jag är själv inte, och har aldrig varit, en sån som hatar 2Pac. Gillar Me Against The World-plattan och några av de tidiga singlarna. Men att han hamnar på folks "top 10 MCs ever" och sånt är väl om något ett klassiskt case av hur någon blir överskattad efter sin död? Helt upp till personlig smak förstås, men såsom själv stående lite mitt emellan den "snobbiga" sidan och fan-sidan där får jag nog ändå säga att det var lite skönt att läsa någon beskriva den där grejen och inte bara helgonförklara 'Pac.
Skivsamlare

2012-06-27 19:20
Refleckshun: Vet inte direkt om jag kan hålla med om att Mads är grym, betalade honom för snart 2 veckor sedan och har inte sett röken av några cd's än så länge... Inte verkar han svara på pm heller, ganska kefft enligt min åsikt..

Hursomhelst, har fått 2 st. nya tapes denna vecka:

Ed O.G. & Da Bulldogs - Roxburry 02119 (Mercury, 1993) Factory sealed US-original
Mos Def & Talib Kweli Are Black Star (Rawkus, 1998) Factory sealed US-original

Skivsamlare

2012-06-27 20:33
Jag köpte 5 dvdfilmer av honom, dom hade jag hemma inom 4 dagar.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

DJ

2012-06-27 22:07
Fick just hem:

MC Lyte: Ain't No Other PROMO 2LP First Priority 1993
MC Lyte: Bad As I Wanna B LP EastWest 1996

Nu har jag alla Lytes album utom det sista/senaste. Men det verkar fullskitet av Neptunes, Missy Elliot o.s.v. så det vill jag nog inte ha. Ska satsa på de äldre tolvor jag saknar i stället...

2012-06-28 06:08
Senaste score;

Ram Squad - Ramboom 12" Philly '1994

http://www.discogs.com/Ram-Squad-Ramboom/release/1366479

Det bästa spåret på plattan, Ez - Off värkar inte finnas på youtube, men här är dom andra två, inte fy skam heller. ;-)

DJ

2012-06-28 22:35
Om det är ngn här som la beslag på Above The Law-cdn och
Beatnuts-Street Level cdn som mads sålde är jag fett intresserad av att tradea!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2012-06-28 23:23
SSII: Jag tyckte det var lite snobbigt att säga att det bästa sättet att hedra 2pac var att spela en låt av en annan rappare, ja. 2pac är ingen favoritrappare för mig heller men han har ändå många bra låtar, speciellt de tidiga. På tal om överskattade rappare så har jag själv aldrig förstått storheten hos Biggie...

Grass: Är Above The Law-skivan bra eller? Jag gillar deras debut som fan, men jag köpte Black Mafia Life och den var inget att ha...

Gremlin: Hoppas du får dina skivor. Jag tror snarare att han en massa grejer för sig än att han försöker lura dig. Det tog ett antal dagar av messande innan vi lyckades få igenom ett möte här i Stockholm... Black Star-skivan - bra där. Jag är så ledsen att jag är utomlands när dom kommer i juli, vad grymt att se dom köra den skivan live!

2012-06-29 00:49
Sir Mix-A-Lot ?– Posse' On Broadway 12" Nastymix Records 1988
Daniel Sofer ?– One Hundred Speakers 12" Saturn Records 1984

2012-06-29 07:14
Refleckshun> B.I.G., överskattad? ............

DJ

2012-06-29 09:28
Ref: Jag tyckte det var en helt genial observation att en låt med en annan MC kunde bli en perfekt hyllning och vad det säger om hiphopkulturen o.s.v. Alltså det där med hur 2Pacs roll i filmen speglade det tragiska i hans eget liv och karriär så bra och att det därför var så passande. Jag tolkade det inte som att han skrev att det var en bra hyllning bara för det enkla faktum att låten är bättre än 2Pacs egna låtar eller så. Gillade också hur det enade publiken och ändå blev en sorts brygga; hur det motsade den rigida uppdelning många i publiken hade gjort emellan sig och gangsta rap-fans. Det må ha framstått för vissa backpackers som om 2Pac var "fienden" men i själva verket var hiphop fortfarande på många sätt en enda kultur, så till den grad att Rakim gjorde en låt till ett soundtrack till en film med 2Pac. Men OK, kanske ska lämna djupanalysen av varje stycke i hans text. Den kan nog läsas olika, som alla riktigt bra texter...

Det med Biggie vet jag inte ens vad jag ska svara på, haha... Älskar nog Biggie lite för mycket för att hugga på det betet ;)
Skivsamlare

2012-06-30 11:21
äntligen fick jag hem ett par plattor med!

Body Snatchers ?– Genocide EP (repress)
Foul Play - Unreleased Demos LP (Bootleg?)

2012-06-30 15:19
handlade

Everlast - Songs Of The Ungrateful Living lp
Koffee Brown ?– Mars / Venus lp
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
DJ

2012-06-30 17:01
Gang Starr: Tongue Of Terror/I'm Not Superman 12" 1999 (Boot)

2012-07-01 16:01
Haha, för att säga att någon ska kunna vara överskattad måste det ju per definition vara kontroversiellt att just säga det. Inte för att jag tycker Biggie var dålig, men bara att han inte var så otroligt grym som de flesta tycker utan ganska tråkig att lyssna på. Men men, ingen rolig diskussion att gå in på, det är ju bara något högt subjektivt.

SSII: Schysst tolva där, jag hade aldrig ens hört Tongue Of Terror innan, var tvungen att lyssna på youtube. Är det samma vers som i "Above the clouds" eller minns jag fel?
DJ

2012-07-01 22:50
Ref: Det är en bootleg med demos som gjordes innan Moment Of Truth-albumet. Verserna återanvändes sen till stora delar. Tongue Of Terror blev What I'm Here 4 har jag för mig och I'm Not Superman blev Moment Of Truth.

Dock är det all about the B-side för mig. Älskar verkligen I'm Not Superman, får gåshud i princip varje gång jag hör den. För mig är det en av mina 5-10 största Gang Starr-favoriter nånsin och ungefär tio ggr bättre än den "färdiga" låten Moment Of Truth. Tycker Guru har mycket mer bett i rösten och attack i flowet och jag dör för den där pianoloopen som låter mycket mer som Premier under hans storhetstid än som premier 98 imho. Sen gillar jag att det är lite rufft demo-ljud, om det är nåt jag har svårt för med låten/albumet Moment Of Truth är det att det låter så jäkla slickt och polerat. Jag gillar Gang Starr raspiga, hehe...

Och sen älskar jag hooken på I'm Not Superman och låten den är samplad från så jävla mkt:

Skivsamlare

2012-07-02 14:07
Äntligen fick jag hem mina cd's jag beställde från Mads, ett riktigt kap

Cormega - the realness
Cormega - Hustler Rapper
Cormega - The True Meaning
Chino xl - posion pen
EDO G - Wishful Thinking
Freddie Foxxx - Konexion
EDO G - The Truth Hurts
The Goats - No Goats No Glory
Grand Agent - By Design
Gravediggaz - Nightmare In A Minor
Babu - Duck Season Vol 1
Babu - Duck Season Vol 2
Cru - Da Dirty 30
Defari - The Saloon Music LP
Defari - Odds & Evens
Boogiemonsters - Riders Of The Storm The Underwater Album
Boogiemonsters - God Sound
Apache - Apache Aint Shit
Bahamadia - BB Queen
Big Daddy Kane - Daddys Home
Big Shug - Whos Hard CD/DVD
Boogie Down Productions - Live Hardcore Worldwide

DJ

2012-07-02 19:23
Nån mer än jag som just beställde Funky Technician-instrumentalerna? Nu börjar en lååång väntan, men fa-an vad nice det ska bli!! :D

2012-07-03 10:26
Nej, inge Funky Technician-instru för mig. Hade jag haft pengar så hade jag nog slagit till..

Har därimot bytt bort min Ill Distracxion 12"a samt Nightbreed EP'n mot en OG-kopia av Lord Aaqil - Check It Out 12" med Verge från Philaflava.
Ruskigt nöjd med detta byte eftersom han ville ha Legit 12"an på Libra först, men sen ändrade sig till Nightbreed EP'n, vilken jag gillar mkt mindre. Legit 12"an kan va en av mina favorit 12"or

Så på väg alltså;

Lord Aaqil - Check It Out 12" OG, 1993

Skivsamlare

2012-07-03 13:29
Såg att min repress av Aaqil är skickad nu med! Jävligt peppad!

Ingen av er som klippte Bodysnatchers repressen??

2012-07-03 19:53
inkommande

snoop doggy dogg - murder was the case lp
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
DJ

2012-07-04 18:31
Lord Finesse & DJ Mike Smooth: Funky Technician US OG LP Wild Pitch 1990

BOOM!
DJ

2012-07-04 18:32
Nån i Sthlmsområdet som vill köpa tyska pressen btw? Har ju den "över" nu :)
Skivsamlare

2012-07-04 19:34
fett! Vad fick du ge för den SS? Den brukar väl gå för minst en femhunka va?

Funky Technician är enligt mig en odiskutabel klassiker som borde finnas i varje samling.. (Ska dock erkännas att jag inte äger vinylen, men har både cd'n och tapet och bägge är US-originals) Minns att jag inte tyckte den var mycket att ha i början av 90-talet, tyckte att Finesse skröt lite för mycket tillochmed för en rappare, och det var inte förren kanske 96 eller 97 som jag införskaffade mej den cd'n..

Förresten, nån mer än jag som tycker detta pris är sjukt mycket i överkant?

http://www.tradera.com/looptroop-long-arm-of-the-law-do-my-do-hiphop-rap-rare-auktion_210813_159056179

Är Looptroop hypen på återtåg?

DJ

2012-07-04 19:45
Gremlin: Jag gav $40 för den. Skivan är NM, men omslaget är "bara" VG/VG+. Har haft den tyska pressen sen nån gång i mitten på 90-talet och den var bättre begagnad redan när jag köpte den. Alltid velat ha US OG, men som du säger är den ofta ganska dyr. Detta pris kändes klart rimligt! Blir perfekt nu när man ska få hem instrumentalversionen också.

Visst bör den finnas i allas samlingar. Top 3 album ever för mig!
Skivsamlare

2012-07-04 19:53
Inte top 3 för mej, men definitivt top 10.. och eftersom jag "känner" dej vid det här laget ss så vet jag att du vill se en top-tio lista... :

Utan nån inbördes ordning:

Group Home - Livin' Proof
Pete & C.L. - Mecca & The Soulbrother
Common Sense - Resurrection
Main Source - Breaking Atoms
Smif-N-Wessun - Dah Shinin'
Jedi Mind Tricks - Violent By Design
Nas - Illmatic
O.C. - Word Life...
GZA - Liquid Swords
Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang

Skivsamlare

2012-07-04 19:56
Haha "definitivt top 10" skriver jag och likt förbannat så glömde jag bort Funky Technician ändå

Skivsamlare

2012-07-04 20:02
Fan glömde Gang Starr också... Tror inte det går att endast välja 10 st. klassiker...

DJ

2012-07-04 22:38
Haha, härinne händer det grejer :D

Top tre personliga favoriter för mig är Mecca, Funky Technician och Reel To Reel. De har jag liksom lite närmre hjärtat än alla andra album. Sen blir det så jävla invecklat, men ja, Step In The Arena, Illmatic, Enter The Wu och Breaking Atoms är jävligt starka kandidater för mig också. Liksom Stunts Blunts & Hiphop, Runaway Slave, It Takes A Nation, Reasonable Doubt, Run-DMC, On Fire, Radio, Don't Sweat The Technique, It's A Big Daddy Thing m.fl. m.fl. Men dude, en hel top 10 och inte ett enda album från 1983-91? A bit harsh on the 80s ain't we?

PS. Behöver jag väl knappast säga men Violent Design är nog inte på min top 500, haha... DS.
DJ

2012-07-04 22:43
Kommer redan på en massa fler självklara kandidater. Ready To Die, In God We Trust, Operation Doomsday, Criminal Minded, Low End Theory, Lyte As A Rock, Strictly Business, Enta Da Stage, Sun Rises In The East...orkar inte!
DJ

2012-07-04 22:49
EDIT: "DEM har jag...", "Violent BY Design". Och sen skulle Livin' Proof och Dah Shinin' såklart vara med bland plattorna jag höll med dig om.
Skivsamlare

2012-07-04 23:49
Dude, let's not go there tonight :) Skulle kunna skriva en topp 100 lista utan några som helst problem, men kom nyss hem från jobbet och är redo att inta soff-mode och kolla film :)

Skivsamlare

2012-07-04 23:51
Gillar inte alls hiphop pre-1987 faktiskt... För mej är startar det 1987 med Criminal Minded och Paid In Full...

Don't have a cow now, vet att sånt kan va lite känsligt för dej :)

Hörs mannen!

DJ

2012-07-05 00:15
Haha, ingen ko på isen. Synd att du missar t.ex. On Fire på din lista, men det är ju inte min huvudvärk! ;)

2012-07-05 16:18
Fick hem mina skivor från mads idag:

D12 - D12 World
D12 - Devils Night (+ Bonus Disc)
Dilated Peoples - The Platform
Eminem - Slim Shady LP
Eminem - Encore (Collectors Edition)

50:- (+frakt) som hittat!
Några rispor på omslag, några "taggar" på "hållaren" var av på nån, men fint skick för en tia styck alltså. Speciellt Encore-boxen!

Skivsamlare

2012-07-05 16:23
Fick också hem lite shieet idag:

EPMD - Rampage feat. LL Cool J (Chaos/Rush, 1991) US promo CD-single
(Mad) Skillz - I Ain't Mad No More (Rawkus, 2001) Shelvad CD, kanadensisk press

Masta Ace Inc - Sittin' On Chrome (Delicious Vinyl, 1995) US-TAPE

Nu väntar jag på 1:a pressen av Lost Children Of Babylons första cd...

DJ

2012-07-08 13:55
Igår handlade jag hiphop, grime och "svensk brazil" som de kategoriserar Lindfors-skivan under på Recordmania:

T La Rock: This Beat Kicks 12" FRESH 1987
T La Rock: Flow With The New Style 12" Sleeping Bag 1988
More Fire Crew: Oi! 12" Go! Beat 2002
Osten Af Mozzarella: Commodore 64 YELLOW 7" Remmerline 2009
Doug E. Fresh & The Get Fresh Crew: World's Greatest Entertainer LP Reality 1988
Lill Lindfors: Mellan Dröm Och Verklighet LP Polydor 1970
Diamond & The Psychotic Neurotics: Sally Got A One Track Mind 12" Chemistry 1993
Skivsamlare

2012-07-12 18:50
Haft en slow week, minst sagt.. Men har ändå fått hem dessa två cd's:

Jurassic 5 - The J5 EP (Rumble, Pickininny Records, 1997) (1:a pressen utan clearade samplingar)

Lost Children Of Babylon - Where Light Was Created: The Equidivium (Low Art, 2001) (1:a pressen med grönt front cover)

Men som sagt, slow week...

2012-07-12 21:43
Too $hort-Life Is...Too $hort, LP Dangerous Music 1988
Demon Boyz-Recognition, LP Music Of Life 1989

DJ

2012-07-12 22:22
Kom hem från landet och hittade flera avier samt ett paket från Slice Of Spice på hallmattan. De här blev det:
Lord Finesse Signature Sevens 3 Pull Ya Card/Check Me Out Baby Pah 2x7" clear vinyl
Lord Finesse Signature Sevens 3 Pull Ya Card/Check Me Out Baby Pah 2x7" black vinyl
Lord Finesse No Gimmicks (Flexi, 7", S/Sided, Promo, Ltd, Clear)
Lord Finesse Featuring Percee P - Kicking Flavor With My Man remix 7" silver vinyl

Lord Aaqil - Check It Out 12" reissue Dope Folks

DJ Format And The Good People - Marisco 7" DWG

Sen har jag turen att vara god vän med en viss cdförsäljare vissa här i tråden är bekanta med så jag fick första tjing på en hel batch grejer som jag köpte:

Absent Minded - Extreme Paranoia In Stocktown
Brand New Heavies - Heavy Rhyme Experience Vol 1
Capone N Noreaga - The War Report
Casual - Fear Itself
Cella Dwellas - Realms N Reality
Channel Live - Station Identification
Charizma & Peanut Butter Wolf - Big Shots
Chino XL - Here To Save You All
Chino XL - I Told You So
Common - Resurrection
Comptons Most Wanted - Its A Compton Thang
Comptons Most Wanted - Straight Checkn Em
Comptons Most Wanted - Music To Driveby
The Coup - Kill My Landlord
Cypress Hill - Cypress Hill
Da Lench Mob - Planet Of Da Apes
Das EFX - Dead Serious
Devin The Dude - Just Tryin Ta Live
DFC - Things In Tha Hood
Diamond D - Stunts Blunts & Hip Hop
Digable Planets - Reachin (A New Refutation Of Time And Space)
D.I.T.C. - D.I.T.C.
Dj Quik - Quik Is The Name
Dj Quik - Way 2 Fonky
Dj Quik - Safe & Sound
Tha Dogg Pound - Dogg Food
Dooley-O - Watch My Moves
Down South - Lost In Brooklyn
Dr Dooom - First Come First Served
Dred Scott - Breakin Combs
Eazy E - Its On Dr Dre 187um Killa
EDO G - Life Of A Kid In The Ghetto
EDO G - Roxbury 02119
EPMD - Strictly Business
EPMD - Unfinished Business
EPMD - Business Never Personal
Eric B & Rakim - Paid In Full
Eric B & Rakim - Follow The Leader
Eric B & Rakim - Let The Rhythm Hit Em
Eric B & Rakim - Dont Sweat The Technique
Erick Sermon - No Pressure
Facemob - The Other Side Of The Law
Fat Joe - Represent
Fat Joe - Jealous Ones Envy
Fesu - War With No Mercy
5th Ward Boyz - Ghetto Dope
50 Cent - Power Of The Dollar
Flatlinerz - U.S.A.
Frankie Cutlass - Politics & Bullshit
Freddie Foxxx - Freddie Foxxx Is Here
Freestyle Fellowship - Innercity Griots
Funkdoobiest - Which Doobie U B?
Gang Starr - Step In The Arena
Gang starr - Daily Operation
Geto Boys - Making Trouble
Geto Boys - Grip It On That Other Level
Geto Boys - The Geto Boys
Geto Boys - We Cant Be Stopped
Geto Boys - Uncut Dope
Geto Boys - Till Death Do Us Part
Grand Puba - Reel To Reel
Gavediggaz - 6 Feet Deep
Group Home - Livin Proof
Group Home - Tear For The Ghetto
Hard 2 Obtain - Ism & Blues
Heather B - Takin Mine
House Of Pain - Same As It Ever Was
Ice-T - O.G. Original Gangster
Ice Cube - Amerikkkas Most Wanted
Ice Cube - Death Certificate
I.N.I. - Center Of Attention
Intelligent Hoodlum - Tragedy saga Of A Hoodlum

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
DJ

2012-07-12 22:23
J-Dilla - The Shining
Jedi Mind Tricks - The Psycho-Social...
Jedi Mind Tricks - Violent By Design
Juggaknots - Re:Release
KMD - Mr Hood
KMD - Black Bastards
Kokane - Dont Bite The Funk
Kool G Rap & DJ Polo - Wanted Dead Or Alive
Kool G Rap & DJ Polo - Live And Let Die
Kool G Rap & DJ Polo - The Best Of Cold Chillin
Kool G Rap - 4 5 6
K-Solo - Times Up
Kurious - A Constipated Monkey
The Last Emperor - Music Magic Myth
Leaders Of The New School - A Future Without A Past
LL Cool J - Mama Said Knock You Out
Lootpack - Soundpieces Da Antidote
Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Funky Technician
Lord Finesse - Return Of The Funky Man
Lord Finesse - The Awakening
Lord Finesse - From The Crates To The Files
Lords Of The Underground - Keepers Of The Funk
Mad Flava - From The Ground Unda
Mad Skillz - From Where???
Madvillain - Madvillainy
Marley Marl - The Best Of Cold Chillin
Master Ace - Take A Look Around
Masta Ace - Slaughtahouse
Masta Ace - Sittin On Chrome
Masta Ace - Disposable Arts
MC Eiht - We Come Strapped
MC Eiht - Death Threatz
MC Ren - Kizz My Black Azz
Mc Ren - The Villain In Black
MC Serch - Return Of The Product
MC Lyte - Aint No Other
MF Doom - Operation Doomsday
MF Doom - Special Herbs The Box Set
MF Grimm - The Downfall Of Ibliys A Ghetto Opera
MF Grimm - American Hunger
MHZ - Table Scraps
Mic Geronimo - The Natural
Milk - Never Dated
Mobb Deep - Juvenile hell
M.O.P. - Firing Squad
M.O.P. - First Family 4 Life
Nine - Cloud 9
Non Phixion - The Future Is Now
N.W.A. - Straight Outta Compton
N.W.A. - 100 Miles And Runnin
O.C. - Jewelz
O.G.C. - Da Storm
Onyx - All We Got Iz Us
Organized Konfusion - Organized Konfusion
Organized Konfusion - Stress The Extinction Agenda
Organized Konfusion - The Equinox
Paris - Sleeping With The Enemy
Pete Rock - Soul Survivor
Pete Rock - Underground Classics
Pete Rock/I.N.I/Deda - Lost and Founds
Pete Rock & C.L. Smooth - All Souled Out
Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca And The Soul Brother
Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient
The Pharcyde - Bizarre Ride II The Pharcyde
Pharoahe Monch - Internal Affairs
Pharoahe Monch - Desire
Poor Righteous Teachers - Pure Poverty
Poor Righteous Teachers - The New World Order
Ras Kass - Soul On Ice
RBX - The RBX Files
Real Live - The Turnaround A Long Awaited Drama
Redman - Whut Thee Album
Redman - Dare Iz A Darkside
The Roots - Organix
Royal Flush - Ghetto Millionaire
Saafir - Boxcar Sessions
Sadat X - Wild Cowboys
Sage Francis - Sick Of Waiting Tables
Sage Francis - Still Sick
Saigon - Warning Shots
Scarface - Mr Scarface Is Back
Scarface - The World Is Yours
Scientifik - Criminal
Showbiz & A.G. - Party Groove/Soul Clap
Showbiz & A.G. - Runaway Slave
Show & A.G. - Full Scale LP
Smif N Wessun - Dah Shinin
Smoothe Da Hustler - Once Upon A Time
South Central Cartel - N Gatz We Truss
Spice 1 - Spice 1
Spice 1 - 1990 Sick
Thug Life - Volume 1
Too Much Trouble - Players Choice
Too Short - Life Is Too Short
Too Short - Short Dogs In The House
Too Short - Shorty The Pimp
Too Short - Get In Where You Fit In
Trends Of Culture - Trendz
2pac - 2pacalypse Now
Ultramagnetic mcs - Critical Beatdown Deluxe Edition
Ultramagnetic mcs - The Four Horsemen
The UMCs - Unleashed
Yo Yo - You Better Ask Somebody

Skivsamlare

2012-07-13 09:17
haha, ord överflödiga :) du knep en hel del som jag haft på min wantlist ett bra tag nu

Skivsamlare

2012-07-13 10:29
Lol, helgen räddad nu då grass :p

DJ

2012-07-13 10:43
Åker till Cuba två veckor nästa måndag, så jag ligger lite lågt med att spendera pengar på plattor just nu, då man ju vill ha lite reskassa. Har plockat nån trave 20-kronorsplattor, men det är mest Lill Lindfors och sånt som jag tror jag är rätt ensam om att lyssna på i denna tråd. Avstår från att fota och lista så jag inte blir whoas motsvarighet till Jesper på DWG (extremt intern vits, 20 nördpoäng till dig som skrattade åt den).

2012-07-16 09:18
Förra veckans inköp

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-07-16 10:01
lite cd inköp

@grass som du ser på bilden var det jag som haffade beatnuts & above the law plattorna på cd

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2012-07-16 12:24
Åker till Cuba två veckor nästa måndag, så jag ligger lite lågt med att spendera pengar på plattor just nu, då man ju vill ha lite reskassa. Har plockat nån trave 20-kronorsplattor, men det är mest Lill Lindfors och sånt som jag tror jag är rätt ensam om att lyssna på i denna tråd. Avstår från att fota och lista så jag inte blir whoas motsvarighet till Jesper på DWG (extremt intern vits, 20 nördpoäng till dig som skrattade åt den).

Haha, skrattade till här på jobbet när jag läste det. Jesper köper all musik han kommer över tror jag. Trevligt med Cuba!!

Skivsamlare

2012-07-16 12:26

Skymtar några klassiker där! Bra köp.

2012-07-16 14:45
Skymtar några klassiker där! Bra köp.

Tack, läser så mycket i denna tråd utan att posta bilder själv, så jag tog tag i det nu.

Är grymt kul att läsa o se bilder på andras skivköp.