|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
Skivsamlare
2012-02-05 13:33
|
ja discogs stämmer ju inte alltid, grass (var det väll?) får kolla upp det på sitt tape i stället då
Qviding FIF slogs inte samman med ÖIS, härliga nyheter. KÅLLTORP, sedan 1982 Dagens låt (alla dagar): BK Qviding - Qviding De' E' Laget
|
|
|
7243 8 39946 49
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
|
|
|
Soul_Survivor_II
Hade inte heller bangat på hennes första skiva. Hon är lika grym på engelska som på svenska. Hojta om du springer på fler ex! ;)
Vill man "träffa" folk ska man gå med i en skytteklubb
|
Skivsamlare
2012-02-06 19:45
|
Grass: I knew it!!! Im the king among nerds :) då står det fel på discogs med andra ord..
|
|
|
Fick hem "The Element of Surprise" med Rashad & Confidence. Jag hittade den lite slumpartat på internet. Av någon anledning har de gjort skivomslaget till en kopia av "Funky Technician"-omslaget. Annars bra beats av Confidence och grymt flow av Rashad (hade aldrig hört talas om dessa förut). Men något gör att jag tycker den är tråkig, vet inte varför.
Så fick jag hem min 93 til'-T-shirt jag beställt. Vem mer ska gå på Souls of Mischief? "I'm the man and you can read it in Genesis"!
|
Skivsamlare
2012-02-07 19:58
|
Köpte du den på CD? Den kommer på vinyl nu med, 500ex. Fick hem Teachers of a New Era - Guess Who? 12" ('92). Här finns en bit ur en låt att lyssna på. Den finns inte på discogs, så har inte så mkt mer info tyvärr. De andra låtarna var sådär, men denna track tycker jag e sjukt fet!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
|
|
|
Omslaget är ju det bästa med R&C-plattan ;) Fick hem dessa två cheapies idag, mkt nöjd! Heather B: Live MC 12" Sai 2001 Heather B: Eternal Affairs Sai 2002 Samt ett par billiga Sennheiser DJ-lurar. Nu kliar det i fingrarna att förbeställa Boog Brown/Apollo Brown-LPn, men måste nog vänta tills löning...hoppas sjuan finns kvar då, håller tydligen på att sälja slut redan enligt Boog Browns twitter...
Now whose flat top rules in '89?
|
Skivsamlare
2012-02-08 16:38
|
inte hiphop men fick hem:
Leafnuts - (Miss) Chat(y) Chat(y) CDS Kaah - Beats Melodier.... 2LP
i dag.
angående Hands & Sci-Fi 12" som jag nämnde tidigare, den skall tydligen vara med låtarna: Ill Shit Revival/Poison Of Choice så den som önskade P.O.C. på vinyl verkar få som den vill.
Qviding FIF slogs inte samman med ÖIS, härliga nyheter. KÅLLTORP, sedan 1982 Dagens låt (alla dagar): BK Qviding - Qviding De' E' Laget
|
Skivsamlare
2012-02-09 18:37
|
Fick hem:
D-Nice - To Tha Rescue K.M.D. - Mr. Hood Kool G Rap & Polo - Rated XXX Vinnie Paz & Ill Bill - Heavy Metal Kings
US originals på cd
|
|
|
Paket idag igen!
Heather B: If Headz Only Knew 12" 1996 Pendulum Heather B: Takin' Mine LP 1996 Pendulum
|
Skivsamlare
2012-02-10 17:26
|
i dag landade: Deville - From A Pitch Fork Point Of View Daddy Boastin' - Orginal Skinheadsnack 12" jj - Vi DVD (kanske inte hiphop, men lite relaterat) + lite mer som inte är hiphop
|
Skivsamlare
2012-02-10 17:39
|
Deville är på Kassett, glömde skriva det.
|
|
|
Äntligen, Sons Of Sam - Oooh He Got An Afro 12"
|
Skivsamlare
2012-02-13 11:10
|
Idag fick jag hem DJ Format - Statement of Intent LP! Innan den släppts tack vare en hjälpsam dude från DWG!
|
Skivsamlare
2012-02-13 18:10
|
I dag landade: Tyler The Creator - Bastard BOOTLEG CD Sheep Doggy Dogg - Doggystyle Funk TAPE
|
|
|
Bra vecka
Från förra lördagen Loppis Hansson & Karlsson - Man On The Moon 1969 Johnny Johnson & The Band Wagons - Soul Survivor 1969 (ghostface original)
Lord Finesse - Tha Art Of Diggin':The Grind And The Hustle CD 2011 SOS Lord Finesse - The Art Of Diggin':Blue Note State Of Mind CD 2011 SOS Lord Finesse - You Know What I'm About Remix flexidisc 2011 SOS Lord Finesse - Electric Sensation / Down Here Around The Corner flexidisc 2012 SOS
K-Def - Night Shift LP Redef 2011 Strong Arm Steady feat Madlib - Soul 4 Real / Life 7" Stones Throw 2010 Big L - Devils Son 12" repress Columbia Records 1993 Various -America Is Dying Slowly 2xLP EastWest 1996 Cool Manu Badns - Light My Fire/ If Da Clip Fits 12" Artikal Entertainment 1996
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
|
|
|
En himla massa Lord Finesse där, Grass. Då kommer man ju på att det är dags att klaga lite på honom igen: när fan kommer hans nya skiva egentligen??? Eller i alla fall remixskivan på Funky Technician...
|
Skivsamlare
2012-02-13 23:52
|
Slice of Spice har en jävla massa släpp på g med Finesse i år. SLICE-OF-SPICE PRESENTS LORD FINESSE (NEW UPDATES!) The time has come to lift the lid on a truly exciting collaboration...
Slice-of-Spice (Spice) will be Project Managing several musical endeavors for Underboss Entertainment, including executive producing some incredible vinyl releases with Lord Finesse.
Here's a few releases to check for during 2011/12:
- Funky Technician Instrumentals LP - Return Of The Funky Man Instrumentals LP - Signature-7-Series (x3 7" singles) - Funky Technician Remix Project LP - Return Of The Funky Man Remix Project LP
Over the last couple of months Slice-of-Spice has been completing a full and comprehensive archive of every Lord Finesse production. From DAT tapes, to reels, to Pro Tools sessions. Add to that discussing new projects and there are some very exciting times ahead for fans of Lord Finesse, and quality hip-hop.
This really is the Vinyl Good Ness project for SOS & Underboss, as our collaboration will ensure that some of THE best beats in hip-hop, and presented and pressed in a way that reflects the music. We will also be consulting with the people that count the most, when putting these projects together...YOU!
Stay tuned for details of the first few releases, starting with the Funky Technician Instrumental LP, and the Lord Finesses Signature-7-Series.
THANKS FOR YOUR CONTINUED SUPPORT OF SLICE-OF-SPICE!
|
|
|
INOK: Tack! Remixskivor är ju bättre än ingenting, så länge de fixar några bra beats. Jag läste nån intervju med Finesse från förra året tror jag där han sa att det var några producenter som inte skickat beats som höll måttet och därför var remixen på Funky Technician försenad. Fast helst vill man ju ha en en ny skiva!
|
Skivsamlare
2012-02-14 19:37
|
Inte för att vara "that guy" men det känns som att mycket av det "nya" som kommer är gammalt klassiskt material i "ny förpackning" alltså typ, remixer o sånt
Eller typ, "Osläppt O.C. material som inte platsade på Word... Life, nu släpper vi dom här 5 spåren på en extremt limiterad rosa vinyl o tar 80 Euro för skiten, Hurry up and buy! för om 2 veckor så tar discogs killarna som köpt på sig 15 ex 200 Euro, Obs, första 50 exemplaren är ollade av the man himself! Must have.."
Jag är inget fan av detta fenomen
Bring on the bacon!
|
|
|
Kommer en helt ny E.P med Finesse på SOS också. Både som solo och The Alumni(med O.C)
|
|
|
Vill man "träffa" folk ska man gå med i en skytteklubb
|
|
|
Glömde lista en mycket efterlängtad tolva i samlingen som jag också köpte i lördags. Slum Brothers - The Sure Shot bw/6 Million MCs 12" Suicide Records 1995 Galet fet
|
Skivsamlare
2012-02-15 09:28
|
"Osläppt O.C. material som inte platsade på Word... Life, nu släpper vi dom här 5 spåren på en extremt limiterad rosa vinyl o tar 80 Euro för skiten, Hurry up and buy! för om 2 veckor så tar discogs killarna som köpt på sig 15 ex 200 Euro, Obs, första 50 exemplaren är ollade av the man himself! Must have.." Haha!
|
|
|
Limitedsgrejen har gått helt överstyr för länge sen. Men vissa av grejerna måste man ju ha, så då sitter man där som ett fån och räknar ner sekunderna tills man får klicka köp. Jag väljer och vrakar rätt mkt bland dem nu dock. Jag vill egentligen helst bara ha vanliga svarta tolvor och LPs i normala omslag som släpps samma dag som det släpps digitalt/CD. Inte vänta två år extra för att försöka hinna plocka ett av tio gredelina ex formade som rymdskepp. Och hela grejen att släppa flexis är som ett dåligt skämt. Magazine give aways var allt flexis nånsin dög till. Alla gamla format skall inte återuppväckas, let flexi rest in peace!
Underbart att det är så mkt Finesse på G, men man går ju nästan vilse i alla specialförpackade remixer och typ grejer man redan har på nån B-sida. Jag är HELT med Ref på att det man vill ha är nya rim från Lord Finesse! Jag tänker inte köpa allt det här de släpper trots att jag är extremt stort Finesse-fan. Inte värt det att inte kunna köpa andra roliga grejer, som Boog brown-sjuan och LPn som släpps i mars. Lägger hellre cashen där...
|
Skivsamlare
2012-02-15 11:38
|
Sen är ju slice of spice riktigt läskiga när dom sätter priser.. en 7" för typ 40-50$, en TP för 80$. Håller med ang flexi. Roots Forward släppte ju Madman Shawn's Walk thru hell" 7" i förrgår. Den kostar 15$ för en svart eller röd, 30 för en signed TP. Det är lite vettigare priser imo.. http://www.rootsforward.com/
|
|
|
40-50$ för en sjutummare? Vilken då? Jag kommer sitta med svettigt finger på updateknappen på torsdag när de släpper Lord Finesse grejer. Wtf, hellre att vissa grejer släpps på flexi än inte alls.
|
Skivsamlare
2012-02-15 14:49
|
Tänkte fel, rutten matte av mig haha. Stryk det där...
Btw har det kommit upp snippets på finesse signature seven series? Förra gången dom släpptes, när det var paul nice, då visste man bara första släppet när bundlen började säljas. Hade varit trevligt att se vilka plattor det rör sig om, samt höra snippets på låtarna om man ska beställa hela serien på en gång.
Ingen tvekan om att det kommer vara kvalitét dock, både vad gäller musik och covers.
|
|
|
grass skrev: Wtf, hellre att vissa grejer släpps på flexi än inte alls. Jo, kanske. Men skulle gärna slippa denna pest eller kolera-avvägning...
|
Skivsamlare
2012-02-16 00:06
|
Idag gjorde jag ett riktigt bra byte med en jobbarkompis: Han fick Shaquille Oneal's första cd och jag fick Powerule - Volume 1 från 1991..
För er som missat denna grupp så kan jag verkligen rekomendera en lyssning på denna (deras första och enda album) Large Pro har proddat en hel del och en ung Kurious Jorge gästar
|
|
|
Var just nere och hämtade upp: Paula Perry: Paula's Jam 12" 1996 Loose Cannon Det är den med det snygga bildomslaget. Och här är låten för den som inte hört:
|
|
|
Dangerous Dame - Excape From The Mental Ward (LP) $49, yay.. gått för mkt mer förr.
|
|
|
beställde nyss dessa lps
Poor Righteous Teachers - New World Order Ra. the rugged man - legendary classics vol. 1
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
|
Skivsamlare
2012-02-17 10:56
|
Vad får man ge för New World Order på vinyl? CD'n kostar ju multum
|
|
|
Reissue 115kr på megastore
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
|
Skivsamlare
2012-02-17 13:17
|
annars mellan 45-60 euro på discogs om du ska ha US og med stickercover. Fast dom dyker upp ibland för runt 25 med, så det e bara att vänta hehe.
|
Skivsamlare
2012-02-17 14:11
|
har det kommit en nypress på den också?! helgerån!
|
|
|
Köpte New World Order OG-wax med "båda klistermärkena" på Recordmania för några år sen. Är inte säker på vad jag gav, men jag tror 250-300?
|
|
|
Massive Of Brooklyn - For True Listeners Of The Funk EP '93 Dunn Deal Wrecordz FNIZZ.
|
Skivsamlare
2012-02-18 23:52
|
|
Skivsamlare
2012-02-19 00:14
|
i dag (eller i fredags, men hämtade ut i dag):
Sankofa - Jonah's Saucony TAPE (med Kashal.Tee feat.) Str-8 G - Gettin It Str8 EP
|
|
|
Blev några tapes på lokala börsen i går. Geto Boys - Til Death Do Us Part Rap A Lot 1993 Gang Starr - Daily Operation Chrysalis 1992 Das Efx - Straight Up Sewaside East/West 1993 - Still Sealed
|
Skivsamlare
2012-02-19 22:11
|
fett med tapes :) Måste börja köpa fler såna
|
|
|
psk: Den är så fet, så fet.
|
Skivsamlare
2012-02-24 14:42
|
A Tribe Called Quest - Anthology LP Jay Z - Black Album LP Atmosphere - Sad Clown Bad Fall 10 LP Q-tip - Renaissance LP Rjd2 - Dead Ringer (bonus Tracks) (reis) LP Common - Finding Forever LP Jedi Mind Tricks - Violence Begets Violence LP
mmmmmhhh.h.... lööön.
|
Skivsamlare
2012-02-24 22:33
|
Kurious Jorge - Uptown Shit - US promo cd5 KRS-One - Step Into A World (Rapture's Delight) - US promo cd5 NaS - If I Ruled The World - US promo cd5
Slow week, ser fram emot nästa vecka då jag (förhoppningsvis) får hem bl.a Main Source - Peace Is Not The Word To Play promo-cd5
|
Skivsamlare
2012-02-27 21:16
|
Fick hem Ill Distracxion - The psychotic nasty EP (Dopefolks) idag. Sen har jag även fått hem Damu the Fudgemunk - Kilawatt 1.5 7"+CD förra veckan.
|
|
|
Black Belt Theatre m. Planet Asia
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
|
|
|
Fortsatte the female MC bonanza idag genom att plocka upp följande i en butik på väg hem från jobbet idag:
Sparky D: Sparky's Turn (Roxanne You're Through) 12" NIA 1985 (US OG) Shazzy: Attitude - A Hip-Hop Rapsody LP Elektra 1990 (US OG)
|
Skivsamlare
2012-02-29 22:02
|
Gjorde ett makabert cd-fynd på myrorna häromdagen..
Crustified Dibbs (R.A. The Rugged Man) Night Of The Bloody Apes
Skulle ha släppts 1994 på Jive men shelvades, detta är alltså en bootleg men jävligt kul att ha i samlingen ändå.. Cunt Renaissance med gästande Biggie Smalls är ju lite småkul o lyssna på
|