I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-01-15 17:05

Method man

Underskattad if u ask me!

tänkte att folk kunde lägga upp methodmans skönaste låtar här.. något i stil med

enjoy!

-pack you'r bags man, you are a tourist!

2011-01-15 17:32
Nej, Method Man är fan inte underskattad för fem öre. Han har fått mkt cred och love genom åren. Tycker dock han kunde ha sålt lite mer av sina skivor dock.

http://spotify:track:0BwtjpczDPhjfn6SUOs8ql

2011-01-15 20:29

Hela Tical är ju galen. Method Man är nog varken underskattad eller överskattad. Han är ju populärast i Wu-tang för att han hade hitten M.E.T.H.O.D MAN men ligger långt ner på min lista. Däremot är Tical nog en av dom fetaste soloskivorna från medlemmarna.

Jag tycker hans största brist är att han är för monoton, samma jävla flow i typ 15 år. Jag gillade hans vilda stil som han hade i början även fast han var en av de tamaste i klanen.

Nu är han förutsägbar och tråkig men har ju en del halvroliga punches och bra rimstruktur.

Han är nog både över- och underskattad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2011-01-15 22:43
Jag tycker han är överskattad bland "allmänheten". Känner flera människor som mest lyssnar på rock/pop/dansmusik men flörtar lite med hiphop ibland som säger att Meth är den bäste nånsin och liknande nonsens.

Klart han är en bra rappare med skön röst. Man blir nästan alltid glad när han kommer in på Wu-Tangs possee cuts. Och Tical är ju en grym LP, som Funkenteller säger. Men jämfört med t.ex. Ghostface, GZA och Inspectah Deck är han ju ingen jättetung MC kanske.

Jag skulle inte vilja leva utan Tical eller ha Meth i toppform på Wu-Tangs låtar och som gäst på Ghostface och andras låtar. Men han är ändå överskattad eftersom han verkar vara populärast i Wu-Tang, kanske på grund av den lätt igenkännbara rösten, kanske för att All I Need var en sån monsterhit. Hans övriga soloalbum har varit riktiga sömnpiller, med undantag från enstaka låtar. Minns att jag köpte den där Judgement Day eller vad den hette när den kom och sålde den rätt snabbt. Där fick man verklige leta efter lyssningsbara låtar.

Tänkte länka de bästa tre låtarna, men det har ju Funkenteller redan gjort.
Producent

2011-01-15 23:14
Jag håller med om att han inte är underskattad. Han har en av de skönaste rösterna inom hip hop och verkar vara en klipsk och ödmjuk snubbe. Han är grym på att lägga refrenger också.
Jag uppskattar Method Man mer än Ghostface. Sen tycker jag att Meth, Ghost, GZA & Rae är väldigt olika varandra och kompletterar varandra i klanen. Tical är grym men flera andra från wu-tangs debuter är bättre. Jag tycker att det fanns flera bra låtar på "Judgement Night"-men ingen klassiker nej men värd flera lyssningar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent

2011-01-15 23:33

Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-01-16 10:40
aaaah, beak-ups to make-ups e feeet!!!! hade glömt den.

4th Chamber är väl från Liquid Swords eller är det minnet som spökar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-16 10:40
Sorry, det kan ju fortfarande räknas som en bra Method Man-låt :D
DJ

2011-01-16 10:51

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2011-01-16 12:02

2011-01-16 13:28

Det blir nog inte bättre än så här! Its real 94, rugged raw, kickin in your god damn door!
Manifesto! – this is what we want to see happen
For my peoples still breakin’, graf writin’ and rappin’
B-sides aayeah!
DJ

2011-01-16 14:02

2011-01-16 16:49

Hehe, gamla basement tapes ..grymt ändå.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

Producent

2011-01-16 16:57

Producent

2011-01-16 16:59
Producent

2011-01-16 17:43

2011-01-16 19:11
Methodman är en av de absolut bästa rapparna ever! Han har ett av rapvärdens bästa flow och överglänser oftast alla andra när han gästar på låtar. Meth är helt galet bra när han är med wu-tang. Bäst i wu? Eller gästar tex Rae eller Ghost. Men tyvärr är han ganska värdelös som solo artist.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2011-01-16 20:05
word på svenimgar. kunde inte uttryckt mig bättre
Producent

2011-01-16 20:32
& så är Method Man grym live!
Ger alltid allt vare sig hur många personer som är i publiken.

2011-01-17 09:37
fan dopeness, nu måste jag hitta nå´n i USA som kan skicka mig lite St. Ides..
Back on topic, Mr Mef ..Överskattad,beror på hur man ser det alltså och vad man vill jämföra med. När det häller Flow,delivery etc så tycker jag inte han är överskattad nånstans, ibland har han även fått till så klockrena punchlines så att även de största rimkonstnärerna måste känna sig lite träffade.
"Bust shots at Big Ben like we got time to kill" - Proteck ya neck II the jump off (Klock-ren,är ni med lol ..och träffade ha!)
orka sitta o leta fler nu, bara den jag kom på just nu men det finns många mer,sen var väl han o resten av Wu jävligt tidiga med att ha många alias som dom kunde rimma med i texterna, jag hörde iaf inga mc´s med typ 6 olika alias innan dom, snoop började ju med sin "-izzle"grej långt senare. Jag kan ju missat andra iofs..
En nackdel jag tycler med han är ju dock att hans texter dom sällan handlar om nå´t särskilt, utan oftast är det bara en mängd rim utan röd tråd där han får med så många metaforer till gräs,brudar, kläder & vapen som möjligt. Lite tråkigt i längden imo..Men det är ju hans stil iaf. men han är bland dom bästa på att bli intervjuad, kolla här bara, speciellt mot slutet.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2011-01-18 07:42
^^Bra post. Håller med om att han är en av dem som gör intressantast intervjuer

2011-01-18 11:00
Hiphopsune eller hur ! älskar den spontana ilskan som avsluter intervjun här..
Kitty: "But america eats their young, you know that, right ?"
Mef. "Yeah,but they won´t tell it,meng ..
Får lite gåshud av alla realness där, för högern i USA nämner ju verkligen aldrig det medans Wu och alla andra alltid har pratat om det ..
så helt plötsligt argt: "46 billion in the first quarter !! Five Dudes !! Oljebolagen och bensinjättarna antar jag..) Kitty bara. I wish we had more time msiter meth hahaha skrämd ..

2011-01-18 12:37
Hehe jag tycker att det ger bra perspektiv till Sveriges situation. Här klagar vissa alltid på att de "fattiga" (ok, det finns fattiga, men inte 1.2 milj som Lars Ohly säger) har det tufft och är utsatta. Arbetarklassen osv. Men i USA hörs inte lika mycket klagan; och där är områdena helt slummiga, folk är mycket vildare och det kostar en jäkla massa att gå i skolan. Säger inte att allt är perfekt i Sverige, men det är bra att ha perspektiv. Lite OT, men det kopplar ändå lite till det Method Man talar om:)

En annan "real" intervju med Method Man är annars den där han snackar om Wendy Williams. Man ser verkligen hur han låter ilskan ta över och säger exakt vad han tänker. han talar från hjärtat helt enkelt. Mef ftw.
DJ

2011-01-18 12:46
Hiphopsune: Fattigdom är relativt och vi är helt klart på väg i riktning mot USAs system. Självklart har de värre problem med fattigdom, men ett par-tre perioder till med S & M-regeringar så är vi där.

2011-01-19 00:31

Att ingen droppat den här bangern innan! "Marijuana is just nature's way of saying hi!" Här kör han kanske inte direkt sin gamla vanliga stil..
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2011-01-19 18:15
tungtung! mer min smak. meth for president!

2011-01-29 17:21
fler fler fler? helst inga lugna. han ska va på killing spree mode!
Producent

2011-01-29 17:44

2011-01-30 12:41
classic!
Producent

2011-01-30 12:45

2011-01-30 14:41