I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Raekwon - Shaolin vs Wu-tang

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-03-11 19:30

Raekwon - Shaolin vs Wu-tang

Vad tycker ni om Raekwon's nya album? Jag har precis lyssnat igenom det och jag ar inte imponerad. Skivan kommer enligt mig inte ens i narheten av OBFCL II. Inga vidare beats eller verser pa albumet. Inspectah Deck var den artist som sken starkast pa OBFCL II han ar aterfinns inte pa detta album istallet har Rae gast artister som Jim Jones, Rick Ross och Lloyd Banks. Snacka om nerkop!

2011-03-11 19:51
Inspectah deck var visst med pa laten "chop chop ninja", en lat med en fruktansvard refrang. Deck lagger en fet vers
Pa tok for manga lugna latar pa detta albumet

2011-03-13 11:20
Jag tycker inte heller den är nå´t vidare, favoritspåret är väl rich and Black med Nas och Crane style med busta Rhymes funkar också för mig.. jag tycker det är så stressiga, ångestladdade beats och lite väl överproducera och fantasilöst i allmänhet.
Undrar om Rae kan steppa upp ännu ett fett album i klass med Cuban linx II efter detta eller om han är slut nu..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

DJ

2011-03-13 14:20
Återkommer med omdöme i maj när skivan släppts.

2011-03-13 15:47
Oh shit, den här snubben sa ju det
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2011-03-13 17:40
skivan är helt ok, inte mer. har inte gett den så många lyssningar som den kanske kräver. är för fast i gza's material just nu :)

2011-03-15 14:33
Jag är mer nöjd med den här skivan än CL2, o den plattan var BRA!
Har lyssnat på albumet 30+ ggr redan, allt funkar för mig förutom hooken på Chop Chop Ninja som i övrigt var grym!
Ett album jag spelar i sin helhet utan problem - superb replay value!
"Can't believe you on the canvas, I'm just throwin jabs" - Inspectah Deck
DJ

2011-03-15 16:38
Kollade snubbens videorecension. Han menar ju tydligen att det var för mkt "bells and whistles". Vart lite nyfiken på detta. Kan nån langa en youtube-länk på nån bra låt från skivan med lite klockor och visslor? Jag brukar gilla sånt...

Peace
Konsertbesökare

2011-03-15 18:57
Är inne på första lyssningen och måste säga att jag blev överraskad. Avsaknaden av RZA har inte gett någon märkbar effekt, väldigt konsistent album, med undantag för Chop Chop Ninja som jag inte tål.

8/10, inte bättre än OBFCL2 men en gedigen skiva.

2011-03-16 02:43
Survivor, här är en ganska bra låt från skivan (som för övrigt verkar ha samplat Shaft in Africa) jag håller dock inte med om att det är särskilt mycket visslor och klockor, jag känner som sagt mest bara av den alarmerade ångesten på nå´t vis. Vill du har nå´ny bra Wu-stilad musik med lite "souliga bells" så rekommenderar jag 60 second assasins eller Hell Razahs CD från förra året.

2011-03-18 00:52
gillade denna skiva mer än OB4CL2.....mkt bättre beats på denna enligt mig....butter knives är ju djävulskt bra. på förra skivan gillade jag 2 låtar alchemist låten och Pyrex Vision samt ngn av hans itunesbonusar....är mer än nöjd med denna skiva.
BOIA CHI MOLLA

2011-03-18 19:23
Diggaren faktiskt. Men apollo kids va fetare.
Drumaddic fix your habit like a crack-addict.

2011-03-18 23:04
Är rätt besviken på skivan, kommer glömma av den ganska fort. Varför ha med Jim Jones & Rick Ross med på skivan...inte särskilt mycket för Lloyd Banks heller.

2011-03-22 23:43
Jag tycker den är fet. En del bulla låtar men dom tunga överväger. From The Hills är en favorit och Butter Knifes är så jävla hård.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2011-03-23 03:29
Skivan vaxer definitivt efter ett antal lyssnar. Jag tror avsaknaden av latar som sticker ut efter forsta lyssningen samt en del tvivelaktiga gastartister fick mig att doma ut skivan i forvag. albumet ar enligt mig inte lika bra som OBFCL II men det har anda sina hojdpunkter.