I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka tre albumomslag gillar du mest genom tiderna?

Utländsk Hiphop - Allmänt

DJ

2011-03-14 15:58

Vilka tre albumomslag gillar du mest genom tiderna?

100% säker på att vi gjort det här flera gånger, men hittar inget när jag söker på "omslag" i forumen...

Detta är iaf min top 3 utan inbördes ordning:

Bonus: Favoritomslag till 12"-singel:

2011-03-14 16:02

Konsertbesökare

2011-03-14 17:14

Skivsamlare

2011-03-14 17:15

Vet inte om det är favvo-omslagen men det va de här 3 som poppade upp i huvet.. :)

DJ

2011-03-14 17:31

2011-03-14 21:08
vet inte heller om de e dom tre snyggaste men de e tre jävligt snygga o väldigt bra skivor :D

There ain't no dick like the one I've got

2011-03-14 21:36

Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
Rappare

2011-03-14 21:39

Sista är iofs ett ihop plock av olika Bun B låtar men fan va tungt det är.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-03-14 21:45
Kom på två till

Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-03-14 21:46
Asher Roth - Asleep in the Bread Isle

Kid Cudi - Man on the Moon 2

Redman: Red Gone Wild

Väldigt aktuella jag vet, men jag tycker de gör bättre skivomslag nu för tiden än förr. Vet inte om jag skulle klassa de som de bästa någonsin men de är sjukt snygga.

2011-03-14 22:03
fan inge svensk hiphop här tack :)

2011-03-14 22:05
soul, kul att du startar sådana trådar men skitsvårt och välja :) tanken dras automatiskt till skivor man gillar musikmässigt än omslagsmässigt.

hoppas på fler bidrag här också.

2011-03-14 22:07
Rappare

2011-03-14 22:33
www.twitter.com/addthissss

www.addthismusic.com

2011-03-14 22:58

2011-03-14 23:26
Tycker det känns som att hiphop är den genre med fulast omslag overall. De flesta som är postade i denna tråden är ju fruktansvärda.
Skivsamlare

2011-03-14 23:29

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

DJ

2011-03-15 01:19

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
DJ

2011-03-15 01:52
Shit, den här Army Of The Pharoahes/Jedi Mind Tricks-estetiken är det fulaste jag vet, tillsammans med No Limit-stuket. Helt chockad att folk tycker de är snygga! Tar nästan hellre Master P som står och räknar pengar framför en photoshoppad bil framför en grön himmel hellre än tre ap/djur/monster/farao-sfinxar med lysande ögon. Ser ut som nåt jävla Heavy Metal-omslag ju. Sorry to bring on the hate, men Iron Maiden-stuket är nog det fulaste jag vet.

Får erkänna att jag håller med Vikktorious om att de flesta som postats i den här tråden är gräsliga. Tical är en grym skiva, men omslaget har alltid känts som en sån jävla miss. Det där Redman-omslaget ser ut att vara gjort i Paint. Ownerz (lätt fulaste GS-omslaget) och Slim Shady = riktiga dussin-omslag...verkar som om smaken skiljer sig minst lika mkt gällande omslag som när det gäller själva musiken! Men så ska det väl vara...

Menmen, I can definitely get with dom två BDP-omslagen, EPMD, Charizma, Smif N Wessun, Daily Operation och några till...men damn alltså!
DJ

2011-03-15 01:53
(Med Redman menar jag såklart Red Gone Wild, inte Funkadelic-omslaget.)
DJ

2011-03-15 01:54
Oj, nu stavade jag Pharaohs som Monch stavar. Insnöad, sorry, hehe...

2011-03-15 05:35

2011-03-15 06:38
+1 till Tical och Madvillain, riktigt snygga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-15 08:14
Men nu var det väl inte vilka tre omslag man tyckte var snyggast, eller? Isf har jag missuppfattat tråden helt.

2011-03-15 08:23

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-03-15 08:43
co-signar floorless, low end theory är galet clean.
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950

2011-03-15 09:57
Gillar aven omslaget till Madvillany 2

o Special Herbs boxen

2011-03-15 11:18

Fuck karma, I don't need karma!
Skivsamlare

2011-03-15 11:27
handlade väl om vilka omslag man gillar och inte vilka man tyckte va snyggast gjorda eller? För isf kan jag inte förstå hur man kan tycka Funky Technician omslaget är snyggt.. Spelar ingen roll om skivan är klassisk eller whatnot, Master-P omslagen är väldigt mycket mer underhållande att titta på än Lord Finesse o Mike Smooth framför en svart bakgrund... För rejtar vi omslag så bör vi väl bortse helt från själva musiken på skivan, right? Jag älskar också Funky Technician omslaget men det baseras antagligen enbart på att jag såklart förknippar det omslaget med musiken på skivan kombinerat med tidsepoken där den släpptes, den blomstrande golden-eran....

Sen är det lite skevt att fråga folk vilka omslag folk gillar och sedan bli chockerad över deras "gräsliga" smak.

Skivsamlare

2011-03-15 11:43

De här 2 gillar jag skarpt :)

Rappare

2011-03-15 12:39
Soul_Survivor_II P32
Kan du inte hantera att folk postar sina favoritomslag så kanske du inte skulle ha startat den här tråden. Låter enligt mig helt puckat när du sitter o sågar allt som postats. Tycker dom du postade såg ut som hej-kom-o-hjälp-mig.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-03-15 12:50
Håller med Soul_survivor om att just det Army of the Pharaohs-omslaget som postades här är otroligt fult. Men deras två tidigare plattor har snygga omslag.

DJ

2011-03-15 13:07
Schenn: Nja, vilka man gillar mest. Man kan ju gilla dem av andra skäl än att de är snygga också iofs, men man tenderar väl oftast inte gilla omslag man tycker är fula?

Gremlin Japp, vilka man gillar, men jag tänkte vilka man tycker om att titta på så att säga. Själv tycker jag om den där cleana estetiken på t.ex. Funky Technician-omslaget. Tycker det är jävligt klassiskt uppbyggt och avvägt. Påminner mig nästan om en Rembrandt eller annat klassiskt konstverk, allt är på precis rätt plats.

Nej, jag tänkte inte på själva musiken. Som jag skrev tycker jag mkt om Tical, men har alltid stört mig på omslaget. Finns massor med jättebra skivor där jag ogillar omslagen och tvärtom. Funky Tecnician är ett av de där få tillfällena där jag tycker omslaget är lika bra som musiken.

Sen är det lite skevt att fråga folk vilka omslag folk gillar och sedan bli chockerad över deras "gräsliga" smak.

Hmmm...det tycker jag inte. Varför skulle det vara "skevt"? Det här är väl fortfarande ett diskussionsforum? Nån postar ett ämne, alla säger sina åsikter, sen säger alla sina åsikter om alla andras åsikter osv ad infinitum. Typ. Eller hur menar du? Fattar inte riktigt ärligt talat. Menar du att alla bara ska posta en massa bilder, men inget snack om posterna ska försiggå? Det skulle iaf jag tycka vara ganska tråkigt. Eller menar du att man enbart får posta positiva kommentarer om andras val? Det vore väl en ganska tråkig form av självcensur på ett diskussionsforum på itnernet av alla ställen, eller? Postar jag nåt och säger att jag gillar det händer det ju more often than not att nån skriver "fyfan vad dåligt/fult/tråkigt", det är väl liksom part of the game? Men jag kanske missförstår hur du menar, förtydliga gärna varför det är skevt? Det är ju fortfarande bara "på skoj alltihop". Det är ju itne som att jag tänker be en admin gå in och rensa bort omslag jag ogillar, liksom. Precis som folk kommer såga omslagen jag la upp kan jag såga andras.

sincedayone Det är klart jag kan "hantera" det. Jag har inte lagt in mig på psykakuten pga detta. Om du går tillbaka och läser så sågar jag inte "allt som postats", utan nämnde även några stycken jag höll med om. Blev lite överraskad att det kom så många jag tyckte var skitfula bara. Jag kan hantera att folk postar omslag jag tycker är skitfula. Kan du hantera att jag skriver att jag tycker de är skitfula? :)

I många sammanhang kan det vara bäst att bara hålla sina åsikter om musik/bilder osv för sig själv, men jag tänkte att nu är vi på ett diskussionsforum på internet och det man gör är att skriva ärligt vad man gillar och ogillar. Självklart ska man posta JMT-omslag om det är det snyggaste man vet, men man får ju vara beredd på att nån annan säger att det är det fulaste man vet. Precis som jag är beredd när jag lägger upp Lord Finesse att nån ska tycka att det ser ut som "hej kom och hjälp mig". Skulle jag ta det personligt skulle jag kanske inte lägga upp det till allmän beskådan på internet...

Peace people, ta det lugnt, det är bara bilder och åsikter...
DJ

2011-03-15 13:13
Läste vad jag skrev igen för att kolla om jag formulerat mig så det lät "skevt". Men jag skrev ju tydligen "Sorry to bring on the hate" i början, bad t.o.m. om ursäkt för att det skulle komma lite sågningar. Och sen skrev jag: "verkar som om smaken skiljer sig minst lika mkt gällande omslag som när det gäller själva musiken! Men så ska det väl vara". Och det kan jag fortf. stå för. Det ska vara så att man har olika åsikter och diskuterar dem, vad ska vi annars hänga härinne för? Ledsen om nån tog illa vid sig, visste inte att folk tog det här med skivomslag så personligt. Ska försöka formulera mig lite mildare nästa gång :)

Peace
Skivsamlare

2011-03-15 13:23
haha, hur fan orkar du sitta o skriva såå långa inlägg?! :)

Överanalysera inte, jag förtydligar: Smaken kommer alltid vara som baken = delad. Alltså förstod jag inte hur du kunde bli "chockad" över att nån tyckte Jedi Mind Tricks omslaget var snyggt.... Inget mera.

Inget milslångt svar nu helst, måste hämta kidsen på dagis snart o har inte tid o läsa en novell :)

peace

DJ

2011-03-15 13:30
Gremlin Haha, för att jag suger på att formulera mig kort! Sorgligt, men sant. Försöker skriva lite kortare och då ser du vad som händer... Förklarar man inte i detalj börjar folk missförstå och catch feelings n shit!

Yes, smaken kommer alltid vara som baken, tyckte jag täckte det med:

"verkar som om smaken skiljer sig minst lika mkt gällande omslag som när det gäller själva musiken! Men så ska det väl vara"

Men tycker fortf alla ska skriva vd de tycker.

PS: Menade väl "chockad" mer som man blir chockad när man ser nån med en ful tröja på stan, ska kanske inte tolkas bokstavligt som att jag ligger här med filtar och ambulanspersonal ;) DS.
Rappare

2011-03-15 13:33
Gremlin
Har man passion för något är det värt mödan med långa inlägg.

2011-03-15 14:12

Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

DJ

2011-03-15 19:02
Fattar inte hur jag kunde glömma detta omslag.
Det är ju faktiskt mitt favvocover ever!

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2011-03-15 20:28
Klistrar in jpg länken och trycker på bild, men bilden syns inte. Vad gör jag för fel?
Keep playing sega-games

2011-03-15 21:53

(fast där är fan baksidan snyggare) :)
Skivsamlare

2011-03-15 22:07
Non phixion - the future is now verkar vara en trådfavorit!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

DJ

2011-03-16 02:04
Wildchild

Markerar du hela länken först innan du klickar "bild"?

INOK

Tru dat! Jag kommer ihåg att jag gillade omslaget som fan när den släpptes för det kändes "politiskt", men sen blev det så mkt alternativflum med "illuminati" och "masons" och såna barnsagor kring hiphop som förstörde mkt av det politiska kring som grodde där 00-02 så nu förknippar jag den tyvärr mest med det. Då har liksom Coup mer down-to-earth, marxistiska, stenhårda omslag, liksom Paris. Mitt favorit-omslag med NP är I Shot Reagan-tolvan, men nu handlade det ju iofs om album.

Här är ett jag kom att tänka på nu, förresten:

2011-03-16 11:18

sista är en no limit klassiker haha
http://duckdown82.tumblr.com/

2011-03-16 11:58
Hiphoppen har alltid haft, och man kan misstänka kommer alltid att ha fruktansvärda omslag. Som den här tråden bevisar. Och är dom snygga så är dom för det mesta stulna, (http://www.formatmag.com/art/inspired-hip-hop-album-covers/) eller så vinner dom på ren enkelhet a la stakes is high eller black on both sides.

Bara Epmd som kan

och rza, slår det mig, men det är ju samma kille som målat:

Sen finns det väl inom den svårare hiphoppen säkert en hel del snyggt, jag vet iofs inte alltid hur jag ska ställa mig till det, hippt och retroroligt är det, jävligt snyggt, men är det speciellt orginellt?

Anticon's omslag är tex snygga, men är det ens hiphop längre?

http://soundcloud.com/80scrackpolo

2011-03-16 12:00
ej vafan halva inlägget försvann

http://soundcloud.com/80scrackpolo

2011-03-16 12:29
Tre favoriter till

2011-03-16 16:03

Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2011-03-18 17:22

Keep playing sega-games

2011-03-19 16:33

Producent

2011-03-19 17:40

Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.