I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"All that and a bag of saturated fat" - var är det citatet från?

Utländsk Hiphop - Allmänt

DJ

2011-10-13 11:36

"All that and a bag of saturated fat" - var är det citatet från?

Jävligt kul spin på All that and a bag of chips/fries/snacks. Men var kommer det ifrån? Får inte raden ur huvudet, men google hittar inget (utom grejer jag skrivit själv, haha...). Men tyvärr är det inte jag som kommit på denna ordlek.

Vet att jag hört den raden i nån låt. Kan minnas fel, minns ej ordagrant. Kan vara "All of that", "Alladat" osv. Kan även vara "fats" i plural? Google hittar inget hursomhelst. Vart fasen är det från? Kanske nån jätteklassiker men jag har helt enkelt glömt. Kan vara Pubas röst som säger det , men inte säker. Blir galen här.

Någon?

(Inlägget ändrat av Soul_Survivor_II 2011-10-13 11:36:44)

2011-10-14 18:39
Kommit på?
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
DJ

2011-10-14 22:20
Nej! Så jävla irriterande! Börjar tro att jag hört det på en radio freestyle eller live freestyle på scen nånstans eftersom ingen på hela internet vet :(

2011-10-14 22:38
Hatar också att jag inte kommer på det, har hört det för inte så jävla längesen t om .. Jag får för mig att det är nå´t med Leaders of the New school eller Mos Def.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

DJ

2011-10-17 08:59
Skönt att nån mer har hört det iaf, så jag inte blivit galen och börjat höra röster i huvudet som inte finns. Däremot extremt störigt att man inte kan googla fram det här. So much for internet, haha...