|
|
|
|
|
Tidiga släpp 2012 att se fram emot ?
Hoppas alla hade ett bra nyår ! Två raketer slog ner några få meter från mig och jag sprang full ifrån basketplan hehe panik ! Iaf vilka skivor kommer nu under dom första 3-4 månaderna i år som ni tänkt plock upp ? Killah Priest släpper nytt redan i Januari iaf, låter bra imho..
Konsumtionskulturen är ett fördärv.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Slaughterhouse album på Shady Records som släpps mars eller april lär bli intressant.
|
|
|
|
|
|
Meyhem Lauren-EPn MOOD-EPn
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
Hörde att Method Man släpper sin sista skiva i år :(
GZA- Liquid Swords 2: The Return of the Shadowboxer Raekwon- Only Built 4 Cuban Linx III MF DOOM & Ghostface Killah- Swift and Changeable Nas and Common- Nas dot Com
Dom som kan bli intressanta.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
|
|
Sincedayone, Crystal Meth albumet ? Det kan ju hända att det kommer i år,men han tänkte ta tid på sig sa han ..another Detox lol .. Apropå Wu så ska ju Masta Killa släppa Loyalty is Royalty i år är det tänkt. Den kan nog bli bra..
|
Skivsamlare
2012-01-02 16:11
|
Meyhem Lauren-EPn MOOD-EPn MMHM!!!! Taggad på dessa. Vet att SIX2SIX records kommer släppa Amp Boogie - Bluntly Speaking EPn och Sparrow the Movement LPn i början av detta år med.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
|
|
|
GZA- Liquid Swords 2: The Return of the Shadowboxer Raekwon- Only Built 4 Cuban Linx III MF DOOM & Ghostface Killah- Swift and Changeable Nas and Common- Nas dot Com
Wow, det här ser ju riktigt spännande ut, hade ingen aning om detta? =)
|
|
|
ILLINI_DUDE P30 Ah okej, då är jag med på noterna.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
|
|
inget datum men ett album som jag ser fram emot är Nas - Life Is Good. en låt som släpptes '11.
|
|
|
Necro - Murder Murder Kill Kill EP
|
|
|
Är det verkligen någn av dessa skivor som ska släppas nu i vår? Har ingen direkt koll på vad som ska släppas i vår men hoppas på en Prodigy solo eller Mobb Deep även fast jag inte har några höga förväntningar. Annars väntar jag fortfarande på Freddie Gibbs debut...
|
|
|
Rockz: Om du har missat det så släppte Mobb Deep en EP för några veckor sen som heter Black Cocaine
|
|
|
Jag missat ett QB släpp??! ;-) Men tycker inte den EP'n var något direkt att hänga i granen, dock nån bra låt.
|
|
|
^^håller med, den var medioker som bäst imo
|
|
|
Förbeställda såklart. Blir en finfin start på 2012!
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
Philip P26
Shit vilken keff nas låt! Att nas ska göra ett bra album ser jag som lika troligt som att Detox släpps under första halvan av 2012.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
|
Producent
2012-01-06 21:13
|
Låten är grym! Påminner om "Made You Look". Alla andra Nas album har varit bra-så varför skulle inte den här bli bra?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|
|
|
Jag håller inte med om att den påminner om made you look.. Alla Nas plattor bra? 3st av hans 9 album har varit bra. Visst finns det några enstaka bra låter på varje album, men det flesta låtar är rent crap.
Nas är en riktigt bra rappare med han har något sjuk förmåga att alltid rapa på riktigt dåliga beats. Men jag hoppas givetvis på att bli positivt överraskad.
|
|
|
Det är såhär Nas opererar sen ett antal år tillbaka. Släpper en bra singel och följer upp med en frisbee till album.
|
Producent
2012-01-06 23:55
|
sveningmar skrev: Jag håller inte med om att den påminner om made you look.. Alla Nas plattor bra? 3st av hans 9 album har varit bra. Visst finns det några enstaka bra låter på varje album, men det flesta låtar är rent crap.
Nas är en riktigt bra rappare med han har något sjuk förmåga att alltid rapa på riktigt dåliga beats. Men jag hoppas givetvis på att bli positivt överraskad. Vet inte vilket beat nas skulle ha rapat. Sen när folk säger att de tycker att Nas väljer fel beats så vet jag inte heller vilka typ av beats de vill att han skulle ha valt. Nas arbetar med producenter som Salaam Remi, L.E.S, Large Pro, Premier, Pete Rock, Mark Ronson, Stic.man & Alchemist bl.a. Undrar vilka producenter ni hellre hade sett Nas arbeta med? The Runners, Drumma Boy, Bangladesh, Swizz Beats, David Banner & Soulja Boy istället?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|
|
|
Jag struntar i vilka som producerar bara det är bra beats. Sen när har nas rappat över premier beats? Det var väl senast på Stillmatic, och Alchemist på God's son va? När nas väl har bra beats som tex "Mastermind" av Alchemist kan han göra mästerverk. Men när han istället väljer will.i.am beats över premier och alcemist blir det pinsamt dåligt! Då lyssnar jag hellre på Soulja byo och Kid Cudi lika gärna..
|
|
|
Nas är min favoritmc... Men den senaste skivan jag verkligen gillade med honom va Stillmatic... Nu är han ju ungkarl igen så gnistan kanske är tillbaka, singeln är iaf lovande...
Sen är jag väl rätt ensam här om att tycka I am... är fet. Nastradamos kan jag dock hålla med om inte va nått att ha
"Jag brukar egentligen inte skriva här"
|
|
|
Skulle gärna höra ett Nas-album producerat av K-Def.
|
Producent
2012-01-07 20:54
|
Jag tycker att "Untitled" var riktigt bra. Jag hoppas att den ses som en klassiker om några år. Jag tycker också att "I am" är bra, jag tycker till och med att "Nastradams" är bra-finns flera bra låtar på den skivan. Även om jag håller med om att "Stillmatic" är en bra skiva så levde den inte upp till mina förväntningar när den kom. Sen har skivan växt mycket för mig. Jag hoppas att Nas jobbar med Alchemist igen.
|
|
|
Snackar vi riktigt KLASSISKA album med Nas kan jag nog bara sträcka mig till Illmatic och möjligen It Was Written. God's Son och STILLmatic har några riktigt grymma låtar på sig, men också några blaha-blaha-låtar imho. Ett riktigt klassiskt album får inte ha utfyllnad eller dåliga låtar. Det är synd för Nas är en av de mest begåvade rapparna nånsin, men jag tycker han är riktigt kass på att välja beats. Minst en riktigt bra låt på alla hans album dock. Sen kommer han nog tyvärr alltid lida lite av att han gjort Illmatic, även en bra senare Nas-skiva blir ju alltid lite av en besvikelse på nåt sätt.
|
|
|
Eftersom du redan nämnt Killah Priests album så får jag väl välja nästföljande i min lista av album tidigt 12:
SharpShooterz LP
Och självklart även:
RTJ2oo, (10 000 bars, 9 timmar långt album)
Någon som vet om ett officiellt datum är satt för IMs Middle passage?
|
|
|
Skoja i dojan... Det finns bara en skiva 2012
R.A.P. Music - Killer Mike & El-P
http://soundcloud.com/80scrackpolo
|
|
|
|
|
|
Man ska nog inte alltid ställa Nas skivor mot Illmatic, hans intention har ju aldrig varit att göra "den skivan igen"... Lättare sagt än gjort för vissa då de "var med" när illmatic kom, jag började lyssna på Nas med "I am" och den skivan tar mig fortfarande iväg till många platser då den snurrar... Mkt känslor , Larger than life ,storys, kanske inte lika "tight" som på sina första släpp men jag tycker han lägger det nice...
Kan förstå dom som saknar bruset och knastret också men men... Stillmatic tycker jag va en fullträff, kanske nått spår som går bort men...
Kanske borde ge Untitled en till chans, tipsa gärna om bästa låtarna enligt er
"Jag brukar egentligen inte skriva här"
|
|
|
Planet Asia - Black Belt Theatre
|
|
|
När släpps Planet Asia albumet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
Så BDP the album släpptes till sist, där ser man .. ska lyssna en dag då jag orkar. Under tiden, vet någon om KRS one & Bumpy Knuckles "Royalty Check" finns på vinyl ? "Just You" är ju bara en så skön låt ..
|
|
|
|
|
|
Tack Survivor ..hmm, 250 kanske är värt det med tanke på att den nog kommer bli lite "rare" inom ett tag. Om jag får ut mina övertidspengar denna månad så kanske jag klipper till.
|
|
|
Black Belt Theatre slapps i slutet av Februari
Tracklist:
1. Lost And Found (prod. by Khrysis) 2. Grown Folks Talkin' (ft. Talib Kweli) 3. Tell The Wold 4. All Mine (ft. Paul Wall) 5. No Apologies (ft. Raekwon) (prod. by Oh No) 6. Fuck Rappers (ft. Willie The Kid & Fashawn) 7. Diamond Life (ft. Camp Lo) 8. Furniture 9. Mach One 10. Daggers And Darts (ft. Rogue Venom & Tristate) 11. Bruce Lee (ft. Rasco & Chace Infinite) 12. Golden State 13. Coons (ft. Killer Ben) 14. The Line Of Fire (ft. Krondon, Picaso, & Phil The Agony) 15. Big Fish 16. External Motives (ft. The Jacka & Mitchy Slick) 17. Classical (ft. Ras Kass, Torae, and Jasiri X) 18. Stay Ready (ft. Mistah FAB & Nio The Gift) (prod. Oh No) 19. Whirlwind Patterns 20. Dogon Outro
|
|
|
Futures nya mixtape Astronaut Status släpptes nu i dagarna, finns gratis att tanka ner här. :)
|
|
|
ILLINI_DUDE Jovisst, men de skeppar från Canada också = ofta dyr frakt. Kommer så mkt limiteds nu att jag bestämt mig för att inte köpa allt utan bara de grejer som verkligen knockar mig och så var inte riktigt fallet med dessa. Prioriterar de nya limiteds m t.ex. Rasheed Chappell, MOOD och Meyhem Lauren i stället tror jag. Vore nice att ha dessa ändå, men blir så mkt nu att jag måste skära ner lite av ekonomiska skäl...
|
Skivsamlare
2012-01-17 12:33
|
Glöm inte bort DJ Format - Statement of Intent som kommer i februari. SJUKT fet. The album features songs with EDAN, MR LIF, PHILL MOST CHILL, SURESHOT LA ROCK, THE NOSTALGIA 77 QUINTET and THE SIMONSOUND and is out on Feb 27th 2012 on Project Blue Book.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
|
|
|
dundermannen Kan bara instämma. Den skivan kommer att slå hårt. Första singeln, Big Beast, släpps på måndag.
|
|
|
Prodigy släpper H.N.I.C 3 om nån vecka men jag tror att det är ett mixtape för jag har inte hört något om att det ska vara ett album.
|
|
|
HNIC 3 dödade iallafall .. prodigy tidernas bästa
|
|
|
|
|
|
Så vad är det bästa som släppts hittills enligt er? Jag har typ bara lyssnat på äldre hiphop på senare tid och har sjukt dålig koll på sådant som släppts i år. En top 3-lista med det bästa som släppts hittills skulle inte sitta fel så jag har något nytt att lyssna på också.
Dessutom undrar jag om det är några kommande releaser man bör hålla koll på. Uppdatera mig för 2012 gott folk!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Finns inte mycket att hurra över hittills i år på den utländska scenen.
Däremot kan jag tipsa om ett engelskt-språkligt skivsläpp från Sverige: Professor P & DJ Akilles - The Realism
|
|
|
Jag väntar fortfarande på detox och på kendrick lamars nya
|
|
|
BBKing skrev: Jag väntar fortfarande på detox Vissa väntar fortfarande på Jesu återkomst... ;)
|
|
|
Från årets LP hittills för mig:
|