La Coka Nostra - Masters of the Dark Arts

Utländsk Hiphop - Allmänt

Rappare

2012-07-31 20:02

La Coka Nostra - Masters of the Dark Arts

Tracklist:
01. “My Universe” f. Vinnie Paz (prod. Statik Selektah)
02. “Creed Of The Greedier” (prod. Sicknature)
03. “?????” (prod. DJ Lethal & Scott Stallone)
04. “Mind Your Business” (prod. DJ Premier)
05. “Electronic Funeral” f. Sean Price (prod. Beat Butcha)
06. “The Story Goes On” (prod. DJ Lethal)
07. “Letter To Ouisch” (prod. ILL BILL & DJ Lethal)
08. “Snow Beach” f. Thirstin Howl the 3rd (prod. Jack Of All Trades)
09. “The Eyes Of Santa Muerte” f. Sick Jacken (prod. ILL BILL)
10. “Murder World” (prod. C-Lance)
11. “Coka Kings” f. Vinnie Paz (prod. C-Lance)
12. “.38 ?????????” f. Big Left (prod. Sicknature)
13. “Malverde Market” (prod. ILL BILL)
14. “Masters Of The Dark Arts” (prod. DJ Lethal)
15. “Everybody Down” f. Jaysaun & Q-Unique (prod. C-Lance) *
16. “No Hay Tiempo Para Mañana” f. Outerspace (prod. C-Lance) *

* iTunes Bonus Track

Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Rappare

2012-07-31 20:11
Inte så många låtar som sticker ut (på ett positivt sätt) tråkigt nog.. Många låtar känns som man redan hört de 100 ggr innan.

The Eyes Of Santa Muerte och The Story Goes On är de som spontant känns fetast iaf. Förstnämnda är riktigt tung.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
Ahh, upptäckte att denna goda nyhet redan kommit upp på spotify!
Första halvan av albumet känns väldigt genomarbetad, alla levererar och nästan alla beats e blytunga och speglar La Coka Nostra jävligt bra.

Resterande halvan varierar ganska mycket, vissa spår e blytunga och vissa spår känns väldigt malplacerade, som att dom bara blev inslängda för att fylla sista tomrummen.

Men de spåren som faktiskt är tunga väger dock upp detta album!
Som La Coka-fan är jag ändå jävligt nöjd.
Synd bara att Everlast hoppade av gruppen utan en enda insats på nya albumet. Dom lyckades ju ändå tycker jag, men det saknas en och annan Everlast-refräng...

Titelspåret på skivan är bland det tyngsta de har släppt enligt min åsikt, önskar dom hade haft några fler spår på skivan med den typen av mörka beats.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Röjer förövrigt tokhårt till "Creed Of The Greedier"! :D
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Sjukt bra album! Lyssnat igenom de två gånger idag än så länge:)
Trevlig nyhet!
Många riktigt feta låtar
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Alltså SHIT! Dags att skriva i denna tråden!!!
Respeeck! mad vibez
 http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
Hangaround

2012-08-11 22:11
Hunnit lyssnat igenom plattan vid några tillfällen nu .Låter stereotypt la coka nostra.. inte många låtar som var överaskande . Med det sagt säger jag absoult inte att albumet är dåligt .Vissa låtar känns ihopslafsade på en kafferast medans andra spår känns mer genomtänkta,Tja ,I det stora hela får den 6st ölbackar av 10 möjliga från min sida :)
Skålar för att förlåta , dricker för att komma ihåg ..
Beatboxare

2012-08-13 15:36
Inte lyssnat igenom hela plattan ännu, men fetast är ju "mind your buisness"
Aktivt oaktiv.
Mind your business är så jävla tung! Får lite Non Phixion vibbar med Premier beatet...

Efter några genomlyssningar så känns att Everlast hoppade av trist och några av beatsen är rätt sega. Alla fyra Sicknature & Dj Lethal beatsen är dock riktigt nice!

Känns dock som om plattan kommer att växa på en och gillade man "A brand you can trust" är det bara att inskaffa! ( Jag fick hem mitt ex på 3 dagar via deras egen hemsida http://www.shopbenchmark.com/lacokanostra.)
King Schlong - Up in bitches asses like a thong...