Ahh, upptäckte att denna goda nyhet redan kommit upp på spotify! Första halvan av albumet känns väldigt genomarbetad, alla levererar och nästan alla beats e blytunga och speglar La Coka Nostra jävligt bra.
Resterande halvan varierar ganska mycket, vissa spår e blytunga och vissa spår känns väldigt malplacerade, som att dom bara blev inslängda för att fylla sista tomrummen.
Men de spåren som faktiskt är tunga väger dock upp detta album! Som La Coka-fan är jag ändå jävligt nöjd. Synd bara att Everlast hoppade av gruppen utan en enda insats på nya albumet. Dom lyckades ju ändå tycker jag, men det saknas en och annan Everlast-refräng...
Titelspåret på skivan är bland det tyngsta de har släppt enligt min åsikt, önskar dom hade haft några fler spår på skivan med den typen av mörka beats.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
|