|
|
|
|
|
snoop dogg byter namn till snoop lion
läste nyss i aftonbladet att snoop ska byta namn.. vad tror ni om detta ??
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15193403.ab
(Inlägget ändrat av hjälte 2012-08-01 10:17:42)
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15193403.ab
Snoop Dogg byter namn Fick religiöst uppvaknande på Jamaica Nu blir det svårt att sjunga Snoop Doggy Dogg och D-O-double-G.
Hiphopstjärnan har bytt namn efter en resa till Jamaica.
Med debutsingeln "What´s my name?" från 1993 blev den amerikanske hiphopartisten Calvin Cordozar Broadus Junior världskänd under namnet Snoop Doggy Dogg. Eller the Doggfather. Eller bara Snoop Dogg.
Men nu är det slut på hundändelser.
Besökte tempel Snoop arbetar just nu på sitt elfte studioalbum som fått titeln Reincarnated. Och den här gången får rappen flytta på sig – det blir en renodlad reggaeskiva. För att hitta inspiration reste Snoop till Jamaica där han fick ett nytt namn av en rastafaripräst:
Snoop Lion.
– Jag vill begrava Snoop Dogg och vara Snoop Lion i stället. Jag visste inte det förrän jag hade besökt templet, säger Snoop enligt
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Och någon tror på allvar att han inte kommer göra "D-O double G grejen längre ?" snälla liksom .. efter att plattan släppts (vilket är en platta jag tror kommer bli bland hans bättre, inte för att jag är deep i Reggae MEN för att han har gjort så många kassa hiphop/R&B album i så många år) så kommer han stå o säga nå´t sån´t här i intervjuer: "Snoop Lion, that represents a more spiritual side of the Boss dogg feel what I´m sayin but at the same time, people love snoop dogg so we just keep it movin like that nephew.." Och han kommer bara ha Snoop Lion som alter ego emellanåt
Konsumtionskulturen är ett fördärv.
|
|
|
hahah där ser man. sett att några singlar med namnet Snoop Lion dykt upp, och nån som nämnde reagge i samband med detta.. jag fick för mig att det var från ett reagge samarbete med någon reagge artist vid namn Iron Lion.
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
|
|
|
HAHAHAHA,kan inte sluta skratta. Folk har hypat det har for mycket ocksa
http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
|
Hangaround
2012-08-08 17:47
|
rytmen är väl ok, i övrigt vettefan.
|
|
|
Jag var aldrig nåt jättefan av Snoop Doggy Dog, men sen han bytte till Snoop Dogg har han varit värdelös. Detta är väl bara nästa steg nedåt antar jag.
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
hahaha han måste ha rökt på riktigt ordentligt!
I'm a different kettle of fish
|
Hangaround
2012-08-11 21:44
|
Det här är väl slut-avsnittet för snoop . Har själv inte lyssnat annat till doggy style-albumet och tycker han därefter allt mer och mer tappat vad hiphop heter.Det här var väl de slutgiltiga pricken över i :ET.
Skålar för att förlåta , dricker för att komma ihåg ..
|
|
|
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
|
Hangaround
2012-08-11 23:21
|
Dokumentärfilmen verkar fetare än hans musik .
Skålar för att förlåta , dricker för att komma ihåg ..
|
|
|
Snoop själv tror säkert att han är bättre än nånsin, och hans fans kommer vara för döva för att höra om det är bra eller dåligt, dem diggar det hur som helst bara för att det är Snoop.
I'm a different kettle of fish
|
|
|
Soul_Survivor_II P34 Jag tycker att The last meal var hans sista bra skiva... Det är fortfarande "Snoop dizzle", det är vibben jag diggar med skivan precis som med hans två första Annars har han ju haft clownkostymen på sig rätt länge och tillhör väl skaran som tycker Snoop kommer undan med vad som helst hehe
"Jag brukar egentligen inte skriva här"
|
|
|
VRGNHNS skrev: Soul_Survivor_II P34
Jag tycker att The last meal var hans sista bra skiva... Det är fortfarande "Snoop dizzle", det är vibben jag diggar med skivan precis som med hans två första... Smaken är som baken. Jag räknar inte något av hans album som klassiker. Men Doggystyle är iaf helt OK och har några jättebra låtar. Nuthin But A G Thang och F Wit Dre Day - och framförallt Deep Cover är såklart superklassiska låtar. Men för mig infriade aldrig soloartisten vad Dre-gästinhopparen utlovade. Men maken till överskattad rappare har jag svårt att komma på. Clownkostymen du nämner lockar ju allsköns människor men som faktisk MC lämnar han mig ganska oberörd sen länge.
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
Soul_Survivor_II P34
Väldigt överskattad, beroende på vem du frågar... Det finns ju dock otaliga exempel på bra rappare som gör kass musik och viceversa... Jag har nog tex aldrig störtdiggat någon låt av Percee P även om han "tekniskt" slaktar rappare som Scarface och Game
Menar nu inte han gör kass musik men själv kan jag aldrig riktigt stänga av och "känna" det han spottar
"Jag brukar egentligen inte skriva här"
|
|
|
Ja, visst finns det tekniskt skickliga rappare som gör dålig musik.
|
|
|
Snoop Dogg har ju ett specifikt sound och ordet till trots en speciell "swag". Doggy Style har en vibb, och Snoop är en karaktär. Blue Carpet Treatment tycker jag själv var en riktigt tung skiva.
Men jag skulle välja att beskriva Snoop Dogg som en tjock kille på mitt jobb beskrev McDonalds. " När man är sugen på donken, då är man inte sugen på en god hamburgare utan på konceptet donken". Lite samma med Snoop, man är sugen på Soundet, inte för att innehållet är bättre än något annat utan en enkel och lättsmält produkt.
|
|
|
Så passande att jag inte käkat på McDonalds på fem år då ;)
|