I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Arcane vs Dizaster

Utländsk Hiphop - Battles

2013-02-12 14:31
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-02-12 15:00
dizaster största bäbisen asså. fyfan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-02-12 15:57
Tycker publiken beter sig respektlöst.

Men dizaster säger ju efter battlen att "det är sånt som händer", varför är han då en bäbis, easymode?

2013-02-12 16:14
Jo, vet inte om det va mina hörlurar eller datorn men märkte inte av riktigt hur publiken va respektlös mest att Dizaster inte fick så mkt gehör... Rätt svettig insats annars, tycker att han borde tona ner sin energiska stil ibland(som här) men det kanske bara är jag.

2013-02-12 16:20
Soomersault skrev:

Men dizaster säger ju efter battlen att "det är sånt som händer", varför är han då en bäbis, easymode?

Kolla hans twitter osv
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2013-02-12 17:08
Soomersault skrev:

därför att han grimaserar och snackar under ronder och ska börja leka slagsmål för att han blir petad på axeln. sjukt jävla bäbisbeteende. sen som sagt, de uttalanden han gjort på internet efteråt. harre.

2013-02-12 17:09
Någon som vet om Caustic-vinkeln är sann?

2013-02-12 18:56
easymode skrev:
Soomersault skrev:

därför att han grimaserar och snackar under ronder och ska börja leka slagsmål för att han blir petad på axeln. sjukt jävla bäbisbeteende. sen som sagt, de uttalanden han gjort på internet efteråt. harre.

Jag kan förstå att han snackar dom gånger då publiken tok-reagerar på halvdana rader från arcane, sen kanske det inte är så snyggt alltid. Han blev allt för påverkad av publiken och det är därför han förlorar, inget snack om den saken. Men jag kan samtidigt förstå att han är besviken. Vad han skriver på twitter orkar jag dock inte ens kolla upp.

Angående Caustic-vinkeln, med tanke på att diz lade väldigt mycket fokus på den känns det som att det kan vara sant, men det kanske är nåt som någon av dom har uttalat sig om på twitter?

2013-02-12 21:23
BlackScorpion skrev:

Ja, det var sant. Caustic has confirmed.

2013-02-13 20:11
Vad ska man säga om battlen.

Tyckte helt ärligt diz tar första och tredje, men det förstärks av att jag tycker att man förlorar om man fuskar sig till en finalplats.

2013-02-14 08:26
Faaan har inte sett den än å kan inte se den nu heller :( (skaffa aldrig mobilt bredband)

2013-02-17 20:54

Jo, går du in på kingofthedot.com så kan du läsa Arcanes officiella uttalande om det hela, där han bekräftar att han köpt bars av Caustic.

Hela battlen blir ju förstörd för att publiken buar ut Diz, främst i andra ronden. Arcane hade ju hemmapublik och jag vet också att den dryga jäveln PoRich var där med sina fula polare och drog igång mycket buande. (Vilken jävla sopa han är, sådär lite offtopic) Visst beter sig Diz som en fjant men vad skulle man själv ha gjort i samma situation? Svårt att vara rationell i ett sånt extremt pressat läge.

Det största misstaget jag tycker att Diz gör är att han använder vinkeln helt fel. Har man såna fakta bör man förbereda sig lite bättre. Kanske skulle väntat med att släppa bomben till andra eller till och med tredje ronden? Jävligt lätt att vara efterklok dock.

TROTS allt detta tycker jag att Diz vinner battlen stort. Han avslöjar ju Arcane fullständigt. Killen köpte bars och blev AVSLÖJAD med att ha gjort det. Tycker Diz har riktigt feta grejer i första och tredje ronden och jag har aldrig sett Arcane så blek, i dubbel bemärkelse.

Nu ser jag fram emot Math Hoffa vs Pat Stay och när det är dags också förstås, Crome vs Dizaster!! Tror det kan bli Cromes internationella genombrott om han spelar sina kort rätt.

2013-02-18 18:41
Jo, går du in på kingofthedot.com så kan du läsa Arcanes officiella uttalande om det hela, där han bekräftar att han köpt bars av Caustic.

länk på detta din jävla fitta?

2013-02-18 19:52
dv89 skrev:

Hahahha, naw fuskade din idol? Men gubben då!

2013-02-19 12:53
Vanskapt_ skrev:
dv89 skrev:

Hahahha, naw fuskade din idol? Men gubben då!

hahahaha herregud, skulle ju kunna tro att ni har en sexuell relation så hårt du tog åt dig av det, som dessutom är sant. även jag har läst detta uttalande, gå bara in på forumet så bör de inte va svårt att hitta..
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2013-02-20 23:49
hahahaha herregud, skulle ju kunna tro att ni har en sexuell relation så hårt du tog åt dig av det, som dessutom är sant. även jag har läst detta uttalande, gå bara in på forumet så bör de inte va svårt att hitta..

aldrig knullat cane men hade inte sagt nej no homo

här e citatet

As for the manufactured scandal with Caustic, shit was mad overblown and taken way out of context. People need to recognize there's a big difference between "buying bars" and breaking off a homie who got screwed out of a tournament finals appearance by border patrol. Me and Caustic used to be friends and we shared a FEW ideas for ONE battle. This happens all the time. I'm not gonna start airing out names, but most of these emcees don't battle for money so none is ever exchanged. Since dude got stopped at the border, I did what i thought was the right thing at the time and broke off the homie

Ultimately did i need help against Chedda? No. Did i need help against Dizaster? No. Did i ask Caustic for his help? No. Did Caustic ask for any money? No. Is there anything on that paypal statement that says "$$ for bars"? No. it actually says "Merry xmas homie". And i defy anybody to provide any evidence that would prove otherwise. Plus, If anyone conspired with Caustic for this Title match, it was clearly Dizaster, not me,.. so to go on for three rounds about it was just redundant IMO.

ingen confirmation direkt

btw ser att du typ slutat rappa dizzy, tycker det var ett bra beslut haha

2013-02-21 00:35
Kan inte låta bli att tycka att det är rätt fett när publiken buar nån som är bull. Det blir mer dynamik och mer känsla i det.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2013-02-21 12:42
dv89 skrev:

ingen confirmation direkt

btw ser att du typ slutat rappa dizzy, tycker det var ett bra beslut haha

så gulligt när ngn ska börja göra påhopp ang ens musik för dom inte har ngt bra att komma med egentligen.
har inte slutat, men har ett liv sidan om som kommit lite ivägen, jag lever inte bara på nätet som många andra verkar göra. och sen vad du tycker bryr jag mig inte speciellt mkt om då jag känner att om man kommer med på veckans mp3 här så kan man inte va helt värdelös som du antyder på, och det är nog för mig.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent

2013-02-21 15:33
Inte en bra battle alls.. Arcane var tråkig, Diz körde sönder sig på en och samma angle och började bitcha om allt och alla. Publiken var keff. Okej om du buar åt någon som gör något riktigt wack eller gör bort sig, men innan snubben ens fått börja spotta? Han chokade ju inte eller något, helt plötsligt börjar halva publiken bua som fan? Tycker inte någon vann denna battlen ärligt talat. Fan vad billigt att köpa bars av någon annan för övrigt. Har också lite svårt för gadgets och skit som folk kör med, kastar papper, tar med masker, dräkter osv. Handlar det inte om att rappa bars?

Har Diz någon battle på G i URL förresten, någon som vet?

//

2013-02-21 17:22
Machete: Ja rex battlen skulle vara feb - mars enligt diz.

Grizzly din clown.

Producent

2013-02-21 17:37
Diz vs Rex? :S

Skum matchning asså.. Men haha, ska bli intressant! Känns inte alls som en bra match på pappret men kanske blir fett? Har dock svårt att tänka mig att Diz vinner den battlen men man vet ju aldrig, han kan överraska ibland.

Men all den där skiten han höll på med i denna battlen ain't gon fly i URL, han kommer bli lynchad av publiken.

Lustigt att han plötsligen blivit hardcore som fan också, som när Arcane nuddade honom och han börjar fronta som fan "yo, what's up nigga" medan folk håller tillbaka honom. Hahaha, skrattade som fan åt det..

2013-02-21 22:27
Machete: Å andra sidan hade nog URL-publiken mer eller mindre kastat ut Arcane om Diz hade BEVIS på att Arc FUSKADE sig till finalen.

Men kolla typ Diz mot swave sevah typ... Ändå i new york och publiken älskade.

Jag är en miljon procent säker på att om diz är motiverad och skriver som han kan göra så kommer rex se ut som en riktig clown, vilket han oftast gör. :)

Sen tycker jag absolut Diz kan ha riktigt svaga battles, där han freestylar om att han dödar folks katter, farföräldrar osvosv..

2013-02-22 11:33
Kan inte låta bli att tycka att det är rätt fett när publiken buar nån som är bull. Det blir mer dynamik och mer känsla i det.

Jo visst. Publikreaktioner kan ju förhöja men när publiken börjar störa uppträdandet blir man ju förbannad. I denna battlen är ju publiken jävligt störiga och partiska. Såna killar som vill ta tillfällena i akt och spela tuffa och stå och skrika så länge de kan gömma sig. Lite som dv89. Jävla fittbeteende.

2013-02-22 15:36
Lite som dv89. Jävla fittbeteende.

fan ska detta betyda ? haru nåt o säga till mig så säg de din hoe, snacka inte i gåtor o smyg in mitt namn i en lång post

f.ö håller ja me dig det är dåligt beteende när man buar åt rapparna så pass mycket så de förstör hela showen
Producent

2013-02-22 17:30
Vanskapt_ skrev:
Machete: Å andra sidan hade nog URL-publiken mer eller mindre kastat ut Arcane om Diz hade BEVIS på att Arc FUSKADE sig till finalen.

Men kolla typ Diz mot swave sevah typ... Ändå i new york och publiken älskade.

Jag är en miljon procent säker på att om diz är motiverad och skriver som han kan göra så kommer rex se ut som en riktig clown, vilket han oftast gör. :)

Sen tycker jag absolut Diz kan ha riktigt svaga battles, där han freestylar om att han dödar folks katter, farföräldrar osvosv..

True story.

Ja Diz gjorde det bra i NY.

Hahaha, du skrev fel där, Diz brukar ofta se ut som en clown, inte Rex, ;)

2013-02-28 18:36
Producent

2013-02-28 18:43

2013-02-28 19:06
Ouff ljudet... Machete, orkar du summera?
Producent

2013-02-28 19:51
Haha, inte sett skiten så tyvärr vet jag inte innehållet. Bara länkade om för snubben då han hade länkat fel.

2013-03-01 15:04
Arcane ska få berätta sin sida av storyn , ingen lyssnar utan dom bara kastar skit på han och tillslut släpper dom på caustic och thesaurus som gör samma sak dom :)

Tycker ärligt synd om cane här :P

Caustic har flera gånger på diverse medier fått berätta sin sida , När arcane ska få göra det så blir han bashed som fan
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2013-03-01 16:20
Den det är synd om är Chedda Cheese. Han fick ingen ärlig chans.

Producent

2013-03-03 16:02

People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Producent

2013-03-03 16:05
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.