I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Doffe ft. Amanda - Jag vill hitta tillbaks nu

Vår Hiphop - Audio & Video

2006-11-17 01:37

Doffe ft. Amanda - Jag vill hitta tillbaks nu

Tjena, ny låt med mig här.. låter heter jag vill hitta tillbaks nu och namnet säger de mesta om låten. Vill tacka speciellt amanda för sin fina sång. Även tack till giggen för beatet och durlind för mixningen. Tanka låten och lyssna, hoppas ni diggar den. :)

Rapp: Doffe
Lyrik: Doffe
Sång: Amanda
Beat: Giggen
Mixning: Durlind

Klicka här för låten!

Gärna schysst kritik om låten så jag vet vad som kan jobbas på!

Klicka här för låten!

Peeeyz!!

|| Spit It Out ||

2006-11-17 01:49
Grymt skön låt..

Doffe: Du lägger det skönt som FAN! om jag får svära..
skön röst. helt GULD. =)

Amanda: Skön röst lägger det bra också :D

Jag är inte så bra på att säga vad som är bra / dåligt i en låt,
antingen diggar jag elr hatar..
Och denna låt Digga jag GRYMT!! :D
Har lyssnat på den 2 gånger nu, och kan lyssna på den många gånger till =) Bra jobbat!!
Peace
<Propellerhead Reason 3.0>

2006-11-17 02:06
shit va kass mix!

2006-11-17 02:14
draken....ne nu blir ja lessen ;( haha ;) nej men ärligt, säg vad som e kasst istället så de går å bättra.. doffe fråga mig om jag kunde mixa och jag erbjöd mig han vart ganska nöjjd me den och jag tkr den var okej med så kom me nått som kan förbättras istället..

sen att kommentera mixningen och inte själva låten är ju "jättebra" de oxå.. de e väll i första hand låten som ska kommenteras sen kan man gå in på sånna saker som mixning o sånt i detaljer..

inte bara för jag som mixat, men ärligt hatar sånna här whoa hatare som inte säger nått om låten utan går på en grejj och säger "shit va kasst" men om du tkr de e så kasst så varför inte säga vad som kan bättras!?

aja.. doffe, den e nice som jag sa till dje på msn, skriver längre om låten imorrn för ska slagga nu.. peyz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-17 02:19

peace!

2006-11-17 04:42
En av de skönaste låtarna jag hört på ett _bra_ tag tycker jag :)
Bra flow, beat.. text allt..

Mixen var helt ok men :)

9/10 !!

DROPPA TEXTEN!
Eriksson1337 ftw!
Moderator

2006-11-17 06:07
Nja jag gilla faktiskt inte denna så värst mkt.
Låter kanske lite tomt och vet inte om de
är mixningen som är lite knas.
Nej du har gjort bättre.
Sen känns samplingen i beatet lite konstig ;P
Men kör på så blir nice :)

Peace.
myspace.com/jiahprod

2006-11-17 07:55
det är nice doffe, dock inte bland det bättre du lagt, men dock jävligt nice på nått sätt ändå :S eh jag vette fan, svårt att sätta fingret lixom..

Brudens röst är fett nice, men mixningen var fett fel durlind;)
Doffes main accapella var nice mixad men inte dubsen..

text: den är aight, men gillar inte temat, du har kört på det förr?

du spottar det helt aight!

Reffen, varför inte lägga dubs, dubbel osv? Annars var den skön, väldigt skönt för att vara så tom, låter som det är bättre kvalité på brudens röst?:P yeye..

måste tagga till skolan men det var lite kort från mig brushan :)
Pöss på dig cya some day!
www.Laneby.com
Spit It Out Crew!

2006-11-17 10:42
galet Bra text..
Biatch

2006-11-17 11:42

Tackar alla för inläggen, Jag tycker att mixningen Durlind Gjorde va nice, Sen e ju smaken dela ohh de vet ju alla, Men som sagt jag diggar den:D

Förtsätt Tanka Whoa

pZ

|| Spit It Out ||

2006-11-17 12:20
Nice shiet ! :)
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2006-11-17 13:49
doffe detta är bland de bästa du gjort!

du lägger det nice, och man känner faktiskt de du säger när du lägger de ganska soft med en ängslig och känslosam röst i denna.. som om du var lite förtvivlad liksom.. nice!

texten är även den rätt nice, den har bra handling och bra saker sägs! inte mkt mer å säga en nice!

Amanda! ojoj första ggn jag hörde det när jag skulle mixa då rös jag faktiskt, jag tok gillade din röst och jag fick liksom som en drömsagovibb av de hela så när jag fortsatte mixa sen var de även så jag försökte få till iaf reffen, och faktiskt jag själv fick den känslan efter ett tag oxå så hoppas bara fler kunde få det? hur som helst du sjunger skitbra! bra gjort!

giggen ditt beat e underbart oxå de vet du, har själv detta på datan o har vart sugen många ggr o skriva till faktiskt.. nice beat iaf giggen :)

och alla om mixningen, tkr att de e välldigt mkt o ta i och säga den e kass, själv tkr jag main accapellan e en av dom cleanaste jag fått till nånsin däremot fick jag inte till dubbsen som jag ville men i mina högtalare e dom låga så dom hörs knappt ändå.. sen som sagt att vissa tkr de låter tomt kan nog bro på att de bara ligger en main accapella inte en dubbel som ligger under.. men om jag ska va ärlig tkr jag de vart skönt just eftersom jag försökte få reffen som en sagovibb i helhet och när även resten låter cleant o så då tkr jag de vart nice.. sen skulle de givietvis säkert kunna göra bättre men mixade igår natt och både doffe o jag tkr de lät bra så de vart så...att säga att mixningen e kass elr kans e bara rent skit faktiskt sen att den skulle kunna förbättras e en annan sak men men... dom som tkr den e kass kan ju säga exakt vad i mixen som ska ändras då så man kan bli bättra i det..

allt för mig, pz!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-17 14:41
Tackar Durlind för denna komentar:D Nice de värmer:D

Tack alla andra också:D

pZ and love
|| Spit It Out ||

2006-11-17 15:18

De va någon som ville ha texten också
Här är den:

Vers1
Jag vill ställa några frågor, om hur jag ska vända om//
Från den jag är idag, För jag vill känna som//
Jag kände förut men du vet jag bara deppar//
Minnena från förr, ohh de som har förändrats//
Jag vill leva livet, ohh jag vill vara glad//
Inte spela nån annan, Nej jag vill bara vara jag//
Känna frihet Känna vinden//(Sång)
Ta dag för dag, ohh sväva bland minnen//
Men det är nått som säger stopp, Jag har inga minnen kvar//
Allt är borta åhh mitt sjätte sinne sa//
Varför inte leva livet, Varför bara deppa//
Jag har inget liv att leva, allting har förändrats//
Jag är som en våldand,  går men inte kommer fram//
Till min destination, Ingen ger mig nån chans//
Så jag vänder mig till dig, För att få ett svar//
Svar på mina frågor för att orka kämpa kvar//

Reff
Jag vill hitta tilbaks nu//
Jag vill hitta tillbaks//
Jag vill hitta svar nu//
Jag vill hitta svar//

Vers2
Vad händer genom livet, har det någon mening//
Ingen som bryr sig, ohh inte heller ser min//
Undergång, som är påväg//
Jag vill vara glad genom livet, ohh må väl//
Men Vijan att kämpa har fursvinnit//
Jag är en i mängden som aldrig har funnint//
Lyckan som jag inte tror på längre//
Vem e jag, bara en i mängden//
Av alla människor på jorden måste jag vara svagast//
Vad har jag gjort för fel? Snälla svara//
Kan inte ändra på mig, Jag är född till den jag är// 
Acceptera mig eller ignorera saken//
För jag vet inte, vad jag ska göra//
Livet känns förjävligt, ohh orkar inte höra//
För alla bara klagar, Men jag ska sluta bry mig//
Hitta en lösning, ohh se ljuset// 

Reff
Jag vill hitta tilbaks nu//
Jag vill hitta tillbaks//
Jag vill hitta svar nu//
Jag vill hitta svar//

|| Spit It Out ||

2006-11-17 16:05
fan då...lite lessen blir man nu faktiskt! Det var ju det beatet man skulle använda till vårt kommande Netplay......Giggen då =/

Hmm......

Annars va det riktigt tight den här låten....tror att nån påpeka det också, dålig mix fan :S

Peace!
One in a milli-on.

2006-11-17 16:11

Doffe jag ska nog ta och skriva enett upp piggande svar på den här vackra låten du har gjort ;)

Nej då, Men du la det riktigt jävla bra. Väldigt bra text och sammanfattning, bra flow och känsla. Tycker det är värdsklassigt :) Texten är värkligen en sån där text som man vill lyssna på och värkligen höra. och man tänker efter osv osv :P

big creds ialf.

http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se

2006-11-17 17:16
nice låt doffe :) du la de nice ! utveckling syns !
reffen var lite tom men =/ annars vare bra som fan :)

puss på dej (Y)

2006-11-17 21:20
Tackar alla de värmer:D
|| Spit It Out ||

2006-11-18 00:28
jag skrev reffen :D hehhehee
doffe jag hörde den klar idag .. lite tomt i mixningen men den sitter där den ska finns alltid grejjer mer man kan göra !!

pwace grabbs :D och tack för CRIDS för beatet
"Vill ha en nice jävla lya utrustad med de nya"
// Petter ft feven - Vill Ha

2006-11-18 01:37
Tack Giggen:D...Ahh men de sa du till mig förut:D hehe pZ and love:D
|| Spit It Out ||

2006-11-18 01:42
yeah exakt upp på denna whoa :D 1!!!!

2006-11-18 15:05
upp:d
|| Spit It Out ||

2006-11-18 19:29
beatet hade as schysst sample.. men d va verkligen skitdåligt producerat... du har ju bara klippt (knappt) å lagt trummor (men fel trummor)... tråkigt trumkomp oxå...

verserna va helt okej mixade... men för fan durlind.. refrängen var helt hemskt mixad!!

tyckte tyvärr inte om refrängen :( den känns tom och felmixad... att ha en enkel acapella på refrängen brukar bli väldigt tomt.. lägg dubs :)

men d e nog fan d bästa doffe kickat... tycker jag iaf...
http://www.myspace.com/akinonline

2006-11-18 19:57
akin jag mixade inte sången :) elr jo giggen grundmixade den o så la jag på nått mer:P men grejjen e den att jag fick alla acapellor av doffe o han hade inga dubbs med så kunde inte göra så mkt åt saken :P gjorde så gott jag kunde :) tkr reffen ger en sagoröst vibb iaf haha :D

2006-11-18 20:47
Tackar Akin för kommentaren:D
|| Spit It Out ||

2006-11-19 18:13
vem vill låta som doffe?
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2006-11-19 18:27
Tyckte låten va rätt bra faktiskt :) ^^
I am VIP , It means step aside motherfucker !

2006-11-19 21:54
Bjäär P17
Ja du de kan man undra, Men vaför komma och snacka i tråden din fjant?? Bara en fråga

puss
|| Spit It Out ||

2006-11-20 13:08

jag håller med hogare, fan va fett cool jag lär va!

varför kalla mej fjant, doffe, din fjant?

marlok: WOORD!

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2006-11-20 13:30

I opch med att jag är en del av låten så vill jag säga

Akin - kul att du verkligen hata beaet men vi är ju två olika stilar av rappare samt beatproddare ... de finns as mpånga som abra äälskar de beatet och som du då hatar de inget mer en så...

men tack ändå ! kul att du gav beaet lite komments ska tänka på de i framtiden då jag böögar mig på FL

2006-11-20 13:44

marlok P19
Haha aja du tycker som du vill, Många andra diggar de så jag bryr mig inte om en liten fjant som dig som värkligen tror sig vara något, Haha woord på dig asså, Och om du kallar de nödrim så kan du inte veta så mycke om rimmscheman och sånnt, så stäng käfen, och öppna den bara när du suger min kuk.
Puss

Bjäär P17
För att du kommer in i tråden och frågar vem dom vill låta som mig?? Varför??

|| Spit It Out ||

2006-11-21 09:56

haha precis som marlok känner jag ;p

Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?

2006-11-21 10:26

jasså, vad har det med saken o göra? vem är du förresten? varför följer du efter mig här på whoa? har du inget bättre för dig? det marlok sa är ju sant, det är samma folk som skriver i alla trådar och samma folk skriver massa skit i våra trådar.

2006-11-21 10:33
sluta jag blir ledsen :(

var inte jag dålig på att rappa nyss? kaggen är väl ganska bra? jag går inte runt o kallar doffe för eminem!

men dig går det inte o resonera med endå så. vet inte vem du är heller för den delen men du värkar känna mig så det är väl cool i guess.

2006-11-21 10:46

haha behöver jag säga nå mer?

ha ett bra liv hej <3

2006-11-21 11:42
troy när alla säger att du försöker låta som kaggen dom menar inte att du låter som han o har hans skill dom menar att du försöker låta som han men ligger nivåer under så att ta de som att du e lika bra som kaggen skulle jag inte tro alla menar.

2006-11-21 12:20

Doffe! den var riktigt bra, det var även bra av dig amanda
hel schysst låt.
keep up the g00d work!

2006-11-21 14:56
Riktigt skön låt Doffe.. peaze

2006-11-21 15:08

UPP på den här låten asså.. fuck den va oroligt bra..
enda jag kan klaga på va reefen och mixxen.. reefen va lite B tycker jag. ni kunnde ha limmat nått bättre där, sen vare lite brus i höga S o.s.v. men vad vet jag ;)
HYPE mannen!

Fuck

2006-11-21 15:16
troy och aah resten av dom äckliga degpojkarna ska bara hålla keft ... grabbar leker stora höär inne men åker på pisk ...

men troy du är välkommen om du nu hatar oss dra en vers och jag ska bräcka dig .. så du aldrig vill se varken din mick (om du har nån) eller ditt rimblock längre'!!!!

2006-11-21 16:23
Aja oki kolla myttarn:P...
|| Spit It Out ||

2006-11-21 17:57
Jag håller med Hoogare:D
|| Spit It Out ||

2006-11-21 20:12
Är det inte dom som är doffe kändisen från uddevalla ?

Man hör ju vem din största idol är(fonkey frech).
Men nu till din rapp din röst låter stell,ditt text är
fett tråkigt.Ditt flow behöver liv,visst det är en kännslosam låte men man kan ju gör det med liv endå.så det här va i amatör nivå,OCH FJORTIS VARNIG PÅ HELLA VÄGEN UT

Giggen the big time producer,tråkigt att du använder sån ny å känd låt att sampla.trummorna är tråkiga inget liv i dom och plastigt mixad men endå så hade beatet sin glans.fortsätt prodda du kan bli duktigt .

Mixningen kan man ju inte kalla mixning eller?
Känns ju bara som han har höjt sänkt men endå inte fått till ett bra sound.

Men fan fortsätt kämpa så ni får till en bra låt  och sluta släpp så jävla mkt skit och lek rappers o producers pzzz oute
W E S T - C O A ST - F A M I L Y

2006-11-21 20:33
TheRealMagic älskar alltid dina utlåtande ska tänka på vad du sa .. och joo de e nog jävligt sant de du säger ... ahr lite svårt själv att få trummorna som ajg vill ha dom .. hittills är de där de närmsta ajg kunnat åstakomma men tack så mykke för kommentar och hoppas få se dig i fler av våra trådar ....

för ärligt du är en av dom få som faktist visar att hoppet för whoa och dess bra kommetarer samt kritik finns kvar !

FRED OCH KÄRLEK MED HAT TILL WHOA KIDS !

2006-11-21 23:13
Tackar alla fört komentarerna:D

pZ
|| Spit It Out ||

2006-11-22 13:13
hört bättre från dig, men men de var nice :)
http://www.myspace.com/p2da1

2006-11-22 14:12
marlok P19 va bra att du gjorde din whoa användare för 2 dagar sen nu så du kunde gå in i denna tråd direkt o hata ner, bra gjort asså diggar dej du e fan min idol.. INTE! men iaf du som klagar så jävla mkt här säg vad som ska bättras istället då? nej glömmde att man vet ju exakt vad som e kasst när man säger du e sämst.. förlåt marlok.. nej men seriöst grabben du säger att han e sämst men ändå har man inte sett en låtjävel med dej här uppe + attt du blev medlem för 2 dagar sen, så släng upp en låt så kan vi få se vem som kan kalla vem sämst.. tror faktiskt du inte e lika bra som doffe eftersom du inte kan komma med en konstruktiv kritik utan bara sitter här o hatar.. okej du skrev lite rader visst massa nödrim bla bla bla om du kolla på texten så ser du inte bara nödrim och om du fatta innehållet så skulle du se handlingen elr hur? sen lika dant om flow och allt sånt bara nån rad bla bla bla..så gör en låt så får vi se, för vem vet jag kanske har fel så upp till bevis för dej släng upp en låt så får vi se :) puss*

2006-11-22 14:12
oh shit. "häftigt" med hiphop på felstavad svenska i 18 års ålder.

inte vm i pokerlandskap narnia simon.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2006-11-22 14:23
förövrigt riktigt kasst. rappen, sången, beatet etc. så jävla trååååkig musik.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2006-11-22 14:30
CiL
Ingen som tvingar er att lyssna;).

Och Marlok, snälla gör som Durlind säger och släng upp en låt, skulle vart kul:D:D

Puss:D
|| Spit It Out ||

2006-11-22 14:30
Ja ska vara helt ärlig!!
Rösten: du låter som alla andra svenska nybörjar rappare, ja hör ingen skillnad
rösten på tjejen: inte det bästa men hon klarar sig
beatet: bra mixat men annars va det inte det bästa
låt messigt: -2

ta åt dig kretiken,ja jävlas inte utan ja vill barar allas bästa..peace