www.myspace.com/dahermusik
Inlägg Skrivet av Giggen Aka Marianne Som ett förord vill jag säga att direkt när jag hörde introt visste jag att denna skulle va kanon så från introt och förordet till--->VERS 1 sedär ja Rikard ändrar rimschema i denna vilket jag tycker e skööns för att hört dig me ungefär samma rimschema och samma flow stil så skiljer denna sig från "RMK-normen " texten e aaah finner faan inte ord heeelt jääävla sjukt braa de är nog de närmsta jag kommer på en förklaring flow dilivery aaah maayn lämnare de me tomma ord för hittar inte en förklaring man som Chai sa kan känna din tyngd på dina axlar ... den slår rakt i hjärtat....Reff jaaa du vet ju va jag tycker om din röst både rappmässigt och sångmässigt ... övernice ... satte på lite gammla låtar för att höra din utveckling på dessa och yeaaaaaaah rikard du utvecklas snabbare en vinden ... vackra stämmor!VERS 2 påbörjar även denna på samma sätt som i första äckligt skööönt! " alla försök att ta mig upp, känner mig misslyckad " här snacakr vi kvalitet flow och allt helt sjukt .... riktigt jäcla nice ger hela versen sin egna karaktär och är snyggt stilrent och tungt genomförd.VERS 3 " det var så nära, i förtid slår jag mig hårt kyssar i tusental men snövit sover ändå " riktigt jävla nice rad .. tog mig en stund.. en rad som får oss andra att tänka riktigt jävla snyggt gjort maaayn.... som alla andra verser är denna stark och har en djup och tung innebörd som du förmedlar på bästa sätt ....Mixning : lättaste 10/10 jag gett nån riktigt nice.. eller neej sjuukt övernice ... många plus i kanten för den allt är där de ska finns inget mer att säga om det.beatet : proddat själv ? hur som helst låter riktigt jävla bra de med ... va ska man säga de stärker din text och bjur på en sköön melodi .... riktigt braaa... Avslutningsvis : för att sätta prägel för min komment som oftast brukar bli alldeles för lång .. men de är när man stöter på en sånn här låt man inte kan sluta skriva ... och jag skulle nog kunna hålla på att skriva bra grejjer tills jag får kramp... men du lyckas skapa en känsla du lyckas sedan förmedla den och som pricken över i så är de är låt man inte vill sluta lyssna på för mykke visa saker sägs ... och det är en låt som man inte märker att den går runt den fortsätter bara att lyssna... Riktigt bra jobbat skulle vilja påstå att de här e aah absolut de bästa du nånsin gjort ... om du orkat läsa hit så Fred och Kärlek // Med hälsningar Från Väskusten
"Vill ha en nice jävla lya utrustad med de nya" // Petter ft feven - Vill Ha
haha shit.. snart kan du göra en samlingspoket av alla långa kommentarer du lagt i mina trådar.. tack som fan för underbara ord
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
haluta sinä imeä sinun äiti kikkeli ??
Det här diggade jag som fan :) Det enda lilla klagomålet som låter lite skummt är i reffen när det blir "Jaaaag Haaar", övergången till "Har" blir lite hackig känns det som, men annars är det tummen upp :D
Om vi vill, blir du aldrig tajtare
"allt jag hör är ljud som tystnar" precis då så behövde jag stänga av låten. Det var jävligt coooooolt.
haha timing bross.. fett nice
Hatar att säga såna här låtar är bra för att må så är inte bra. Men du lägger det snyggt rimmar bra får det att dunka i hjärtekorgen. Hoppas du känner dig bättre redan idag. One love..
http://www.myspace.com/porrstudion http://www.myspace.com/mrdekoy http://www.youtube.com/porrstudion
tack så mycket
Den här är hur bra som helst. Känns att den kommer från hjärt-roten och jag antar att det var ett sånt här "Pang rakt ut i textdokumentet"-skrivande. Neh den var kanon fet, bra beat du gjorde också :D
facebook.com/idiomatisk - fan page
otroligt tungt!
det är spikat
älskar denna låt !! reffen kanske inte va den bästa men verserna OMG va bra !
http://www.herrbitter.blogg.se/
en av dina bästa .. inte för att klaga men ja tror att du kunde gjort reffen bättre.. keep it up o så ses vi på måndag pejs
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
Herre jävlar va extremt jävla fet låt! Detta var utan tvekan en av dom bästa låtarna jag hört på whoa! Fick rysningar under andra versen och man led med dig på nåt vis... PROPPS!! tyckte du klara reffen galant oxå ! mycket mycket mycket bra!!!
Är jag inte här har jag väl förmodligen inte kommit än!
Allt gott har blivit sagt . Jag säger detsamma! Upp & checka denna! /b
tack som faan
du fångade känslan! bra jobbat!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
RMK. Du har visat vad du går för, En av dem bästa låtarna med dig tycker jag fast tror att Ref kunde varit bättre men, Lätt top 5 av mina favvo låtar @ Whoa. Bra text, Bra flow, Allt :) 9/10 LÄTT;
Eriksson1337 ftw!
hahatacksåmyckethoppasattdinpungsäcktrivsimånskenettackförattdutyckeromlåten
underbar låt, sätter huvet i arbete.. får mig att fundera skitmycket och känner igen mig här och där. du har gjort en riktigt bra låt kompis! önskar dig all lycka i framtiden rikard
http://www.myspace.com/danokin<br>
väldigt skön, bra text underbar inlevelse.. your not alone, upp !
http://www.youtube.com/meeyeer/
tack så mycket nokin och arrogant.. fin fint!
RMK på ett riktigt skönt beat, kan det bli bättre ? Det som är så jävla grymt med dig är hur man ser att du spelat in nåt nytt och känner verkligen att man inte kommer bli besviken .. Att ligga på en sådan nivå medföljer mkt press, men du lyckas perfekt varje gång ändå! aja, låten.. starka känslor, bra förklarat lyrikmässit, skitbra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skriver det en gång till JAG ÄLSKAR LÅTEN !!!
http://www.herrbitter.blogg.se/
Maximum_Taste Fan va bra att jag håller ditt mått för varje låt då :) haha vilken nivå? :P Värmer att du gillar det!Seban haha jag älskar dig med .... ......... ..... Trofast Tack så mycket, reffen kan jag nog hålla med om att den inte är min bästa, men jag anser att den duger helt och hållet.. la ner mindre tid på den än på verserna.. kul att låten spelas :) tack till alla
Om man förväntas lägga soft varje gång så äre Höög nivå :) peace, sov inte på detta folk.
shit, har jag såna förväntingar på mig :S vilken press :p haha
fet låt mäyne.. reffen va kanske inte hundraprocentig som nån sa men verserna var sjuka fett!
Skriv ett nytt inlägg i tråden - Ok
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
haha whut?
haha ja har tråkigt bre så ja går runt o stör på trådar.. jusste ska passa på att säga att du har utväcklat din sång förmåga.. o det e naaajsssssssss.. dina senaste sång-reffrenger på din senaste låtar har varit 10/10.. förståruvadjagmenar eller måste jag måla det
måla det mannen, måla det! hehe tack så mycket :)
älskar shiten mayn! man känner känslan genom låten...du levererar den bättre än någonsin........inlevelsen är underbar......det sköra röstläget i verserna får klumpen i halsen att växa fan.....fett! ta hand om dig!
/ Känslan tar mig dit EP2009
du har verkligen lyckats med det här rikard. så, asså så skön låt.
http://www.youtube.com/meeyeer/
Den här var skön som fan :D
You can never avoid the voices of the voiceless
nice nice :) tack som fan.. åk inte till borlänge! :D
detta är nog utan tvekan det bästa jag hört på frizon på 1 år kasnke förtjänar att vara en exklusiv alltså, deliveryn, var bland det bästa jag hört inom svenskhiphop nånsin alltså. och flowet var även det orginellt och inte förutsägbart som många andra låtar, mixning osv oxå fett tungt fett mjukt o härligt riktigt nice att lyssna på helt enkelt.. och texten var även den riktigt fin "men nu finns inget kvar, för vinden är svag så mitt segel är stilla, och rikard är kvar det var så nära, i förtid slår jag mig hårt kyssar i tusental men snövit sover ändå låter det gå, jag dör utan att tro det och orden ramlar av pappret som brödsmulor från bordet" poesi mannen ;) men det som gör låten är endå din delivery asså, damn! UPP på denna whoa pz
na-prod.. haha den ligger ju inte på frixon :D men fan va glad jag blir så här på morgonkvisten.. tack som fan!
frizon*
menade whoa exklusiv ;) aa frizon borde den oxå ligga exklusiv men den där som fixar allt där e keff i huvve lägger bara upp bajs =P
llr OJ hahaha menade "bland det bästa jag hört på whoa" haha måste gå o lägga mig snarrt :P
:P det är en nice merit tack och upp
upp?
Skivsamlare
2006-12-03 12:09
Fett skit kompis. Bra verser, tyckte inte reffen var en banger direkt men verserna väger upp det.. o det är ju liksom svårare att skriva bra verser som fastnar istället för en reff. eller asså. bra var det hursomhelst, giraff.
http://www.soundcloud.com/adamkross
nice nice tack så mycket :)
underbart!
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
verserna va sköna.. relaterar lite till org 12. vet inte varför.. reffen digga jag inte.. skippa sången
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic