Rain - Allting jag har skrivit
Text : RainmakerRapp : RainmakerMixx : RainmakerBeat : A314 från ADbeats-productionÖvrigt : Första versen kanske ni känner igen. Men är för nöjd med den texten för att låta den sluta som session. EnjoyLänk: Högerklicka, Spara mål som
Jag känner mig svag och vänder tillbak när ni gör så här
Mina vänner blir svar som håller mig kvar på min valda väg
Jag stapplar iväg och känner mig väll alltid väldigt svag
Så Jag ramlar igen ni skrattar väl än åt alla mina val
Så jag biter mig kvar och skiter i vad som kommer hända sen
För stigen är vald det slutar väll bra om jag inte vänder hem
För jag vandrar och jag famlar med den luften som jag andas
Då jag ramlar i tanken och faller till marken utan att förstå
Hur dom kunde göra så, dom kunde slå dom kunde gå
men jag klämmer fram en tår ur mina sår och skriker vilt
För att forma en minnesbild ur ingenting och stå färdig
Är ärligt för jävlig blir känslans väder i världen
För vägen den bär en både själen och hjärtat
Till både smärta och lättnad, alla sagor vi berätta
Kan revisiteras på en vecka utan punkt och paus
Men man ska inte tänka efter när man är ung och allt
-----------------Allting som jag skrivit har jag blödit fram ur handen
När jag ligger och väntar på livet önskar att jag hinner ifatt mig
Men ingenting händer ingenting vänder skriver samma sak
skjuter upp då dagen kommer då jag kommer andas klart -----------------
Jag stiger i tanken och lättar från marken när jag andas fritt
& släpper den handen som håller mig kvar på min gamla sits
För vinden den vänder och bilden får färger när man gör som jag
och när ingenting händer och stämmer det är då man byter blad
så jag sliter en dag i taget river sidor i från bladet
när jag ligger och väntar vaken på att tanken går i taket
och sen tar tag i saken, vrider och vänder på verkligheten
Beslutar mig för att kämpa fast jag helst av allt vill ge migNär ni ser mig som han tappar taget om allt
och fan jag fryser invändigt men är en stadig gestalt
och jag blåser i land ensam på en plats här där jag inte kan
vända på världen finnas kvar och hålla blicken fast Nej! här strövar allting runt utan minsta lilla regel
Du får vind i dina segel , jag får is i mina vener
fan jag hoppades på livet men jag lämnades tomhänt
Så jag står nu kvar i ingenting och undrar va fan har hänt
-----------------
Jag spelar alltid samma kort och det börjar bli tjatigt
ja biter och stångas, skriker och hoppas att livet sen blir bra visst
vill inte vara tragisk, vill kunna stå på egna ben
Vill se det ni kallar glädje och vill ta min del av det
men jag kommer aldrig fram min framtid brann å jag blev ju kvar
så nu andas jag allt i askan, väntar på en ny dag
önskar de har snöat klart, de täpper igen där jag har stått
o
facebook.com/idiomatisk - fan page
Tredje versen Jag spelar alltid samma kort och det börjar bli tjatigt
ja biter och stångas, skriker och hoppas att livet sen blir bra visst
vill inte vara tragisk, vill kunna stå på egna ben
Vill se det ni kallar glädje och vill ta min del av det
men jag kommer aldrig fram min framtid brann å jag blev ju kvar
så nu andas jag allt i askan, väntar på en ny dag
önskar de har snöat klart, de täpper igen där jag har stått
och inget blev kvar av när världens enda färg är grått
Så jag vill kräkas på det livet som jag skapt för mig idag
och stanna och övermanna livet så det blir sen bra
för den bild som jag kan rita av det liv som jag har fått
den vänder med vinden och känns på kinden fastän ja har gått
Jag skriker när ingen hör mig sjunger glatt när ni berör mig
undrar när jag kan växa upp så att världen aldrig stör mig
och axla den mantel som jag drömt om nu för länge
men att vända sig om och fastna där, neh fan jag dör hellre
Rain. det här är nog det fetaste du har droppat enligt mig. Flowet var skön, och när du växlar tempo. det är bra :) Texten är välskriven och bra, jag tycker om sättet som du skriver på. Din röst funka jätte bra till beatet, och beatet det var skönt det med. Så i helhet: Super bra låt! Den kommer att ligga i playlisten läääänge :) Peaaaaaaaaaaaaace :)
Walle89 P17 Tackar :D Kul som tusan att det gillades så mkt ;)Abcf P0 Härligt :) TackBigChrist P2 Tack :) Ah kan tänkas, det är dock inte avsiktligt om det blev så.
Fan texten har sina ljuspunkter, gillade beatet också. Ah fan, som sagt Rainic, det tar sig!
Micke Kul att du tycker det :) Tackar för kommentaren :D
jävligt bra låt tycker du har bra inlevelse texten va oxå bra...riktigt nice gjort man...peace
Konse''
ChrilleF P16 Härligt att det gillas :D tack! :)Athnagzo P17 hehe :D Tackar som fan! Om alla var som du hade Whoa vart en underbar plats. Tack för den otroligt utförliga kommentaren! :)
Rainmaker okey en rikigt komentar ;)
första versen är texten sjukt bra!, förstår varför du inte ville den bara som en session, andra versen är inte på samma nivå men gillas fortfarande, trejden versen den börjar bra men den går ner du skulle nog ha lagt lite mer på tid på det.... flowet är helt ok, tror du kan bättre och som Athnagzo tycker, rösten passar till beatet dina andra låtar är rösten sjuk jobbig på dina andra låtar, men du har lyckast att få mig att digga, reffen är också go :)
orkar inte skriva mer men texen får fan 10/10 låten för 8/10
Im'Out
Don't!
yeah najs mannen keep it up bro !
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!
Mitchy P8 Tackar tackar :D hehe jag måste ha levt om förjävuskt innan tydligen, bra dock att ni tycker att det är okej nu. Och det är som du säger, första versen är i en klass för sig, det var därför jag besluta mig om att köra den på nytt ;) Tack för kommentaren! Peace
SamzoN P17 Tackar :D I will ;)
Alltid ;) upp missa inte detta folk ^^
Don't!
uuuh :/ lite wackt var det! beatet va inte bra alls enligt mig! det känns som du spelat in o tänkt "ääh palla de duger" bara o det vart ju inte ett nice resultat! öva på
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen
Flexibel P18 Tråkigt att du känner så. Jag ska öva på, tack för att du tog dig tid att skriva, uppskattas!
nice Rain ;D beatet var jävligt niiiice! rappen likadant !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
måste säga att .. texten var ritkigt bra på sina ställen, vissa delar riktigt snygga faktiskt, imponerad, över din normala standard. kul att höra du lekt lite mer med flowet nu också, var riktigt kul att höra på å Bra på sina ställen, medans lite missar på nåra ställen också men.. bra., kul, fortsätt lek å testa nya sätt å utvekla dig mera! men måste fortfarande gnälla på det där med ditt röstläge(som jag gjort i vädligt många trådar nu).. tycker du fortfarande kör med exat samma röstläge i varenda jävla låt, å det blir lite tjajtigt.men det tar väll sig säkert också snart. bra jobbat iallafall, fred
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sliez_ P18 Tur det, tackar ;)johnL yeah :D Jag gillar det också, tackar ;)
detta är nog andra låten ja hör med dej och denna va bättre än den första ja hörde vilket är bra:) Men du flowmissade nån gång ibland hörde jag men annars är de riktigt soft din röst är skön å beatet är skönt men mixningen är lite småtunn inte mycket variation lr nått men annars en helt okej låt:)
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
ska även tilllägga att du inte alls var mummlig nu!! du har lärt dig hantera dom långa raderna bättre, att klara av att andas rätt å artikulera bättre! bra bra
Otis_ P18 och Kekke! Bugar och bockar för dom utförliga kommenaterna :) Ska tänka på det ni skrivit och försöka göra det bättre i fortsättningen! Peace :D
Bra rain , måste va din fetigaste enlig mig .. like the flow!
Har inte hört så många med dig. Nån med michael och dissen till vmv och c.o. Tkr det var så dära. Men det hära är det bästa jag har hört från din sida. keep it up!
PeLLe_PeLLe P16 Tackar Tackar :)WirrWieD P16 Kul att de gillas :)Dansk_BB P1 Tack :D
nä det har är inte rain, rain kan inte göra så här bra låtar...trodde jag ja. i säklass bästa du gjort, kommer pumpas. Lita på mig. Upp !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Rain ! det här ÄR KLASS!! nu har jag stora förhoppningar för dig ! peace*
http://www.robini.se
Foerplay P17 hehe, ah men det är jag och tack så mycket för omdömmet ;)Robin10 Tackar :D Jadå jag ska försöka hålla denna standard :)Passion P0 Tackar Tackar :) Norrländskan kan jag inte göra nånting åt eftersom att jag anser mig prata helt rent och inte hör den :S
asbra låt, väldigt välskriven text, flowet är nice, refrängen är bra, beatet funkar bra till texten och rösten. Tycker det blir 9/10.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
BRa text! Rätt okej låt! blir bättre :)
But i suppose anything goes when it comes to my flows Nothin' is off limits... except for michael's nose
SHIIIIT RAIN :d lätt det fetaste du har lagt :D alla 3 verserna satt helt på beatet :D och refrengen satt bra :D peeeace
hurmph..
Mvh P17 Åhå man tackar :D Kul att höra! :)LillaJocke P20 Tack :) Kul att du tycker det :Dexi_ P16 Aight tack :) ska tänka på det.Boffarn P0 Yeah :D Tack så mkt ;)
galet skönt beat, lite för vild rapstil för mig, lite mer känsla och ta i mindre så hade de suttit najs! flowet äre inge fel på :p big up!
:)
känns som du släpper låtar hela tiden, jag gillar inte rösten och du nödrimmar för ofta.. och för att släppa så mkt så är du inte bra,
låten var helt okej, den första låten jag hört med dej:) fortsätt & träna, du har potensial:)
teevee Ah tackar!antehedman P14 hehe kul att det gillas :D tackar!Martiin89 P17 Kul att du tycker det :) Tack!
Jahn Tackar :D kul som fan att höra :D
aa Rain, denna e soft :) pz bro!
// GurkaN Producer!.. SoundEye Productions. www.TheG.info.se Over and out, peace!
tjoo rain. detta va nice! skönt med lite artikulation!
mackan_gurkan P19 Kul att de gillas :)Kaggen P18 hehe tack :) Så sant det skadar aldrig ;)
Härlig Låt , riktigt Nice :)) Pz
<3 S.ärlemar -
De va bra rain ;) Riktigt bra flow :) Skön text, beat, rösten passade. Du fixxade de bra, tycker verkligen om den :) Lär höras igen ;> Fortsätt ;> Peace!
Bara tanken av mitt ordval och du åker in för kränkande.
Stivo & Hobbe Tack så himla mkt :D
Giddy up!
mycket praaa, mycket pra:)
tycker texten är fet som fan, rappen har du gjort bättre innan, låter som flowet inte håller låten igenom. me fan soft låt . peace.
Get MAD and change
ahrå mayn,,det var softos! god jul ,gott nytt år fridens
http://www.kingsizemagazine.se/News.aspx?ArtNo=22022
BreathlessWhisper Tack :)AngeliC Tackar :DPajja-Production P18 Tackar! Och sant som det är sagt. har också hört när det blev lite off på nått ställe. Förhoppningsvis så lappar jag ihop det bättre nästa gång ;)Johnny Tack Tack! :) God Jul, hola at yah.
Bättre än förr. men inte bra.
http://myspace.com/etownbeats