I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Yamo - Emcees of Today

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-06-28 23:25

Yamo - Emcees of Today

Spelade in på min gamla mick, men det blev betydligt bättre resultat än förra gången.

Vänsterklicka
Vänsterklicka
Vänsterklicka

texten;

It's low business, lyrically I'm so gifted
I flow sickest, between a pro and me.. no difference!
Little slow thinking, are ya'll hoes listenin?
Are ya'll ready, gays to face this dope spittin'!?
I got a hope vision, now you're thinking wack
I've spent most of my time at spittin' rap
Eyo listen cat, trust me you'll find nuthin
You'll never reach the top like wack high jumpers
It's like vampires always tasting yo blood..
Feelin mad about something, then replace it with love
Get off that throne, homie, you're not a king
Take it easy kid, hiphop's just not your thing
I slash fags, murder nerds, kill kids and shoot pricks
Headz have totally forgot the music...
Blowed eardrums, put a spear son in your spine dog!
Cuz I'm murderous, verbal and turning out your eyeballs!

emcee's of today going down like a battleship
I wonder what this problem will get handled with
Now you're strangled bitch, try to bang on this
Rappers have to battle the master cuz that's the faster shit!
Feeling vanquished? It's for you, bitch!
It's that true shit, understand.. you fool, kid!
Eyao, I open my mouth and start to blaow!
know what is 'bout, reppin' the south, without a doubt!

I'm respected man, ready for this hectic rap?
All death to cats! You know, the best comes last!
As ya'll probably already know, I'm the sickest
The most vicious, figure and listen to what I'm spittin'
You little bitches, I'm bashing gays and shooting fags
..Cats dream of being supreme like Superman!
But you ain't close, below the hoes, I suppose
my flows are dope like you know what goes!
So.. you can spend your lifetime at misery
It's victory for the lyrically history
Me versus you ends up by me hurting you
I'm easily described as deep, verbal, true!
I got a simple rule for you, watch your ass
Or else we break your neck and your heart is smashed!
I fought with rap, and that's why my rhymes are true
The laws eyes are blue, now your mind's confused...

emcee's of today going down like a battleship
I wonder what this problem will get handled with
Now you're strangled bitch, try to bang on this
Rappers have to battle the master cuz that's the faster shit!
Feeling vanquished? It's for you, bitch!
It's that true shit, understand.. you fool, kid!
Eyao, I open my mouth and start to blaow!
know what is 'bout, reppin' the south, without a doubt! x2

Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-06-29 00:22
Hyr studio o recca in denna igen tycker jag.

2007-06-29 00:40
tack så mycket :)!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-06-29 00:47
Du borde hyra studio och spela in denna.. Och öva på flowet, annars äru bra för att vara i så pass låg ålder=)
Lookin at you through the glass..
Lyricist

2007-06-29 00:48
Ljudkvaliten skall jag inte ens kommentera haha;D

Vill höra lite mer säkerhet i rösten. Det skulle höja allting ett snäpp, sen tycker jag du skall öva på flowet. Det känns lite stelt som det är nu. Släpp loss mer bara och ha kul för fan. Då blir det soft...Tror du kan bli fet med åren!
Poet

2007-06-29 00:54
som zteve-o sa så borde du träna:

flowet
säkerheten i rösten

annars var det jävligt nice
du har potential som fuck

Peace
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda
Manager

2007-06-29 00:54
Ok så här:

Fet text!
Bra uttal och bra röst.

Men jag tycker du kommer offbeat ibland, speciellt på dom här raderna på första versen:
"I got a hope vision, now you're thinking wack"

It's like vampires always tasting yo blood..
Feelin mad about something, then replace it with love

Och sen i stort sett hela andra versen tycker jag (kanske bara låter så i mina öron) att du ligger off-beat eftersom du går in i fel tidpunkt.

Däremot så tycker jag att refrängen var välskriven, och den flöt på jävligt bra.

"Take it easy kid, hiphop's just not your thing
I slash fags, murder nerds, kill kids and shoot pricks
Headz have totally forgot the music...
Blowed eardrums, put a spear son in your spine dog!
Cuz I'm murderous, verbal and turning out your eyeballs!"

Du flöt även jävligt bra under dom raderna.

Men som sagt, rätt mycket off-beat under speciellt andra versen. Du borde låtit beatet gå lite innan du började på andra versen.

Men a, fortsätt recca så kommer du utvecklas som fan.
Mycket roligare än att bedöma texter dessutom..

PEACE!

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-06-29 02:32
Säger som ovanstående, riktigt skön jävla text.
Tycker inte det var nåt fel på ditt flow, kändes bara laid back och det lät jävligt skönt.
Däremot uttalet kan slipas lite på, även om du är oerhört begåvad för din ålder, sedan självsäkerhet i rösten vore soft i lite högre dos.
Sen måste du fixa studiotid och få den ordentligt inspelad och reccad. Hojta när det är fixat, detta var skönast på länge :)

Peace..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-29 08:09
Jag tyckte det var jävligt fett. Vet inte varför, men jag får en liten old school-känsla över det hela. Hursomhelst var det riktigt fett!

2007-06-29 12:37
den här låten kan ju bli riktigt skyst tror jag, om du bara gör en skjystare inspelning. Bra utal ochrätt så skönt flow tycker jag.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2007-06-29 12:57
tack så mycket allihopa! Yun_DI, har du hört vinnie paz? lyssnar du på hans låtar o sen på mina så kan man märka att jag är lite influerad av honom.. han kör nämligen oxå lite laid back flow, det är inte off-beat utan det är bara att ajg kör hela vägen tills ändan av raden..
AMICI DI NESSUNO

2007-06-29 13:12
Du var fet  denna yamo, det ända man kan önska är ju att du skaffar en studio, men fortsätt att kämpa, du har talang.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-06-29 13:19
Ojda Yamo :O!!!  Fett som satan:)  du är sveriges framtid som denna killen sa där uppe! 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-29 13:55

tack så mycke allihopa!! =)

AMICI DI NESSUNO

2007-06-29 17:24
AMICI DI NESSUNO

2007-06-30 01:42
Grymt!
Öva lite smått på ditt uttal och spela in detta i studio när du får chansen så kommer det bli galet. Och som någon annan sa, ännu mer självsäkerhet i rösten skulle vara ett plus.. men du har talang som fan, slösa inte bort den nu bara.

/Ranch
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2007-06-30 17:19
okej tack så mycket! =) jag ska nog spela in det igen när jag ska släppa albumet..
AMICI DI NESSUNO

2007-06-30 18:56
vafan upp :D
AMICI DI NESSUNO

2007-07-01 15:15
ah sista uppet då..
AMICI DI NESSUNO

2007-07-01 17:24
Asså textmässigt så fokuserar du för mycket på rim och innehållet blir helt sjukt tunt. Du måste försöka hitta en bättre balans.

Annars var flowet aight. Tycker inte du låter som vinne paz för fem öre dock, för han kör ju snarare ett mycket mera aggressivt flow.

Sen så låter du sjukt osäker, och har samma tonläge i princip hela tiden. Låter inte alls som att du menar det du säger. Inlevelse.

Uttalet var också ganska dåligt, men det kommer med träning också.

Producent

2007-07-01 21:33
Refrängen lät skönt. Men det lät verkligen som om du kom offbeat på några ställen. Väldigt osäker. Träna på det så blir det chill!

och mer inlevelse åt folket!
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2007-07-01 23:48
upp på denna

2007-07-02 00:01
Textmässigt är du utvecklad som tusan. Om din ålder på 14 är sann?
Flowa kan du också men uttalet gör det inte lyssningsbart.

framtiden framför dig tror jag ändå.
Lycka till
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-07-02 17:01
min ålder på 14 är sann ja... alrighty tack så mycket allihopa! Pigeon jag menade inte att jag låter som honom, påpekade att flowet ja körde på var ungefär i hans stil.. inlevelse håller jag dock med om att jag måste förbättra..!
AMICI DI NESSUNO
Promotor

2007-07-02 17:53
Shiiiiiet! Detta var riktigt nice!

2007-07-02 20:07
"Pigeon jag menade inte att jag låter som honom, påpekade att flowet ja körde på var ungefär i hans stil.."

Fattade vad du menade, men jag tycker inte alls det lät som vinnies... Det behöver dock inte vara negativt, kör din egen grej istället.

Btw, så jag förstår att du bara är 14 och har mycket att lära dig inom engelska språket, men kan vara värt att nämna att det var en del grammatiska fel etc i texten (t.ex. "Ive spent most of my time at spittin rap" bör egentligen vara "Ive spent most of my time spittin rap" alltså inget "at" eller så kan man skriva "I spend most of my time on spittin rap")

Men ja, inom texter har du en del kvar att lära dig, men du är 14 bast också, så du kommer läsa mycket mera svenska/engelska kurser där du lär dig mycket.

ähh keep it up